Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CNG-tank laten naplaatsen ... wie heeft er welke ervaring mee ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• CNG-tank laten naplaatsen ... wie heeft er welke ervaring mee ?

Hallo iedereen,

Ik ben een aantal pistes aan het volgen wat CNG-wagens betreft.
    Een van de mogelijkheden zou zijn dat ik in een benzinewagen een CNG tank laat naplaatsen.

Wie heeft die al laten doen en wat zijn de ervaringen daarmee ?
    Is de rijervaring hetzelfde als een CNGwagen uit het fabriek?

Graag jullie mening

leg dan beter lpg, das goekoper zowel aan de pomp als het systeem

Comment

Akkoord bobo maar ...

Ik sta veel in ondergrondse garages

Comment

ook benieuwd, verkoop jij zelf die installs ?

Comment

Ha neen
          Anders zou ik hier de bevindingen van andere niet vragen .
          Ik heb plannen in de richting van CNG maar wil er eerst meer over te weten komen.
          Ik weet alleen dat het zalig rijd .. heb een paar dagen ene golf 7 op cng gereden en dat was een super ervaring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door codeslave69 Bekijk Berichten
            Ha neen
            Anders zou ik hier de bevindingen van andere niet vragen .
            Ik heb plannen in de richting van CNG maar wil er eerst meer over te weten komen.
            Ik weet alleen dat het zalig rijd .. heb een paar dagen ene golf 7 op cng gereden en dat was een super ervaring
            En op welke wagen zou je dit willen naplaatsen ?

Comment

Op een Skoda Superb combi of een VW touran of sharan.

Ben er zelf nog niet helemaal uit.

Comment

Op een Skoda Superb combi of een VW touran of sharan.

Ben er zelf nog niet helemaal uit.
                Ik denk niet dat je het kunt laten homologeren.

Comment

Akkoord bobo maar ...

Ik sta veel in ondergrondse garages

Het feit dat lpg wagens niet in ondergrondse garages mochten stamt nog uit de tijd dat die dingen nog lekten. Aangezien dat gas zwaarder was dan de licht, bleef dat daar hangen. Tegenwoordig is dat opgelost in die nieuwe systemen. Die heten overigens lpi, als ik me niet vergis.

Weet een tankplaatser als Van Meenen of De Roover je niet verder te helpen met dat CNG vraagstuk?
                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                    Het feit dat lpg wagens niet in ondergrondse garages mochten stamt nog uit de tijd dat die dingen nog lekten. Aangezien dat gas zwaarder was dan de licht, bleef dat daar hangen. Tegenwoordig is dat opgelost in die nieuwe systemen. Die heten overigens lpi, als ik me niet vergis.

Weet een tankplaatser als Van Meenen of De Roover je niet verder te helpen met dat CNG vraagstuk?
                    dat klopt volledig.

maaar dat neemt niet weg dat je niet in ondergrondse parkings mag parkeren met een lpg instalatsie.
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten

van meenen plaatst cng in auto's
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        leg dan beter lpg, das goekoper zowel aan de pomp als het systeem
                        CNG plaatsen kost +- 2à3000€ met carbonflessen , mag in tegenstelling van lpg in ondergrondse parkings , aan de pomp op dit ogenblik 1.01€/kgr voor hoog caloris cng , vertaald in verbruik met die van mij(150pk) :gemengd 5€/100km.CNG kun je thuis tanken wat de prijs halveerd , lpg niet . BIV=0€ Wegenblasting=0€ . Met lpg verlies je een deel van je koffer , cng hangt onder de wagen . lpg vervriesd , cng niet , je moet nooit wachten aan de pomp want niemand rijd er mee . Behalve ik {;<D wie doet beter?

Comment

Niemand rijdt er mee ? Ik rijd er ook mee en wil niks anders meer.Slechts enkele malen moeten aanschuiven aan de Dats 24 pomp omdat een dieselstinker in de weg stond.Ik zit aan 4.5 euro/100 km met , een ruim voldoende , 110 pk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                            Niemand rijdt er mee ? Ik rijd er ook mee en wil niks anders meer.Slechts enkele malen moeten aanschuiven aan de Dats 24 pomp omdat een dieselstinker in de weg stond.Ik zit aan 4.5 euro/100 km met , een ruim voldoende , 110 pk.
                            Kan je een idee geven, hoeveel kost je een volle tank, en hoeveel kilometer kan je daarmee (enerzijds stadsverkeer, anderzijds snelweg?)

Thanks.

Comment

Ik rij met een opel Zafira Tourer 1600cc150pkCNG,Ik trek de helft van de tijd een aanhanger,ik heb 3 carbon-flessen onder de wagen hangen van samen 25kgr,die zijn sterker dan metaal want getest tot 300barr,ik heb ook nog een reserve van 15l benzine,Ik verbruik gemengd 5kgr/100km , op benzine is dat rond de 8 liter.dus: 25kgr gas/5kgr=500km + 15lbenzine/8=200km. Dit moet je zeker kunnen halen want ik ben niet van de traagste. Ter info : er zijn drie soorten cng in Belgie/Nederland nml ten noorden van de as antwerpen - brussel - Edingen heb je meestal Hcng(hoog calorisch) en aan de zuidkant Tienen Limburg Hasselt Nederland heb je Lcng(Laag calorisch)van Slochteren.Het een is duurder dan het andere maar het rendement zal wat schelen , bij "normaal"rijden voel je bijna geen verschil.Dan heb je nog "Groen Gas"wat je in Holland vind en waardoor je CO-neutraal rijd omdat die eruit gehaald word om als meststof te dienen op het land.En dan nog LNG(Liquid natural gas) of vloeibaar gas op 600barr dat word gebruik in de vrachtwagens en de scheepvaart.CNG word dikwijls verward/vergeleken met LPG maar je kunt geen appelen met peren vergelijken,Je kunt wel het verbruik /100km van de twee vergelijken waardoor je je toch een idee kunt vormen.
                              Last edited by ; 17/11/2015, 17:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Kan je een idee geven, hoeveel kost je een volle tank, en hoeveel kilometer kan je daarmee (enerzijds stadsverkeer, anderzijds snelweg?)

Thanks.
                                Volle tank L-gas kost 13 euro en daar rijd ik 275-330 km mee. Een volle tank H-gas kost tussen de 14 en 16 euro en daar haal ik 350 - 420 km mee. Tanks zijn net leeg. Ik ga morgen eens H-gas in Kallo tanken en zien hoe ver ik daar mee kom.
                                Last edited by ; 17/11/2015, 19:01.

Comment

Het toegangsverbod voor een auto met LPG tot ondergrondse parkings is reeds in 2002 uit de Vlarem-milieuwetgeving geschrapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                    Het toegangsverbod voor een auto met LPG tot ondergrondse parkings is reeds in 2002 uit de Vlarem-milieuwetgeving geschrapt.
                                    Ja maar als er bij de ingang een lpg verbodsbord hangt mag je er toch niet in
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                    http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                    http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                                      Ja maar als er bij de ingang een lpg verbodsbord hangt mag je er toch niet in
                                      Jup, wat meestal het geval is, zelfs bij nieuwe parkings.

Comment

het algemeen verbod is opgeheven, in realiteit mag lpg pas ondergronds als uitbater op zijn kosten dedectoren installeert, die worden natuurlijk niet geplaatst want dat kost centen

Comment

Working...
                                        X