Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Druk op koelsysteem Volvo S60 BJ 2012 D3 2.0 herstelling 2x niet (correct) uitgevoerd

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik zou de dealer nog een kans geven. Bij de demontage zal het probleem wel bovenkomen.
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
      Verkoper heeft ongetwijfeld een garantieverzekering, de vraag is dewelke (voorwaarden). Misschien wil hij daarom niet bij Volvo laten herstellen omdat hij die kost niet kan recupereren.
      Vergeet dat maar. Die verzekeringen dekken bijlage niet alles, en vaak kiezen garages ervoor om een bedrag in de winstmarge te rekenen voor mogelijke garantiegevallen.

      sigpic

      http://www.streamlinecarcare.be

      lakbehandelingen voor voertuigen

      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten

        Vergeet dat maar. Die verzekeringen dekken bijlage niet alles, en vaak kiezen garages ervoor om een bedrag in de winstmarge te rekenen voor mogelijke garantiegevallen.
        Wel dat zeg ik toch net, dat die verzekering misschien niet alles dekt?

        Er zijn wel degelijk verzekeringen die dat wel doen, maar daar betaal je dan ook stevig voor.
        2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
        2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

        Comment


        • #24
          Intussen nog altijd benieuwd naar een update van deze zaak...
          2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
          2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

            Wel dat zeg ik toch net, dat die verzekering misschien niet alles dekt?

            Er zijn wel degelijk verzekeringen die dat wel doen, maar daar betaal je dan ook stevig voor.
            Ik duidde eerder op het feit dat je zei 'ongetwijfeld heeft de verkoper een garantieverzekering'. In de praktijk hebben de meeste garagisten dit niet en nemen ze het risico. Onder mijn vaste klanten waar ik ga (toch deftige garages met premium merken) heb ik geen enkele klant die zo'n verzekeringen neemt.
            sigpic

            http://www.streamlinecarcare.be

            lakbehandelingen voor voertuigen

            MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Intussen nog altijd benieuwd naar een update van deze zaak...
              Sorry voor de late reactie. Ik wacht momenteel nog op een antwoord van een aantal instanties. Van zodra er actie wordt ondernomen, zal ik een uitgebreide update posten. Hoop natuurlijk dat het zo snel en goed mogelijk wordt afgehandeld.. Maar het is natuurlijk niet niks, dus wil alle opties goed afwegen.

              Nogmaals bedankt voor jullie reacties allemaal.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                Ik duidde eerder op het feit dat je zei 'ongetwijfeld heeft de verkoper een garantieverzekering'. In de praktijk hebben de meeste garagisten dit niet en nemen ze het risico. Onder mijn vaste klanten waar ik ga (toch deftige garages met premium merken) heb ik geen enkele klant die zo'n verzekeringen neemt.
                Maar als de garage die verzekering niet wenst te nemen en er blijken achteraf problemen te zijn, en dus grote kosten, dan is het toch aan de garage in kwestie om deze op zich te nemen?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Maar als de garage die verzekering niet wenst te nemen en er blijken achteraf problemen te zijn, en dus grote kosten, dan is het toch aan de garage in kwestie om deze op zich te nemen?
                  Dat is het risico ja...
                  Toen ik vroeger voor een autozaak werkte, heb ik es na een verkoop zo'n garantieverzekering afgesloten. Daar was bv. maar alles tot aan de katalysator gedekt, alles erna niet. Van die wagen is toen na 4 maanden een originele uitlaatbeugel afgebroken, waardoor de uitlaat los zat en de plastic van een diffusor deels heeft doen smelten. Allemaal ten koste van de zaak, ondanks de verzekering.
                  sigpic

                  http://www.streamlinecarcare.be

                  lakbehandelingen voor voertuigen

                  MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                  Comment


                  • #29
                    Er is idd een serie D5204 en D5244 (D3/D4/D5) Euro 5 met slechte koppakkingen. Het probleem is dat als de koppakking gaat lekken er een plaats in de motor ontstaat waar geen koeling is. Hierdoor kan de cilinderwand barsten. Maar het probleem is altijd de koppakking. Via chassisnr kan de Volvo dealer in TIE zien of jou wagen er bij betrokken is....maar gezien de beschrijving van Uw probleem en het bouwjaar vermoed ik van wel. Er is ook geen kilimoeterstand op te plakken en raar maar waar,de meeste van die wagens die de slechte koppakking hebben geven ook nooit een probleem. Het is gewoon een tegenslag. De D4 viercilinder heeft dit probleem niet,puur motormechanisch is die sterker dan de 5cyl euro5 maar door de euro6 hebben die eerste generatie motoren wel hardnekkige egr problemen waar gelukkig nu een oplossing voor is.
                    Ik zou Volvo diesels zo rangschikken:
                    Euro 3 5cilinder diesel Volvo
                    Euro 4 5cilinder diesel Volvo
                    Euro ? 5cilinder diesel Audi
                    Euro 6 4cilinder diesel Volvo
                    Euro 3/4 4cilinder diesel DW10 PSA
                    Euro 5 5cilinder diesel Volvo
                    Euro 5 4cilinder diesel DV6 PSA
                    Euro 3/4 4cilinder diesel DV6 PSA

                    Benzine nooit motorproblemen bij normaal gebruik en geen tuning. Bij tuning en zwaar misbruik kan een 2.4 en 2.5 vijfcilinder van de S60I en V70II ook wel versnelde slijtage hebben
                    sigpic

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door S.T. Bekijk Berichten

                      Sorry voor de late reactie. Ik wacht momenteel nog op een antwoord van een aantal instanties. Van zodra er actie wordt ondernomen, zal ik een uitgebreide update posten. Hoop natuurlijk dat het zo snel en goed mogelijk wordt afgehandeld.. Maar het is natuurlijk niet niks, dus wil alle opties goed afwegen.

                      Nogmaals bedankt voor jullie reacties allemaal.
                      S.T. is er inmiddels meer bekend over de oorzaak?
                      ik heb zelfde motor, met zelfde symptoom...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Er is idd een serie D5204 en D5244 (D3/D4/D5) Euro 5 met slechte koppakkingen. Het probleem is dat als de koppakking gaat lekken er een plaats in de motor ontstaat waar geen koeling is. Hierdoor kan de cilinderwand barsten. Maar het probleem is altijd de koppakking. Via chassisnr kan de Volvo dealer in TIE zien of jou wagen er bij betrokken is....maar gezien de beschrijving van Uw probleem en het bouwjaar vermoed ik van wel. Er is ook geen kilimoeterstand op te plakken en raar maar waar,de meeste van die wagens die de slechte koppakking hebben geven ook nooit een probleem. Het is gewoon een tegenslag. De D4 viercilinder heeft dit probleem niet,puur motormechanisch is die sterker dan de 5cyl euro5 maar door de euro6 hebben die eerste generatie motoren wel hardnekkige egr problemen waar gelukkig nu een oplossing voor is.
                        Ik zou Volvo diesels zo rangschikken:
                        Euro 3 5cilinder diesel Volvo
                        Euro 4 5cilinder diesel Volvo
                        Euro ? 5cilinder diesel Audi
                        Euro 6 4cilinder diesel Volvo
                        Euro 3/4 4cilinder diesel DW10 PSA
                        Euro 5 5cilinder diesel Volvo
                        Euro 5 4cilinder diesel DV6 PSA
                        Euro 3/4 4cilinder diesel DV6 PSA

                        Benzine nooit motorproblemen bij normaal gebruik en geen tuning. Bij tuning en zwaar misbruik kan een 2.4 en 2.5 vijfcilinder van de S60I en V70II ook wel versnelde slijtage hebben
                        Oei ik heb ook een D5244, misschien eens laten nakijken dan :-)
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

                          Oei ik heb ook een D5244, misschien eens laten nakijken dan :-)
                          volgens mij was de slechtere koppakking enkel in de bouwjaren 2011 & 2012
                          mijn autootjes:
                          Volvo V70R(verkocht ): http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49243
                          Volvo V60 D3 LV: http://www.autoforum.be/showthread.p...13#post5476513

                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                          Toyota Aygo voor mijn vrouwke en Opel Corsa Enjoy voor de dochter

                          Comment


                          • #33
                            Mijne vorige van 2011 heeft daar de hele tijd (bijna 200.000 km) lang geen last van gehad

                            Comment


                            • #34
                              De mijne van januari 2012 nu 270.000 km, wel

                              Comment


                              • #35
                                Hoe gaat Volvo daarmee om ? Komen ze tussen in de herstelkost ?

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X