Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem personenvervoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Probleem personenvervoer

    Ik rij reeds 27 jaar als kleine zelfstandige met een wagen enkel bedoeld om bedrijfsredenen waaronder ook bezoldigd personen vervoeren (ong.100.000km/jaar). Ik heb een tweede wagen die ik gebruik voor privé.

    Met mijn bedrijfswagen rij ik aldus naar her en der om jobs uit te voeren. Op de plaats waar ik een bepaalde job uitvoer komen dan personen aan die moeten vervoerd worden. Deze vervoersopdrachten zijn contractueel vastgelegd en worden dan op het moment zelf nog eens door de klant per mail doorgegeven. De personen die ik vervoer zijn niet mijn klanten. Ik vervoer die enkel in opdracht van mijn klant. Gezien ik voor mijn bedrijfswagen steeds de nodige vergunningen en keuringen had waren er geen problemen.

    Enkele jaren terug werd ik verplicht om op de bedrijfswagen een T-plaat te plaatsen want anders mag je aldus niet met personen rondrijden. OK geen probleem naast mijn reeds bestaande vergunning heb ik dan de T-plaat op de wagen gestoken. Nu blijkt dat ik mijn bedrijfswagen met T-plaat ENKEL mag gebruiken om personen te vervoeren. Aldus moet ik nu een extra wagen aankopen zonder T-plaat om de andere jobs te doen. Ik moet dus met de ene wagen naar de specifieke plaats rijden om de ene job uit te voeren, de te vervoeren persoon zeggen om te wachten, terug rijden om de wagen met T-plaat te halen en terug rijden naar dezelfde plaats om de persoon te vervoeren naar zijn bestemming. Gemiddeld zijn dit 30 verloren kilometers per keer.

    Mijn vraag is nu of dit anders kan worden opgelost? Zo nee, is dit ecologisch verantwoord?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Alphamerc
    Ik rij reeds 27 jaar als kleine zelfstandige met een wagen enkel bedoeld om bedrijfsredenen waaronder ook bezoldigd personen vervoeren (ong.100.000km/jaar). Ik heb een tweede wagen die ik gebruik voor privé.

    Met mijn bedrijfswagen rij ik aldus naar her en der om jobs uit te voeren. Op de plaats waar ik een bepaalde job uitvoer komen dan personen aan die moeten vervoerd worden. Deze vervoersopdrachten zijn contractueel vastgelegd en worden dan op het moment zelf nog eens door de klant per mail doorgegeven. De personen die ik vervoer zijn niet mijn klanten. Ik vervoer die enkel in opdracht van mijn klant. Gezien ik voor mijn bedrijfswagen steeds de nodige vergunningen en keuringen had waren er geen problemen.

    Enkele jaren terug werd ik verplicht om op de bedrijfswagen een T-plaat te plaatsen want anders mag je aldus niet met personen rondrijden. OK geen probleem naast mijn reeds bestaande vergunning heb ik dan de T-plaat op de wagen gestoken. Nu blijkt dat ik mijn bedrijfswagen met T-plaat ENKEL mag gebruiken om personen te vervoeren. Aldus moet ik nu een extra wagen aankopen zonder T-plaat om de andere jobs te doen. Ik moet dus met de ene wagen naar de specifieke plaats rijden om de ene job uit te voeren, de te vervoeren persoon zeggen om te wachten, terug rijden om de wagen met T-plaat te halen en terug rijden naar dezelfde plaats om de persoon te vervoeren naar zijn bestemming. Gemiddeld zijn dit 30 verloren kilometers per keer.

    Mijn vraag is nu of dit anders kan worden opgelost? Zo nee, is dit ecologisch verantwoord?
    Klopt hoor, met een T plaat is het enkel personen te vervoeren. Er zijn er die misbruik maken maar vroeg of laat lopen die tegen de lamp.

    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Alphamerc Bekijk Berichten
      Ik rij reeds 27 jaar als kleine zelfstandige met een wagen enkel bedoeld om bedrijfsredenen waaronder ook bezoldigd personen vervoeren (ong.100.000km/jaar). Ik heb een tweede wagen die ik gebruik voor privé.

      Met mijn bedrijfswagen rij ik aldus naar her en der om jobs uit te voeren. Op de plaats waar ik een bepaalde job uitvoer komen dan personen aan die moeten vervoerd worden. Deze vervoersopdrachten zijn contractueel vastgelegd en worden dan op het moment zelf nog eens door de klant per mail doorgegeven. De personen die ik vervoer zijn niet mijn klanten. Ik vervoer die enkel in opdracht van mijn klant. Gezien ik voor mijn bedrijfswagen steeds de nodige vergunningen en keuringen had waren er geen problemen.

      Enkele jaren terug werd ik verplicht om op de bedrijfswagen een T-plaat te plaatsen want anders mag je aldus niet met personen rondrijden. OK geen probleem naast mijn reeds bestaande vergunning heb ik dan de T-plaat op de wagen gestoken. Nu blijkt dat ik mijn bedrijfswagen met T-plaat ENKEL mag gebruiken om personen te vervoeren. Aldus moet ik nu een extra wagen aankopen zonder T-plaat om de andere jobs te doen. Ik moet dus met de ene wagen naar de specifieke plaats rijden om de ene job uit te voeren, de te vervoeren persoon zeggen om te wachten, terug rijden om de wagen met T-plaat te halen en terug rijden naar dezelfde plaats om de persoon te vervoeren naar zijn bestemming. Gemiddeld zijn dit 30 verloren kilometers per keer.

      Mijn vraag is nu of dit anders kan worden opgelost? Zo nee, is dit ecologisch verantwoord?
      Dus als ik het goed begrijp heb je 2 verschillende jobs als zelfstandige? Het bezoldigd personen vervoer (verhuring van wagen met chauffeur) en een andere op zelfstandige basis, ik zeg maar wat, ruitenwasser bvb?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

        Dus als ik het goed begrijp heb je 2 verschillende jobs als zelfstandige? Het bezoldigd personen vervoer (verhuring van wagen met chauffeur) en een andere op zelfstandige basis, ik zeg maar wat, ruitenwasser bvb?
        Ik lever inderdaad diensten voor anderen waaronder het bezoldigd vervoer. Alle jobs zijn natuurlijk gerelateerd. Als ik ruiten zou wassen zie ik niet in waarom ik mensen zou moeten vervoeren.

        Comment


        • #5
          Ecologisch is dit natuurlijk een erg slechte zaak. De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je zo snel mogelijk de overstap maakt naar een voertuig op CNG of electriciteit.
          Een Tesla S en een Tesla X kunnen tot 7 personen vervoeren. Zevenzitters op CNG ken ik niet direct, maar een ombouw zou dan mogelijk zijn.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten
            Ecologisch is dit natuurlijk een erg slechte zaak. De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je zo snel mogelijk de overstap maakt naar een voertuig op CNG of electriciteit.
            Een Tesla S en een Tesla X kunnen tot 7 personen vervoeren. Zevenzitters op CNG ken ik niet direct, maar een ombouw zou dan mogelijk zijn.
            Dan moet ik er wel 2 kopen. Eén met T-plaat en één zonder T-plaat. En de wagen waar ik nu in rij kost een fractie van de Tesla. De winst-marge op het personenvervoer is niet zo groot.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Alphamerc Bekijk Berichten

              Dan moet ik er wel 2 kopen. Eén met T-plaat en één zonder T-plaat. En de wagen waar ik nu in rij kost een fractie van de Tesla. De winst-marge op het personenvervoer is niet zo groot.
              Ik weet dat wel... moet het niet te serieus nemen wat ik schreef ...

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Alphamerc Bekijk Berichten

                Ik lever inderdaad diensten voor anderen waaronder het bezoldigd vervoer. Alle jobs zijn natuurlijk gerelateerd. Als ik ruiten zou wassen zie ik niet in waarom ik mensen zou moeten vervoeren.
                Was ook maar als voorbeeld hé en dat zou je perfect kunnen combineren maar wel met 2 verschillende wagens natuurlijk en dan klopt je vraagstelling wel. Ik zou ze geen eten willen geven die twee beroepen deeltijds combineren.
                Langs de andere kant, als je buiten het bezoldigd personenvervoer ook nog een pakjesdienst hebt bvb (en zo zijn er velen die dit combineren) heb je ook 2 bedrijfsvoertuigen nodig, één met een
                T-L**-***nr.plaat en één zonder (met een gewone nr.plaat dus).
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #9
                  Net goed nieuws ontvangen. De wet is blijkbaar aangepast. We mogen nu wel met ons T-plaat rondrijden zonder mensen. Hiervoor moeten we wel de vergunning van de ramen verwijderen en natuurlijk de rijtaks betalen wat voor een uitsluitende VVB-wagen niet nodig is.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alphamerc Bekijk Berichten
                    Net goed nieuws ontvangen. De wet is blijkbaar aangepast. We mogen nu wel met ons T-plaat rondrijden zonder mensen. Hiervoor moeten we wel de vergunning van de ramen verwijderen en natuurlijk de rijtaks betalen wat voor een uitsluitende VVB-wagen niet nodig is.
                    Top voor u. Van wie heb je dat nieuws ontvangen? Gemeente, verkeersbelastingen Aalst of van de FOD?
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment

                    Working...
                    X