Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hamburg en Düsseldorf verbieden vanaf 2018, de Euro 5 diesels !

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat was het gemakkelijk toen 9 mensen op 10 in een verstedelijkte omgeving woonde (en er meestal werkte) . Alle winkels waren in de buurt, je kon er te voet gaan voor de dagelijkse aankopen. Dat was wel 60 jaar geleden, maar er was een tram/bus halte om de hoek voor de verplaatsingen binnen de zelfde bebouwde kom. Dan wilde plots niemand meer in stad wonen, dat moest op het buiten zijn (waar je voor veel minder veel groter kon bouwen. Op grote schaal is dit dé reden van onze huidige situatie, en de stap terug is niet meer mogelijk (ook niet gewenst) . Dan moeten wij wel op onze blaren zitten...
    Last edited by guyugy; 13/06/2018, 18:19.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Et voilà ! Brussel kondigt aan dat alle diesels tegen 2030 uit de stad verband zullen worden, en ze zeggen meteen bij dat ze dan ook de benzinewagens aan de beurt laten komen. Ze boffen in hun communicatie al de grootste LEZ te hebben gemaakt...
      Samen men hun grootste autoloze zone (reeds in maanden de grootste commerciële woestijn geworden) zijn de economische gevolgen voorspelbaar...
      Hopelijk zullen kunnen overleven met enkel frisse lucht en zuiver water !
      Voor Brussel dus 't zelfde als voor Antwerpen: of ze voorzien fatsoenlijk openbaar vervoer met een parking net buiten de stad, of ze zien me daar niet meer.
      Wie mijn euro's niet wil, die moet het maar zeggen.


      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

      Comment


      • Je weet toch dat dat binnen afzienbare tijd over heel Vlaanderen komt, wat ga je dan doen? Alles online kopen?
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • Afzienbare tijd zal nog wel een hele tijd duren. Tegen dan zijn mijn auto's opgereden.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
            Afzienbare tijd zal nog wel een hele tijd duren. Tegen dan zijn mijn auto's opgereden.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            de mijne ook, en misschien ontstaan ondertussen toffe varianten, die ik dan tot aan mijn eigen “vervaldag” kan gebruiken.
            Mijn koopgedrag is al nu aangepast, in grote steden hoef ik niet meer te gaan.
            Al 20 jaar geleden wist ik dat ik beter in een hoekje van België ging wonen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              misschien ontstaan ondertussen toffe varianten, die ik dan tot aan mijn eigen “vervaldag” kan gebruiken.
              Inderdaad, want tot nu toe is voor mij geen enkel valabel duurzaam alternatief. Compleet electrisch is vandaag in elk geval voor mij de oplossing niet, hybride is mossel noch vis, 2 systemen met bijhorende kost en gewicht in één auto, en waterstofmotor is er ook nog niet.

              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Mijn koopgedrag is al nu aangepast, in grote steden hoef ik niet meer te gaan.
              Het mijne ook
              Last edited by K2; 05/07/2018, 19:19.

              Comment


              • https://www.theguardian.com/environm...iesels-on-sale

                Comment


                • Amsterdam nu dus ook:

                  OUDE DIESELAUTO'S VANAF NU NIET MEER WELKOM IN AMSTERDAM

                  Oudere dieselauto's mogen sinds zondag Amsterdam niet meer in. Daar is een milieuzone ingesteld die vanaf heden van kracht is.

                  Er gold al een milieuzone in Amsterdam, maar die is nu flink uitgebreid. Nu mag er binnen de gehele ringweg A10 geen diesel meer in van een emissieklasse onder klasse 4. Dat houdt in de praktijk in dat je met een dieselauto van vóór 2005 niet meer welkom bent in de hoofdstad. Voorheen hield de noordkant van de zone nog op bij het IJ, maar vanaf nu beslaat de milieuzone ook het gebied ten noorden van het IJ, tot aan de A10. Amsterdam had eerder al een milieuzone die bedoeld was voor vrachtverkeer, bestelauto's en taxi's. Nu worden dus ook personenauto's meegenomen.

                  Op haar website stelt de gemeente dat er vanwege de coronacrisis nog niet direct wordt gehandhaafd, maar vanaf maart 2021 kunnen bestuurders wel een boete verwachten als ze de zone in gaan met een dieselauto die er niet is toegestaan. Daarnaast zijn er enkele specifieke uitzonderingen binnen de milieuzone, waar er nog wél oudere diesels mogen komen. Het betreft de Coen- en Vlothaven, de daartegenover gelegen kade in de Mercuriushaven, het westelijk deel van het havengebied aan de IJ-oever in Amsterdam-Noord en de toerit naar de P+R RAI en naar de zuidelijke standbouwersingang bij de RAI.

                  Bron: Autoweek



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Binnen 2 maanden moeten ook alle Euro 4 afdokken in Brussel (was al zo in Gent en A'pen)

                    Comment


                    • allemaal misdadig om de holy economy toch draaiende te houden,want die diesels overleven anders alle PHEV's en BEV's
                      sigpic

                      Comment

                      Working...
                      X