Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG in (turbo)diesel personenwagens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • LPG in (turbo)diesel personenwagens

    LPG als hulpgas op dieselmotoren bestaat al een tijdje op trucks.
    Het zorgt voor een efficiënte, zuinigere werking en schonere uitlaatlucht.
    Is dit mogelijk op personenwagens? Is het legaal? Wordt het vermogen niet verhoogd?

  • #2


    't Is de moment met zo'n laag pond...

    Comment


    • #3


      In Engeland wordt dit al een hele tijd toegepast.
      Men kan het systeem afstellen puur voor verbruik of voor vermogen.
      Op het engels seat forum zijn er enkele die dit hebben voor vermogen dus.
      Van zodra je de gaspedaal indrukt wordt er gas bij ingespoten bij de diesel.
      Dit zou dan zorgen voor een betere verbranding en dus meer vermogen.
      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
      Audi S3 '02 sold => topic
      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

      Comment


      • #4
        "Not legal in most European countries"

        Uiteraard nie. Ge denkt toch niet zeker dat ze hier bij ons ECHT propere wagens willen?
        Neenee: prestaties laag houden met verplichte roetfilter enzo en de goede systemen verbieden

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
          http://www.iwemalpg.com/Diesel_LPG.htm

          In Engeland wordt dit al een hele tijd toegepast.
          Men kan het systeem afstellen puur voor verbruik of voor vermogen.
          Op het engels seat forum zijn er enkele die dit hebben voor vermogen dus.
          Van zodra je de gaspedaal indrukt wordt er gas bij ingespoten bij de diesel.
          Dit zou dan zorgen voor een betere verbranding en dus meer vermogen.
          Waarschijnlijk zullen ze het lage toeren koppel verhogen voor verbruik en flat winsten voor vermogen. Maar juist gekozen winst in vermogen resulteert ook in lager verbruik.

          Vermogencijfers vrijwel gelijklopend met chiptuning, maar dan nog met een tuningsreserve die niet gebruikt is.
          Verbruikscijfers zijn wel interessanter, gezien de goedkope LPG.

          Comment


          • #6
            is zowieso goed voor zowel prestaties als verbruik: door de lpg mee te verbranden ga je de diesel vollediger verbranden. Resultaat meer vermogen maar ook een pak minder roetuitstoot en bij dezelfde snelheid verbruik je een pak minder.

            'k had vroeger daarover een heel deel links staan in mijn favorieten. Ze allemaal weggedaan omdat ge er in belgië niets mee zijt. Vermogenstoename mag niet, onder geen enkel geval.

            Strafste voorbeeld dat ik gevonden heb was van een Range Rover met 3 liter diesel die door gebruik van de lpg zijn rijbereik van 700 km naar 1800 km zag groeien en 30% vermogen erbij kreeg.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              al goed dat er ons peugeot forum nog is:

              This website is for sale! gasotronic.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, gasotronic.nl has it all. We hope you find what you are searching for!




              http://www.emis.vito.be/autoverbruik...c=Brandstoffen




              en het was dus een discovery met 2.5 liter diesel
              Last edited by flappy; 28/04/2009, 22:39.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                Er is op audiforum.nl iemand met een A4 3.0 TDI die LPG injectie heeft steken. Leverde op de testbank een 25pk op dacht ik. En potentieel lager verbruik.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  Er is op audiforum.nl iemand met een A4 3.0 TDI die LPG injectie heeft steken. Leverde op de testbank een 25pk op dacht ik. En potentieel lager verbruik.
                  In Nederland mag dat dan wel?

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou het perfect vinden, alles wat roetuitstoot terugdringt is een goed iets.

                    Comment


                    • #11
                      Interessant. Jammer dat het hier niet mag.

                      Comment


                      • #12
                        ik denk niet dat er hier moeilijk zal worden gedaan over LPG in een diesel zolang je maar de bijkomende taks en de erkende installateur hebt betaald .
                        Het grote probleem is dat geen enkele installateur zich hier gaat aan wagen .
                        Het grote probleem is dat je maximum 30 % van de totale brandstofhoeveelheid mag voorzien als LPG om schade aan de motor te beperken .
                        Ook is er een probleem dat LPG meestal wordt bijgemengd in de inlaatcollector door een traditioneel mengstuk en er door dit systeem geen toerentalbegrenzing is , waardoor
                        de motor bij flink gas geven wel eens op hol wil slaan .
                        Je kàn best LPG in je diesel kwijt maar wees waakzaam door de hoeveelheid LPG miniem te houden en ervoor te zorgen dat bij hoge toerentallen de toevoor van LPG stopt .

                        Comment


                        • #13
                          het mag niet omdat je het vermogen van de wagen verhoogt

                          om het een beetje simplistisch uit te drukken: lpg op een diesel doet hetzelfde als NOS bij een benzine, alleen is er bij een diesel het positieve effect dat je minder gaat verbruiken. Bij NOS (helaas) niet het geval omdat je net meer benzine moet inspuiten om geen arm mengsel te krijgen.
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            het mag niet omdat je het vermogen van de wagen verhoogt
                            Met een juiste afregeling, stop je de LPG inspuiting bij het gewenst vermogen, hiermee is trouwens de toerentalbegrenzing beschermd.
                            Denk maar chiptuning: vak is er de keuze tussen full power tuning of eco tuning (enkel lage toeren boosten)

                            om het een beetje simplistisch uit te drukken: lpg op een diesel doet hetzelfde als NOS bij een benzine, alleen is er bij een diesel het positieve effect dat je minder gaat verbruiken. Bij NOS (helaas) niet het geval omdat je net meer benzine moet inspuiten om geen arm mengsel te krijgen.
                            Zelfde redenering maar op gebied van verbruik. Aangezien het vermogen/koppel verhoogt, moet je minder toeren maken voor gelijke prestaties, waardoor je toch minder kunt verbruiken. Alles hangt af van het ontwerp en de wenselijke curves.

                            Kijk maar naar de evolutie van turbo: in het begin meer verbruik (hoogtoerig karakter, gebruik vermogen prioriteit) tegenwoordig is turbo synoniem voor lager verbruik (downsizing, gebruik laagtoerig koppel prioriteit)

                            Comment


                            • #15
                              da's is nu ne keer schoon verteld zie !

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                                da's is nu ne keer schoon verteld zie !
                                bedanktuwel

                                Comment


                                • #17
                                  ge hebt volledig gelijk dat je het vermogen kunt regelen, zover was ik ook al

                                  probleem blijft wel dat je dit verkocht moet krijgen aan de overheid en dus ook aan de keuring

                                  als je met lpg op hetzelfde vermogen gaat rijden als ervoor gaat je verbruikswinst nog groter zijn...

                                  dat van de turbo ben ik niet volledig mee eens: vroeger had je het probleem dat men de compressie voor een benzineturbo moest verlagen om detonatie tegen te gaan. Met de huidige directe ingespoten benzineturbomotoren (koelend effect van de benzine) kan men toch dezelfde compressie aanhouden als bij een atmosferische motor. Dus daar zit al verbruikswinst. Turbo motoren van vroeger zijn in mijn ogen niet meer vergelijkbaar met de huidige generatie.
                                  Dat die motoren bij lagere toerentallen zuiniger zijn klopt, maar net bij sportief gebruik ga je toch op hetzelfde of zelfs hoger verbruik zitten dan een atmosferische motor met evenveel pk's. Maw uw gemiddelde kan lager liggen (als ge er naar rijdt) maar uw maximum verbruik is niet gedaald.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    Maw uw gemiddelde kan lager liggen (als ge er naar rijdt) maar uw maximum verbruik is niet gedaald.
                                    precies, ik bedoel altijd gemiddeld.

                                    Comment


                                    • #20
                                      Prins haalt aanzienlijk subsidiebedrag binnen voor innovatief Dieselblend-project

                                      Prins Autogassystemen B.V. heeft van SenterNovem een aanzienlijk subsidiebedrag weten te bemachtigen om haar activiteiten met betrekking tot Dieselblending een extra grote impuls te kunnen geven. Samen met twee grote Aziatische partners, te weten ARAI uit India en CAERI uit China, is Prins er in geslaagd om aanspraak te maken op het subsidiebedrag uit de pot ‘Internationaal Innoveren’. Dit succes is te danken aan de technische innovatie en enorme potentie welke het Dieselblend systeem in zich heeft.

                                      Dieselblending is een techniek waarbij, voornamelijk bij vrachtwagens en bussen, LPG (autogas) of CNG (aardgas) aan het brandstofmengsel wordt toegevoegd in plaats van diesel. Het grote voordeel hiervan is dat zowel nieuwe als bestaande vrachtwagens een stuk schoner voor het milieu worden en ook nog eens een fors lagere kilometerkostprijs hebben. Dit is natuurlijk een uitstekend resultaat gezien het feit dat deze professionele sector een groot deel van de schadelijke uitstoot veroorzaakt en hiermee ook nog eens grote kostenbesparingen kan realiseren. Daarnaast is het ook mogelijk om met dit systeem het zo genaamde Biogas bij te mengen, maar ook waterstof( Hythane) waardoor er nog grotere milieuvoordelen behaald kunnen worden.

                                      Prins gaat het volledige subsidiebedrag investeren in de verdere ontwikkeling van het Dieselblend systeem. De eerste klanten hebben zich reeds gemeld en E-mission Low, officieel distributeur van het Prins Dieselblend systeem, heeft een aantal vrachtwagens van haar opdrachtgevers inmiddels voorzien van de eerste exemplaren van het Prins Dieselblend systeem. Vanaf het eind van deze maand zal het systeem op grote schaal leverbaar zijn.


                                      Tankmogelijkheid aan beide kanten van de vrachtwagen

                                      LPG tanks op de plaats van de originele diesel tank


                                      Comment

                                      Working...
                                      X