Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 520 E39 of een audi A6 c5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 520 E39 of een audi A6 c5

Hallo allemaal

Ik ben op het punt om een auto aan te schaffen maar ben helaas in een dilemma geland.

Ik kan niet meer uit tussen een audi a6 en een Bmw

en

Haal me uit mijn dilemma

Mijn vorig auto was een passat 97, 110 pk,
    Ik wil graag iets anders en betrouwbaars, wat volgens sommigen niet met Bmw overeenkomt.

Misschien een detail, kben 27 en heb 2 kinderen van 1 en 3.5.

Alvast bedankt
    Last edited by ; 24/09/2011, 00:18.

Oorspronkelijk geplaatst door recep32 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal

Ik ben op het punt om een auto aan te schaffen maar ben helaas in een dilemma geland.

Ik kan niet meer uit tussen een audi a6 en een Bmw

en

Haal me uit mijn dilemma

Mijn vorig auto was een passat 97, 110 pk,
    Ik wil graag iets anders en betrouwbaars, wat volgens sommigen niet met Bmw overeenkomt.

Misschien een detail, kben 27 en heb 2 kinderen van 1 en 3.5.

Alvast bedankt
    De BMW. In onze familie (pa, ma, tante, nonkel en neef,...) hebben we al veel BMW's gehad en met nog geen enkele echt serieuze kosten of aanslepende problemen gehad.

Comment

De E39, een van de beste BMW's ooit gemaakt en daarbovenop met een tijdloos design ook.

PS: zoek nog wat verder, dat kan volgens mij nog wat goedkoper, tenzij je nog wat van de prijs kunt afpraten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        De E39, een van de beste BMW's ooit gemaakt en daarbovenop met een tijdloos design ook.

PS: zoek nog wat verder, dat kan volgens mij nog wat goedkoper, tenzij je nog wat van de prijs kunt afpraten.

Ik ben daarnet de Bmw gaan bezichtigen. Sommige dinges klopten wel niet:

Zoals:

De eigenaar had gezegd dat hij enkel de eerste jaar bij een bmw garage onderhouden is geweest maar een bmw stempel stond er telkens bij tot het jaar 2009.

Airbag lampje brand.

Helderheid van de kmteller lamp was heel wat minder (wat meestal bij 200000 km te voorschijn komt.

Om de 10000 km onderhouden geweest wat normaal gezien om de 20000 km gebeurt.

Motorkap was herspoten alhoewel de eigenaar beweerde dat dat nooit gebeurd is.

Leder van de bestuurderszetel was er erg aan toe

Qua interieur was het heel mooi, was een business line, met groot navi en 2 soorten hout.

Maarja....
        Straks de audi gaan bezichtigen.
        Last edited by ; 24/09/2011, 14:50.

Comment

Ik ben daarnet de Bmw gaan bezichtigen. Sommige dinges klopten wel niet:

Zoals:

De eigenaar had gezegd dat hij enkel de eerste jaar bij een bmw garage onderhouden is geweest maar een bmw stempel stond er telkens bij tot het jaar 2009.

Airbag lampje brand.

Helderheid van de kmteller lamp was heel wat minder (wat meestal bij 200000 km te voorschijn komt.

Om de 10000 km onderhouden geweest wat normaal gezien om de 20000 km gebeurt.

Motorkap was herspoten alhoewel de eigenaar beweerde dat dat nooit gebeurd is.

Leder van de bestuurderszetel was er erg aan toe

Qua interieur was het heel mooi, was een business line, met groot navi en 2 soorten hout.

Maarja....
          Straks de audi gaan bezichtigen.
          Om de 10k ipv 20k op onderhoud gaan da's toch positief ? Ik ga met mijn auto ook om de 15k km's ipv de voorgeschreven 30k km's, dat kan enkel maar goed zijn voor de motor als je de olie vroeger ververst.

Maar kijk eens op autoscout24.be, daar vind je vast nog meer E39's.

Comment

Om de 10k ipv 20k op onderhoud gaan da's toch positief ? Ik ga met mijn auto ook om de 15k km's ipv de voorgeschreven 30k km's, dat kan enkel maar goed zijn voor de motor als je de olie vroeger ververst.

Maar kijk eens op autoscout24.be, daar vind je vast nog meer E39's.
            Ja, dat is wel positief maar in combinatie met de andere opgesomde punten kreeg ik wel rare gevoelens.
            En ja veel Bmw's met een lage km heb je direct niet.

Is de A6 niet aan te raden, qua comfort, ruimte, design....?

Comment

Ja, dat is wel positief maar in combinatie met de andere opgesomde punten kreeg ik wel rare gevoelens.
              En ja veel Bmw's met een lage km heb je direct niet.

Is de A6 niet aan te raden, qua comfort, ruimte, design....?

Een A6 C5 is zeker comfy, (vooral de break) heeft veel plaats, en 't design dat is personlijk.

Als ik voor een A6 C5 zou gaan zou ik een 130PK zoeken in breakversie. Die zijn geschift ruim en dat rijdt eigenlijk best leuk en comfy.

Is op 't gevoel af qua motor ook pittiger dan een E39 520d.

Comment

Een A6 C5 is zeker comfy, (vooral de break) heeft veel plaats, en 't design dat is personlijk.

Als ik voor een A6 C5 zou gaan zou ik een 130PK zoeken in breakversie. Die zijn geschift ruim en dat rijdt eigenlijk best leuk en comfy.

Is op 't gevoel af qua motor ook pittiger dan een E39 520d.
                Idd, vandaag heb ik beide auto's getest. Interieur van de BMW vond ik wel heel mooi (misschien omdat die een business line was, zetels bestonden uit 2 verschillende motieven.

De A6 (130 pk) ging veel pittiger dan een 520d. Interieur vond ik iets minder dan een bmw.

Mijn besluit is dat beide auto's geen miskoopjes zijn dus de eerste deftige auto met weinig km die ik tegenkom, zal ik kopen.

Wat mogen ze (de break versies) ongeveer kosten?
                km +- 140000
                bj 2003
                Leder
                Zetelverwarming

En nog een vraag waarom zijn de audi's ondanks hun kmstand op 2dehands/kapaza zo duur?

Comment

Ik vind de audi mooier, dat is natuurlijk subjectief.
                  Met 2 kids kan een break wel handiger zijn.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                    Ik vind de audi mooier, dat is natuurlijk subjectief.
                    Met 2 kids kan een break wel handiger zijn.
                    Het gaat een E39 worden, nu nog een keuze maken uit 525d of 520d:

Volg hier http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54467

Allemaal bedankt voor de reacties

Comment

Working...
                    X