Ik erger mij enorm aan de rijstijl van verschillende chauffeurs ter hoogte van het ronde punt aan Technopolis in Mechelen Zuid. Zowat elke dag zie je er auto's staan die aangereden zijn door andere wagens... Ik ben er al meerdere keren in de remmen moeten gaan omwille van stommiteiten van andere weggebruikers.
Voor diegenen die de situatie niet kennen:
Als je van Mechelen komt en je wil de autosnelweg richting Antwerpen of Brussel op rijden dan rijd je eerst op een baan met 2 baanvakken, daarna kom je op een rond punt terecht en de afrit bestaat terug uit 2 baanvakken (eentje richting Brussel en eentje richting Antwerpen).
Het rechtse baanvak richting het ronde punt is meestal het baanvak dat het traagste gaat (er rijden de meeste wagens). Op het ronde punt kan je dan met 2 auto's naast elkaar rijden en zo ook het ronde punt met 2 tegelijk afrijden.
Het gebeurt echter vaak dat de chauffeur die aan de buitenkant van het ronde punt rijdt, niet de eerste (industrieterrein) of 2de afrit (Antwerpen/Brussel) neemt maar doordraait richting Technopolis (3de afrit)of richting Mchelen terug (4de afrit). Het gevolg zijn ongevallen veroorzaakt door wagens die aan de binnenkant van het ronde punt reden en toch de afrit willen nemen waar een andere wagen zich bevindt. Om de paar dagen kom je gelijkaardige ongevallen op dat ronde punt tegen.
Een andere vaak voorkomende situatie is dat de de auto's op het ronde punt de afrit willen nemen maar dat de wagen die aan de binnenkant van het ronde punt rijdt, het meest rechtse baanvak kiest bij het afrijden van het ronde punt. Dan is er uiteraard weinig plaats over voor de wagen die rechts reed...
Ik vroeg mij af wat jullie van dat beruchte ronde punt vinden waar je dagelijks ongevallen ziet. Vermoedelijk zijn er op nog andere plaatsen gelijkaardige ronde punten. Kan je een aanvraag indienen om de verkeerssituatie te laten wijzigen omwille van de veiligheid?
Voor diegenen die de situatie niet kennen:
Als je van Mechelen komt en je wil de autosnelweg richting Antwerpen of Brussel op rijden dan rijd je eerst op een baan met 2 baanvakken, daarna kom je op een rond punt terecht en de afrit bestaat terug uit 2 baanvakken (eentje richting Brussel en eentje richting Antwerpen).
Het rechtse baanvak richting het ronde punt is meestal het baanvak dat het traagste gaat (er rijden de meeste wagens). Op het ronde punt kan je dan met 2 auto's naast elkaar rijden en zo ook het ronde punt met 2 tegelijk afrijden.
Het gebeurt echter vaak dat de chauffeur die aan de buitenkant van het ronde punt rijdt, niet de eerste (industrieterrein) of 2de afrit (Antwerpen/Brussel) neemt maar doordraait richting Technopolis (3de afrit)of richting Mchelen terug (4de afrit). Het gevolg zijn ongevallen veroorzaakt door wagens die aan de binnenkant van het ronde punt reden en toch de afrit willen nemen waar een andere wagen zich bevindt. Om de paar dagen kom je gelijkaardige ongevallen op dat ronde punt tegen.
Een andere vaak voorkomende situatie is dat de de auto's op het ronde punt de afrit willen nemen maar dat de wagen die aan de binnenkant van het ronde punt rijdt, het meest rechtse baanvak kiest bij het afrijden van het ronde punt. Dan is er uiteraard weinig plaats over voor de wagen die rechts reed...
Ik vroeg mij af wat jullie van dat beruchte ronde punt vinden waar je dagelijks ongevallen ziet. Vermoedelijk zijn er op nog andere plaatsen gelijkaardige ronde punten. Kan je een aanvraag indienen om de verkeerssituatie te laten wijzigen omwille van de veiligheid?
Comment