Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste 2de hands auto ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste 2de hands auto ?

Beste ,

Zoals de titel het zegt:

Ik ben opzoek naar een 2de hands of nieuwe auto maar ik weet niet meteen welke te kopen, het is namelijk mijn eerste auto. Nu heb ik wel een paar eisen waar mijn auto moet aan voldoen.

1. Groote kofferruimte(hobby is karpervissen), liefst een break
    2. Ik ga grote afstanden rijden dus lijkt een diesel beter(denk ik)
    3. Budget max +-15000€
    4.Verzekering en dergelijke(kosten) zolaag mogelijk
    5.Degelijk rijcomfort
    6. Max 100000 km

Heeft iemand van jullie info over welkeauto jullie denken dat bij deze beschrijving zou passen

Wij hebben een Audi A4 break 2.0 diesel 120pk te koop van 2011 met +/-115000km op de teller ,ietsje boven uw budget,maar alles op en aan ,voor 17000€ is ie van u

Comment

Als je lak hebt aan wat anderen denken over je wagen koop dan een Dacia Logan MCV Lauréate 1.5dCi 90. De wagen zal voldoen aan al je eisen uit je lijstje (grote koffer want break, diesel, budget wat afhankelijk natuurlijk van de opties maar je kunt makkelijk onder de grens van 15.000 blijven, verzekering en taxen vallen mee 8fpk en 99gr CO², rijcomfort is goed zonder meer, en nieuw).

Is je kijk anders op een wagen dan louter een vevoerstuig kijk dan eens naar de wagen die Luc///M3 voorstelt...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Heb idd al gekeken naar deze auto . Deze ziet er namelijk qwa uiterlijk zeer degelijk uit en hij doet idd aan al mijn eisen. Ik ben gwn eenwa sceptisch omwille dat renault hoofdleverancier is , en als ik dit forum afga dan zijn franse merken niet echt betrouwbaar

Comment

Dat is omdat de meesten hier fan zijn van duitse wagens. Geloof mij dacia is gewoon goed. Ik heb er 2. Buiten kapotte accu 0,0 problemen gehad. Er zitten ook veel nissan onderdelen in als je dan geruster bent :-)

Comment

De Dacia's komen meestal zeer goed uit onderzoeken naar betrouwbaarheid, dit komt voor een stuk omdat de technologie die gebruikt wordt bij Dacia meestal al een aantal jaren in andere wagens (Renault) heeft gezeten en de "kinderziekten" eruit zijn.

En ik dacht dat je nu bij Dacia ook 5 jaar garantie krijgt (aktie autosalon), dus zit je toch al voor een eind goed, een tweedehands kopen is ook soms een risico want je weet ook niet altijd waarom hij de deur uitgaat.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Die dacias zijn net super betrouwbaar. Ze hebben niet veel elektronica aan boord en laat het nu net dat zijn dat bij de meeste auto's vroeg stuk gaat.

Als eerste auto, om vol visgerief te smijten kan je beter zoiets kopen, met 0km. Kan je jaren mee verder.

Bovenstaande a4 is natuurlijk sexier, sneller en mooier, maar 115000km betekent toch een paar jaar minder lang rijden dan 0km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                En ik dacht dat je nu bij Dacia ook 5 jaar garantie krijgt (aktie autosalon), dus zit je toch al voor een eind goed, een tweedehands kopen is ook soms een risico want je weet ook niet altijd waarom hij de deur uitgaat.
                Die 5jaar garantie kan je er altijd wel bij onderhandelen. Ik heb deze er bij gekregen op mijn 2 dacia's. Ik heb deze nog niet nodig gehad. Als je een degelijke wagen wil die jaren meegaat dan zit je bij dacia aan het juiste adres. Zoek je een perfect afgewerke supersnelle wagen vol snufjes(die allen stuk kunnen gaan) en wil je status dan niet ;-)

Comment

rijcomfort: Dacia's rijden zeker zachter dan een Audi bv. denk k
                  en meer old school driving fun wellicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                    rijcomfort: Dacia's rijden zeker zachter dan een Audi bv. denk k
                    en meer old school driving fun wellicht

Zet hier eens geen totale onzin neer aub. Gelijk welke Dacia biedt zeker geen beter rijcomfort dan bijna gelijk welke Audi. De topicstarter zoekt iets met rijcomfort en heeft een budget van €15.000 en het eerste wat men hier neerzet is Dacia... Wat een nonsens. Koopt u met dat budget een recente Skoda break met de 1.6TDI of een volvo break met een 1.6d. Ik veronderstel dat je nog ergens wat zelfrespect hebt? Dan koop je natuurlijk geen Dacia.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Zet hier eens geen totale onzin neer aub. Gelijk welke Dacia biedt zeker geen beter rijcomfort dan bijna gelijk welke Audi. De topicstarter zoekt iets met rijcomfort en heeft een budget van €15.000 en het eerste wat men hier neerzet is Dacia... Wat een nonsens. Koopt u met dat budget een recente Skoda break met de 1.6TDI of een volvo break met een 1.6d. Ik veronderstel dat je nog ergens wat zelfrespect hebt? Dan koop je natuurlijk geen Dacia.
                      laat m zelf uitmaken wat onzin is

die Dacia's rijden zacht, Audi's hard en saai

Comment

Rijcomfort is niet alleen een kwestie van hard of zacht rijden, rolgeluiden, interieurdesign, functionaliteit, opties en eventueel ook het imago van een merk dragen daar toe bij.

Comment

Wel ja dit was een lijstje van auto's dat ik gevonden heb binnen mijn prijs range (allemaal2de hands) buiten de dacia dan .

1. http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...674?asrc=st|as Skoda octavia break
                          2.http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...907?asrc=st|as Volkswagen passat variant
                          3.http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...216?asrc=st|as Toyota avensis
                          4.
                          http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...267?asrc=fa|as Ford Focus 1.6 tdci

En dan natuurlijk de dacia logon mcv . Wat wel een belangrijk punt is zijn de inschrijvingskosten en wegentax enzo . Hoe lager , hoe beter

Comment

Ik veronderstel dat je nog ergens wat zelfrespect hebt? Dan koop je natuurlijk geen Dacia.

dit zijn de momenten waarop ik bijna moet janken van de zieligheid van de reacties van sommige leden hier.

zelfrespect linken aan het merk van je wagen.. het moet niet gekker worden

fijne dag nog

Comment

VW caddy, dat is lichte vracht en kost dus maar 85 euro, ideaal om gaan te vissen en daar hebt ge een 170 pk diesel in dus kun je die nog laten tunen tot +200 pk

Comment

Ik veronderstel dat je nog ergens wat zelfrespect hebt? Dan koop je natuurlijk geen Dacia.
                                Me even verlagen tot uw niveau: "als je iets moet compenseren koop je zeker geen dacia..."

Als diene mens nu intresse heeft in dacia, dan mogen we hem toch advies geven zeker. Ik zou niet twijfelen en dacia kopen ipv een tweedehands om er bij te horen. Natuurlijk is de vering van dacia niet gelijk van vering aan een audi. Met dacia kan ik drempels nemen aan 70km/u, met een audi lig je beter in de bochten enz. Appels en peren vergelijken. Beide wagens hebben dan ook totaal andere doelgroep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                  VW caddy, dat is lichte vracht en kost dus maar 85 euro, ideaal om gaan te vissen en daar hebt ge een 170 pk diesel in dus kun je die nog laten tunen tot +200 pk
                                  lijkt me goed voorstel! en zijn nog de minst lelijke camionnetjes! en zuinig en met dsg mogelijk. :-)
                                  dat is het nadeel van dacia, die bestaan nog niet met EDC automaat.

Comment

Geen camionette. en ik wil geen lichte vracht maken , het is de bedoelingdat ik ook mensen kan vervoeren indien nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Juwwyy Bekijk Berichten
                                      Heb idd al gekeken naar deze auto . Deze ziet er namelijk qwa uiterlijk zeer degelijk uit en hij doet idd aan al mijn eisen. Ik ben gwn eenwa sceptisch omwille dat renault hoofdleverancier is , en als ik dit forum afga dan zijn franse merken niet echt betrouwbaar

Ik heb het al een paar keer gezegd, maar ga het nog eens zeggen, mijn renault is de meest betrouwbare auto geweest die ik al heb gehad
                                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Dus het is een fabeltje dat deze auto's samen met citroen en andere franse merken niet deugen

Comment

Working...
                                        X