Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de handswagen onmiddelijk verkopen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 2de handswagen onmiddelijk verkopen

    Hallo

    ik had een vraag ivm de verkoop van een wagen. Ik heb reeds een wagen maar heb een andere wagen gekocht via een familielid dat niet meer mag/kon rijden.
    Nu het is een goede occassie maar zou de wagen willen doorverkopen omdat ik van de mijne nog zeer content ben.
    Nu vroeg ik mij af of ik eerst de wagen moet inschrijven, een verzekering op aangaan en laten keuren, ookal ga ik er nooit mee rijden en is het enkel ter verkoop.

    Heeft hier iemand raad mee?

    Bedankt!
    Dieter

  • #2
    Zolang het voertuig niet is ingeschreven kan je hem perfect doorverkopen.
    Wel in gedachte houden dat de koper hem binnen de 3 maand moet inschrijven.
    Ik veronderstel hier wel dat je al over het roze inschrijvingsformulier beschikt.
    Last edited by Gillio; 13/07/2015, 21:56.
    uw makelaar - de beste verzekering !

    Comment


    • #3
      Ik ga deze week alle papieren ontvangen. Wat als de volgende eigenaar hem niet inschrijft?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
        Zolang het voertuig niet is ingeschreven kan je hem perfect doorverkopen.
        Wel in gedachte houden dat de koper hem binnen de 3 maand moet inschrijven.
        Ik veronderstel hier wel dat je al over het roze inschrijvingsformulier beschikt.
        Is 2 maand geworden.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Dieterd1985 Bekijk Berichten
          Ik ga deze week alle papieren ontvangen. Wat als de volgende eigenaar hem niet inschrijft?
          Dat risico zal hij wel niet nemen zeker :-)
          ( in 99% van de gevallen schrijft de nieuwe eigenaar hem in , dus zou me daar niet te veel zorgen in maken )
          uw makelaar - de beste verzekering !

          Comment


          • #6
            Nieuw eigenaar is toch niet verplicht om het voertuig in te schrijven.
            En als hij het niet (tijdig) doet, dan is het toch zijn probleem?
            Smilin' Jack - Speed Pilot

            Comment


            • #7
              En wij handelaars maar zware sociale bijdragen betalen, verzekeringen en andere pest taksen en belastingen.
              Achja, maar zelfstandigen zijn de rijke mensen meneer.

              Dat gaat als nieuw niet postend forumlid hier komen verkondigen aan zwarthandel te doen (jazeker, dit is voor mij pure zwarthandel. Een auto kopen puur om hem met winst te verkopen zonder er zelfs eventjes mee te rijden)

              Ik hoop dat je er veel last mee krijgt met de verkoop.
              Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

              Comment


              • #8
                er is nog altijd een verschil tussen online goedkope autos kopen en doorverkopen met winst, en eenmalig een auto van een familielid overnemen en uiteindelijk beslissen die niet meer te houden.
                toen men ma niet meer kon rijden, stond haar autootje ook online te koop. belachelijk lage biedingen gehad waardoor ik de auto dan gewoon kreeg (de 4goeie banden waren meer waard dan ze boden).
                de banden zijn onder men caravan en aanhangwagen gekomen en zowat 5-6jaar later heb ik de auto verkocht omdat ik verbouwingen begon. ben ik dan ook een zwarthandelaar? heb immers ook een auto gratis gehad, onderdelen van gehaald en dan nog met winst verkocht...

                ik heb al oldtimers gehad die hier 3-4jaar stonden en die ik erna verkocht (bv men 2fiestas mk1. eentje gekocht voor 100€ nooit in orde gezet en tijdje later voor 150€ verkocht met wat nieuw plaatwerk bij, NOOIT mee gereden. maar had wel een 2de mk1 waar ik 3jaar een nr plaat op heb gehad, doch ook maar 2keer mee gereden).
                of men 3de escort mk2 die hier aankwam omdat het zwart leder interieur mij intresseerde. interieur gewisseld en maanden later voor 500€ doorverkocht. ik kocht die enkel omdat 1 onderdeel mij intresseerde, geen tijd om de auto op te maken en na 6maand weer verkocht.

                aankoop: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/e...0/100_8476.jpg (met men witte fiesta er ook links naast, en men ma haar auto rechts)
                verkoop: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/e...0/100_8701.jpg lichten, bumpers, pinkers, in geinvesteerd

                waar trek je de lijn met een hobbyist en een zwarthandelaaar? de wet bepaald dat je per jaar 7 autos mag verkopen als partikulier. doe je er meer, dan ben je handelaar. met al mijn autos die ik gehad heb, zal ik net geen auto/jaar verkopen. nogthans als ik mijn verhalen zoals hierboven neerpen... twijfelachtig.

                ik heb hier ook al 7jaar een sierra XR4i staan die ik kocht voor de V6 5bak die eronder zit. nu niet meer nodig. ga ik die verkopen, restaureren of nog ff bijgouden.
                heb ook nog een blauwe capri mk3 2.3V6 zonder motor staan, heb ik al ongeveer 10jaar, zelfde verhaal.
                dan nog een zwarte capri 3.0V6, gekocht om mee te rijden, de remklauw ligt al 3jaar op men werkbank... gededouaneerd en dat is het dan ook.

                EN, ik ben nu aan het verbouwen om een eigen zaak mee te beginnen, niet als auto handelaar maar oldtimercustoms. enkel en alleen omdat ik een Zplaat kan aanvragen dan.
                heb nu ook een auto voor mezelf gekocht en staat al een week bij der verkoper omdat ik die plaat niet heb (en met de 21ste ertussen). verkoper heeft die nu gekeurd en nu wacht ik op men gewone plaat om die zelf te gaan ophalen. ik kan die auto zelf beter maken en keuren dan de verkoper, maar door wettelijke beperkingen mag ik daar weer €€€'s tegen aan gooien
                Last edited by fcapri; 22/07/2015, 07:57.

                Comment


                • #9
                  Ik begrijp Uw frustratie echt waar maar zeker een eenmalige transactie maakt van iemand nog geen handelaar.

                  Vroeger toen men met eender welke plaat een auto kon gaan keuren, toen was er pas zwarthandel.

                  Dat maakt nu dat als ik bona fide en als particulier een niet ingeschreven voertuig/youngtimer wil kopen, ik met een probleem zit.
                  Maserati Ghibli 2.8 1994
                  Maserati Spyder 2.0 1990
                  Mercedes Benz 500SEL 1985
                  Mercury Capri 1991 manual
                  Mercury Capri 1991 automatic
                  VW Passat 2.0 TDI Bluemotion 2015
                  Maserati Ghibli 2.8 1993 (restauratie)

                  Comment


                  • #10
                    Wat een belachelijke reactie. Iemand die EENMALIG van de familie een auto overneemt en doorverkoopt. We zullen maar niet vragen hoeveel er gefoefeld wordt in de 2de hands autosector, want dat zal dan niet waar zijn. Sommige mensen gunnen anderen het daglicht in de ogen niet. Zelfstandigen zijn precies nog de slechste.
                    BMW F10 535Xi N55

                    BMW E46 ///M3

                    BMW E34 ///M5 3.8

                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these old M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

                    Comment


                    • #11
                      Ookal is het maar eenmalig, deze is bewust overgekocht om DIRECT te verkopen voor winst.
                      Voor mij is dat helemaal iets anders dan een autoke waar ge zelf ffkes mee rijdt of een jaar in u garage laat staan.
                      Dit is gewoon puur uit winstbejag gekocht, niet omdat het een tof bakje is.

                      En daar is het foefelende handelaar verhaal weer.
                      Ge zou eens moeten weten hoeveel controles wij krijgen in onze sector, waartegen wij allemaal verzekerd moeten zijn, hoeveel bekastingen en bijdragen wij moeten betalen.
                      Tuurlijk zijn er foefelaars en die verpesten het imago van de eerlijke garages. Ik ben een jaar bezig en ik heb op korte tijd een heel mooie reputatie opgebouwd met veel tevreden klanten. Vriije weekends ken ik niet meer, ik werk vaak tot 23u en ik plooi mij dubbel voor mijn klanten. Enkel zo kan het nog de dag vandaag als je geen monsterconcern ala dieteren of Beerens bent.

                      Dus ja, sorry maar dan word ik kwaad van mensen die gewoon snel even bij willen verdienen, want wij betalen heel erg veel en de anderen niet.
                      Nu kan ik de gefrustreerde garagist zijn maar dat is jullie mening. Kom mijn boekhoudijg maar nakijken, die is in orde. Want ik wil mijn levenswerk echt niet kwijt.

                      Ben eens benieuwd naar de mening van mijn collega garagisten en ex garagisten hier...
                      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                      Comment


                      • #12
                        @solleke

                        niet janken. als ge hierdoor sporadisch winst kunt maken moet je zoiets doen.
                        als morgen iemand een gsm verkoopt voor 50 euro die ik voor 150 onmiddellijk kan doorverkopen zou ik dit ook doen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                          Ookal is het maar eenmalig, deze is bewust overgekocht om DIRECT te verkopen voor winst.
                          Voor mij is dat helemaal iets anders dan een autoke waar ge zelf ffkes mee rijdt of een jaar in u garage laat staan.
                          Dit is gewoon puur uit winstbejag gekocht, niet omdat het een tof bakje is.

                          En daar is het foefelende handelaar verhaal weer.
                          Ge zou eens moeten weten hoeveel controles wij krijgen in onze sector, waartegen wij allemaal verzekerd moeten zijn, hoeveel bekastingen en bijdragen wij moeten betalen.
                          Tuurlijk zijn er foefelaars en die verpesten het imago van de eerlijke garages. Ik ben een jaar bezig en ik heb op korte tijd een heel mooie reputatie opgebouwd met veel tevreden klanten. Vriije weekends ken ik niet meer, ik werk vaak tot 23u en ik plooi mij dubbel voor mijn klanten. Enkel zo kan het nog de dag vandaag als je geen monsterconcern ala dieteren of Beerens bent.

                          Dus ja, sorry maar dan word ik kwaad van mensen die gewoon snel even bij willen verdienen, want wij betalen heel erg veel en de anderen niet.
                          Nu kan ik de gefrustreerde garagist zijn maar dat is jullie mening. Kom mijn boekhoudijg maar nakijken, die is in orde. Want ik wil mijn levenswerk echt niet kwijt.

                          Ben eens benieuwd naar de mening van mijn collega garagisten en ex garagisten hier...

                          Comment


                          • #14
                            Calimero

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                              Ookal is het maar eenmalig, deze is bewust overgekocht om DIRECT te verkopen voor winst.
                              so what. das dan 1 auto die hij uit de familie gehaald heeft, en direct verkoopt. wat gaat die er op verdienen? 200-500€???
                              voor t zelfde heeft TS die gekocht aan 500€, stelt die hem te koop aan 1500€ en geraakt die de eerste 6maand niet weg. verkoopt die dan misschien aan 1200€. ondertussen een aantal zaterdagen thuis moeten wachten op eventuele kopers en de hele tijd een auto die u garage inpalmt.
                              700€ verdient op 6maand, of nog geen 120€/maand of nog geen 40€/week. ooooh ja, ge moet gaan klagen zenne nu.
                              dat familielid kan evengoed aan TS vragen om die auto online te verkopen. daarmee hedde gij nog altijd niks meer verdient.

                              stel nu dat ze u bellen en u die auto aanbieden, gaat ge die 100% zeker overnemen om door te verkopen??? gij moet er al kosten aan doen, tijd in steken voor op te halen, garantie geven bij verkoop,...

                              hier stond destijds ook een fiestake te koop waar ik mee bezig was om op te halen voor men vrouw. rond gebeld langs alle kanten voor transport enzo te regelen. daar heeft ook één of andere handelaar die weggesnoept en met winst verkocht. that's life hé.
                              heb maar een andere automaat gekocht voor men vrouw nu.

                              Comment


                              • #16
                                Totaal niets mis mee met autos in het zwart verkopen als je erop kunt verdienen. Heb ik vroeger ook gedaan. Auto handelaars zijn degene die het meest zwartgeld verdienen .
                                @Solleke Ik ben 100procent zeker van dat jij ook regelmatig lage facturen , cash betalingen aanvaard of autos in het zwart verkoopt. Ik ken genoeg van dat milieu . En nu ga je natuurlijk het tegenovergestelde beweren maar hou u praat voor u eigen . Iedere zelfstandige sjoemeld wel ééns de één meer als de andere.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuurlijk aanvaard ik cash. Tot 3000 euro.
                                  En bijna al mijn stock is import uit Japan en Europa en das allemaal via douane dus moeilijk om zonder factuur te verkopen.

                                  Uiteraard maak ik geen factuur op als ze een prul komen halen zoals een wielmoer, ma da vliegt gewoon bij de dagontvangsten.

                                  Toch typisch dat elke zelfstandige door iedereen wordt aanzien als sjoemelaar en foefelaar.
                                  En maar blijven stemmen op misdadigers zoals John Crombez en consoorten.v
                                  Twordt eens tijd dat de zelfstandigen is een beetje anders bekeken worden, en dan spreek ik over het algemeen en niet garagisten.
                                  Als er zijn met een dikke auto dan is het een auto waar hard voor gewerkt is in bijna elk geval. Je moest eens weten welke opofferingen de gemiddelde zelfstandige maakt.
                                  En ocharme de zwartverkoper is een paar uurkes van zijn tiid kwiijt omdat een koper niet komt opdagen.
                                  Wel die dingen maken wij dagelijks mee. Of zijn we voor niks naar het eind van de wereld gereden voor een auto te bekijken die zogezegd nieuwstaat was maar in feite niet eens oud ijzer waard is...

                                  Maar stop eens met veralgemenen dat elke zelfstandige dr helft van zijn inkomen in het zwart verdient want dat is niet zo. Is alles 100% in het wit? Natuurlijk niet, dat is door het systeem ook gewoon onmogelijk.

                                  Jullie hebben er wel een probleem mee dat Polen en ander volk jullie jobs stelen omdat ze aan halve prijs kunnen werken maar zelfstandigen mogen niet klagen op zwartverkopers omdat we toch allemaal foefelen en genoeg in het zwart verdienen? Hola maar die vlieger gaat écht niet op...
                                  Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik denk niet dat Solleke het zo slecht bedoelt hoor. Wellicht wil hij gewoon aangeven dat er veel auto's verpatst worden 'als particulier'. Nu gaat dat online, vroeger in mijnen tijd stonden er in elke straat wel 1 of meer auto's op een oprit te koop.
                                    Dat waren meestal gasten zonder btw nummer of wat dan ook die zo een mooi frank bijverdienden. Maar hierop zijn ze serieus beginnen controleren en tegenwoordig zie je dat haast niet meer.
                                    Ikzelf heb er niks op tegen dat iemand ne keer iets doet in't zwart. Iedereen heeft dit ooit wel eens gedaan. De ene verkoopt eens een auto, de andere doet de tuin van de gebuur voor een zakcent, nog een andere verkoopt het één of ander zoals nu bvb al die Apple watchen die al te koop zijn bij particulieren (die ze in het buitenland kopen omdat er hier nog gene zijn en dan voor 100 a 150 euro extra ze hier verkopen), anderen gaan behangen bij een kennis, of een auto kuisen,...
                                    Zolang het binnen bepaalde grenzen blijft kan ik er goed mee leven. Op hoger niveau wordt er ook gesjoemeld, maar dat gaat over heel andere bedragen dan eens een auto verkopen of een tuintje onderhouden.
                                    Maar 'k zou Solleke nu niet direct gaan veroordelen. Dat hij zo achter zijn zaak staat siert hem toch? En een geschreven tekst kan altijd harder overkomen dan een gesprek waarin er interactie is...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Iemand die privé eens een auto koopt en dan later terug verkoop, daar moet je als handelaar mee leren leven.
                                      Zeker als dat binnen de familie gaat. Daar zijn ook regels voor. Geloof me, er zijn er maar weinig die daar meer dan 500€ aan verdienen.

                                      Als dat een gewoonte wordt, en meerdere keren per jaar gebeurt, dan is dat een handelsactiviteit, en dan moet dat inderdaad volgens de regels.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                                        En wij handelaars maar zware sociale bijdragen betalen, verzekeringen en andere pest taksen en belastingen.
                                        Achja, maar zelfstandigen zijn de rijke mensen meneer.

                                        Dat gaat als nieuw niet postend forumlid hier komen verkondigen aan zwarthandel te doen (jazeker, dit is voor mij pure zwarthandel. Een auto kopen puur om hem met winst te verkopen zonder er zelfs eventjes mee te rijden)

                                        Ik hoop dat je er veel last mee krijgt met de verkoop.
                                        Wat voor nonsens is dit nu?
                                        Het verschil is dat dat voor u uw beroepsinkomen is, natuurlijk dat ge dan aan een reeks regels moet voldoen en belastingen betalen.

                                        Als dit eenmalig is, dan is dit een belegging, en zal men je daarop niet belasten. En is daar dus niets mis mee.

                                        Wie systematisch goedkoper aankoopt en duurder verkoopt, die zal door de belastingen als handelaar beschouwd worden, en dus op die activiteit als handelaar belast worden, en zich in orde moeten stellen met alle sociale en andere regelgeving die bij zelfstandig handelen hoort.

                                        Uw vergelijking raakt dus kant noch wal.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X