Mededeling

Collapse
No announcement yet.

leeftijd auto vs totale kostprijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    een dacia is ook geen kwalitatieve wagen, die modellen zijn kotslelijk.

Dat je een Dacia kotslelijk vindt kan ik volkomen begrijpen (ik denk daar anders over, maar over smaken en kleuren valt niet te twisten)

Maar dat het geen kwalitatieve wagens zijn dat is echt flauwekul. Onze duster heeft nu 130.000km en is 3.5 jaar oud. Krijgt nu voor 1e keer nieuwe remblokken, banden en distributieriem en de accu is al eens vervangen, voor de rest 0.0 kosten of problemen. Ook mijn logan 1.5jaar oud nog geen kosten of problemen mee gehad. Mijn Sharan destijds na 3 jaar al 2x kapotte waterpomp, lekkende koppakking (blok krom), defecte wiellager enz. uit miserie weggedaan. De touran van mijn pa met 80.000km kapotte waterpomp al 3 van de 4 bobines vervangen (overigens wel goede wagen). Destijds zijn Mercedes V-klasse na 4 jaar uit miserie weggedaan 2x kapotte compressor, defecte airco, alarmproblemen , slecht sluitende deuren, herspoten wegens overal roesten, enz.

Waarmee ik maar wil zeggen dat de kwaliteit van dacia echt wel ok is. (Ik spreek niet over uitrusting en luxe enzo he)

Comment

door hun goede reputatie zijn het in mijn ogen 1 van de beste (en dus ook mooiste) auto's ter wereld

of is die goede reputatie ook gesjoemel, want ik kwaak ook maar mee uit sympatie ?

Comment

Ik had het eigenlijk over de afwerking en uitrusting van een Dacia. Die wagens worden ook meestal gereden door mensen die van A naar B willen, met 0,0 voeling met autorijden. Ik had gisteren nog zo eentje voor mijn neus. Kruispunten afsnijden, 40 waar je 70 mag, enz... Erg storend. Maar ik ben blij dat je zo tevreden bent over de kwaliteit van de wagen, ook al zou ik er geen meter mee willen rijden. Ze zijn zooo lelijk (subjectief natuurlijk). Het is trouwens niet omdat een auto rommel is, dat je die niet leuk kan vinden als liefhebber. Een projectje is ook leuk. Niet als daily natuurlijk.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Ik had het eigenlijk over de afwerking en uitrusting van een Dacia. Maar ik ben blij dat je zo tevreden bent over de kwaliteit van de wagen, ook al zou ik er geen meter mee willen rijden. Ze zijn zooo lelijk (subjectief natuurlijk). .
          Kan ik perfect begrijpen. In mijn ogen zijn alle modellen lelijk waar je op de koffer moet gaan kijken om te zien wat het verschil is. Bij mij moet een dagelijkse wagen betrouwbaar, robuust zijn en voldoende bodemvrijheid hebben. Airbags, servo, abs, esp hebben en that's it. Alle andere opties gebruik ik toch niet. En ik geniet van de nog relatief directe rijervaring (vooral bij de logan dan, bij de duster is dit al wat minder). Geef mij maar beenharde oerdegelijke plastiek, ipv die zachte knoppen en dashboards die verschijnen en scheuren door de zon en afslijten door gebruik. Voor mijn oldtimer kan mij dit minder schelen, alhoewel een w201 (buiten de tere zetelbekleding en dashboards) ook wel onder de noemer degelijk valt :-)

Comment

Working...
          X