Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marly: waarheid of verkoopspraat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
    Ik zal eens 1 ding zeggen:

kosste dat spul nu 500€ de fles, dan sprong iedereen er hier weer op als vliegen op een pak k*k . Want dan KON het niet anders dan ferm goed zijn, of misschien dat ik er beter een OEM stickertje opkleef.

Kwil maar zeggen: sommigen springen hier plots op die pottekes en zalfkes voor autodetailing, of ze nu werken of niet, ze stellen zich er bijster weinig vragen bij, want het kost stukken van mensen, maar dat is wel oke.

Dit is zo een van die dingen, waarvan je het indredaad niet al te snel kunt weten of het deugt...

Ik toch niet

Maar ik snap je punt wel. Zelfs al kost zo'n flesje €500, dan zou ik het nog niet direct toevoegen. Ik ben van plan om met mijn wagen nog verschillende jaren te rijden en dan wil ik zeker zijn over hetgeen ik toevoeg.

Dat de resultaten op KT goed zijn, wil ik gerust geloven, ook aan de commentaren hier te lezen.
    Maar vooraleer ik het toevoeg, wil ik commentaar horen van iemand die het al ettelijke 10k/100k km's gebruikt. Het is dan ook weer moeilijk om aan te duiden of bepaalde slijtage het gevolg is van dat product of van andere factoren, I know

Soit, 't is maar wat ik er van denk hé

Comment

Maar wat kan er dan slecht aan zijn? Als dat gedoe zichzelf in de olie mengt, en je bij elke oliewissel nieuwe moet toevoegen? Slijt dat whateverdaterinzit dan de motor uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Maar wat kan er dan slecht aan zijn? Als dat gedoe zichzelf in de olie mengt, en je bij elke oliewissel nieuwe moet toevoegen? Slijt dat whateverdaterinzit dan de motor uit?

Ik moet toegeven dat ik in den beginne ook wat argwaan had, maar ga eens naar de Euroshop en zie wat die Marly-mannen allemaal in hun gamma hebben ... Echt teveel om op te noemen,volgens mij weten die echt wel waar ze mee bezig zijn hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
          Ik toch niet

Maar ik snap je punt wel. Zelfs al kost zo'n flesje €500, dan zou ik het nog niet direct toevoegen. Ik ben van plan om met mijn wagen nog verschillende jaren te rijden en dan wil ik zeker zijn over hetgeen ik toevoeg.

Dat de resultaten op KT goed zijn, wil ik gerust geloven, ook aan de commentaren hier te lezen.
          Maar vooraleer ik het toevoeg, wil ik commentaar horen van iemand die het al ettelijke 10k/100k km's gebruikt. Het is dan ook weer moeilijk om aan te duiden of bepaalde slijtage het gevolg is van dat product of van andere factoren, I know

Ja Natuurlijk, vandaar dat ik het ietwat voorbarig vind, dat ik al zo snel conclusies moet posten, aan het tempo dat ik diesel verrijd

Comment

Dunno, ik wil het best geloven dat het goed werkt, daar niet van.

Maar -gelijk Caesar2 zegt- waarom voegen de grote olieconcers het niet automatisch toe?
            Waarom maken ze in de garage geen reclame voor dergelijke producten?
            "Laat je motor nóg mooier draaien met een flesje blablabla"
            En dan nemen ze een Marly-busje maar plakken ze er een BMW, Audi..-logo op en het verkoopt gegarandeerd.

Comment

Ja Natuurlijk, vandaar dat ik het ietwat voorbarig vind, dat ik al zo snel conclusies moet posten, aan het tempo dat ik diesel verrijd

Ik had het dan ook niet op u specifiek, maar gewoon op andere AW'ers die het product al langer gebruiken

Comment

Dat zal pakweg een 911turbo of Wutputt hier eens mogen uitleggen.
                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Dan wacht ik nog met m'n bezoekje aan de neurotischewinkel.

Comment

Ik toch niet

Maar ik snap je punt wel. Zelfs al kost zo'n flesje €500, dan zou ik het nog niet direct toevoegen.
                    Me neither.

Ik probeer gewoon logisch te redeneren. Als het echt een merkbare verbetering zou zijn op het vlak van smering of brandstofbesparing of roetvermindering, zonder nadelige gevolgen... dan was het in de huidige, op winstbejag georiënteerde maatschappij al lang in handen gevallen van wereldwijde concerns, zoals oliemaatschappijen.
                    Last edited by Caesar2; 13/04/2007, 15:16.
                    BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

't Feit dat ze zo weinig verkocht worden, dat slechts een minderheid van de automobilisten ze gebruikt, is héél misschien ook net het gevolg van de (evt. undercover) inspanningen van die concerns.

Een mécanicien die 'k ken, en aan wie ik daarover vragen stelde, antwoordde eerlijk : "Wij moeten die producten eigenlijk afraden van onzen baas, alsof 't schadelijk zou zijn, maar dat beschadigt echt niet. Het enige wat je met de ouwe additieven had is dat ze een smerige drab achterlaten op 't metaal, da's ambetant om te kuisen als je de motor open moet vijzen. Maar slecht? Ik denk 't niet. Of 't goed is, heb ik ook niet gezegd."

Ik weet 't niet.

Comment

Ik zal eens 1 ding zeggen:

kosste dat spul nu 500€ de fles, dan sprong iedereen er hier weer op als vliegen op een pak k*k . Want dan KON het niet anders dan ferm goed zijn, of misschien dat ik er beter een OEM stickertje opkleef.

Kwil maar zeggen: sommigen springen hier plots op die pottekes en zalfkes voor autodetailing, of ze nu werken of niet, ze stellen zich er bijster weinig vragen bij, want het kost stukken van mensen, maar dat is wel oke.

Dit is zo een van die dingen, waarvan je het indredaad niet al te snel kunt weten of het deugt...
                        Ik toch niet

Dunno, ik wil het best geloven dat het goed werkt, daar niet van.

Maar -gelijk Caesar2 zegt- waarom voegen de grote olieconcers het niet automatisch toe?
                        Waarom maken ze in de garage geen reclame voor dergelijke producten?
                        "Laat je motor nóg mooier draaien met een flesje blablabla"
                        En dan nemen ze een Marly-busje maar plakken ze er een BMW, Audi..-logo op en het verkoopt gegarandeerd.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                        Dat zal pakweg een 911turbo of Wutputt hier eens mogen uitleggen.
                        't Feit dat ze zo weinig verkocht worden, dat slechts een minderheid van de automobilisten ze gebruikt, is héél misschien ook net het gevolg van de (evt. undercover) inspanningen van die concerns.

Een mécanicien die 'k ken, en aan wie ik daarover vragen stelde, antwoordde eerlijk : "Wij moeten die producten eigenlijk afraden van onzen baas, alsof 't schadelijk zou zijn, maar dat beschadigt echt niet. Het enige wat je met de ouwe additieven had is dat ze een smerige drab achterlaten op 't metaal, da's ambetant om te kuisen als je de motor open moet vijzen. Maar slecht? Ik denk 't niet. Of 't goed is, heb ik ook niet gezegd."

Ik weet 't niet.
                        Wel, bvb dat Kent-antiroet-toevoegspul heb ik ook enkel maar leren kennen dankzij een Psa-garage waar ze dat spul gebruikten.

Daar stonden in de werkplaats-stock ook enkele pottekes/blikskes van Marly en Wynn's. bvb voor een lek in de radiateur te dichten of een olie- of koelcircuit te reinigen. Voor bvb een overname 205'ke of nen 306 van 10 jaar oud ga je geen nieuwe radiateur op steken hé. Dus als ze dat spul daar in de werkplaats gebruiken dan zal het wel werken hé.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Trouwens ik moet er nu nog even langs voor wat onderdelen voor mezelf te gaan halen, als ik het niet vergeet spring ik wel eens binnen in het magazijn om te zien wat ze hebben staan.
                          A Twist of the Wrist

Comment

NEE NIE DOEN

Ze zijn er te duur...

Rij nog even door naar Wevelgem, en dan ga je ter hoogte van het Power-Benzinestation aan de overkant de winkel " ACTION " zien.

Daar vind je die logisch voor 40€-cent. Ik heb er al een V8 gekocht voor op de Mégane
                            Mijn schoonbroer had indertijd ne velowinkel, ik plakte op mijn auto die ik toen had (Renault R4, en mijn andere schoonbroer op de zijne, Ford Cortina) van die velostickers, op die driehoek tussen het voorwiel en de voorste deur bv, en ook tussen de achterdeur en dat laatste venster, ook de koffer ontkwam er niet aan. Puur uit zottigheid natuurlijk. Maar op 't laatste was het bijna competitie om zoveel en zo zot mogelijk van de stickers te plakken. In de garage vroegen ze zich af waar die stickers vandaan kwamen want dat bestond schier niet in de autowereld toen.

Comment

Ik ben er toch alleszins heel content van. Ben nu bezig met een busje Wynn's ipv Marly.

Mijn verbruik is ook redelijk laag en ik vind dat mijn motor 'ronder' draait dan die van bvb bt. .. maar ja, of het daaraan ligt ?
                              ik blijf het in elk geval gebruiken als loodvervanger. Schadelijk zal het wel niet zijn anders had ik het al lang gemerkt, heb nu al dik 5000 km gereden met dat product.
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Marly brandstof additieven

Onze wagen (BMW525diesel) heeft bijna 300000 km op de teller en verbruikt olie. Ik heb de raad gekregen om grafietolie van het merk Marly bij te voegen bij elke tankbeurt. Degene waarvan ik de raad kreeg, past dit toe op zijn bestelwagen. Hij beweert dat het olieverbruik verminderd is en dat zelfs zijn brandstofverbruik gedaald is.

Mag ik dit verhaal geloven?

mvg
                                berre_51

Comment

Bij elke tankbeurt? Verbruikt die dan zoveel olie dat je telkens als je tankt olie moet bijvullen? Toch niet olie bij de brandstof hoop ik...
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berre_51 Bekijk Berichten
                                    Onze wagen (BMW525diesel) heeft bijna 300000 km op de teller en verbruikt olie. Ik heb de raad gekregen om grafietolie van het merk Marly bij te voegen bij elke tankbeurt. Degene waarvan ik de raad kreeg, past dit toe op zijn bestelwagen. Hij beweert dat het olieverbruik verminderd is en dat zelfs zijn brandstofverbruik gedaald is.

Mag ik dit verhaal geloven?

mvg

berre_51
                                    Heeft die mens niet gezegd van olie Marly Black Gold te bezigen bij iedere oliewissel ???

Comment

Er bestaat reeds een topic over additieven
                                      Topic wordt samengevoegd

Comment

Interessant topic. Ik weiger echter additieven toe te voegen aan mijn olie want die is op zich al niet goedkoop en bestaat reeds grotendeels uit sythetische toevoegingen.

Ik zat een tijd geleden te lezen in het instructieboekje van mijn wagen en ik ben het niet zeker maar ik denk dat er in stond dat je geen additieven mag toevoegen, ik zal het eens checken.

Comment

In dat boekje stond zeker ook dat je enkel olie bij de dealer mag kopen zeker
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X