Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lichte vracht benzine V6 atmo handgeschakeld ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • McLarenboy
    replied
    ja, de brief van dieteren heb ik

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    heb zo eens eentje uitgebouwd bij een Clio rs, daar was één helft aan het chassis bevestigd met bouten en dat zorgde voor een horizontaal oppervlak, en daarop was dan bovenste plateau+opstaande rand vastgezet met rivetten. Lijkt me de beste manier.
    Ga je dit zelf doen ? En het papierwerk ? Heb je dan al toestemming van de constructeur ?

    Leave a comment:


  • McLarenboy
    replied
    Even naar omhoog brengen - ik zou aan de ombouw willen beginnen maar kan eigenlijk geen duidelijke voorbeelden vinden van hoe men de constructie effectief vastmaakt binnenin de wagen. Heb hier nu deze foto gevonden. De keuring gaf me te kennen dat deze met popnagels vastgemaakt moet worden. Ik heb men zetels nu gewoon platgelegd, gordels verwijderd en nu ga ik een constructie maken dat gewoon bovenop de zetels gaat gemonteerd worden. Bij mij zit wel de benzinetank onder het gedeelte van de achterzetels...

    Het moet uiteraard zeer stevig vastgemaakt worden want bij een ongeval wil ik niet dat dit gaat rondvliegen. Maar wat is hiervoor de beste manier?

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    hoe, is het dan geen 370Ziiiiii ?
    Ja is eigenlijk niet zo duur voor wat je krijgt vind ik. Een goede betrouwbare V6 om lang mee te gaan. En daar wringt nu net mijn schoen, BIV ok is éénmalig, maar wat gaat er voor de rest uit de lucht vallen de komende jaren...

    Leave a comment:


  • camaro 68 rs
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

    heb jij een 370Z ? top! vind het een heel miskende wagen eigenlijk. Nog geen problemen mee gehad (veronderstel van niet) ?
    Heb de 370 Zed nu meer dan 5 jaar (bouwjaar 2011) heeft nu 90.000 km en het enige dat ik heb moeten vervangen is een sway bar link,koste iets van 30 euro, (Bilstein ) gekocht bij Autodoc.
    Voor de rest poepsimpele auto om het onderhoud zelf te doen, zelf in te stellen wanneer die moet verwittigen voor onderhoud, moet dus nooit aan de computer voor reset.
    Bewust voor een auto gekozen zonder turbo(s)
    Hoop er nog lang te kunnen mee te rijden.

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

    Mijn 370Z is LV (Laag Vliegen) ipv rap rijden.
    heb jij een 370Z ? top! vind het een heel miskende wagen eigenlijk. Nog geen problemen mee gehad (veronderstel van niet) ?

    Leave a comment:


  • camaro 68 rs
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    alles staat zowat in de titel.
    Iemand een idee voor zoiets ? geen suv geen pickup geen camionette, zeker geen automaat
    Was laatst aan het kijken naar een 370Z maar dat zal niet lukken in LV, zou dus iets in die aard willen.

    Of anders een youngtimer met een V6 (daar was ik nog niet verder gekomen dan wagens met een prv motor)
    Mijn 370Z is LV (Laag Vliegen) ipv rap rijden.

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

    biv en jaarlijkse verkeersbelasting berekenen kan via apps : https://belastingen.vlaanderen.be/app-simulatie-biv-vkb

    GTV is wel de 3.0 dacht, ik.
    en de GT is de 3.2.
    Is wel bingo op fiscaal vlak, tov het eerste gedacht van LV.
    idd ik vrees ervoor

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    ondertussen nog een interessante gevonden, alfa gtv 3.2 mocht iemand een idee hebben hoeveel die kost aan biv ...
    biv en jaarlijkse verkeersbelasting berekenen kan via apps : https://belastingen.vlaanderen.be/app-simulatie-biv-vkb

    GTV is wel de 3.0 dacht, ik.
    en de GT is de 3.2.
    Is wel bingo op fiscaal vlak, tov het eerste gedacht van LV.

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Dat is de legendarische Busso-motor, zeker?

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    ondertussen nog een interessante gevonden, alfa gtv 3.2 mocht iemand een idee hebben hoeveel die kost aan biv ...

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    als het onbetaalbaar wordt ga ik een v6 of v8 op een statief zetten en dan af en toe eens doen draaien in mijn garage en op die manier van het geluid en stank genieten. Of misschien rij ik wel op rollen haha

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Wat gaat de nieuwe federale regering worden? Vast en zeker zullen ze de grote melkkoe ook viseren en daar geld gaan halen. Is dus koffiedik kijken...

    Leave a comment:


  • McLarenboy
    replied
    Hoe snel? Ik zou mijn passat break V6 ook wel willen ombouwen naar lichte vracht. Wat ik daar jaarlijks voor moet neerleggen wordt na 5 jaar gewoon te belachelijk voor woorden.

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Dus snel zijn is de boodschap.
    peins dat ook, helaas

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    de MX3 valt af, heeft zijn uitzicht niet echt mee. Een 6 in lijn ook aan gedacht maar is nét niet (dan nog liever een brute 4 cylinder).
    En neen geen automaat, moet een plezierbak worden.
    maar thx allemaal voor de suggesties

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Bestaande worden meestal voortgezet. Enkel voor nieuwe inschrijvingen wijzigt het dan. Dus snel zijn is de boodschap.

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    En hopen dat de nieuwe regering als die er ooit komt het LV-achterpoortje voor particulieren niet sluit of je bent mooi gejost.

    Leave a comment:


  • Kristofm
    replied
    Mercedes W203 c32 geen optie? enkel wel geen manueel...

    Leave a comment:


  • A160
    replied
    Als het een lijn-motor mag zijn, ga je bij BMW meer dan keuze genoeg hebben.
    Breaks met L6, 1-reeks, allemaal in LV om te bouwen (met uitzondering van de laatste 1’tjes, die niet meer gehomologeerd geraken)

    Leave a comment:

Working...
X