Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zone 30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    Leg dat principe maar eens uit aan (eventueel spelende) kinderen.
    Spelende kinderen moeten toezicht hebben.

Jij vindt het dus vanzelfsprekend dat je op een baan waar je 90 mag op elk moment moet kunnen stilstaan om een rollende bal te vermijden. Ik dus niet.

In woonwijken met smalle straten, daar ga je inderdaad best traag rijden. Maar dan nog moet je als ouder of begeleider toezicht houden op je kinderen.

Comment

In principe geldt die zone 30 ook enkel tijdens schooluren, zijnde 08.00 tot 17.00,
      wetsvoorstel is volgens mij al tijdje ingediend en wordt ook nageleefd maar nog steeds niet
      goedgekeurd ? Dit geldt dan ook enkel van de maanden september tem juni en niet in schoolvakanties ( herfst, kerst, carnaval en pasen).

Ik denk dat vooral veel ouders zich niet aan de snelheidsbeperking houden, hoe ridicuul het ook mag klinken. Ik vind dat je als goede defensieve chauffeur ook wel inziet dat het niet slim is om hard voorbij een school te passeren, je weet nooit of er een kind overloopt ...
      Die zone 30 vind ik dan vaak ook overbodig, maar dit neigt ook meer naar het *protectionisme* van de maatschappij, omdat sommige mensen niet zelf het gezond verstand hebben moeten we maar extra regeltjes doorvoeren zodat iedereen er last van heeft. (al is dat een andere discussie )

Ik denk dat het misschien wel goed is dat de borden er staan, maar ik denk dat het belachelijk is als ze daarop gaan flitsen/beboeten (tenzij je natuurlijk als een gek langsscheurt als school begint of eindigt met een hoop (kleine) kindjes op de straat en stoep)
      Last edited by ; 31/07/2009, 22:16.

Comment

"ik kende mijn weg en hield alle zijstraten in het oog"
        moet toch voldoende zijn om 120 te mogen doen ??
        Njah, Zondagnacht en ik was gehaast. Ik praat me zeker niet goed. Ik ben voor zone 30, maar wel wanneer het echt nodig is.

Ik had niet gedronken, niet aan het prutsen met mijn gsm, alleen in de wagen.
        Njah het is een risico. 160 rijden op de autostrade is ook een risico.

Ik ben nog Jong en soms doe ik eens dom ja... Will hoe was jij toen je jong was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
          Njah, Zondagnacht en ik was gehaast. Ik praat me zeker niet goed. Ik ben voor zone 30, maar wel wanneer het echt nodig is.

Ik had niet gedronken, niet aan het prutsen met mijn gsm, alleen in de wagen.
          Njah het is een risico. 160 rijden op de autostrade is ook een risico.

Ik ben nog Jong en soms doe ik eens dom ja... Will hoe was jij toen je jong was?
          Don't even go there

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jmke Bekijk Berichten
            in bebouwde kom 120 is écht wel lichtjes derover
            Denk je? Roeselare, Izegem en hooglede zijn op dat vlak toch overdreven hoor.

Hooglede Meiboomlaan: Vroeger 90 nu 50 Reden? Er staan een paar huizen.
            Roeselare Meiboomlaan en meensesteenweg: Vroeger 70 nu 50 Reden? Overdag is er altijd file dus je kan niet sneller. Lange rechte baan waar je s'nachts met gemak 100 rijdt zonder onverantwoord bezig te zijn.
            Wanneer flitsen ze? De maandagavond om 11 uur, wanneer er bijna geen verkeer is.

Rumbeke: volledig zone 30: Reden? Geen mens dat het weet. Overdag kan je niet sneller, maar 's nachts is 30 focking traag.

Stukje ring tussen a17 en Brugsesteenweg 90. 120 is perfect mogelijk zonder gevaarlijk te zijn. De meeste rijden al zo snel.

Brugsesteenweg Mammoetcenter: Vroeger 70 nu 50. Overdag kon je sowieso niet sneller dan 50. Maar 's nachts is het fOcking traag aan 50 op zo'n rechte weg.
            Wanneer flitsen ze? s'avonds om 9 à 10 uur.

Sommige snelheidsbeperkingen zijn zo kortzichtig en hebben alleen nut overdag en niet s'nachts. Meestal rij ik er 20-30 erboven.... Ben ik dan een gevaar? Eigenlijk wel hé.

We hebben hier een courierbedrijf thuis en we merken ook wanneer je je aan de regeltjes houdt dat je een uur lang onder weg bent. Dan moet je de terugrit ook eens rekenen. Ik rij zeker geen overdreven snelheden. Max 30 erboven.
            We hebben natuurlijk ook andere zwijnen rijden. Die zijn nog vroeger, maar die hebben dan ook drie rijbewijzen.

Dat de regering eens werk maakt van veilige oversteektplaatsen aan scholen!!! Dat moeten kinderen leren en niet gelijk de ouders gewoon oversteken waar hun auto staat. Heb ik al meermaals meegemaakt. Levensgevaarlijk.
            En afstellen van roodlichten op ringwegen. Rij aan legale snelheid dan sta je voor rood. Rij je 20+ dan ben je er altijd perfect door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
              Don't even go there
              Dit snap ik niet goed? Waar slaat het op?

Comment

In Brugge heb je ook plaatsen waar het moeilijk is om 30 te blijven rijden. Of die zones 30 nodig zijn laat ik in het midden, maar de flitsers weten het ook en die plaatsen zien ze als 'kassa kassa'. Daarom probeer ik me echt wel in te houden. 50km/h is daar niet noodzakelijk gevaarlijk gedrag, maar ik heb geen zin om wekelijks een boete te betalen.
                i 1 2 1/2 6

Comment

Zone 30 is belachelijk in mijn ogen, want:
                  *Tijdens de schooluren kan je sowieso al niet harder dan 30rijden aan veel scholen.
                  *En om daar een vaste regel van te maken was ook oerstom. VB. Don Bosco in gent (Kortrijkse steenweg) daar loopt de grote baan langs de school en hebben de leerlingen een voetgangerstunnel. En toch moet je daar 30 rijden tijdens de schooluren en steken veel leerlingen gewoon over aan het roodlicht. Verder staat daar ook de meest succesvolle flitspaal van Belgie.

Comment

Leg dat principe maar eens uit aan (eventueel spelende) kinderen.
                    Sinds wanneer mogen kinderen zomaar op straat spelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                      Denk je? Roeselare, Izegem en hooglede zijn op dat vlak toch overdreven hoor..
                      ben jij nu echt aan argumenteren dat 120 in zone 30 aanvaardbaar is? wat ik snap u punt niet
                      als gij 70 doet waar ge nu 50 moogt, is dat nog geen ramp
                      als gij 120 doet waar ge vroeger 90 moogt en nu 50 moogt... zijde verkeerd bezig

"ik kende mijn weg en hield alle zijstraten in het oog"
                      moet toch voldoende zijn om 120 te mogen doen ??
                      oeps daar had ik overgelezen, als je baan ken en de zijstraten tegen 120 in het oog houd zal het ok zijn zekers? ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Sinds wanneer mogen kinderen zomaar op straat spelen?
                      sinds wanneer is een kind doodrijden dat achter een bal rent, of tussen 2 auto's vandaag komt, geen doodslag? tis niet omdat kinderen niet op straat mogen spelen, dat ze dat dan ook effectief niet gaan doen, als gij achter een bocht een kind op straat ziet komen en ge rijd 50 moogde al zeer straf remmen om op tijd te stappen. 120 km/u.... Carmageddon

Last edited by ; 01/08/2009, 15:12.

Comment

sinds wanneer is een kind doodrijden dat achter een bal rent, of tussen 2 auto's vandaag komt, geen doodslag? tis niet omdat kinderen niet op straat mogen spelen, dat ze dat dan ook effectief niet gaan doen, als gij achter een bocht een kind op straat ziet komen en ge rijd 50 moogde al zeer straf remmen om op tijd te stappen.
                        Ge hebt gelijk, maar stel nu gij rijdt 50 in de bebouwde kom en plots komt daar Laura, 7jaar op straat gelopen, achter de bal aanhollend die haar Buurjongen Bilal op de baan heeft geschoten tijdens een partijtje voetbal op het plankier.
                        Gij rijdt tegen Laura, ze kwam plots vanachter de bestelwagen van Bilal's vader gelopen.
                        Laura is zwaar gewond, beenbreuk, schedelbreuk, hersenschudding... Laura's ouders voeren haar dirrect af naar het ziekhuis etc.

Maar, wie heeft nu schuld?
                        A) De automobilist die maar trager moest rijden in de bebouwde kom.
                        B) Laura's ouders die hun dochter zomaar op straat lieten voetballen.

Comment

Ge hebt gelijk, maar stel nu gij rijdt 50 in de bebouwde kom en plots komt daar Laura, 7jaar op straat gelopen, achter de bal aanhollend die haar Buurjongen Bilal op de baan heeft geschoten tijdens een partijtje voetbal op het plankier.
                          Gij rijdt tegen Laura, ze kwam plots vanachter de bestelwagen van Bilal's vader gelopen.
                          Laura is zwaar gewond, beenbreuk, schedelbreuk, hersenschudding... Laura's ouders voeren haar dirrect af naar het ziekhuis etc.

In mijn ogen hebben beiden schuld
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

als dit voor de rechtbank komt ( logisch natuurlijk) zal het antwoord A zijn .

edithje zegt dat ik verkeerd heb gelezen ,
                            ik dacht dat je bedoelde je rijdt 50 waar je maar 30 mag
                            Last edited by ; 01/08/2009, 20:09.

Comment

Ikzelf vind dat B helemaal in de fout is, anders mag het verkeer in de bebouwde kom verboden worden, want er loopt overal wel altijd eens een kind. De automobilist houd zich aan de 50 (wat niet snel is), en mag in mijn ogen niet boeten voor de schuld van de ouders en hun nalatigheid, wat in de werkelijkheid dus wel gebeurd

Comment

voetganger is de sterke weggebruiker, de rechtbank mag dan nog zeggen dat B) in fout is , uw verzekering gaat alles mogn betalen

Comment

ben jij nu echt aan argumenteren dat 120 in zone 30 aanvaardbaar is? wat ik snap u punt niet
                                  als gij 70 doet waar ge nu 50 moogt, is dat nog geen ramp
                                  als gij 120 doet waar ge vroeger 90 moogt en nu 50 moogt... zijde verkeerd bezig Hoe kan je nu verkeerd bezig zijn? 120 op die baan kan, maar je zit er ook nog met een vervelende voorrang van rechts. 90 IS veilig en verantwoord. Ze flitsen er ook graag. Verkeersveiligheid of Kassa kassa? Aan u de keus
                                  ]
                                  Mijn 120 wil ik niet goedpraten. Misschien komt het zo over, maar het is zo niet bedoeld.
                                  In hooglede hebben ze op de baan van de Vossenberg een klein zijstraatje gepromoveerd tot hoofdweg. Wat gebeurd er nu?
                                  De mensen die richting de vossenberg rijden moeten eigenlijk hun pinker naar rechts uitsteken. Dit doen ze niet, omdat voor hen de baan toch rechtdoor gaat.
                                  De mensen die van de vossenberg komen moeten dan zitten wachten tot ze een gaatje hebben. Zou jij het riskeren om over te steken? Ik niet, want dat is gevaarlijk...

Oohja ik was op dat moment gehaast door een ontrustend telefoontje en dan duw ik wel es stevig door. Case Closed

Comment

op spelende kinderen heb je geen vat

tegen 30 is een mens niet dood

Comment

voetganger is de sterke weggebruiker, de rechtbank mag dan nog zeggen dat B) in fout is , uw verzekering gaat alles mogn betalen
                                      heb jij al eens de pijn van een bare-shock tegen uw been gevoeld ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Ze vliegen hier constant tegen 80 door de straat
                                        Ik zal het nooit meer doen

Ik wil ze daar trouwens wel eens de bocht zien pakken in uw straat aan 80. Dan gade toch serieus mogen gasgeven voor of remmen na de bocht afhankelijk van welke richting da ge em pakt medunkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          op spelende kinderen heb je geen vat

tegen 30 is een mens niet dood
                                          Inderdaad. Daarom dat er toezicht moet zijn. Je kan moeilijk bij een geval als hierboven de automobilist de schuld geven.
                                          Niemand wil zoiets meemaken, een zéér jammerlijk ongeval.

Maar het kan wel. Als ze op hun hoofd vallen kan het dodelijk zijn.

Comment

Working...
                                          X