Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Daeninck Oudenaarde

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW Daeninck Oudenaarde

    Zeer nare ervaring na drie jaar klant.
    Na mijn interesse te hebben laten blijken voor een eventuele vervanging van mijn M2 werd afgesproken dat ik bij een nakend onderhoud de zaken met een bepaalde verkoper eens nader zou bekijken. De verkoper wordt van de datum van mijn komst op de hoogte gebracht.
    Ik wacht in de klantenruimte op de verkoper na te hebben aangemeld bij een medewerker dat ik erop wacht.
    Ik blijf wachten en er verschijnt niemand, tot ik mij begeef naar een bureau waar een man druk bezig is allerhande stalen van binnenbekledingen te ordenen.
    Als ik hem vraag of hij de verkoper is waarmee ik al heb gebeld, heb gemaild en mij heb gemeld krijg ik een positief antwoord.
    Opnieuw spreek ik hem aan over mijn interesse in een mogelijke vervanger van mij huidige wagen. De man blijkt weinig geïnteresseerd en blijft zijn bureau verder ordenen terwijl hij mij tussendoor af en toe maar ongeïnteresseerd een antwoord geeft op mijn vragen.
    Als ik hem vraag wat mijn M2 nog waard is slaat hij de bal weer door te vragen wat ik ervoor zou willen. Ik zeg hem dat ik geen weet heb van de huidige waarde van zoiets en vraag hem om toch eens naar mijn M2 te gaan zien in de werkplaats. Hij antwoordt dat hij dat eens zou doen.
    Hiermee houdt het gesprek op.
    Na een 15-tal minuten komt men mij verwittigen dat mijn wagen klaar is.
    Geen zin meer om de ongeïnteresseerde verkoper nog lastig te vallen vertrek ik.
    ’s Avonds stuur ik een mail naar de afdeling die de klant opvolging doet met mijn relaas.
    Ik krijg antwoord dat men verrast is van dergelijk onthaal en dat dit niet hun gewoonte is, dat de overste van de bewuste verkoper mij zou contacteren over het voorval. Dit gebeurt ook en er worden excuses geuit voor het gedrag van de collega. Ik benadruk dat ik zeker met de verkoper niks meer wil te maken hebben. Men zegt mij dat ik zeer welkom blijf en ik in het vervolg contact moet nemen met het hoofd van de verkoop.
    Nog geen week nadien stel ik vast dat een de lage toon van mijn claxon het heeft begeven (2de keer in anderhalf jaar) en ik vraag voor een afspraak bij de concessie. Ik vraag om direct na de middag te kunnen langskomen zoals gewoonlijk gezien ik van vrij ver moet komen en tijdens de voormiddag mijn klanten moet bezoeken en bovendien mijn wagengarantie vervalt binnen de 3 weken. Men antwoordt mij dat het onmogelijk is een afspraak te voorzien binnen die tijd. Op mijn vraag of ze dan eventueel nadien nog willen rekening houden met de garantieperiode van mijn wagen is het antwoord categoriek nee...
    Ik reageer dat ik dan maar naar een andere oplossing zal uitkijken en neem contact met een andere concessie waaraan ik mijn probleem uitleg. Binnen de week krijg ik hier wel een afspraak en de garantie zal worden aangesproken temeer dat dit probleem zich al een 2de keer voordoet op korte termijn.
    Opnieuw meld ik mijn ongenoegen per e-mail bij de concessie Daeninck aan de dienst klantenrelatie maar dit keer geen antwoord meer...
    Dit is voor mij moeilijk te begrijpen. Ik vraag mij af wat een klant nog waard is bij bepaalde BMW concessies. Ik meen te weten dat de autoverkoop er niet zo schitterend aan toe is de huidige tijd.
    Dergelijke concessies zijn toch niet waard dat je hen nog vertrouwen geeft...
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

  • #2
    Bwa, gij zijt maar een armzalig particulierke en hebt niks te mekkeren.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Bwa, gij zijt maar een armzalig particulierke en hebt niks te mekkeren.
      Ik vrees dat ge het daarmee kort en bondig samenvat, en echt niet alleen meer bij BMW.

      Verstuurd vanaf mijn Moto G6 Play met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Bwa, gij zijt maar een armzalig particulierke en hebt niks te mekkeren.
        Hahaha zalig, idd, that about wraps it up

        febrero Kan je de eerste letter van de verkoper zijn naam geven? Ik heb al een gedacht best via pm

        Er werkt daar nochtans iemand onbetaalbaar, overkoepelend voor de 2 concessies wel. Maar ja, het zijn niet allemaal goudenen...
        Last edited by order66; 08/04/2019, 22:23.
        BMW F10 535Xi N55

        BMW E46 ///M3

        BMW E34 ///M5 3.8

        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

        Comment


        • #5
          Waar ben je wel geholpen dan?

          Is op zich geen nieuw fenomeen hoor, kan meteen een tiental gevallen opsommen van verloop tussen dealers in die regio. Van Zottegem/Ninove, Aalst, Dilbeek, St Pieters Leeuw tot naar onafhankelijke specialisten en terug. En dat zijn echt geen vervelende klanten hoor, integendeel maar de ene laat al wat meer met zijn voeten rammelen dan de andere.

          Comment


          • #6
            Kan ervan meespreken . En als je ze per toeval ergens ontdekt en erover aanspreekt krijg je dan een half forum tegen u . Zal ook wel een boer in een kostuum zijn dat omhooggevallen verkopertje.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Waar ben je wel geholpen dan?
              Ik ga nu naar St Pieters Leeuw. Ben daar eerst eens gaan kijken. Eerste contacten waren goed, Maar dat zal de eerste keer wel overal zo zijn zeker. Ik maak mij niet te veel illusies. De concessie is er pas overgenomen door de Waalse concessie Louyet uit Charleroi. BMW is nog steeds aan het reorganiseren me dunkt.
              Last edited by febrero; 09/04/2019, 08:15.
              BMW M2 Coupé
              Audi S5
              Nobody is Perfect!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                Hahaha zalig, idd, that about wraps it up

                febrero Kan je de eerste letter van de verkoper zijn naam geven? Ik heb al een gedacht best via pm

                Er werkt daar nochtans iemand onbetaalbaar, overkoepelend voor de 2 concessies wel. Maar ja, het zijn niet allemaal goudenen...
                Ik heb dit doelbewust 'in eerste instantie' binnen kaders willen houden. Dacht dat een mailtje naar "Klantencontact & Marketing" een betere oplossing zou zijn. Het gevolg was dat, en ik begrijp dat wel een beetje, mijn verhaal hoogst waarschijnlijk onder de collega's is verspreid. Toen ik contact nam met de "Planning & receptie" voor de afspraak voor mijn claxon-probleem hoorde ik onmiddellijk aan de reactie aan de andere kant dat er over het incident met de verkoper onderling was gecommuniceerd. Ik voelde een gans andere benadering als voorheen. Klantencontact heeft hier m.i. meer slecht dan goed aan gedaan. Maar goed, voor mij niet gelaten. Als men met dergelijke klachten niet weet hoe ermee om te gaan, dan is dat dan ook zo. Getuigt niet van professionaliteit.
                Last edited by febrero; 09/04/2019, 08:17.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten

                  Ik ga nu naar St Pieters Leeuw. Ben daar eerst eens gaan kijken. Eerste contacten waren goed, Maar dat zal de eerste keer wel overal zo zijn zeker. Ik maak mij niet te veel illusies. De concessie is er pas overgenomen door de Waalse concessie Louyet uit Charleroi. BMW is nog steeds aan het reorganiseren me dunkt.
                  Idd. Verstraeten is ook overgenomen door de Bilia groep. Dan te weten dat Benoit toen nog verkoper was in zijn kleine garage te Wachtebeke. Ik kocht er mijn eerste BMW in 1998. Schoorvoetend kwam ik er binnen, maar werd er zeer goed ontvangen. Geen show, maar down to earth en uiterst vriendelijke ontvangst door Benoit zelf. Ik mis die garage en de mentaliteit die er heerste. Ook al zit ik nu beter, maar geen officiele dealer.
                  Last edited by order66; 09/04/2019, 08:31.
                  BMW F10 535Xi N55

                  BMW E46 ///M3

                  BMW E34 ///M5 3.8

                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                    Hahaha zalig, idd, that about wraps it up

                    febrero Kan je de eerste letter van de verkoper zijn naam geven? Ik heb al een gedacht best via pm

                    Er werkt daar nochtans iemand onbetaalbaar, overkoepelend voor de 2 concessies wel. Maar ja, het zijn niet allemaal goudenen...
                    wie is de 'onbetaalbare'? Mag per pm :-)

                    Persoonlijk ben ik wel content van deze concessie, zowel qua verkoop als service achteraf.

                    Comment


                    • #11
                      Audi dealer in Oudenaarde is niet veel beter.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                        Audi dealer in Oudenaarde is niet veel beter.
                        Ik kan u melden dat Audi Avau Geraardsbergen wel zeer goed is. Mijn vrouw en zoon zijn daar heel tevreden. Onze zoon heeft daar met zijn Duits ingevoerde RS5 Coupé een nieuwe motor gekregen in garantie. Een vervangwagen werd hem zonder probleem ter beschikking gesteld. Sedertdien gaan wij er met de S5 van mijn vrouw uiteraard ook.
                        BMW M2 Coupé
                        Audi S5
                        Nobody is Perfect!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten

                          wie is de 'onbetaalbare'? Mag per pm :-)

                          Persoonlijk ben ik wel content van deze concessie, zowel qua verkoop als service achteraf.
                          Ik was dat aanvankelijk ook en dat gedurende 3 jaar. Plots slaat echter de sfeer daar precies om of heb ik pech gehad. Iedereen krijgt van mij een tweede kans, maar als het 2 keer in amper 1 week gebeurt is er toch iets aan de hand. Voor mij is dat dan genoeg geweest.
                          Nog even meegeven dat ik daar 3 jaar geleden ben terecht gekomen via Wax-it, gebuur, die na het verwijderen van een mislukte Xpell van mijn voorbumper de verf had meegetrokken.
                          Mijn toen nieuwe wagen afkomstig van Meerschman Ninove had nl. een bluts in de voorbumper opgelopen van vóór de levering. Eerst en vooral al geen sinecure om dit te bewijzen, maar ik had foto's van toen mijn wagen was binnengekomen in de concessie. Bij uitvergroting was de bluts duidelijk zichtbaar. Na 2 maanden dacht ik dat het probleem eindelijk was opgelost. Men had blijkbaar het overschilderen na verschillende pogingen om de juiste kleur te verkrijgen, toch nog niet goed gedaan met als gevolg dat een deeltje van de verf er bij het verwijderen van de Xpell was meegekomen.
                          Wax-it heeft er de verantwoordelijke van de carrosserie van Daeninck bij geroepen, die ondertussen de concessie Daeninck heeft verlaten, en men heeft dit probleem zonder discussiëren aangepakt onder garantie, niettegenstaande de wagen niet van bij hen kwam.
                          Dit heb ik niet vergeten en dus blijven naar die concessie gaan, al kost mij dat telkens een ganse namiddag om ernaar toe te gaan want het is niet bij de deur.
                          Het zal wel overal iets zijn zeker. Maar toch denk ik dat ik het recht heb op een deftige manier behandeld te worden. Sommige van die medewerkers vergeten dat ze daar hun boterham verdienen dank zij de klanten...
                          Last edited by febrero; 09/04/2019, 14:03.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

                          Comment


                          • #14
                            Ik denk een algemeen probleem bij de meeste grote dealers. ik was zelf klant bij een grote dealer met een prachtige nieuwe showroom in de Antwerpse noordrand. er op 2 jaar tijd een 740i, 225xe en 2X X5 40e gekocht. zelfs dan zeer slecht en minachtend behandeld in de naverkoop. en dit met de mensen aan de balie. het hoofd klantebnrelaties deed telkens zijn best, maar eenmaal je belde naar de balie of je er toekwam kwam de zweem onwilligheid je meteen rond de oren vliegen.

                            Comment


                            • #15
                              Een algemeen voorkomend probleem blijkt hier dus wel. Ik vraag mij soms af hoe de invoerder hier tegenover staat. Of hebben zij daar geen zaken mee?
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

                              Comment


                              • #16
                                Een college van me is met zijn leasewagen (418d) in een halve colaire van dealer veranderd. Wil geen voet meer binnenzetten bij het genoemde dealership.

                                Zijn letterlijke woorden: als je gaat kopen/bestellen alles goed, maar qua service.

                                Concreet: De wagen had een kapotte koppeling, vliegwiel en drukgroep (na 48.000 km, en echt niet onnozel mee gereden) + had onderhoud nodig & wielenwissel.

                                Afspraak moest 4 weken verder, waren ongeïnteresseerd, deden onnozel over het garantiegeval, ...

                                Kerel is naar een andere dealer geweest, mocht na 3 dagen gaan, kosteloos 420d Gran Coupe meegekregen, garantiegeval probleemloos opgelost (was blijkbaar gekend probleem in bepaalde maanden van dat jaar - slechte onderdelen), wagen proper teruggekregen.

                                Twee keer raden waar zijn volgende leasewagen besteld zal worden (als het nog een BMW is...).
                                1995 BMW E36 328i coupé (235.700 km) Sold 13-04-12
                                1994 Mazda 323F BG 1.6i (194.500 km) Sold 15-11-08
                                2009 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 26-08-16
                                2012 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 27-12-14
                                2013 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 19-11-17
                                2016 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km)
                                2013 Abarth Punto SuperSport (112.500 km)
                                2015 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 Pop Star (92.800 km)

                                2019 Abarth 595C Competizione (0 km)
                                2019 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (0 km)

                                Comment


                                • #17
                                  Als je bij een dealer gaat solliciteren is het zo goed als letterlijk dat ze zeggen "Onze klanten zijn leasing, die kopen in volume de meesten kijken niet naar de auto die moet van A naar B rijden, de rest nemen we er wel bij"
                                  Aleeja dan weet je wel genoeg zeker.
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • #18
                                    Wat een verhaal seg. Ik snap zo een dingen niet.

                                    Zelf nooit meegemaakt. Zelfs niet toen ik op mijn 20ste bij Van Osch in Hasselt in vuile werkkleren binnen wandelde om een offerte te gaan vragen voor een 3-reeks coupé. Ik ben daar toen uitgebreid en vriendelijk geholpen.

                                    Wel een paar jaar terug toen mijn vrouw opnieuw een firmawagen mocht kiezen, bij die Citroëngarage in Haasrode. Voorheen had ze via haar vorig werk eentje daar genomen en toen een supervriendelijke verkoper. 1,5 jaar later mocht mijn vrouw dan via haar nieuwe werk opnieuw een auto kiezen en dus opnieuw naar die garage voor een Citroën. Die gast werkte daar niet meer en zat er nu een meiske van een jaar of 25. Ook totaal ongeïnteresseerd. De hele tijd op hare gsm aant tokkelen en gewoon wat brochures in ons handen geduwd.

                                    Direct naar die in Herent gegaan en daar is de auto dan ook besteld. Jammer, want die in Herent was ook niet bepaald een goede keuze, maar een ander alternatief was er niet meer buiten die 2.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Er werkt daar nochtans iemand onbetaalbaar, overkoepelend voor de 2 concessies wel. Maar ja, het zijn niet allemaal goudenen...
                                      We doen ons best, maar het is een harde wereld.
                                      Er wordt vanuit BMW, Bornem en de concessies veel geld gepompt om klantentevredenheid op een zeer hoog niveau te houden. Laat dat een troost zijn voor ieder van jullie.
                                      Elke concessie heeft klanten die ontevreden zijn weggelopen. Noem me er 1 die elke klant kan houden en we kunnen verder praten. :-)
                                      Je werkt met mensen en er zullen altijd fouten gemaakt worden.
                                      Dit verhaal is slecht afgelopen, maar daar wordt steeds uit geleerd.
                                      Ik wil hier nog aan toevoegen dat de lat altijd hoger wordt gelegd, maar waar is de grens? Ik zit 13 jaar in het vak en geen van jullie zou nog één minuut kunnen omgaan met hoe het er vroeger aan toeging.
                                      Klantentevredenheid is een werkwoord.

                                      Comment


                                      • #20
                                        ge hebt gelijk hoor, klanten lopen in alle richtingen over

                                        ik weet niet of het vroeger slechter was - naar mijn gevoel niet, maar dat het goedkoper was staat vast, ook al omdat de auto's minder potent en simpeler waren
                                        ik vind wel dat er meer trial and error is in garages

                                        geen bmw-er maar de verhalen zijn overal hetzelfde

                                        Comment

                                        Working...
                                        X