Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuur bibbert, auto trekt naar links, ophanging?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Stuur bibbert, auto trekt naar links, ophanging?

Beste forumleden,

Ik rijd met een oude wagen, een golf 3 van 1996. Paar maanden geleden met een probleempje te maken gekregen:

Mijn stuur bibbert, bij gelijk welke snelheid. Soms harder, soms bijna niet. Mijn auto rijdt in 75% van de gevallen automatisch naar links als ik het stuur loslaat. Heb al geprobeerd de banden links iets harder te zetten en rechts platter, maar hij blijft links trekken.

Opmerkelijk is, als er een passagier naast mij zit, het probleem met meer dan de helft vermindert (minder naar links trekken).

Wou bij auto5 binnen stappen om wielen te balanceren en auto uit te lijnen maar zit met enkele vraagjes.

-Kan het de ophanging zijn? Zoals ik zei wordt het probleem zo goed als volledig opgelost door een passagier.
    -Kunnen het de banden zijn die vervormd zijn? Achteraan vrij hard versleten.

Via de pc kan ik niks zien;Rijdt de otto 5 maar binnen.Bij gebreken melden ze dat wel;alhoewel soms kan je dikwijls gaan.Bibbert het stuur als je optrekt?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Hoe oud zijn de banden?

Comment

Heb voorbanden laten balanceren (5gr links opgezet). Nog steeds hetzelfde probleem. Vervolgens naar garage geweest en daar vertelden ze me dat het vanalles kan zijn. Voordat ik de wagen laat uitlijnen dienen we eerst te bekijken of er geen andere mankementen zijn (stuurkolom, ...).

Enkele andere, misschien belangrijke, problemen: -Stuur bibbert enorm hard 's morgens bij het vertrekken. Optrekken, uitbollen of constant blijven rijden maakt niet uit. Daarna vermindert het bibberen geleidelijk aan, maar gaat nooit volledig weg.

- Sommige wegen trekt hij (vermoedelijk door spoorvorming), veel harder naar links dan andere wegen.

- Bij koude start 's morgens, of na hermontage voorwielen gisteren, hoor ik bij het wegrijden en vooral naar links draaien een soort fluittoon aan de rechterband vooraan. Moeilijk uit te leggen maar het lijkt op iemand die in een hoorn blaast, of in een lege plastic limonadefles.

- Banden achteraan (die van vooraan komen), zijn volgens de garagist vervormd. Volgens hem niet in die mate dat ze aan vervanging toe zijn, maar wel de limiet. Opmerkelijk is dat mijn vorige banden, die achteraan zaten, ook enorm vervormd waren waardoor ze vervangen moesten worden.

Iemand nog ideeën? Lijkt me iets simpel te zijn wat me enorm veel geld kan kosten om het te achterhalen ...

Comment

U banden zijn waarschijnlijk versleten waardoor balanceren niet meer helpt .

Comment

Remschijven kunnen ook trilling veroorzaken, misschien aan 1 kant de remmen wat vast waardoor remschijf kromt trekt en auto naar 1 kant trekt. Kan je ook verschil hebben tussen warm en koud. Het is maar een gok natuurlijk he

Comment

Probleem is opgelost. Probleem werd veroorzaakt door versleten remblokken vooraan. Nieuwe remblokken gestoken en rijdt kaarsrecht nu. In principe zijn de remschijven ook aan vervanging toe, aangezien deze een 'rand' gekregen hebben door de versleten remblokken, maar dat zijn weer extra kosten aan een oude wagen dus dat hebben we zo gelaten. Hij vertelde me aanvankelijk iets voorzichtiger te zijn en meer afstand te behouden met voorliggers, omdat de nieuwe remblokken zich nog moeten 'zetten' naar de remschijven.

Probleem in ieder geval opgelost, bedankt voor de hulp!

Comment

Problem solved
                Je hebt gelukt dat het niets duur was .

Comment

Working...
                X