Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen Renault Megane 2003

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lampen Renault Megane 2003

Hey,

weet er iemand welke lampen er in de koplampen van een megane bj 2003 zitten? of waar ik dit kan opzoeken?

Ook zou ik graag weten hoe ik deze zelf kan vervangen?

Laatst heeft de garagist een standlichtje vervangen bij m'n vriedin haar wagen en daar een half uur werk voor gerekend. En nu is de gewone lamp opnieuw gesprongen. Dus nu zou ik deze zelf willen vervangen.

Merci!

Dat zijn rotzakjes om te vervangen, over'tlaatst ne vriend ook moeten helpen. Velg moet eraf en via de wielkuip moet ge naar u koplamp, heb serieus zitten vloeken daarop.

Edit: 2003, is dat dat het 'oude' of het 'nieuwere' model? Die dat ik heb gedaan was een '04, maar '03 kan ook nog de 1 zijn denk ik?
    Last edited by IbifaHo; 09/03/2013, 12:01.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Gewoon lampje eruit halen en in een autospeciaalzaak een gelijkaardig vragen. Dit moet ook in uw instructieboekje staan.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dat is een H7 lamp die je nodig hebt.
        Best om ze beiden te vervangen, mijn ervaring is dat wanneer er ééntje kapot gaat, de andere ook bijna dood is, en een setje rijdt 'geruster', alsook miniem lichtverschil.
        Die zwarte beschermkap achteraan de lamp kan je langs boven eraf halen, de rest dus idd via het wiel (soms is naar binnen draaien genoeg voor de lenigste vingers).
        Die bijvultrechter voor de ruitenwisservloeistof kan je met een kleine snok eruit trekken zodat je méér ruimte hebt.
        t'Is effe oefenen, maar als je een beetje de pak ervan hebt, lukt het best aardig.
        Let op dat je het glas van de halogeen niet aanraakt, of de grijze verf eraf schraapt, enige handigheid is nodig.

Comment

Wablief via de wielkas om eraan te kunnen :s dat zie ik zo nog niet zitten dan

als ik dat zie bij m'n garagist van m'n 207 gaat dat toch een stuk makkelijker

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4 Rond 2.30 beginnen ze aan de lampen te wisselen.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik heb nog een Mégane van 2003 gehad. Ook ooit één van mijn koplampen laten vervangen. Dat moet idd langs een klep in de wielkast (langs de motorkap kan je daar geenszins aan). Als je wat wil prutsen, kan het zonder het voorwiel te demonteren, maar met het wiel er af is het een stuk makkelijker.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4 Rond 2.30 beginnen ze aan de lampen te wisselen.

Heeft hier al eens ergens gestaan, denk ik. 45 minuten is wel wat overdreven, maar simpel is het idd niet.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

@TS : als je het niet ziet zitten om zelf te vervangen, wil ik het wel ff voor je doen, zo écht moeilijk is het niet, t'is gewoon in den beginne veel gesukkel, maar ik ben die periode al lang voorbij.

Comment

Ik zal deze week eens proberen, lukt het iet dan zal ik hem wel binnen smijten in de garage

thn dirk dat je wil helpe maar Niel is ee beetje ver o een lampje te gaan vervangen

Comment

Working...
                    X