Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG-tank laten naplaatsen ... wie heeft er welke ervaring mee ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Volle tank L-gas kost 13 euro en daar rijd ik 275-330 km mee. Een volle tank H-gas kost tussen de 14 en 16 euro en daar haal ik 350 - 420 km mee. Tanks zijn net leeg. Ik ga morgen eens H-gas in Kallo tanken en zien hoe ver ik daar mee kom.
    Rij je dan volledig op gas? Want normaal heb je ook nog een benzinetank, is dat dan louter als backup, of heb je die ook nodig?
    Sorry, ken er niet veel van hoe dat werkt

Comment

De Golf TGI van spitsmuis heeft nog een volwaardige benzinetank. Maar het goedkoopste is natuurlijk om enkel op gas te rijden.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Zelfs als je half gas/half benzine rijdt kom je per km ongeveer even duur uit als een diesel .Bovendien betaal je geen verkeersbelasting. Bij ideale omstandigheden heb je een reikwijdte van 1250 km (420 gas + 830 benzine). Op benzine verbruik ik volgens de boordcomputer (lange termijn) 6.2 l/100 km. In de praktijk schat ik +/- 6.5 l/100 km. Amper een liter meer dan een 1.6 tdi diesel.Ik voel overigens geen enkel verschil qua rijden tussen L gas , H gas of benzine....
        Last edited by ; 18/11/2015, 17:51.

Comment

tenzij de auto merkbaar slechter rijdt op gas, wil ik niet op benzine rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            tenzij de auto merkbaar slechter rijdt op gas, wil ik niet op benzine rijden
            Die van mij rijd naar mijn gevoel beter op gas dan benzine , als het enigzins kan rij ik op gas .De Zafira is ook een echte gas-wagen die ook met benzine kan rijden en geen benzine-wagen die ook op gas kan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bob(robert) Bekijk Berichten
              Die van mij rijd naar mijn gevoel beter op gas dan benzine , als het enigzins kan rij ik op gas .De Zafira is ook een echte gas-wagen die ook met benzine kan rijden en geen benzine-wagen die ook op gas kan rijden.
              ik las deze week dat de CNG-Zafira speciale software heeft om op CNG te rijden, de turbo zou 0.5 bar hoger ingesteld zijn dan bij rijden op benzine.
              dan vraag ik mij af of dit is om PK's gelijk te houden of om ...
              en is dat dan goed voor motor, turbo, ...

als het al waar is natuurlijk! ik vind de tekst, link nu direct niet meer

Comment

Ik rijd voor het werk een VW Caddy op CNG, deze wagen rijd inderdaad beter op CNG dan wanneer de benzine voorraad van 10 liter word aangesproken.

Comment

Working...
                X