Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vlaanderen mislukt op gebied van verkeersveiligheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vlaanderen mislukt op gebied van verkeersveiligheid

    Vlaanderen slaagt er duidelijk niet in verbetering te brengen tov de Belgische politiek.
    Open Vld minister Lydia Peeters haalt haar doelen niet,dus zal ze nog wat meer levens opofferen.

    De Vlaamse regering speelt met cijfers in haar strijd tegen verkeersdoden. Dat blijkt uit een rapport van het Rekenhof. Terwijl er voor 2030 eerst naar 133 verkeersslachtoffers werd gestreefd, is dat aantal nu opgetrokken naar 158 doden.


    Investeren in een doordacht wegen en fietsnetwerk is precies toch wel te duur voor de Vlaamse regering. Jonge levens hebben geen enkele waarde voor die ministers van mobiliteit terwijl ze zelf in dure veilige met belastingsgeld betaalde auto's rijden.

    Ik zou echt beschaamd zijn in hun plaats,nadat de onderwijskwaliteit steeds zakt in Vlaanderen stijgen het aantal verkeersdoden. Zeker opvallend als je ziet dat er in Vlaanderen verhoudingsgewijs dubbel zo veel doden vallen als in Duitsland en Nederland.

    Shame on you Lydia! Je bent mislukt en bent een gevaar voor onze kinderen
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

  • #2
    Er is een constante die ervoor zal zorgen dat het aantal verkeersdoden altijd hoger zal liggen dan de ons omringende landen en dat is lintbebouwing. Want het is daar waar de meeste dodelijke en zware ongelukken gebeuren. En toen er gesproken werd over een betonstop zie ik hier in de buurt de huizen/appartementen als paddestoelen uit de grond schieten.

    Komt daarbij nog het sterk stijgend aantal verkeersdeelnemers die nog steeds bezig zijn met op hun smartphone te tokkelen tijdens het rijden, het stijgend aantal bestuurders onder invloed van drugs, lachgas, enz..... En de Belg ligt er blijkbaar ook niet echt wakker van om met een glaasje teveel op toch achter het stuur te kruipen.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Komt daarbij nog het sterk stijgend aantal verkeersdeelnemers die nog steeds bezig zijn met op hun smartphone te tokkelen tijdens het rijden, het stijgend aantal bestuurders onder invloed van drugs, lachgas, enz..... En de Belg ligt er blijkbaar ook niet echt wakker van om met een glaasje teveel op toch achter het stuur te kruipen.
      Vooral dit idd!

      Vb.

      Belgische chauffeurs bij de slechtste in Europa

      Nog niet de helft van de Belgische bestuurders zit kalm of ontspannen achter het stuur.


      We zijn daarmee de absolute kop­loper qua stress in het verkeer, zo blijkt uit het Europese Fondation ­Vinci-onderzoek naar gevaarlijk en ongepast verkeersgedrag in elf Europese landen. Daaruit blijkt ook dat we bij de kampioenen ­horen in het verwarren van een fietspad met een ­parkeerplaats, en veel te veel claxonneren, schrijft Het Nieuwsblad.

      Een op de vijf geeft toe haar of zijn auto weleens op het fietspad te parkeren, ondanks een mogelijke boete van 116 euro. Enkel Nederland is voor tweewielers nog ietsje meer onrespectvol. Nog gevaarlijk verkeersgedrag dat aan een opmars bezig is in België: het ‘vergeten’ te gebruiken van de richtingaanwijzer, wat bij meer dan de helft van de bestuurders voorvalt. Ook voor door het oranje of de eerste seconde rood te rijden, scoren we hoog. In het niet-vertragen aan wegenwerken zijn we met 63 procent zelfs de Europese kampioen.

      Opvallend: als er iemand in Europa zijn stuur opeet van de stress, is het de Belg. Slechts 47 procent zit kalm in de auto, het laagste percentage van alle bevraagde landen. Ongetwijfeld spelen de vele files mee: zowel Brussel als Antwerpen scoort steevast erg hoog in de lijstjes over Europese ­steden met het ergste fileleed.

      Tot slot zegt bijna zes op de tien van de Belgische bestuurders te claxonneren wanneer ze geënerveerd raken in het verkeer. Alleen Spaanse en Griekse bestuurders maken nog vaker lawaai.

      Ze zijn het meest gestrest van alle Europese automobilisten, meer dan de helft ‘vergeet’ zijn richtingaanwijzers te gebruiken en 60 procent rijdt te hard bij wegwerkzaamheden. Belgen zijn koplopers in Europa als het gaat om slecht weggedrag, zo blijkt uit een onderzoek naar gevaarlijk rijden.


      Voetballen kunnen ze, maar in het verkeer vormen ze geen uitblinkers. De Franse stichting Vinci heeft het samen met onderzoeksbureau Ipsos 12.400 automobilisten in elf Europese landen ondervraagd over hun rijgedrag. De uitkomst: de Belgen zijn de slechtste chauffeurs van Europa. Slechts 47 procent van de Belgische automobilisten beschouwt zichzelf als rustig achter het stuur.…


      De meeste automobilisten zullen wel een mening hebben over hoe mensen uit het buitenland rijden. Zijn het onterechte vooroordelen of zit er een kern van



      Hierbij mag eigenlijk het zoveelste topic dat MRJ opent om op alles en nog wat te kunnen bashen dicht


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        denk je dat de eu/usa-(staats)propagandapers zijn eigen inwoners niet altijd als slechtste ter wereld uitroept? om op de emoties te spelen

        ze zouden eens moeten vertellen dat we op zulk gebied de beste zijn terwijl we 'go for zero'

        mooie collage, op zo'n ander gebied



        we doen het slecht, maar onze bevolkingsdichtheid, infrastructuur en verstedelijking spelen ons parten...wij kunnen geen verkeerslichten installeren zonder conflict...simpleweg omdat ons verkeer dan (nog meer) zou stilstaan...onze fietspaden hoewel verbeteren, lopen nog steeds achter op de realiteit

        ik geloof niet dat we op gebied van zuipen of gsm gebruik slechter scoren

        Comment


        • #5
          het klopt wel dat de lint bebouwing een slechte factor maar neemt ook niet weg dat men in Belgie veel te weinig investeert in degelijke wegen. Vele doden kruispunten zijn al jaren gekend maar niemand doet iets. En uiteindelijk kan je zeggen dat Zeeland en Limburg bvb mss wat minder dicht bevolkt zijn maar de randstad is echt wel het summum op dat gebied en toch zo veel betere resultaten in Nederland.
          Het kan dat de Belgen slechte bestuurders zijn,maar ik geloof ook wel dat de Belgen en zeker de Vlamingen slechte politici hebben....
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment


          • #6
            Vlaanderen is nog op meer zaken mislukt.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

            Comment


            • #7
              Op fiscaliteit bijvoorbeeld. De verkeersbelasting in Vlaanderen stijgt met net geen 9 procent. Dat is het gevolg van de jaarlijkse indexering.

              9% ? ? ? ? Tja, da's effe een inflatiecorrectie. Beetje erover. Hoop dat de infrastructuur dan ook 9% beter gaat worden. Waarschijnlijk ijdele hoop.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Op fiscaliteit bijvoorbeeld. De verkeersbelasting in Vlaanderen stijgt met net geen 9 procent. Dat is het gevolg van de jaarlijkse indexering.

                9% ? ? ? ? Tja, da's effe een inflatiecorrectie. Beetje erover. Hoop dat de infrastructuur dan ook 9% beter gaat worden. Waarschijnlijk ijdele hoop.
                Ik vind dat ook niet leuk maar dat van de index klopt. Iedereen heeft toch ook 3 keer een loonindexering van 3 procent gekregen het voorbije jaar. Mijn kadastraal inkomen onlangs was ook om te janken en geïndexeerd
                ​​​​​​​
                Dat die beunhazen het autorijden goedkoper gaan maken is dan ook maar ijdele hoop hoor.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Euh, de ambtnarij, de gepensioneerden en de steuntrekkers hebben 3x hun opslag gehad…de prive hinkt achterop want die krijgen maar 1x jaarlijks hun index…toch wel een groter verlies in feite

                  De duitse staalindustrie heeft een opslag gekregen (hebben geen index) van 6% bij een kagere duitse inflatie van 8% en leveren dus in

                  In belgie gaan de bonden staken omdat ze niets verliezen en boven de index willen geraken

                  (De reeele inflatie is trouwens groter dan de bijna 10%, we verarmen on record tempo)

                  En lazt u niet brainwashen dat het putin's schuld is, het was al bezig daarvoor…1 plaats de geldpersen sinds 2008 in overdrive met helicoptergeld, en coronamaatregelen (niet de ziekte an sich

                  De bubbel is op, spijtig genoeg.was al op
                  Corona en oorlog zijn excuses voor een falend beleid van ons continent en de us

                  De brics gaan opstaan


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                    Ik vind dat ook niet leuk maar dat van de index klopt. Iedereen heeft toch ook 3 keer een loonindexering van 3 procent gekregen het voorbije jaar. Mijn kadastraal inkomen onlangs was ook om te janken en geïndexeerd

                    Dat die beunhazen het autorijden goedkoper gaan maken is dan ook maar ijdele hoop hoor.
                    Als het kadastraal inkomen met hetzelfde percentage gaat stijgen dan ga ik een kleine 6000€ mogen aftikken. Yippie. En voor wat ? Een oud huis van de jaren 60 en een magazijn erachter. In de rijkere gemeenten rond Antwerpen betalen ze minder voor hun miljoenenvilla's.

                    Comment


                    • #11
                      ikke geen 400€ en 32 are grond
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                        Als het kadastraal inkomen met hetzelfde percentage gaat stijgen dan ga ik een kleine 6000€ mogen aftikken.
                        500 knotsen per maand om in uw eigen kot te mogen wonen...en het zou dan nog allemaal ok kunnen zijn, als ze zouden rondkomen...maar helaas...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          ikke geen 400€ en 32 are grond
                          Hahaha, dat is nog eens een ouderwets bedrag voor zoiets Mijn appartement met een redelijk terras kost het driedubbel
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment

                          Working...
                          X