Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C6 DPF ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A6 C6 DPF ??

Hallo,

ik rij met een Audi A6 2.0 TDI van 11/2007.
    Die heb ik vorig jaar 2dehands gekocht, en nu vroeg ik mij af of deze een DPF heeft ?
    Zo ja, waar kan ik die zien ?

Ik heb in dat jaar dat ik er mee reed nog geen opmerkingen gekregen via de boordcomputer ofzo ivm een DPF, vandaar mijn vraag.

Oorspronkelijk geplaatst door jijibken Bekijk Berichten
    Hallo,

ik rij met een Audi A6 2.0 TDI van 11/2007.
    Die heb ik vorig jaar 2dehands gekocht, en nu vroeg ik mij af of deze een DPF heeft ?
    Zo ja, waar kan ik die zien ?

Ik heb in dat jaar dat ik er mee reed nog geen opmerkingen gekregen via de boordcomputer ofzo ivm een DPF, vandaar mijn vraag.
    Volgens mij is dit nog de 2.0 PD TDI motor (dus nog niet de commonrail, die lag pas in 2008 of zelfs 2009 in de C6 A6 FL dacht ik), dus zonder DPF. En ook al zou er een DPF inzitten dan is het maar goed ook dat je (nog) geen melding krijgt

Comment

In mijn Passat van eind 2006 ligt dezelfde motor en die heeft wel een DPF. Was toen wel een optie.

Comment

Is dit de DPF ?
        Deze foto's heb ik net genomen.

Comment

Ik denk eerder de katalysator..

Comment

Motorcode BRF? zonder dpf

Comment

Motorcode is niet BRF, maar BRE.

Heb nog wat gegoogeld en deze foto gevonden van de DPF, en ziet er toch iets anders uit, dus misschien toch een katalysator?

bre_motorraum.jpg
              Last edited by jijibken; 08/04/2012, 11:53.

Comment

BRE heeft wel een DPF

Comment

das dus nen dpf e op de foto

Comment

da's wel een andere soort dpf als op de mijne, die van op internetfoto (bre_motorraum) is meer dan 3x zo lang als op mijn wagen (dropbox).

Comment

Laat 's iemand achter u rijden terwijl jij volop aan 't peren bent, zie of uw kar iets roet of niet, dan weet je direct of je een DPF hebt of niet

Comment

Is volgens dit (zelfde nummer 8E0254201D) een Katalysator en geen DPF.

Wat is dan het verschil in functie?

Comment

Een dpf wordt bewaakt door een verschildruksensor.
                          Dat betekent, dat wanneer de dpf verstopt geraakt er gekeken wordt hoeveel druk de uitlaatgassen verliezen over het roetfilter. Is dit voldoende hoog, beslist men om te gaan regeneren.

Een verschildruksensor moet dus de druk kunnen meten voor en achter het roetfilter. Daarom zal je steeds een dun buisje zien vertrekken waarop een slangetje zit vlak voor en vlak achter het roetfilter.

Opgelet. Een roetfilter heeft vaak ook één of meerdere temperatuursensoren. Dit om te weten te komen of we de regenartietemperatuur bereikt hebben, alsook om eventueel de temperatuur door te geven dat de regeneratie voltooid is. een dergelijke sensor herken je steeds aan de elektrische bedrading erop.

Samangevat: een dpf heeft twee dunne leidingen die leiden naar een drukverschilsensor en ook 1 of 2 temperatuursensoren. Hierdoor is hij duidelijk te onderscheiden van een katalysator.

Comment

Een VW-product met DPF is als leek heel gemakkelijk te herkennen.
                            Wanneer je het contact aanzet, verschijnt er op het dashboard een logootje van een partikelfilter.

Dezelfde die brandt tijdens de gedwongen regeneratie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                              Wanneer je het contact aanzet, verschijnt er op het dashboard een logootje van een partikelfilter.

@janhuybs: dank je voor het verlossende antwoord. Ik krijg geen logootje en heb het ook het afgelopen jaar (15000km) nooit gezien.
                              Hieruit kan ik besluiten dat het geen dpf is en wel een katalysator.

DPF kan misschien beter zijn voor het milieu, maar is vaak ook oorzaak van motormiserie en dure onkosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten

dat is niet volledig waar dan
                                de A6 3.0 tdi van het werk heeft een dpf en dit logo licht niet op
                                de touareg en de a8 hebben eveneens geen symbool maar wel een dpf

Comment

Working...
                                X