Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen bant wagens op diesel of benzine vanaf 2025

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    Zelfde toen de eerste airbags in auto's kwamen. Hoeveel brandweermannen zijn er toen niet gestorven bij het openknippen van een auto?
    Echt ? Van 't verschieten of zo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
      alle problemen zijn binnen een paar jaar opgelost als de zelfrijdende auto's er zijn. Geen files meer, ... lol:
      Ge meent het of is daarvoor die smiley daar ?
      Last edited by RX-8; 09/01/2020, 04:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Hoe? Was dat dan nog niet?
        Ja, maar dan langs de andere kant van de pendule tegen dat ik 85 ben zal het wel helemaal keren
        BMW F10 535Xi N55

BMW E46 ///M3

BMW E34 ///M5 3.8

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Echt ? Van 't verschieten of zo ?
          ja van uwe smoel te zien
          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Ge meent het of is daarvoor die smiley daar ?
            Bedankt voor uw verhelderende bijdrage. Ook veel actief op HLN op facebook?

Comment

• Nee, maar daar zullen er ook wel zitten die denken dat dat de oplossing is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

ja van uwe smoel te zien

Okee dan. Maar bon, hoeveel dan ?

Comment

• hoeveel wat??!!

communiceer wat duidelijker, ge zijt moeilijk te volgen in uw discours
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Wel, hoeveel brandweermannen zijn daar dan van gestorven ?

edit:
                    Opdat je niet zou vragen waarvan, omdat je mijn communicatie weer niet duidelijk genoeg vond : van het openknippen van auto's met de eerste airbags dus.
                    Last edited by RX-8; 10/01/2020, 00:22.

Comment

• wel omdat het zo vriendelijk vraagt... not

zoek maar eens zelf op google. Zijn zelfs studies rond geweest, publicaties in wetenschappelijke tijdschriften. Zijn zelfs filmpjes van te vinden.

Als het allemaal toch maar zever was... dan had men al die moeite niet gedaan.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• PRIMEUR VOOR NOORWEGEN

MEER DAN HELFT NIEUWE AUTO'S IN NOORWEGEN ELEKTRISCH

Meer dan de helft van de nieuwe auto's die vorig jaar in Noorwegen werden verkocht, was volledig elektrisch. Daarmee is het het eerste land waar elektrische auto's het leeuwendeel van de verkopen vormde.

Volgens de Noorse branchevereniging Opplysningsrådet for Veitrafikken was 54,3 procent van de nieuw verkochte auto's volledig elektrisch. Daarmee is het Scandinavische land het eerste waar elektrische auto's populairder zijn dan auto's aangedreven door alle andere soorten brandstof samen. Noorwegen loopt in dat opzicht nog flink voor op Nederland, al ging ook hier het aandeel in 2020 flink omhoog. In Nederland was afgelopen jaar meer dan 20 procent van de nieuw verkochte auto's volledig elektrisch.

Noorwegen voert al jaren een beleid waarbij eigenaren van elektrische auto's voordelen genieten ten opzichte van auto's op benzine of diesel. Zo betalen ze minder belasting en zijn ze voordeliger uit op tolwegen en veerponten. Ook mogen ze gebruik maken van busbanen. Stroom is bovendien relatief goedkoop in Noorwegen omdat er veel wordt gewonnen middels waterkrachtcentrales.

In 2019 was al 42,4 procent van alle nieuwe auto's in Noorwegen volledig elektrisch. Toen was Tesla nog het merk dat de meeste elektrische auto's verkocht. In 2020 is Tesla echter ingehaald door Volkswagen. Dat pakte, net als in Nederland, de koppositie met de nieuwe ID3.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zé zijn daar dan ook nog een pak goedkoper dan hier ondanks hun 25% btw. (had ik al iets van vermeld in het Enyaq topic)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 60 reizen rond de wereld in 6560 dagen of gemiddeld elke dag 366,71 km elke dag, dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Als ik de tests van Bjorn Nyland zie op Youtube, is er in Noorwegen ook flink geïnvesteerd in (betaalbare) laadinfrastructuur. In België mag je al blij zijn om ergens een werkende laadpaal te vinden en dan nog zijn het vaak geen snellaadpalen (Tesla uitgezonderd). Op die manier is het voor veelrijders ook niet interessant om met een EV te gaan rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                              Als ik de tests van Bjorn Nyland zie op Youtube, is er in Noorwegen ook flink geïnvesteerd in (betaalbare) laadinfrastructuur. In België mag je al blij zijn om ergens een werkende laadpaal te vinden en dan nog zijn het vaak geen snellaadpalen (Tesla uitgezonderd). Op die manier is het voor veelrijders ook niet interessant om met een EV te gaan rijden.
                              En niet alleen die laadinfrastuctuur hé, nog veel meer voordelen.

Noorwegen, dat met effectief regeringsbeleid het elektrisch rijden tot één van zijn stokpaardjes gemaakt heeft, wil dat tegen 2025 geen enkele nieuwe auto nog met een verbrandingsmotor de weg op gaat. Om dit te bereiken genieten elektrische modellen al langere tijd veel belastingvoordeel. Andere stimulerende maatregelen zijn vrij gebruik van busbanen, goedkopere parkeerplaatsen en lagere veerboot-tarieven.

Hoewel ik vrees dat het fileprobleem, als er daar al een is, zich naar de busbanen gaat verplaatsen
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En niet alleen die laadinfrastuctuur hé, nog veel meer voordelen.

Noorwegen, dat met effectief regeringsbeleid het elektrisch rijden tot één van zijn stokpaardjes gemaakt heeft, wil dat tegen 2025 geen enkele nieuwe auto nog met een verbrandingsmotor de weg op gaat. Om dit te bereiken genieten elektrische modellen al langere tijd veel belastingvoordeel. Andere stimulerende maatregelen zijn vrij gebruik van busbanen, goedkopere parkeerplaatsen en lagere veerboot-tarieven.

Hoewel ik vrees dat het fileprobleem, als er daar al een is, zich naar de busbanen gaat verplaatsen
                                Het straffe is dat ze met al die voordelen haaks ingaan op hun oneindige olie-industrie inkomsten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 60 reizen rond de wereld in 6560 dagen of gemiddeld elke dag 366,71 km elke dag, dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Het straffe is dat ze met al die voordelen haaks ingaan op hun oneindige olie-industrie inkomsten.
                                  Idd! Maar in Scandinavië hebben ze al langer terecht voor het milieu gekozen. Hier worden onder het mom milieu de kassa's gevuld.

Comment

• Uiteraard zouden er meer mensen op een EV overstappen indien er ook andere voordelen zouden zijn. Uit eigen ervaring kan ik alvast zeggen dat bij weinig kilometers particulier je geen EV moet kopen om goedkoper vervoer te hebben. De aankoopprijs ligt een pak hoger dan een ICE en dat win ik nooit terug. In onze buurlanden geven ze premies, in ons apen Vlaanderen schaffen ze die af voor EV's ...

Maar ik wou vooral dat punt van de laadinfrastructuur benadrukken om volgende redenen. De Smart Electric Drive konden we relatief gunstig overkopen van iemand in Brussel. Nochtans een pure stadsauto, maar de verkoper wou ervan af omdat er daar quasi geen laadpunten zijn. Ook mijn schoonbroer met zijn PHEV kan bij zijn appartement niet laden, die werd door zijn werkgever verplicht om fiscale redenen.
                                    Zelfde probleem bij de vorige eigenaar van onze Franse Kia : ondanks forse premies in Frankrijk heeft die terug een ICE gekocht. Te weinig laadmogelijkheden onderweg.

Momenteel brengen een aantal merken 'betaalbare' EV' s uit. Die liggen in het bereik van mensen die de overstap zullen doen voor hun enige gezinswagen. En daar vrees ik dat er toch ook een aantal teleurgesteld gaan zijn. Een dagtripje Kust of Ardennen als je daar niet kan bijladen, zijn niet echt leuk.

Comment

Working...
                                    X