Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reflectorkoplampen tegenover projectorkoplampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Reflectorkoplampen tegenover projectorkoplampen

Ik vraag mij al een eindje af wat het verschil nu is tussen projectorlampen en reflectorlampen. Het verschil zie je wel gemakkelijk: een projectorlamp heeft een bolle lens (xenonlichten zien er altijd zo uit, halogeen soms) terwijl een reflectorlamp het licht verspreidt via een reflector (altijd halogeen, dacht ik).

Wat zijn de voor- en nadelen van beide systemen?

Projectorlamp:

Reflectorlamp:

Thanks!

In mijn Civic Type R zaten OEM standaard Xenon lichten (met koplampsproeiers en hoogteregeling) maar in een reflector behuizing. Dus dat stuk is al ontkracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
      In mijn Civic Type R zaten OEM standaard Xenon lichten (met koplampsproeiers en hoogteregeling) maar in een reflector behuizing. Dus dat stuk is al ontkracht.
      Serieus? Ik wist niet dat ze zo ook bestonden. Maar ja, tussen wat ik denk en wat de werkelijkheid is, zit misschien wel enige afstand Ik moet wel toegeven dat ik nog niet veel xenonlichten van dat type gezien heb. Meestal gaat het om fake-lichten die gewoon blauwachtig schijnen in reflectors, en die vaak - contradictorisch genoeg - nog minder lichtopbrengst hebben dan de gewone geelachtige lampen die ze vervangen.

Edit: oh, toch wel, xenonlampen met reflectorglas: de xenons op een Mercedes W210
      Last edited by Marvin; 01/12/2010, 16:34. Reden: er is mij iets te binnen geschoten

Comment

Volvo's hebben ook reflectordingen met xenon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Volvo's hebben ook reflectordingen met xenon.
          En wij hebben op onze Volvo halogeenlampen met lens. Omgekeerde wereld precies bij Volvo.

(2009 V50)

Comment

eom xenon 2005 Volvo S60

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

2009 Volvo V50 met Halogeen

Comment

Ik heb zelfs al modellen gezien die in verschillende uitvoeringen ofwel halogeenreflector- of halogeenprojectorlampen hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan de Skoda Fabia, maar ik heb ook al Renaults zo gezien.

Dus om erop terug te komen, wat is het verschil daar dan tussen? Is het ene duurder dan het ander? En als dat zo is, is het zijn meerprijs waard om een of andere reden?

Comment

zojuist wiki geraadpleegt, en het voordeel is dat projctorlampen minder breed zijn in omvang , MAAR ze zijn wel dieper.

Comment

er is geen voordeel of nadeel, het gaat over mode

elke xenonkar mag naast een oude s gaan staan, veel spectaculair verschil is er niet

langs de andere kant moet je eens een bmw 7-5-3 van de jaren stillekes met lenzen ernaast zetten, daar zie je nix mee

Comment

Working...
                    X