Mededeling
Collapse
No announcement yet.
How to: foto's plaatsen op autoforum.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Guest repliedAls ik het via pc doe dan gebruik ik postimages, gaat prima en gratis.
-
Uploaden via het forum gaat gewoon niet, altijd via een externe site.
Of via tapatalk als je mobiel gaat
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarkDM Bekijk BerichtenHoe kan ik foto's en bijlagen uploaden ? Ik krijg altijd een foutmelding : "The attachment storage directory does not exist or is not writable."
Leave a comment:
-
Hoe kan ik foto's en bijlagen uploaden ? Ik krijg altijd een foutmelding : "The attachment storage directory does not exist or is not writable."
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Share Photos werkt niet, insect image werkt niet, link werkt niet.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Leave a comment:
-
Guest repliedHoe upload je filmpjes? Lukt niet bv: https://www.youtube.com/watch?v=OCabT_O0YSM het lukte een paar weken terug.
Leave a comment:
-
Guest repliedHey, ik kan de foto's niet zien van medeleden op dit forum. Bepaalde instelling?
Mvg,
Leave a comment:
-
Guest replied5. Youtube video met [video] tags.
Deze methode lijkt zeer sterk op voorgaande methode maar de uitwerking is verschillend:
pro:
+ je video is groter in het scherm van het forum zelf
+ de nutteloze youtube omkadering valt weg
cons:
- maar 1 "video" per post is mogelijk
Stap 1
Surf naar de video en kopieer de volledige link voor het &-teken.
Stap 2
Klik op het filmrol icoontje en plak de link
De youtube url komt in je tekst met de video-tags errond. Je kan dit ook meteen in je tekst tikken.
Dit is het resultaat:
Leave a comment:
-
Guest replied4. Youtube video met [Youtube] tags
Het plaatsen van een youtube video is heel gemakkelijk, er bestaan twee methodes. Deze methode gebruikt de youtube specifieke tags.
pro:
+ je kan meerdere video's van youtube in 1 post plaatsen
cons:
- je video is kleiner in het scherm van het forum zelf
- nutteloze youtube omkadering
Stap 1
surf naar de youtube video die je wil posten, kopieer de video-code: alles na het = teken en voor het & teken
Stap 2
Ga naar de editor op het forum en klik op het Youtube knopje
Stap 3
Plak de code in het pop-up venstertje. Het resultaat is youtube tags rond de code in je tekst:
Je kan bovenstaande tags ook direct tikken en de code ertussen plakken.
Resultaat van je post:
Leave a comment:
-
Guest replied3. Een foto uploaden op het internet (Picasa/Flickr/...) en refereren.
Als je foto hebt staan op je pc kan je die uploaden naar een online ruimte en vandaar uit refereren. Ik gebruik bij voorkeur Picasa of Flickr.
Picasa is een tooltje van google dat je downloadt en installeert. Hiermee kan je je afbeelding op je pc beheren en eenvoudige afbeelding bewerkingen uitvoeren. Uploaden doe je met je google (gmail) account. Er zijn genoeg how to's die dit proces uitleggen.
pro's:
+ gratis
+ gemakkelijk beheer
+ kan ook voor debielere foto's (flickr is meer voor het artistieke)
+ gemakkelijk in te stellen of iedereen de foto's kan zien of enkel jij.
+ ondersteunt grote foto's
con's:
- beperkt tot 1GB aan foto's.
Flickr is een site die de amateur en pro fotografen samen probeert te brengen. Hier moet je steeds rechtstreeks vanuit een folder op je pc uploaden.
pro's:
+ gratis
+ gemakkelijk
+ levendig netwerk met mensen die snel feedback geven op je werk
+ werkt met je google of facebook account
con's:
- gratis account laat enkel foto's tot 1024 pixels toe.
- upload beperkt tot 300MB elke kalender maand
- iets minder vlot in beheer.
Het proces loopt sterk gelijk met de vorige methode, eens de afbeelding geupload is.
Stap 1
Ga naar je afbeelding op het net, rechter muisklik, "copy image location".
Stap 2
Je kan de stappen van de vorige methode doen, maar je kan ook "hard core" gaan.
Rechtstreeks in je editor tik je "[img]", dan plak je je url en vervolgens tik je "[/img]". Dit heet het gebruik maken van image tags.
Tip: in veel url's zit ergens de grootte van de afbeelding verborgen. Meestal is dit iets als "1440x900", lees pixels maal pixels, of "s1440", lees de breedte is 1440 pixels. Bij Picasa afbeelding kun je dit in de url aanpassen om de werkelijke grootte van de afbeelding te gebruiken (de werkelijke pixelgrootte staat naast de afbeelding of kan je zien in rechter klik, "image properties").
Klikken op "submit reply" en voila.
Leave a comment:
Leave a comment: