Mededeling

Collapse
No announcement yet.

michelin pilot sport cup 2

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • michelin pilot sport cup 2

    ik ben er achter gekomen, dat michelin de cup 2 nu ook aanbiedt in de maten 215/45 17 en 225/45 17. lange tijd was 18 inch de kleinste diameter, dacht ik.

    nu, de cup 2 is toch de semi slick van michelin niet? als ik dan opzoek wat die banden (in die maten) moeten kosten, zie ik dat ze behoorlijk goedkoper zijn dan de R888R, de A048 en de dunlop direzza 03G. voor zover ik kan zien zijn ze zelfs de goedkoopste semi slicks op de markt. ben ik niet gewoon van michelins, zijn toch meestal te vinden in de hogere prijsklasse.

    mijn vraag is nu, is er dan een prestatieverschil met de andere banden? zijn die andere dan meer semi slick dan de michelins? iemand hier die de cup 2 kan vergelijken met de andere semi slicks?


    aan de moderatoren ... wist niet precies in welke rubriek dit te posten. dus verplaats maar indien nodig.

  • #2
    Zeer goede band in mijn ogen samen met de toyo de beste in hun klasse. Enorme grip in het droog (na wat opwarming) heb zelf toch gekozen voor de supersports omdat die in de regen een stuk beter zijn.

    Comment


    • #3
      heb zelf nog wat rond gezocht en gevonden dat de cup 2 een harder samengestelde band is dan de hierboven vermelde yoko, toyo en dunlop. vergelijkbaar met een yokohama AD08. ze zouden alzo dus ook minder grip verschaffen dan die drie. in welke mate heb ik niet kunnen uitvissen. voordeel is dan wel dat ze langer zouden meegaan.



      Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
      Zeer goede band in mijn ogen samen met de toyo de beste in hun klasse. Enorme grip in het droog (na wat opwarming) heb zelf toch gekozen voor de supersports omdat die in de regen een stuk beter zijn.


      aan goede kritieken inderdaad geen gebrek, maar een rechtstreekse vergelijking met bvb de dunlop direzza 03G heb ik niet kunnen vinden. zou ik wel interessant vinden. hoe ik het begrepen heb is dat, de michelin een als straatband ontwikkelde semi slick is, terwijl de dunlop en de yokohama een competitieband is ontwikkeld voor trackdays.

      Comment


      • #4
        Dat is correct met de cup 2 kan je net nog de baan op (in de regen is het wel oppassen)

        Comment


        • #5
          ik had vorig weekend een mailke naar de klantendienst van michelin gestuurd, met de vraag voor meer info over de cup 2. vandaag uitgebreid antwoord teruggehad.

          de cup 2 is, zoals ik al vermoedde, een straatband voor circuitgebruik en geen semi slick. in de mail staan ook nog enkele bijkomende gegevens (zoals gewicht, diameter, band breedte, velg- en bandendrukadvies) voor zowel de 215 als de 225. als iemand daarin geïnteresseerd is, kan ik die altijd bezorgen.

          toch wel knap van michelin om me zo een uitgebreid antwoord te sturen.

          Comment


          • #6
            Is wel een semi slick hoor! Wel meer street minded.

            Comment


            • #7
              Is niet echt semi slick compound, harder dan de meeste semi slicks. Ik ben fan van de Federal 595 rs-r. Heel goeie grip in het droog, gaat lang mee en spotgoeikoop.

              Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                Is wel een semi slick hoor! Wel meer street minded.



                ahh. straf. in de mail zeggen ze letterlijk 'geen semi slick '.

                in mijn zoekwerk naar meer info, ben ik terechtgekomen op een amerikaanse site ... tirerack.com . daar zijn behoorlijk wat technische gegevens terug te vinden. zo ook de UTQG waarde. een waarde die betrekking heeft op profielslijtage, temperatuur en traktie-prestatie van de band. in de US is elke bandenfabrikant verplicht die waarde mee te geven. het is wel zo, dat het niet de amerikaanse overheid is die de tests doet om die waarden te bepalen, maar de bandenfabrikanten zelf ...

                nu, de UTQG-waarde voor een rasechte semi zoals de toyo R888, is 100. voor de yoko A048, 60. voor de pirelli P zero trofeo R, eveneens 60. des te lager de waarde, des te meer grip (maar ook meer slijtage). de cup 2 heeft een UTQG-waarde van 180. net zoals de yoko AD08. de eigenlijke straatbanden, zoals de michelin pilot super sport die ik nu op de clio heb liggen, heeft een waarde van 300. ook zo de bvb de goodyear eagle F1 asymmetric 2.

                dus klopt wel met wat ge zegt, dat de cup 2 meer 'street minded ' is.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                  Is niet echt semi slick compound, harder dan de meeste semi slicks.


                  yup. zie post hierboven.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                    Is niet echt semi slick compound, harder dan de meeste semi slicks. Ik ben fan van de Federal 595 rs-r. Heel goeie grip in het droog, gaat lang mee en spotgoeikoop.

                    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
                    De federal straatbanden zijn bucht maar de circuitbanden zijn goed .

                    Comment

                    Working...
                    X