Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV/MPV met drie zitplaatsen op de achterbank? En nog een "echte" phev ook?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • SUV/MPV met drie zitplaatsen op de achterbank? En nog een "echte" phev ook?

    8 jaar geleden startte ik deze draad: http://www.autoforum.be/forum/aankoo...-de-achterbank
    Aangezien er intussen héél wat veranderd is heb ik besloten om geen thread necromancy uit te voeren maar een nieuwtje te starten.

    Het geknoei met stoeltjes op de achterbank is (bijna) gedaan. Enkel de jongste heeft nog eentje nodig. Heel eventjes. Wat ik nu zoek is plek voor 3 pubers of bijna-pubers (bye bye transmissietunnels), dus die middelste mag een tikje kleiner zijn, maar niet die dunne zetel zoals je bij een BMW X5 ziet. Heel het gedoe met de verandere fiscaliteit in 2020 maakt de keuze niet makkelijk, want uiteraard ga ik deze auto in de kosten steken.

    Ik zoek:
    1) drie zitplaatsen achteraan (in één bank)
    2) ruime koffer. Ik wil zelfs nog een break overwegen mits die geen transmissietunnel heeft zodat de jongste zijn voeten kan zetten zonder later naar de orthopedist te moeten
    3) plugin hybride. Op mijn congé wil ik in één dag tot Spanje kunnen rijden als het moet, dus een Tesla of Mercedes EQV vallen uit de boot.
    4) deftig aftrekbaar. Dat wil zeggen onder de 50g CO2.

    Volvo XC90 leek me ideaal, tot ik zag dat deze als een valse hybride werd gekenmerkt: https://financien.belgium.be/sites/d...020-05-26.xlsx

    Volvo XC60 vind ik ook OK, alleen die koffer is te klein. Idem Peugeot 3008.

    Mercedes V-klasse: prima, alleen geen hybride, enkel elektrisch (soon) of diesel. Idem Land Rover Discovery.

    Dus wie een schitterende suggestie heeft, laat maar horen. Misschien nog vergeten te zeggen: ook toekomstige modellen interesseren me, op dit moment is er geen haast bij, de oude Sharan rijdt nog...


    Last edited by Aquino; 1 Week Geleden.

  • #2
    Skoda Superb Plug in ?

    Comment


    • #3
      Mnja, die transmissietunnel maakt die zitplaats toch echt niet comfortabel...

      Comment


      • #4
        mitsubishi phev? 40 gr co2

        Comment


        • #5
          https://www.volvocars.com/nl-be/mode...?redirect=true

          Klopt dit? 47 gram toch voor een XC90?

          Comment


          • #6
            als een 3008 afvalt omwille van de koffer, dan kan een 5008 misschien wel
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Als je nu een transporte of v-klasse lichte vracht dubbel cabine is dat toch 100% aftrekbaar, maakt ni uit welke motor of brandstof


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Geen slecht gedacht eigenlijk. De mogelijkheid van lichte vracht had ik nog niet over nagedacht, omdat ik meende dat de fiscus wat strenger zou toekijken op het voordeel alle aard van deze lichte vrachten, dat niet forfaitair maar reëel moet worden berekend. Ik weet dat daar een modus vivendi in is ontstaan om ook via de CO2-formule het VAA te berekenen, maar eigenlijk is dat niet correct.

                Comment


                • #9
                  Toch wel uitkijken met die lichte vracht qua comfort op de achterbank. Veel van die herwerkte busjes hebben een heel rechte rugleuning achteraan daardoor.

                  Comment


                  • #10
                    moet je uitproberen

                    Comment


                    • #11
                      Dat lijkt inderdaad nog wel mee te vallen. Vroeger heb ik zelf nog een Opel Vivaro lichte vracht gehad om mijn paardentrailer te trekken. Was ook dubbele cabine. Die had ik toch niet als daily willen rijden, eerlijk gezegd. Rijgedrag was nog wel Ok, maar die rugleuning van de achterbank was echt kaarsrecht.

                      V klasse is natuurlijk nog wel van een ander niveau en als je het budget voor een XC90 hebt, kan je die ook wel heel leuk aankleden.
                      Bovendien nog classy ook, in de juiste configuratie.

                      Comment


                      • #12
                        En hoe zit dat met het VvAA?

                        Ik ga er geen doekjes om winden, ik gebruik mijn voertuig voor 95% privé: ik woon en werk thuis, af en toe moet ik wat spulletjes gaan halen en dat is het zowat, op de cursussen die ik volg na dan.

                        https://ondernemingsdatabank.indicat...801/57/related

                        Ik vrees dat ik bij fiscale controle dus niet op enige mildheid kan rekenen voor het forfaitair gebruik van mijn wagen...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                          En hoe zit dat met het VvAA?

                          Ik ga er geen doekjes om winden, ik gebruik mijn voertuig voor 95% privé: ik woon en werk thuis, af en toe moet ik wat spulletjes gaan halen en dat is het zowat, op de cursussen die ik volg na dan.

                          https://ondernemingsdatabank.indicat...801/57/related

                          Ik vrees dat ik bij fiscale controle dus niet op enige mildheid kan rekenen voor het forfaitair gebruik van mijn wagen...
                          VAA is sowieso geen gunsttarief voor lichte vracht bij dergelijk gebruik dacht ik. Aftrekbaarheid is geen probleem dacht ik.

                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment

                          Working...
                          X