Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoudsprijzentopic voor EV en PHEV

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Onderhoudsprijzentopic voor EV en PHEV

    Hallo ,

    Wie kan zijn ervaring delen over de onderhoudsprijzen van EV en PHEV.

    Van horen zeggen zou de EV veel goedkoper zijn in onderhoud ? Maar wat is veel goedkoper ?

    Omgekeerd zou een PHEV dan weer veel duurder moeten zijn in onderhoud vermits men 2 motoren moet onderhouden.

    Dus graag wat info.

    Wat betaal je als particulier voor een onderhoud van bvb een Tesla 3 ?
    en wat is de frequentie ? Jaarlijks of na x aantal km ?


    Last edited by carman; 22/11/2020, 11:15.

  • #2
    Zeer moeilijk om informatie te vinden wat onderhoud nu kost voor een TESLA.
    Op basis van deze link is het al zeker een fabeltje dat het goedkoper is dan een ICE.

    https://www.autototaalhouten.nl/onze...sla-onderhoud/

    Comment


    • #3
      Goeie vraag! Zou ik ook graag weten. Ik durf er niet aan denken wat dat bij Mercedes alweer gaat kosten, zeker in abonnementskosten wil je alles kunnen blijven gebruiken.

      Logischerwijze zou dat toch cheap moeten zijn. Remmen, banden, sproeiwater....Niks wat je zelf niet kunt eigenlijk
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
        Zeer moeilijk om informatie te vinden wat onderhoud nu kost voor een TESLA.
        Op basis van deze link is het al zeker een fabeltje dat het goedkoper is dan een ICE.

        https://www.autototaalhouten.nl/onze...sla-onderhoud/
        Jawadde! Dat zijn echt wel 'premijoem' van de pot gerukte prijzen Wat een afzetterij
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Zal allemaal wel anders zijn per merk.
          Een onderhoud bij Seat / Skoda / VW / Audi zijn ook telkens anders als het over dezelfde motor gaat.

          Heb voor mijn Phev 165€ betaald en dat is 3x minder dan voor de vw diesel.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
            Zal allemaal wel anders zijn per merk.
            Een onderhoud bij Seat / Skoda / VW / Audi zijn ook telkens anders als het over dezelfde motor gaat.

            Heb voor mijn Phev 165€ betaald en dat is 3x minder dan voor de vw diesel.
            Het zijn altijd dezelfde merken die overdrijven uiteraard.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
              Zeer moeilijk om informatie te vinden wat onderhoud nu kost voor een TESLA.
              Op basis van deze link is het al zeker een fabeltje dat het goedkoper is dan een ICE.

              https://www.autototaalhouten.nl/onze...sla-onderhoud/
              raar, ze vermelden allemaal dingen die je op een ICE ook moet doen. Dus daar gaan ze dan ook nog een serieus bedrag voor motoronderhoud bijtellen?

              Comment


              • #8
                Er 'per ongeluk' een paar liter dure olie en filter bijtellen is zo gebeurd hoor, ze hebben nu eenmaal de ervaring
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                  Hallo ,

                  Wie kan zijn ervaring delen over de onderhoudsprijzen van EV en PHEV.

                  Van horen zeggen zou de EV veel goedkoper zijn in onderhoud ? Maar wat is veel goedkoper ?

                  Omgekeerd zou een PHEV dan weer veel duurder moeten zijn in onderhoud vermits men 2 motoren moet onderhouden.

                  Dus graag wat info.

                  Wat betaal je als particulier voor een onderhoud van bvb een Tesla 3 ?
                  en wat is de frequentie ? Jaarlijks of na x aantal km ?

                  Ik vermoed dat onderhoudskosten meer te maken hebben met het merk/dealer waar je het laat doen dan met het soort voertuig.
                  Het zijn immers niet de materialen die geld kosten maar de werkuren.

                  In theorie heeft een EV veel minder onderhoud nodig dan een brandstofmotor.
                  Maar dealers moeten uiteraard ook leven. Mijn laatste diesel had onderhoud nodig om de 30.000 km of eenmaal per jaar.
                  Mijn twee laatste EV's hadden onderhoud nodig om de 15.000 km of eenmaal per jaar.

                  Om de garantie te behouden ben je bijna verplicht je daar aan te houden.
                  Komt daar dan nog bij dat een EV meer een rijdende laptop is dan een auto met verbrandingsmotor.
                  Door al die software ben je bijna verplicht de wagen minstens jaarlijks te laten onderhouden bij de (duurdere?) merkdealer dan bij de autoklusser om de hoek.
                  Een auto heeft ook een veel langere garantieperiode (mijn laatste diesel had er drie, mijn huidige auto al 7).
                  Als je die garantie wenst te behouden ben je dus al meer jaren gebonden aan het verplichte onderhoud.

                  Met mijn vorige EV ben ik éénmaal op onderhoud geweest. Dat bestond hoofdzakelijk uit het updaten (30 minuten aan de laptop van de werkplaats) en het bijvullen van ruitenwisservloeistof en een paar ruitenwissers. Maar zo'n periodiek onderhoud heeft, als er geen onverwachte zaken opduiken, wel gewoon een 'standaard'prijs.
                  Dealers moeten ook leven, personeel betalen, verplicht garage en showroom aan te kleden en uit te rusten naar de opgelegde voorxaarden van het merk en hebben bijna geen marge meer op de verkoop van een nieuwe auto.
                  Een EV onderhouden mag dan technisch minder kosten en minder werkuren vragen, gezien het voorgaande verwacht ik niet dat de onderhoudsprijzen daarom significant gaan dalen.

                  Comment

                  Working...
                  X