Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overjaarse wagen (nieuw) is hier iets vreemds aan de hand?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Overjaarse wagen (nieuw) is hier iets vreemds aan de hand?

    Ik heb mijn oog laten vallen op een overjaars model (van 2014 dus) met een interessante korting. Er staat 11 km op de kilometerteller. Alles lijkt me in orde (geen exterieur of interieur schade of iets dergelijks), maar er viel me iets op als ik de motorkap opende: daar zat behoorlijk wat (grof) zand tussen alle spleten en onderdelen. Voor de rest waren hier en daar (zeer) lichte corrosiesporen te zien. Wat moet ik daar van maken: is dit een (onschuldig) gevolg van slordige (langdurige) stockage ergens op een laadkade of kan dit op iets meer ernstig duiden?

  • #2
    Welk merk & type? En koop je die bij een merkdealer of bv. bij Cardoen?
    Een auto van 1 of 2 jaar zou absoluut nog geen corrosie mogen vertonen, tenzij die ergens onder water heeft gestaan.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #3
      als hij op gras heeft gestaan heb je ervan....

      Comment


      • #4
        Waar zaten die corrosiesporen? Op de remmen bijvoorbeeld is dit heel normaal als die al wat langer stilstaat, op sommige andere plaatsen niet normaal zelfs niet na heel lang stilstaan.

        Het zand kan inderdaad wijzen op stilstaan in een "vuile" omgeving.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

        Comment


        • #5
          zie dat je geen overjaarse eu-norm koopt dat de wagen niet meer inschrijfbaar is vanaf 1/9/15 alleen nog eu 6

          Comment


          • #6
            Het zand en stof onder de motorkap is normaal. Ze hebben mij ooit eens een stock Kia Sportage van meer dan een jaar oud voor nieuw willen verkopen.

            Toen ik de motorkap opendeed zag ik net hetzelfde, zodat ze moesten toegeven dat 'm inderdaad al lang in stock stond, op sommige onderdelen vind je trouwens een productiedatum en toen kon ik de schatting ook zelf maken.

            Verder niks mis met zo'n auto imo, zeker als de korting dik genoeg is. Bij Cardoen zijn er veel 'nieuwe' al een paar jaar oud trouwens.
            Last edited by Jocar; 08/11/2015, 08:09.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              heb zelf een stockwagen sinds dit jaar, productie 6 juni 2013, 1e inschrijving 20 januari 2015, nu 55000km ermee gebold en nog niks van problemen gehad, korting was goed genoeg(30% ongeveer) om 't risico te nemen(allez mijnen baas, is firmaslet)
              enige verschil: bij 't eerste onderhoud(op 27.000km) moest de remolie vervangen worden(2 jaar oud) en was 't de 2 jaarlijkse onderhoudsbeurt(of 60.000km) in plaats 30.000km
              mijn autootjes:

              Volvo V60 D3 R-Design 2017:http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...-v60-d-rdesign

              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

              Toyota Aygo voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                zie dat je geen overjaarse eu-norm koopt dat de wagen niet meer inschrijfbaar is vanaf 1/9/15 alleen nog eu 6

                idd thnx voor de heads-up.
                de wagen is een euro 5 diesel met nogal forse cilinderinhoud, biv zou naar verluid (moet ik nog wat opzoekwerk voor doen) rond de 1000 euro zitten. En omdat dit voor mij een tijdelijke oplossing zou zijn (max voor 2 jaar) zal die verhoogde biv ook een rol spelen in de doorverkoopwaarde lijkt mij.

                Comment


                • #9
                  wel zand onder de kap van een auto die in de showroom staat vind ik persoonlijk een teken van nonchalance. Maar blijkbaar denk de verkoper daar anders over, anders had hij de moeite genomen om de motorruimte eens te reinigen...

                  Comment


                  • #10
                    corrosie voor zover ik kon zien enkel op "blanke" onderdelen in de motorruimte, ik heb er wel niet ondergelegen om te zien of er ook bodemcorrosie is....

                    Comment


                    • #11
                      De wagen zal wel alvorens in de showroom te belanden op een grote onverharde parking van de invoerder maanden gestaan hebben. Na een storm of twee vliegt daar overal zand in, wat bij de poetsbeurt onmogelijk te verwijderen is.

                      Comment


                      • #12
                        Zie maar dat ge geen auto koopt die al een ongeval heeft gehad tijdens het transport, je zou de eerste niet zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          De wagen zal wel alvorens in de showroom te belanden op een grote onverharde parking van de invoerder maanden gestaan hebben. Na een storm of twee vliegt daar overal zand in, wat bij de poetsbeurt onmogelijk te verwijderen is.
                          Ja, aan de kust kunnen ze wel meespreken over 'een beetje zand' na een storm

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door konalight Bekijk Berichten
                            idd thnx voor de heads-up.
                            de wagen is een euro 5 diesel met nogal forse cilinderinhoud, biv zou naar verluid (moet ik nog wat opzoekwerk voor doen) rond de 1000 euro zitten. En omdat dit voor mij een tijdelijke oplossing zou zijn (max voor 2 jaar) zal die verhoogde biv ook een rol spelen in de doorverkoopwaarde lijkt mij.
                            Okkazies met eu 5 zijn in te schrijven... volgens mij deze "nieuwe" auto naar niet meer

                            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Mss is er tss 1/9/15 en 31/12/15 nog een overgangsfase, maar dat maakt je dan nog sterker meer korting te vragen

                              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                Mss is er tss 1/9/15 en 31/12/15 nog een overgangsfase, maar dat maakt je dan nog sterker meer korting te vragen

                                Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                Merci voor de head-up, maar blijkbaar heeft de verkoper hier op geanticipeerd.
                                De wagen is nl 1 dag ingeschreven geweest door de invoerder.
                                Het gaat hier dus officieel om een "tageswagen" / tweedehands voertuig.
                                Maar dit eens in nakijken in de autopapieren kan m.i. geen kwaad.

                                Comment


                                • #17
                                  Telt er dan geen andere biv?
                                  Ook de toegepaste rente op leningen is hoger bij een 2dehands.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik zou me hier zéér goed over informeren: er is ook een preregistratie bij de Kruispuntbank indien hij nog niet werd ingeschreven ... was in 2014 nog niet verplicht maar werd al wel door een aantal merken uitgevoerd.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      Mss is er tss 1/9/15 en 31/12/15 nog een overgangsfase, maar dat maakt je dan nog sterker meer korting te vragen

                                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                      Elke invoerder heeft de mogelijkheid om auto's in een restvoorraad op te nemen.
                                      Dit is een bepaald percentage van de verkochte aantallen van een specifiek model.
                                      Deze zijn nog in te schrijven tot en met 31/8/2016.

                                      De regel is inderdaad wel dat in theorie EURO5 nog in te schrijven was tot en met 31/8/2015.
                                      Tijdens de overgangsfase kan je ook een preregistratiedatum krijgen. Goed opletten is de boodschap.

                                      Comment


                                      • #20
                                        jan, gelden die datums voor de hele eu toch hopelijk ? of krijgen constructeurs dat gedaan dat er bepaalde landen zijn waar ze hun oudere rommel - excuise me mon french -nog kunnen dumpen ?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X