Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel of benzine-hybride ?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Beste,

    Op de configurator van Skoda is er nergens een CNG motor terug te vinden bij de Octavia. Bij sommige ondergrondse parkings hangt wel degelijk een verbodsbord voor LPG en CNG wagens.
    CNG is hier in de westhoek bijna niet te vinden, je moet al naar Dats Middelkerke rijden om te tanken.
    Moest CNG het betere alternatief zijn dan zouden er veel meer van rijden.

    Joske

    Comment


    • #22
      Sorry, maar tis door slecht geinformeerde personen zoals uzelf dat er niet meer rondrijden. Dat verbodsbord wil ik wel eens zien. In combinatie met een slecht aanbied van tankstations in somige regios, wat wel echt een probleem is op sommige plaatsen. In de Westhoek is er trouwens een CNG-tankstation in Veurne. Nu als je daar niet in de buurt moet zijn op je standaard woon-werk verkeer traject, of andere dagelijkse/wekelijkste trajecten, dan is het inderdaad niet interessant.

      Blijkbaar is deze momenteel niet beschikbaar in de configurator, maar kijk dan naar de golf, leon,... Het aanbod is zeker kleiner, maar er is zeker wel wat keuze.
      Last edited by Phate; 21/10/2018, 21:03.

      Comment


      • #23
        Tja uiteindelijk levert CNG inderdaad enkele ergernissen op, op je CNG tank alleen haal je maar een paar honderd kilometer terwijl je met een zuinige benzinewagen 800 km rijbereik hebt. Als dan het tankstation ook nog eens ver weg is...

        Comment


        • #24
          Rijbereik is ongeveer even ver, of langer, afhankelijk van de manier waarop. Aangezien je ook op benzine kunt verder rijden als je een moment het bereik echt nodig hebt. Nu er zijn sowieso nadelen aan verbonden, afhankelijk van de wagen, daar niet van. Bij bepaalde wagens heb je wat minder kofferruimte bv.

          Comment


          • #25
            ja maar als ge echt wel profiteren van de lage CNG prijs, moogt ge niet veel op benzine rijden en dus telkens tanken als de CNG tank leeg is.
            zou het zelf wel overwegen als ik elke dag een lang traject moest rijden en een CNG station op dat traject hebben. Want dan doe je wel een aanzienlijke besparing tov benzine.

            En met 20.000 km per jaar, ga je de meerprijs van de CNG wagen niet snel terugverdienen, denk ik.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              ja maar als ge echt wel profiteren van de lage CNG prijs, moogt ge niet veel op benzine rijden en dus telkens tanken als de CNG tank leeg is.
              zou het zelf wel overwegen als ik elke dag een lang traject moest rijden en een CNG station op dat traject hebben. Want dan doe je wel een aanzienlijke besparing tov benzine.

              En met 20.000 km per jaar, ga je de meerprijs van de CNG wagen niet snel terugverdienen, denk ik.
              Ja nee, zoals ik zeg moet je CNG op je route hebben, natuurlijk moet je niet continu op benzine gaan rijden. Was gewoon om in te pikken op je range anxiety... Tis niet dat je stil gaat vallen als de tank leeg is, zoals jij deed uitschijnen...

              En hmmm, toch best snel lijkt me. Prijs Dats24 + verbruik volgens spritmonitor voor een golf op CNG/Benzine (110pk) : 1.362*6.2 = 8.44 euro/100km of 1.13*4.16=4.7 euro/100km.
              Een verschil van 748.72 euro op jaarbasis aan 20000km. En dan heb je voorlopig ook nog drie jaar lang een vrijsteling van belastingen. Dan is dat op drie jaar lang toch ongeveer terugverdient lijkt me.

              Pas op, nogmaals, ik ga zeker niet ontkennen dat er nadelen aan verbonden zijn. Maar vergelijk ze wel op een eerlijke manier, met de juiste informatie.
              Last edited by Phate; 21/10/2018, 23:04.

              Comment


              • #27
                ik zei toch duideljk "op je CNG tank alleen haal je maar een paar honderd km..." , snap niet echt dat je daaruit afleidt dat ik wil zeggen dat je gaat stilvallen want door het woordje 'alleen' geef ik eigenlijk aan dat er ook nog een andere tank (benzine) is .

                Comment


                • #28
                  Mijn excuses, fout gelezen dan.

                  Comment


                  • #29
                    Ook eens gekeken voor een rav4 hybride.
                    Heel jammer dat er daar jaarlijks 500€ taks moet voor betaald worden.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #30
                      Beste,

                      10.000 euro duurder en een meerverbruik van minimaal 1 liter per 100 km, neen bedankt!

                      Joske

                      Comment


                      • #31
                        Hey,

                        De knoop is doorgehakt, het is de Toyota C-HR hybride geworden, dit in de uitvoering C-hic om over alle veiligheidsvoorzieningen te kunnen beschikken.
                        Levering 5 november, stond op stock in Zeebrugge.
                        Dus geen diesel meer, het milieu kan er alleen maar beter bij varen.

                        Joske

                        Comment


                        • #32
                          chic

                          Comment


                          • #33
                            Ik heb de nieuwe 508SW vergeleken in diesel en benzine. De aankoopprijs van een 2.0 diesel is zowaar €100 goedkoper dan een 2.0 benzine. Met 32500 km/jaar was het kostenverschil op 5 jaar welgeteld €1. Het meerverbruik van de benzine wordt volledig teniet gedaan door de extra belastingen op de diesel.
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                            Comment


                            • #34
                              Beste,
                              Voor een 508 SW kan dit misschien kloppen maar indien je een hybride koopt ben je beter af met een benzine-hybride. Een hybride gebruikt zeker niet meer dan een diesel, tezij je op de autostrade steeds plankgas gaat en reken er maar op dat je binnen een jaar of 5 een diesel alleen nog aan de afrikanen kwijt geraakt.

                              Joske
                              Last edited by Joske501; 23/10/2018, 11:43.

                              Comment


                              • #35
                                Wanneer je je rijstijl aanpast aan het hybride rijden, dan klopt die stelling wel ja.
                                Maar als je dat niet doet kan je nog wel eens raar gaan opkijken van het verbruik van je hybride.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment

                                Working...
                                X