Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remklauwen, schijven en blokken vervangen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Remklauwen, schijven en blokken vervangen

    Hi all,

    Ik wilde eens even jullie ongezouten mening vragen over een offerte dat ik gekregen heb bij Midas.
    Ik rijd met een Golf 5 van '08. De handrem pakte niet meer goed en ik wist dat de remmen bij het volgende groot onderhoud gingen moeten bekeken worden maar door de handrem wilde ik die nu toch al laten nakijken en repareren, ook om de kosten te spreiden.
    Net telefoon gekregen van Midas. Ik schrok me een ongeluk. De remklauwen moeten vervangen worden en hij raadt aan van hetzelfde te doen met de schijven en blokjes.
    Alles vervangen incl werkuren: 910eur.
    Enkel remklauwen vervangen: 715eur.
    Hij raadde natuurlijk aan alles te vervangen omdat de remklauw vast zit en dus de blokjes etc in slechte staat zijn.

    Is dit een eerlijke prijs? Zouden jullie dit doen of best nogeens horen voor andere offertes? Indien ik toezeg dan ging hij de onderdelen morgen vroeg bestellen en heb ik hem morgen terug. Maar ik vind dit toch enorm veel geld... Maar ik heb dan ook geen ervaring met remmen laten vervangen en wat dat mag kosten.

    Dus heel graag, jullie mening!
    Alvast bedankt!!

    Grts,
    Phil

  • #2
    Kijk eens op mister-auto wat de onderdelen en een set assteunen kosten. Dan vanavond een paar afleveringen van Wheeler Dealers bekijken op youtube, en ge gaat een stuk goedkoper gesteld zijn. Gewoon even de handen uit de mouwen steken. Remmen zijn echt niet zo moeilijk, wel erop letten om goed te ontluchten.

    succes!

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door chaosGP Bekijk Berichten
      Kijk eens op mister-auto wat de onderdelen en een set assteunen kosten. Dan vanavond een paar afleveringen van Wheeler Dealers bekijken op youtube, en ge gaat een stuk goedkoper gesteld zijn. Gewoon even de handen uit de mouwen steken. Remmen zijn echt niet zo moeilijk, wel erop letten om goed te ontluchten.

      succes!
      Wel het probleem is dat ik in Antwerpen centrum woon en dus geen plek heb om dit zelf te doen... Ook heb ik een slechte rug en absoluut de handigheid en kennis niet om dit zelf te doen. Verder is dit ook mijn dagelijkse vervoer naar het werk en heb ik hem zo snel mogelijk terug nodig... Ik moet voor morgenvroeg 10u beslissen of het door moet gaan of niet :/
      Iemand nog dat wat meer kan zeggen over de prijs? Is 900eur niet zwaar overdreven?

      Comment


      • #4
        715 voor remklauwen is wel prijzig, de prijs voor de blokken + schijven is wel ok.
        Denk dat je beetje met uw rug tegen de muur staat nu

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
          715 voor remklauwen is wel prijzig, de prijs voor de blokken + schijven is wel ok.
          Denk dat je beetje met uw rug tegen de muur staat nu

          En pittig detail, ik was het vergeten vermelden... Maar het gaat enkel om de achterste remmen. Of gingen jullie hier al van uit?
          Iets in mij zegt, gewoon ophoesten die centen dan is het opgelost... Maar tis toch echt een smak geld.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legas Bekijk Berichten

            En pittig detail, ik was het vergeten vermelden... Maar het gaat enkel om de achterste remmen. Of gingen jullie hier al van uit?
            Iets in mij zegt, gewoon ophoesten die centen dan is het opgelost... Maar tis toch echt een smak geld.
            Klauwen achter kosten op Misterauto 150/stuk maar dat is niet altijd een referentie, hun prijzen zijn echt wel sterk!

            Comment


            • #7
              Eh te duur?
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                en toch is het teveel dat ge moet betalen. Beter een onafhankelijke garagist zoeken en die gaat dat kunnen doen voor een lagere prijs. En waarom zijn die remklauwen niet meer goed trouwens? Wat scheelt er dan aan dat die vervangen moeten worden. Mijn schoonzuster heeft een golf van 2007 met bijna 400K op de teller en die heeft nog steeds dezelfde remklauwen voor en achter. 't is nu niet bepaald een onderdeel dat aan zoveel slijtage onderhevig is.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Gebeld. Ik vroeg hem waar de grote kost vandaan kwam en hij zei dat bij de leveranciers waar ze mee werken, de remklauw (TRW denk ik dat hij zei) 270 € (!!!) per stuk kost. Ik vroeg hem waar dat prijsverschil met prijzen online vandaan komt en dan zei hij dat hij dat ook niet wist. Dat remklauwen gewoon duur zijn....
                  Ik heb dan gezegd dat hij het bij 1 kant mag houden (rechts achter was dus vastgelopen en dus te vervangen, reviseren doen ze niet) en dan dus beide kanten de schijven en blokken. Normaal ben ik dan gesteld voor 640eur alles incl.

                  Hij zei er ook bij dat hij nadien een remtest gaat doen en dat hij hoopt dat het dan in orde is zo, omdat de andere remklauw 8 jaar oud is en "hopelijk nog goed genoeg werkt dan omdat de andere gloednieuw is". Zit hier waarheid in? kan het zijn dat ze dit zien bij de keuring?

                  Ik voel me nog steeds in het zak gezet door de belachelijke prijs van die ene klauw maar voor de rest kan ik er mee leven denk ik...
                  Iemand dat weet waar hier de meerprijs vandaan komt? Hij beweert dat dit de prijs is dat ze bij de leverancier betalen. Maar als ik exact dat TRW onderdeel vind op Winparts / mister auto , voor 120 eur ... Dat kan toch niet?

                  Dus extra vragen: kan het effectief zijn dat het niet goed is van de andere klauw niet mee te vervangen? En kan ik achteraf nog klagen als blijkt dat het onderdeel echt letterlijk minder dan de helft kost op sites toegankelijk voor consumenten?


                  EDIT:

                  update'je: hij heeft alle schijven,blokken achteraan en rechter achterklauw vervangen. De remtest geeft nog steeds te grote afwijkingen van de linkerkant om door de keuring te geraken. Hij zegt dat deze dus ook al wat vast begint te zitten en hij heeft geprobeerd ze terug te draaien ofzoiets maar zonder resultaat.
                  Hij had me hier voor gewaarschuwd en zei dat dit kon gebeuren, indien dit gebeurde dan ging ik hem een dag extra kwijt zijn + opnieuw een werkuur aan 50€ + uiteraard de nieuwe linker klauw.


                  Ik heb gezegd dat hij het hier bij mag laten en dat ik nog wel ga zien wat ik met de "slechte" linkerklauw doe. Rustig van de week een garage opzoeken dat deze tegen schappelijke prijs kan plaatsen... En misschien eerst nogeens een remtest laten doen, kwestie van een second opinion te hebben.


                  Of wat zouden jullie doen?
                  Last edited by Vas Legas; 17/08/2016, 17:01.

                  Comment


                  • #10
                    toeval wil nu dat ik vandaag groot onderhoud ben gaan laten doen en men de rechter achter klauw dus niet meer terug kon draaien. Die zat volledig vast. Service van de garage bestond erin om van een wrak achter de garage er eentje af te vijzen en een schappelijke 50€ ervoor te vragen. En alles werkt weer naar behoren. De linkse had het initieel even moeilijk met terugdraaien maar ging na wat wringen toch terug op zijn plaats (wat de rechtse dus niet deed ondanks verwoede pogingen van de mecanicien).
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Ik zou niet stellen dat ze u in de zak zetten, dit zijn nu eenmaal de marges die genomen worden om geld te kunnen verdienen (in alle sectoren). Sites zoals winparts en misterauto zijn er voor mensen die zelf de handen uit de mouwen willen steken. Alternatief voor mensen die niet zelf kunnen sleutelen is om zelf de stukken te kopen en deze af te geven bij iemand die alle merken doet en bereid is om binnengebrachte stukken te installeren.

                      Ik lees hier niets buitensporig; officiële dealers en garages zoals Midas, Auto5 zijn gewoon de duurste. Daarna heb je onafhankelijke garages die iets goedkoper zijn, en heel af en toe zitten er mensen bij die aan heel nette tarieven werken.

                      Comment


                      • #12
                        ja ik was bij de Midas vandaag. Was eigenlijk voor een klein onderhoud. Volgens de Midas site zou dat uitkomen op 146€ ofzo, nadat ik mn kenteken had opgegeven. Maar via de telefoon was de info: 207€. Ok dan, ik kom er al jaren, verder niet over gezeurd. Maar toevallig kreeg ik net problemen in m'n rechter achterwiel. Althans zo klonk het. Als ik achteruit reed hoorde ik een soort van huilend geluid. Vooruit rijden hoorde ik een krassend soms ratelend geluid welke soms ophield dan weer begon.

                        De analyse was dat de "Trw Remklauw" rechts achter niet functioneerde. De incl. BTW kosten van deze voor mijn auto was 303.60€. Montage kosten 77.88€. Mij werd geadviseerd links achter ook meteen te vervangen omdat dan de druk op de leidingen gelijk zou zijn. Totale kosten voor het remsysteem: €880,07. Ik had daarbij ook nog klein onderhoud + 2 nieuwe banden voor. Dus totale rekening was boven 1300€

                        Ik zocht nu even hoeveel die remklauwen kosten en voor iets van 85€ koop je ze al. Ik voel me wel enigszins genaaid. Ik kom er al jaren maar denk dat ik voortaan eens een kleine garage in de buurt ga proberen.

                        ik moet wel zeggen dat er ook 1 of 1 set nieuwe remblokken is geplaatst. Zou leuk zijn om te horen of €880,07 (incl. BTW) een normale prijs is als je alles laat doen. Dus voor de achteras, 2 nieuwe remklauwen, nieuwe remblokken, montage + nieuwe remvloeistof.
                        Last edited by emp62; 4 Weken Geleden.

                        Comment

                        Working...
                        X