Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer juist nieuwe auto kopen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wanneer juist nieuwe auto kopen ?

Zou een nieuwe wagen willen aankopen, ben dus al aan het kijken naar welk merk, model ik zou willen. Dacht te wachten tot het autosalon omdat dan de beste voordelen te verkrijgen zijn, denk ik toch, want als ik nu op de sites van Opel en Toyota kijk (het zal tussen deze twee merken gaan) geven ze nu interessante voordelen. Nu weet ik het niet meer nu kopen of zou ik toch nog betere voorwaarden krijgen in januari. Ik heb nu een Renault en daar zou ik nu vandaag nog 6500 euro voor krijgen maar dit zou verlagen in januari omdat ik dan in een ander jaar val. Graag jullie mening aub. In elk geval al bedankt om mij te helpen.

Er bestaat reeds een gelijkaardig topic, waarin je misschien wel een antwoord vindt op je vragen.

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

In december kopen, en je nieuwe pas inschrijven in Januari, dan is die een jaar jonger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        In december kopen, en je nieuwe pas inschrijven in Januari, dan is die een jaar jonger.
        Bij Opel zijn er op dit moment kortingen die met de inschrijvingsdatum vasthangen... dus afhankelijk of het om een stockwagen zal gaan is dat niet de goeie optie.

Comment

@Tommie1
          Dat geloof je zelf toch niet!!!
          Er wordt altijd rekening gehouden met de inschrijving of dat nu december of januari is maakt niets uit dan kun je ook zeggen om hem maar in februari in te schrijven enz.
          Last edited by hitachi; 19/11/2013, 17:32.
          Seat Leon FR 1.4 tsi 103kw 140pk
          http://www.autoforum.be/showthread.php?65549-2014-Seat-leon-Fr-1-4l-tsi-140pk
          Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hitachi Bekijk Berichten
            @Tommie1
            Dat geloof je zelf toch niet!!!
            Er wordt altijd rekening gehouden met de inschrijving of dat nu december of januari is maakt niets uit dan kun je ook zeggen om hem maar in februari in te schrijven enz.
            Wat is daar mis mee, kopen in december en pas in jan 2014 inschrijven, dan is het een wagen van 2014 hé, psychologisch en naar herverkoopwaarde belangrijk.

Comment

Hallo,

ik zit ook met dit dilemma. Eind volgende week wordt mijn nieuwe wagen geleverd. Laten staan tot begin januari en dan pas inschrijven of niet?

Sowieso zal dit betekenen dat ik een maand een auto zal huren, kostprijs +/- 600eu excl btw.

Dan vraag ik me af of het echt de moeite is om er een "2016" van te maken.

Comment

Ik schrijf de mijne sowieso nog dit jaar in, zelfs met de goedgekeurde overgangsmaatregel.

Comment

Tgaat om n lichte vracht. Dus biv en vkb geen effekt. Tgaat mij om wederverkoopwaarde.

Comment

Dan kun je beter wachten tot net na nieuwjaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Staffel Bekijk Berichten
                      Tgaat om n lichte vracht. Dus biv en vkb geen effekt. Tgaat mij om wederverkoopwaarde.
                      ben je dan zeker dat de BIV etc... niet gaat veranderen voor LV vanaf januari ?

Comment

Verandert niet..

Comment

Inderdaad, zie, lees of hoor nergens dat biv verandert.

Pffff NOG een maand extra + huren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Staffel Bekijk Berichten
                            Hallo,

ik zit ook met dit dilemma. Eind volgende week wordt mijn nieuwe wagen geleverd. Laten staan tot begin januari en dan pas inschrijven of niet?

Sowieso zal dit betekenen dat ik een maand een auto zal huren, kostprijs +/- 600eu excl btw.

Dan vraag ik me af of het echt de moeite is om er een "2016" van te maken.
                            Hoeveel kilometers op hoeveel jaar ga je ermee bollen? Als het de bedoeling is om +150k mee te rijden, zal het jaar van inschrijving er niet meer toe doen, maar wel de staat van de wagen.
                            ga je er maar max 60k mee doen zou ik hem volgende jaar inschrijven, dan kijkt een potentiele koper wel naar het jaar van inschrijving.

Comment

Working...
                            X