Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV/MPV met drie zitplaatsen op de achterbank? En nog een "echte" phev ook?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dResign Bekijk Berichten

Ondertussen al meer te weten gekomen?
    De gang in Wolfsburg heeft intussen een antwoord op mijn zorgen geproduceerd. Plaats zat, 7 volwaardige plekken, PHEV en 100% aftrekbaar. Ik vind het een foeilelijk ding maar, en dat gebeurt zelden en is een zeer bepalend teken, mijn madame is enthousiast (over een auto begod). Mag wel want onze Sharan is 10 jaar oud en het zal nog een jaartje wachten zijn op de nieuwe Multivan. Ik moet nog gaan testrijden zelfs.

Maar je ziet, soms is het interessant van even een afwachtende houding aan te nemen.
    Last edited by Aquino; 23/02/2022, 07:53.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
    Dus even samenvatten: Mercedes GLE, Kia Sorento, BMW X5 en dat is het zowat anno 2021... Mitsubushi verdwijnt dus bye bye Outlander
    Ford Explorer phev en Toyota Highlander hybride

Leave a comment:

• Aquino
    replied
    Dus even samenvatten: Mercedes GLE, Kia Sorento, BMW X5 en dat is het zowat anno 2021... Mitsubushi verdwijnt dus bye bye Outlander

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Vw (dieteren) die geen zak om hun klanten geeft, Volvo waarvan ik heel veel lees over elektronica en roest problemen en Kia, een heel goed merk met een betere prijs/kwaliteit en veel langere garantie.
    Ik zou het wel weten.

Leave a comment:

• Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Ondertussen is al meermaals bewezen dat je met een Tesla dus ook in Spanje geraakt.
    Model X of S.
    Daar twijfel ik echt niet aan. De vraag is alleen op welke manier.

Intussen is er dus héél slecht nieuws ivm die WLTP norm. Zowat alle SUV PHEVs worden fake hybrides. In principe mag je nog kiezen als beide op het gelijkvormigheidsattest staan, NEDC of WLTP, maar het zal je maar gebeuren dat de wispelturige Belgische fiscus daarop terugkomt.

Momenteel blijven dus over: de Mitsubishi Outlander PHEV (maar was Mitsubishi niet aan het terugplooien in Europa?) en de KIA Sorento PHEV, die zitten effectief onder de 50g CO2. Audi Q7 was ook nog mogelijk geweest maar die wipt ook over de 50. Ik zie op de lijst met valse hybrides staan dat je hem moet berekenen als 204g CO2. Amaai mijn sokken. Dat is een voordeel alle aard van 9948€ en de aftrekbaarheid zakt naar 40% ipv 98-100%

Zoals gezegd: ik kan nog even wachten. Moest ik nu moeten bestellen, zou het een Kia Sorento PHEV zijn. Enorme koffer, rijke basisuitrusting en een mooie prijs. Ik vind hem wel niet zo heel mooi en mijn ego zou ook wel een deuk krijgen moest ik ipv een VW of de beoogde Audi/Volvo nu met een Kia rondrijden. Ja, ik heb een ego.

Leave a comment:

• Tommie1
    replied
    Ondertussen is al meermaals bewezen dat je met een Tesla dus ook in Spanje geraakt.
    Model X of S.

Leave a comment:

• Aquino
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dResign Bekijk Berichten

Ik wacht een beetje af... Mijn voituur is nog niet compleet op...

Leave a comment:

• dante
    replied
    Bmw X5 45e of GLE350de, echte phev's en plaats voor 3 op de achterbank.

Leave a comment:

• dResign
    replied
    En hoe zit dat met het VvAA?

Ik ga er geen doekjes om winden, ik gebruik mijn voertuig voor 95% privé: ik woon en werk thuis, af en toe moet ik wat spulletjes gaan halen en dat is het zowat, op de cursussen die ik volg na dan.

Ik vrees dat ik bij fiscale controle dus niet op enige mildheid kan rekenen voor het forfaitair gebruik van mijn wagen...

Leave a comment:

• josenjef
    replied

Ik ga er geen doekjes om winden, ik gebruik mijn voertuig voor 95% privé: ik woon en werk thuis, af en toe moet ik wat spulletjes gaan halen en dat is het zowat, op de cursussen die ik volg na dan.

Ik vrees dat ik bij fiscale controle dus niet op enige mildheid kan rekenen voor het forfaitair gebruik van mijn wagen...
    VAA is sowieso geen gunsttarief voor lichte vracht bij dergelijk gebruik dacht ik. Aftrekbaarheid is geen probleem dacht ik.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Leave a comment:

• Aquino
    replied

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Dat lijkt inderdaad nog wel mee te vallen. Vroeger heb ik zelf nog een Opel Vivaro lichte vracht gehad om mijn paardentrailer te trekken. Was ook dubbele cabine. Die had ik toch niet als daily willen rijden, eerlijk gezegd. Rijgedrag was nog wel Ok, maar die rugleuning van de achterbank was echt kaarsrecht.

V klasse is natuurlijk nog wel van een ander niveau en als je het budget voor een XC90 hebt, kan je die ook wel heel leuk aankleden.
    Bovendien nog classy ook, in de juiste configuratie.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    moet je uitproberen

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Toch wel uitkijken met die lichte vracht qua comfort op de achterbank. Veel van die herwerkte busjes hebben een heel rechte rugleuning achteraan daardoor.

Leave a comment:

• Aquino
    replied
    Geen slecht gedacht eigenlijk. De mogelijkheid van lichte vracht had ik nog niet over nagedacht, omdat ik meende dat de fiscus wat strenger zou toekijken op het voordeel alle aard van deze lichte vrachten, dat niet forfaitair maar reëel moet worden berekend. Ik weet dat daar een modus vivendi in is ontstaan om ook via de CO2-formule het VAA te berekenen, maar eigenlijk is dat niet correct.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Als je nu een transporte of v-klasse lichte vracht dubbel cabine is dat toch 100% aftrekbaar, maakt ni uit welke motor of brandstof

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Leave a comment:

• flappy
    replied
    als een 3008 afvalt omwille van de koffer, dan kan een 5008 misschien wel

Leave a comment:

• Aquino
    replied

Klopt dit? 47 gram toch voor een XC90?

Leave a comment:

• Unterschlagen
    replied
    mitsubishi phev? 40 gr co2

Leave a comment:

• Aquino
    replied
    Mnja, die transmissietunnel maakt die zitplaats toch echt niet comfortabel...

Leave a comment:

Working...
X