Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat is de ergste panne die je al onderweg hebt gehad?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat is de ergste panne die je al onderweg hebt gehad?

    Motor opgeblazen? klapband? gebroken distributieketting? koppeling opgesmoord?
    Ben eens benieuwd.
    Ik heb zelf nog maar 1 panne gehad, ernstige motorproblemen maar kon wel nog in noodloop tot aan de garage rijden, toch iets prettiger dan ergens ten velde op de pechstrook te staan.
    VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

  • #2
    Ik ben ooit op twee straten van thuis, op ongeveer 300 meter of zo, tot stilstand gekomen omdat mijn koppeling kapot was. Blijkbaar was er een stukje afgebroken; het was geen slijtage. Ik vertrok in eerste om een kruispunt over te steken en toen ik naar tweede wou gaan, blokkeerde de pook. Qua gevaar viel het allemaal goed mee: ik heb me aan de kant kunnen zetten.

    Comment


    • #3
      zonder ontsteking gevallen... gelukkig op 2 km van de deur... zelf naar huis gesleept

      Comment


      • #4
        Alternator kapot en gestrand... Zal 't nooit vergeten. Viervaksbaan N42 aan de lichten. 1 huis in de gebuurte. Touring gebeld maar intussen moest ik heeeeeeeel dringend naar toilet. Maar kon niet weg want touring kon elke minuut toekomen. Ik denk da'k purper was toen hij toekwam... enkel nog de sleutel gegeven en gezegd da'k direct terugkwam. Gelukkig heel vriendelijke mensen in dat ene huis. Probleem was dat 't nog een eindje was en echt lopen kunde dan ni meer zulle

        Comment


        • #5
          Daarom heb ik altijd een wc-rol in mijn koffer liggen

          Comment


          • #6
            klapband op de autostrade

            Comment


            • #7
              Oei ! Ik heb erger meegemaakt hoor ...
              - met mijn eerste wagen (Hillman 1950) de helft van mijn vooras in een put van de baan gelaten, wegens breuk van een ophanging driehoek. Gelukkig kwam niemand in de andere rijrichting was ik ben door de berm stuurloos gereden...
              - met mijn Saab Turbo16 zijn de spanners van de overbrengingsketting losgekomen en de transmissie blokkeerde terwijl ik aan het demonstreren was hoe krachtig de motor trok (was net boven 200/u . Ook wat geluk gehad : ik heb nog net de inrit van de parking naast het Hallerbos kunnen nemen. De wagen was buiten waarborg, maar Saab heeft hem gratis hersteld, met inbegrip van een nieuwe versnellingsbak.

              Comment


              • #8
                Was dat nog een Saab 900 turbo ? Die waren nochtans heel betrouwbaar als ik me niet vergis...

                Comment


                • #9
                  Dieselpomp kapot int buitenland. +-4000eur kosten

                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                  Statistics

                  Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                  Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                  Comment


                  • #10
                    Egr die het begeeft net voor al die steile hellingen naar wenen op. 5uur stil gestaan dan was de noodloop terug weg en de reis verdergezet naar Romania.
                    Gelukkig want ik zie niet echt in hoe je met een trailer met wagen op verder raakt.
                    Eenmaal in Romania was het echt wel gedaan noodloop ging niet meer af, een andere auto genomen en met lege trailer naar huis. Jeep is na 3weken afgesleept naar Belgie al bij al een verlies van €150 in de meerkost van benzine..

                    Koppeling die brak net voor de lichten sleepkabel lag op de passagiersstoel dus die naast mij ik van "ey sleep mij eens paar 100m tot aan die parking" haha
                    Polo 6n 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Dieselpomp kapot int buitenland. +-4000eur kosten

                      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
                      Die laat je toch achter en regel een transport naar Belgie?

                      Iemand al eens in panne gevallen in Hongarije? Dat is nu echt een land waar ik geen panne wil hebben! Die kloppen de laatste euro uit uw zakken en af uw rekening denk ik.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Bovenop, Severn brug M4, in UK

                        https://www.google.be/maps/@51.57163...7i13312!8i6656

                        1e waterpomp kapot, Kadett 1.3 S met toen zo’n 200.000 km, waardoor motor temperatuur plots zeer snel steeg. Motor maakte steeds meer lawaai (door gebrek aan water was er ook geen geluid isolatie)

                        Na 1 km gestopt, op een héél smalle pechstrook. AA gebeld, via praatpaal, die was na 5 minuten al ter plaatse, kapte +/- 7 liter water in expansie vat....

                        Achter de AA-auto, +/- 15 km verder en terug over de brug gereden, naar de parking – Tankstation –AA garage, waar we 15 minuten voordien vertrokken waren.

                        Daar was een werkplaats, (met wisselstukken) waar ze de auto op minder als een uurtje hersteld hadden. (voor een lage prijs)

                        De panne was achteraf een peulschil, maar de brug was zo’n 5 km lang, met veel lawaai, wind…

                        Comment


                        • #13
                          Mijn ouders in 1996 met hun splinternieuwe Renault Megane Scenic (1.9DTI denk ik) en 1500km op de teller. We reden naar Tongelreep in Eindhoven. Net over de grens een hoop witte en blauwe rook. Auto de pechstrook op. Motor op hol geslagen tot de drijfstangen onder uit het blok vlogen. We waren al best overladen omdat we met 7 in die auto zaten (in die tijd kon dat nog ). Garage brengt een vervangauto mee --> Renault Twingo ... met 7 in de Twingo en naar Tongelreep doorgereden. In de terugkomst natuurlijk controle (Je hebt dat nooit maar dan dus wel...) Moeder vertelt het verhaal en mag dus ook gewoon doorrijden. Moet je nu dus ook niet meer verwachten. De Scenic heeft uiteindelijk 3 vervangmotoren gekregen. 2e is ook op hol geslagen na een 5000 tal kilometers en de 3e had ook zij kuren (weet nog dat mij moeder altijd manueel moest ontluchten omdat de brandstofpomp lucht pakte bij deze motor). Ik denk dat mijn moeder nog altijd herinnert wordt bij Garage Kenis in Turnhout, mijn oren tuten nog tot de dag van vandaag van de decibels die er daar toen uit zijn gevlogen.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                          Comment


                          • #14
                            Dat zijn de verhalen kennissen van mij hadden een huurauto in mexico, die spontaan is in brand gevlogen tijdens het rijden. Konden nog net op tijd hun bagage eruit halen vooraleer hij helemaal was uitgebrand.
                            VW Golf 1.0 TSI DSG ComfortLine - http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...sg-comfortline

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Was dat nog een Saab 900 turbo ? Die waren nochtans heel betrouwbaar als ik me niet vergis...
                              yep... Classic 900 van 1988, zeker geen rampzalige auto, alhoewel niet foolproof : ander gekend probleem was de cylinderkoppakking die verhit geraakte door de turbo en begaf. Ik heb uiteindelijk de wagen 17 jaar gebruikt, en ben nog steeds een beetje nostalgisch. Even duur als Audi qua onderhoud en herstellingen...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                yep... Classic 900 van 1988, zeker geen rampzalige auto, alhoewel niet foolproof : ander gekend probleem was de cylinderkoppakking die verhit geraakte door de turbo en begaf. Ik heb uiteindelijk de wagen 17 jaar gebruikt, en ben nog steeds een beetje nostalgisch. Even duur als Audi qua onderhoud en herstellingen...
                                Was ne knappen auto in die tijd. Vriend van me zijn ouders waren thuis Mazda en Saab dealer. Hierdoor da'k wel goei herinneringen heb aan die Saabs en bepaalde Mazda's.

                                Comment


                                • #17
                                  Met de BMW 525d heb ik een kapotte turbo gehad toen ik aan het optrekken was op de expressweg.

                                  Met de BMW 635CSi heb ik het volgende gehad. De auto reed perfect naar een meeting maar éénmaal de rondrit begon, schokte de auto verschrikkelijk. Er viel niet meer met te rijden Toen ik de auto liet nakijken door de garage was er niks mis mee. Bij de volgende oldtimerrally opnieuw schokken van zodra de rondrit startte... Uiteindelijk hulp gekregen van VTB VAB die sponsor was van het event. Het lag aan een idiote kapote sensor tussen de motor en versnellingsbak. Deze gaf een kortsluiting éénmaal de motor op temperatuur was en er onvoldonde koeling was. Bij een rally is het continue de weg zoeken, optrekken, stoppen, vaak aan lage snelheden rijden en dan had ik de problemen. Op de snelweg was er voldoende koeling en reed de auto perfect.
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2

                                    Die laat je toch achter en regel een transport naar Belgie?

                                    Iemand al eens in panne gevallen in Hongarije? Dat is nu echt een land waar ik geen panne wil hebben! Die kloppen de laatste euro uit uw zakken en af uw rekening denk ik.
                                    Is ook zo gedaan, in NL kwamen ze af met een offerte van 9000eur, laten afslepen naar mijn garage.
                                    Hersteld en een paar maand later was het vliegwiel dat vervangen moest worden, auto verkocht aan een Pool die hem daar uit elkaar gehaald heeft en een nieuwe van gemaakt heeft. Is nu soms te zien in Antwerpen.

                                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                    Statistics

                                    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                                    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                                    Comment


                                    • #19
                                      Indertijd met de Ford 15M van m'n ouders een kapotte voorruit gehad tijdens het rijden. Was toen nog geen gelaagde. Dus ruit in duizend stukjes en zichtbaarheid ineens naar zero. De remmen van die wagen waren trouwens ook niet schitterend. Een paar zeer warme momenten mee beleefd.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                                        Was ne knappen auto in die tijd. Vriend van me zijn ouders waren thuis Mazda en Saab dealer. Hierdoor da'k wel goei herinneringen heb aan die Saabs en bepaalde Mazda's.
                                        Ja, echt een miskende wagen die heel tof en veilig reed. Voor de Turbo heb ik nog een GLE gehad, maar de 118 pk’s waren een beetje mager voor het gewicht. Na de overname door GM was de eigenheid van het merk verdwenen, het waren vermomde Vectra’s geworden... mijn huidige Cabrio heeft zelfs een Opel motor !
                                        Last edited by guyugy; 23/12/2017, 08:36.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X