Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons

    Jouw autogeschiedenis – deel je ex-auto’s met ons


    Oftewel, post hier een gedetailleerd overzicht van je exen. De auto’s dan toch…
    ’t Is hier een autoforum & je bent een maniak, dus leef je eens uit !
    Met foto’s van de wagens zelf. En als je er geen foto’s van hebt, zoek een voorbeeldje op het www, please !
    Ook wat meer info is welkom : zoals wat je d’er allemaal aan gedaan hebt en eventueel ook wat je d’er mee gedaan hebt… Hihihi !

    En tot slot : vertel ook effen welke je lievelingsdrie zijn !

  • #2
    1987 Renault 11 TXE


    Kleur asgrijs metallic, nadien lichtgrijze striping op gezet
    1.700 cc & 90 PK
    Uitrusting o.a. elektrische ramen vooraan & deurvergrendeling met afstandsbediening
    Toegevoegd : zijschorten Renault 11 Turbo, Zender achterspoiler, stuurwiel Renault 5 GTturbo.
    Ice : Clarion cassette receiver, extra amp Clarion 2 x 30 Watt & 4 Clarion 3-weg luidsprekers.
    Toen de CD-speler op kwam, kocht ik een draagbaar model. Mits voeding & een “cassettekabeltje” kon dat zo aangesloten worden op de cassettespeler.

    En een heel plezante achterbank die er soms voor zorgde dat alle ramen van de wagen aandampten… Of was dat niet te wijten aan de achterbank zelf ?



    Renault 21 Nevada


    Op een 11 novemberavond – hoe toepasselijk – knalde een… BMW op mijn Renault 11 en hoewel die technische perfect herstelbaar was (de Renault dus), werd dat toch een totaal verlies…
    2e keer pech : 2 weken later zou ik verhuizen. Dus auto nodig & geen geld.
    Dan maar een Nevada gekocht om verder te kunnen.
    Het uit de Renault 11 gerecupereerde stuurwiel heeft hier nog ingestaan…

    Renault Mégane


    De Nevada was een tussenoplossing waar echter redelijk veel kosten aan kwamen, dus al snel verdween die uit het straatbeeld. De verhuis was ondertussen toch achter de rug.
    Vervanger was een Mégane die door de garage een jaar lang verhuurd was aan een Amerikaan die hier werkte.
    Geen slechte wagen, maar kon niet tippen aan de Renault 11. Buiten wat andere luidsprekers en andere wieldeksel (waar is de tijd ?), heb ik daar niet veel aan veranderd.
    Ice : Blaupunkt Cdreceiver.

    2002 Renault Laguna Privilége


    Ik kreeg zin in een grotere auto en ik vond een meevaller : deze Laguna directiewagen.
    Uitrusting : keyless entry by Renault Card, bandendrukmeter, pollen filter, air conditioning, ABS, radio/CD player with fingertip remote control en CDlader voor 6 CD’s, velour zetels met lendensteun in leder, elektrische ramen, mistlampen,…

    1.9 dCi diesel (120bhp) : 0-100 : 10.5 seconden, 6 versnellingsbak.

    Nageplaatst : JZ velgen, type Boxer, 7x17 en achterspoiler.
    Ice : Alpine radioCD met een Fenton-versterker die de Focals vooraan wat eten gaf, achteraan was het een Ground Zero subwoofer die aangestuurd werd door een versterker van hetzelfde merk. Met filters er tussen betekende dit een liveCD in de gleuf steken, ogen sluiten (NIET tijdens het rijden) en heel het optreden voor je zien en horen. Eenvoudige installatie die subliem klonk.



    En een wagen die een plezier was om mee te rijden.
    Wagen kwam er op het moment dat tijdrovende hobbies verdwenen en dus kreeg ik wat meer tijd om met de auto te rijden voor… het rijden zelf.

    Comment


    • #3
      1977 Chevrolet Camaro


      Ik volgde toen al een hele tijd de “American Scene” en het was de bedoeling om een Camaro een 2e leven te schenken. Het was een 1977 5.0 Chevrolet Camaro V8. Gekocht in 2003, maar mijn werkmakker die mee zou helpen kreeg gezondheidsproblemen en alleen zag ik de klus niet zitten.

      1995 Chevrolet Camaro


      De ene Camaro ging, de andere kwam : een 1995 Chevrolet Camaro 3.4 V6.
      160 pk, automaat, lederen zetels, T-tops, mistlampen vooraan, airco, radio-cassette met CD-wisselaar via FM-modulator, elektrisch bediende spiegels die aangepast werden aan de Europese normen,…
      Stel je vooral niks voor van die 160 pk. Dat reed plezant, dat was cruisen, maar aan het rood licht kon je d’er niet bepaald indruk mee maken.

      Zeer plezante wagen, heel veel meetings mee gedaan, ook wel wat cruises. Top !



      2005 Chrysler 300c Touring AWD



      Chrysler 300c Touring AWD 3.5l
      Zwart met interieur in grijs leder
      250 PK, ze zaten er wellicht wel in, maar hingen niet aan het gas. Dat was gas geven en ooit kwamen ze tevoorschijn, maar nooit meteen…
      Opties : Airconditioning, Centrale vergrendeling, Automatische klimaatregeling, Alarm, Startonderbreker, Elektrische ruiten, Navigatiesysteem, Open dak, Zetelverwarming, Lichtmetalen velgen, Radio CD MP3 wisselaar, Boordcomputer, ABS, Parkeersensoren, Airbags, Mistlampen,
      Cruise Control, Xenon Lichten



      Wagen was niet zo ongevalvrij als dat ie verkocht werd, dus… adieu ! Dit en het feit dat ook wat betreft de Camaro niemand daar wilde aan werken of daar kon aan werken, en als ze dan toch eens zin hadden was dat pokkeduur en weken wachten, maakte dat ik een afkeer kreeg van Amerikaanse wagens.

      Top 3 van toen :

      1987 Renault 11 TXE wegens superleuk
      1995 Chevrolet Camaro wegens veel meetings & enkele cruises met Amerikaanse wagens mee gedaan
      2002 Renault Laguna Privilége wegens redelijk onopvallend maar een zeer leuke wagens om mee te rijden en een superieure muziekinstallatie.

      Comment


      • #4














        Top 3: Volvo, Kever en Civic

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten




          E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          BimmerClassics.be
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • #6
            oeioeioei, ik heb hier te weinig plaats

            eerst een honda camino, in gietende regen wou ik zo snel mogelijk naar huis (70km/h) en ben onderuit gegaan in een bocht waar je 40mag (niet gezien door regen op helm). brommer kapot, knie ook.

            dan een opel ascona 1.6SV gehad, beestig leuk spel om mee te rijden. 4jaar gehad en weg gedaan wegens firmawagen (had 150km gereden op 1jaar)


            daarna een ford capri 2.0S. als ge denkt dat een opelleke met een 1.6je vooruit gaat... diene was nog erger. eerste rit naar huis 3x van de baan geschoven. heb die 6maand gehad tot ik aan rode lichten een vliegende start nam, koppelingsplaat in friet vaneen, geblokkeerd geraakt, blokkerende achterwielen, goed geschoven tot de plaat uiteindelijk verpulverd werd. andere koppeling gestoken en verkocht


            cadillac coupe deville 7.7 V8 big block uit 1970. monster van een auto, moeilijk aan stukken te geraken (blok zo eens 5maand open in de sneeuw op de oprit gestaan). VEEEEEL geld aan verloren, ingeruild voor een impala


            chevrolet impala 5.7V8 1974. snokrot geval, op weg naar de keuring een klapband vooraan gehad aan 110km/h en brokstukken op een bmw terecht gekomen. hoop gezeik met de verzekering omdat ik met andere platen naar de keuring reed (had de verzekeringsagent op de hoogte gebracht). moeten verkopen


            peugeot 405 break gekocht met kapotte versnellingsbak, bak gefixt en direct weer verkocht met winst. vooral op bovenstaand feit te boven te komen. wel een verhuis mee gedaan met platen van een andere auto op.
            http://fcapri.homelinux.com/fcapri/p...405%20voor.JPG

            na een paar maand financieel alles te boven gekomen (men aankoopplannen voor een BMW730i waren permanent van de baan, kon er geen verzekering voor krijgen). een porsche 924 via ebay gekocht. peperduur in werkuren en stukken, 3x in brand gevlogen en is goedkoop weggegaan. de koper had een 924 in belgie maar met amerikaanse papieren en die was de papieren kwijt. enige oplossing voor hem was de auto naar US verschepen, papieren aanvragen en weer terug invoeren. die besliste om de mijne te kopen



            dan nog een lege capri kas gekocht, maar doorverkocht aan iemand die een harde kas zocht. erna gemerkt dat mijn eigen capri rot was.

            dodge w200 5.2V8 uit 1977 gekocht. 8jaar mee gereden maar elke keer een hoop gezeik met de keuring. is deze zomer vertrokken. toen ik men firmawagen kwijt was door job wijziging, moest deze tussen waregem en sint truiden rijden. 80€/rit aan gas kwijt.


            toen ik dan moest lassen aan mijn blauwe capri, belist om een goedkoop escort mk2'tje te kopen op internet om te leren lassen. de goedkoopste was 500€ en had een bod van 495€. ben die direct voor de vraagprijs gaan halen en was een serieuze miskoop. ding kwam van eerste eigenaar, was KEIHARD en werd direct blanco gekeurd. na 3maand weer verkocht wegens geen plaats om een 'harde' auto te stallen. 1.3automaat uit 1978


            spijt gehad dat de bovenst escort weg was, en deze keer wel een goeie rotte gevonden om te fixen. bleek TE ROT te zijn en werd gesloopt. 1.1 uit 1976


            nog een escortje goedkoop te pakken gekregen, paar maand gehad, nooit mee gereden en verkocht om te kunnen verbouwen. 1.3automaat uit ... 1980 ofzo


            fiesta mk1 gekocht (1.1 uit 82), snel en goedkoop opgelapt, bleek van eerste eigenaar te komen en blokje met 28 000km sneuvelde bij de eerste rit met mij. stond 2jaar in de garage met een ander blok erin en werd dan verkocht wegens verbouwingen



            nog een fiestake mk1 gekocht voor opbouw (1.0 uit 1981), weer verkocht wegens verbouwingen.

            hetgeen ik nu nog heb, staat er niet tussen, maar wel in de signature hieronder.
            tussen alle bovenstaande ook nog wat motos gehad.
            honda CB900 bol d'or uit 1982. ermee leren rijden. ding veel te zwaar in gewicht en te weinig pk's


            en een honda CBR900RR uit 1993. hiermee wel met voorlopig rijbewijs gereden en een jaar of 10 gehad. toepasselijk logo op gezet


            TOP3:
            1)de cadillac, wat eeen luxe. electrisch verstelbare zetels, electrische ramen, wit leder interieur, automatische lichten, airco... en dit alles in 1970 standaard.
            2)de dodge w200: zalig ding om mee te rijden, maar door talloze vorige eigenaars deftig verknoeid en al goed rot door 38jaar lang buiten te staan. veel teveel gezeik met de keuring waardoor deze dit jaar wegging
            3)men eerste keiharde escort. had ik geweten dat ik ooit een huis met grote hangaar kocht, deze was nooit weggeweest. was inclusief met alle aankoopfacturen (136 000fr ofzo)
            Last edited by fcapri; 16/12/2014, 12:53.

            Comment


            • #7
              2008 Seat Ibiza, nieuw gekocht en in 2010 verkocht met 82.000km aan mijn zus.
              Was verlaagd met AP schroefkit, 3 delige ACT velgen etc..




              2008 Opel Astra 1.7CDTI (Leasing) (75.000km mee gereden op een jaar)
              2009 Opel Zafira 1.7CDTI (Leasing) ( 110.000km mee gereden op een jaar)
              2010 Opel Zafira 1.7CDTi (Leasing) ( 108.000km mee gereden op een jaar)

              2004 Volkswagen Polo FUN 1.4TDI, gekocht in 2012 en verkocht in 2014 (82.000km bij aankoop en 130.000 bij verkoop)



              2014 Opel Astra ST 1.4Turbo, nieuw in Juni gekocht en nu 15400km en nog steeds content van

              Statistics

              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
              Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


              Comment


              • #8
                Eerste auto was een Ibiza GT TDI 90pk. Ging goed vooruit, en was retezuinig. 4,5ltr ongeveer.
                Dag voor die binnen ging bij de dealer bijna achteruit in de vangrail geparkeerd.





                dan een ibiza SC gehad. 1.4. Was niet vooruit te branden en zat met een gemiddeld verbruik van 10ltr. Niet zoveel speciaal mee gebeurd.



                Daarna een leon gekocht. 2 jaar mee gebeld, net geen 100k km mee gedaan. 1001 dingen mee gedaan.
                Vooral banden slijten, hoop boetes mee gereden, eerste circuit ervaring mee opgedaan. Was vooral onzuinig voor een diesel. tussen de 8 a 9 ltr zoiets.



                wit zit wel rap vuil



                tijdje geleden verkocht.

                Bol nu rond met een E39, niets spannends aan. goei vervoersmiddel voor vrouw, kind en hond. E61 was me te lelijk, een F11 is me nog wat te duur ( net eigendom gekocht dus wil niet al mijn spaargeld verbrassen), dus is het een pfl 523i geworden.
                Comfortabel, relatief vlot, zuipt belachelijk veel (700km gereden en +- 140ltr benzine opgebruikt) en vooral veel ruimte.



                wintersetje:

                en een rondje ring opt gemakske.



                En dan hebben we er nog een minike bij staan ook.
                Hier samen op de foto met vlammerberg zijn 3


                Last edited by kefkie; 16/12/2014, 14:55.
                Volvo V90 D4

                Comment


                • #9
                  Tof topic!
                  Nog maar 3 karren gehad, dus bij deze;

                  1e was een Opel Corsa C 1.2 '02. Ongeveer 1,5 jaar mee gebold.
                  Niet veel aan aangepast, enkel velgen, op die leeftijd, ge kent dat wel




                  Daarna m'n BMW 118d E81 '09.
                  Was al wat meer bij aangepast, Style 261, M Performance uitlaat, LED interieur, AE koplampen, Stage 2 gechipt enz...
                  Na een klein jaar verkocht voor iets grover geschut.





                  En momenteel m'n E46 330i '01.
                  Heb ik al meer geld in gepompt dan dat ik hem betaald heb denk ik.
                  KW V2, Style 225, interieurlijsten brushed alu gewrapped, Wiechers veerpootbrug, Beisan kit, binnekort Eisenmann uitlaat met straight pipe van de cat enz...
                  En vooral mechanisch in ere hersteld.





                  Comment


                  • #10
                    Begonnen met de auto van de bomma, een Renault 4 GTL die naar de sloop moest omdat er 150 euro kosten aan waren. Jaren mee gereden en dan doorgegeven aan een ander familielid, zo eentje:


                    Dan op zoek gegaan naar een betaalbare Alfa die ook nog verzekerbaar was, kwam uit bij een 75 1.8 IE, nog steeds in bezit trouwens:


                    Dan een Scenic als aanloopwagen gekregen op 't werk:


                    En de definitieve leasebak:


                    Dan een Alfa Giulia 1300 super bijgekocht als oldie:


                    Van werk veranderd en de Scenic vervangen door een Alfa 155 1.8 16v trofeo:


                    Dan in de prak gereden (niet in fout) en vervangen door dezelfde in het rood:


                    Vervolgens de 75 op pensioen gestuurd en vervangen door een Vectra 1.6 16v:


                    Dan de Giulia vervangen door een GT Junior:


                    En de Vectra vervangen door een 166 2.4 JTD:


                    Dan er nog een Spider bijgekocht:


                    En al een 166 op voorraad genomen voor als de JTD het begeeft (3.2 V6 van 2004):
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                    Comment


                    • #11
                      2009 - nu
                      ----------

                      Zowat alles gereviseerd, gaande van turbo, boîte, onderstel tot motor. Beestje gaat normaal nooit meer weg

                      Comment


                      • #12
                        Die 166

                        Comment


                        • #13
                          1992 Toyota Carina E
                          mee leren rijden toen ik 17 was in 2003-2004



                          1999 Rover 200 1.4 103pk
                          gekocht in 2005 met mijn eerste spaargeld, ging goed vooruit voor zo een licht motorke..



                          2002 MG ZR 1.4 103pk
                          gekocht in 2010, toen de vorige z'n beste tijd heeft gehad
                          zelfde motor als de Rover, maar veel sportiever onderstel.. veel plezier aan beleefd
                          maar twas echter een probleem auto, heeft op ander half jaar 5 keer in de garage gestaan



                          2010 Kia Procee'd 1.6 CRDI 115pk
                          gekocht in 2012, had nood aan iets betrouwbaarders, zuiniger en nieuwer
                          ook veel plezier aan gehad, heel krachtige motor imo



                          2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6 BMT
                          De Kia is verkocht, had de mogelijkheid om een bedrijfswagen te nemen dus dat kon ik niet laten schieten
                          Qua comfort en rijhulpen zalig om mee te rijden, ook superzuinig maar de motor valt tegen ivgl met de Kia.
                          Maar i don't care, kan er gerust mee leven :p


                          Comment


                          • #14
                            Mijn eerste auto was een opel astra f gls 1.6i van 1993, gekocht van een oude mens met 93000km, veel fun aan beleefd, was een serieuze zuipschuit, enkel de bobine aan kapot gehad. Verkocht aan een waal op de automarkt in Diepenbeek 10 minuten nadat ik was toegekomen, had toen 101000km.


                            Dan een ford mondeo ghia 2.0 tdci van 2003 met 81000km, veel te duur gekocht achteraf gezien, veel fun aan beleefd, reed vrij comfortabel, serieus laag mee rond gereden, veel stukken aan gehad door de verlaging, ook veel stukken aan gehad niet door de verlaging. Weggedaan omdat hij "op" was met 254000km.


                            Dan daarna een opel astra f 1.4i van 1996 met 92000km, gekocht van een oude mens, traagste auto wat ik heb gehad, klep in motor kapot gegaan bij 124000km, weggedaan voor 150 € aan sloperij.


                            Dan een opel astra f 1.7 tds isuzu diesel van 1996 met 240000km gered van de sloperij voor 250 €, de goede mens waarvan ik deze kocht wou deze naar de sloperij brengen omdat hij een corsa b gekocht had in de plaats en omdat de astra olie lekte, hierin heb ik het volledige interieur van de vorige astra omgezet, volledig onderhoud gegeven, nieuwe lichten en pinkers geplaatst, banden omgezet. Dan een kennis met Z-platen hem laten laten keuren voor verkoop en was dan blanco gekeurd. Nadat ik hem had ingeschreven heb ik er een boost controller kit met turbodruk meter op gezet en de plunjer uit de dieselpomp gehaald. Draaide hierbij op 1.4 bar turbodruk en deed 5 liter op 100 km. en nog een trekhaak bijgeplaatst. Echt de meest plezante auto wat ik heb gehad, serieus veel fun aan beleefd ( vooral in de sneeuw )!!. Weggedaan met 275000km voor een volkswagen caddy omdat er nog een kindje in aantocht was en ik een grotere auto nodig had. Achteraf gezien had ik deze beter gehouden.


                            Alsook heb ik nog een volkswagen golf nu in het bezit maar dit is meer de madam hare auto.
                            2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                            2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                            1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                            (o\_!_/o)

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

                              fiesta mk1 gekocht (1.1 uit 82), snel en goedkoop opgelapt, bleek van eerste eigenaar te komen en blokje met 28 000km sneuvelde bij de eerste rit met mij. stond 2jaar in de garage met een ander blok erin en werd dan verkocht wegens verbouwingen

                              Deze is nog steeds in het bezit van m'n neef, die hem van je overkocht. Spijtig genoeg wel nog altijd niet eens een keer in 't echt gezien.

                              Heeft er zo te zien ook al aan zitten werken:





                              Cilinderkop werd ook gereviseerd..


                              Die mint Escort, was geen miskoop, wel een misverkoop.


                              Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten

                              Dan op zoek gegaan naar een betaalbare Alfa die ook nog verzekerbaar was, kwam uit bij een 75 1.8 IE, nog steeds in bezit trouwens:
                              Zalig dat je die nog altijd hebt.

                              E30SHOP.be
                              - Alles voor uw BMW E30.
                              BimmerClassics.be
                              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                              Comment


                              • #16
                                Ik rij nog steeds met m'n eerste auto, ondertussen 8 jaar oud en 211 000 km verder.

                                Vers uit Duitsland in 2006:



                                Heeft al zo'n +-60 ronden Nürburgring achter de kiezen +1x Zolder:



                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi manueel Corrida Red (klik)

                                Comment


                                • #17
                                  Mijn eerste auto


                                  Plan was om de kever als daily te gebruiken als ik 18 werd maar carrosserie werk bleef aanslepen... Mijn broer zijn Berlingo kwam te koop, dan heb ik deze overgekocht.
                                  Een jaar en ongeveer 15 000km mee gereden, was best ok voor een eerste wagen, lekker goedkoop maar door het gebrek aan comfort terug verkocht.


                                  Nu al bijna een jaar met de Astra, best tevreden van. Al heb ik elke dag wel zin in iets anders...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hierbij mijn autogeschiedenis, met originele foto's, in chronologische volgorde vanaf 1978,

                                    Peugeot 304 GLD



                                    BMW 3.20



                                    BMW 3.20i

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mercedes 260E



                                      BMW 3.18 iS



                                      Audi A3 TDI

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mercedes 200 CDI Sportcoupé



                                        Lancia Delta Mjet,



                                        Kia Sportage 1,7 CRDI

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X