Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot invoerder dikke maatjes met de leasemaatschappijen maar niet met kleine man.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot (en de andere merken ook) schieten met de leasing onder de duiven van hun eigen dealers. Leasing gebeurt rechtstreeks via de invoerder, maar de levering draait de lokale concessiehouder voor op. Zijn er garantieissues: concessie, past die de garantie te makkelijk toe: probleem voor de concessie en loopt die bonussen mis (en dat zijn serieuze bedragen). De invoerders pakken het makkelijke geld en laten de habbekrats over voor de dealers. Daarom dat de grote groepen erop springen, want die kunnen betere condities afdwingen en pitsen en nijpen bij de garages waar ze kunnen.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • ...geen simpele wereld, bij vw is het dietren zelf toch die een grote hap van de garage's overneemt om ze daarna zelf te supprimeren (ik hoorde hier in klapellen de roddel dat rietje kapellen zou gaan dichtgaan, en das geen kleintje)

      Comment


      • rietje dicht?? da's een begrip aan die kanten. Wie daar woont, noemt VW/Audi en Rietje in één zin.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten

          Dat klopt volledig. Het een sluit het ander niet uit. De kleine dealers kunnen simpelweg de investeringen die het merk vraagt niet aan. Bv al die blue boxes van Peugeot, dat is een gigantische investering voor een kleine dealer, als Jan met de pet dan nog eens een korting van 15% verwacht op een nieuwe wagen, dan is het boeken toe.
          Correct. Daarom dat men bij D'Ieteren ook gestart is met het snoeien in de concessies. De kleintjes (jean met de VW garage op de hoek) hun contract opgezegd en per regio werd er één dealer aangesteld die de rest moest overnemen. Nu heb je 25 'Market Area Leaders' die gemiddeld 6 garages bezitten. Deze grote spelers kunnen grotere aantallen inkopen, kunnen besparen op werking enzovoort zodanig dat de marge van de dealers terug kon stijgen. Hun grotere macht heeft natuurlijk ook nadelen.
          Classic cars on demand

          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
          www.californiadream.be

          - It's time to make your dream come true -

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            rietje dicht?? da's een begrip aan die kanten. Wie daar woont, noemt VW/Audi en Rietje in één zin.
            Wij zijn een roddeldorp , ik kan’t ook niet geloven


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

              Correct. Daarom dat men bij D'Ieteren ook gestart is met het snoeien in de concessies. De kleintjes (jean met de VW garage op de hoek) hun contract opgezegd en per regio werd er één dealer aangesteld die de rest moest overnemen. Nu heb je 25 'Market Area Leaders' die gemiddeld 6 garages bezitten. Deze grote spelers kunnen grotere aantallen inkopen, kunnen besparen op werking enzovoort zodanig dat de marge van de dealers terug kon stijgen. Hun grotere macht heeft natuurlijk ook nadelen.
              In onze streek zijn ze allesinds de grote speler kotsbeu en koopt men liever geen VW/Audi/Skoda meer bij hun. En das te merken aan hun verkoopcijfers ook.

              De zo toffe garage is veranderd in een fabriek waar men zelf niet op kijkt als je hallo zegt.

              D'ieteren is zijn eigen aan het opknopen, langzaam maar zeker

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk



              Statistics

              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
              Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


              Comment


              • Wel het zal net zoals bij de banken gaan. Stevig saneren en dan klagen dat de klanten niet meer langs komen.
                Het duurt niet lang meer en je zal nog hooguit voor een simple onderhoud bij je plaatselijke dealer terecht kunnen. Van het moment dat je een stevig probleem hebt zal het zijn :
                ahh meneer daarvoor moet ge naar ons servicecenter in Brussel. Bij banken is het net het zelfde , nee meneer een woningkrediet doen we hier niet meer , ge zult effe 30 km verder moeten rijden daar zit onze specialist.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  In onze streek zijn ze allesinds de grote speler kotsbeu en koopt men liever geen VW/Audi/Skoda meer bij hun. En das te merken aan hun verkoopcijfers ook.

                  De zo toffe garage is veranderd in een fabriek waar men zelf niet op kijkt als je hallo zegt.

                  D'ieteren is zijn eigen aan het opknopen, langzaam maar zeker

                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk


                  Welke dealer zit daar?
                  Dat de boel geleid wordt door lummels kan D'Ieteren weinig aan doen
                  Zien dat overal hoor, er lopen minder autoliefhebbers rond bij dealers & meer mensen die gewoon een jobke doen en daarmee basta.
                  Al is men bij D'Ieteren wel het één en ander aan realiseren en begint mijn bepaalde topics grondig aan te pakken.
                  En ik denk dat D'Ieteren zich aan het voorbereiden is om D'Ieteren Auto te verkopen aan VW binnen een paar jaar. Waarom zou men anders D'Ieteren Auto als een aparte entiteit willen binnen enkele jaren?
                  https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10140774.html
                  Last edited by CaliforniaDream; 17/10/2019, 14:57.
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • Mertens is dat nu.
                    Statistics

                    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                    Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                      Wel het zal net zoals bij de banken gaan. Stevig saneren en dan klagen dat de klanten niet meer langs komen.
                      Het duurt niet lang meer en je zal nog hooguit voor een simple onderhoud bij je plaatselijke dealer terecht kunnen. Van het moment dat je een stevig probleem hebt zal het zijn :
                      ahh meneer daarvoor moet ge naar ons servicecenter in Brussel. Bij banken is het net het zelfde , nee meneer een woningkrediet doen we hier niet meer , ge zult effe 30 km verder moeten rijden daar zit onze specialist.
                      Vroeger had elke dealer z'n eigen carrosserie-afdeling.
                      Omdat men nu nog moeilijk goed personeel vindt & zo een volledige installatie keiveel geld kost, zie je nu al dat verschillende dealers geen carrosserie-afdeling meer hebben.
                      Waasland Automotive, grote dealer van Mazda & Ford in het waasland heeft bijvoorbeeld ook geen eigen carrosserie-afdeling meer.
                      Bij de Market Area Leaders van VW-groep zie je dit ook. Elke area heeft nog maar 1 carrosserie-afdeling & zelf dat wordt meer en meer ondergebracht onder WonderCar (multimerk hersteller).
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

                        Vroeger had elke dealer z'n eigen carrosserie-afdeling.
                        Omdat men nu nog moeilijk goed personeel vindt & zo een volledige installatie keiveel geld kost, zie je nu al dat verschillende dealers geen carrosserie-afdeling meer hebben.
                        Waasland Automotive, grote dealer van Mazda & Ford in het waasland heeft bijvoorbeeld ook geen eigen carrosserie-afdeling meer.
                        Bij de Market Area Leaders van VW-groep zie je dit ook. Elke area heeft nog maar 1 carrosserie-afdeling & zelf dat wordt meer en meer ondergebracht onder WonderCar (multimerk hersteller).
                        Was Care wat nu Carglass carrosserie is niet van Dieteren?

                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Was Care wat nu Carglass carrosserie is niet van Dieteren?

                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                          Correct, maar WonderCar is niet alleen voor de D'Ieterenmerken. Ook al is momenteel 90% van hun klanten één van die merken, je zou er ook naartoe kunnen met uw Peugeot of Volvo ;-)
                          Classic cars on demand

                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

                          - It's time to make your dream come true -

                          Comment

                          Working...
                          X