Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ipod Aansluiten Op Autoradio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ipod Aansluiten Op Autoradio

Hey,

ik heb een ipod, en vroeg me af of ik deze rechtstreeks kan koppelen aan mijn auto-luidsprekers, door de desbetreffende audio-draadjes te splitsen naar enerzijds mijn autoradio, en anderzijds mijn ipod.

Iemand hiermee ervaring?

bedankt!
    wouter

Het signaal uit uwe Ipod is net groot genoeg om hoogohmige oortjes te voeden, als je daar uw luidsprekers aan gaat koppelen, zul je weinig tot niets horen. Wat je wel kunt doen, is de uitgang van uw Ipod binnenbrengen op de AUX-ingang van uwe autoradio (in zover die mogelijkheid aanwezig is). Of anders een FM-zendertje aanschaffen, en de muziek van uw Ipod beluisteren via een FM-frequentie op de radio.

Comment

Mocht je nog over een cassettedeck beschikken: kijk eens voor zo'n cassette adaptertje om op je Ipod aan te sluiten. Die FM zendertjes trekken meestal op niet veel.
      i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
        Mocht je nog over een cassettedeck beschikken: kijk eens voor zo'n cassette adaptertje om op je Ipod aan te sluiten. Die FM zendertjes trekken meestal op niet veel.
        Wadde? een cassette adapter voor Ipod?

Graag meer info!
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Wadde? een cassette adapter voor Ipod?

Graag meer info!
          Zoiets: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/...product_images

(ook te koop bij Fnac en zo, het enige dat je moet doen is de bewegende delen eruit halen, want die maken lawaai en dienen nergens voor)
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik heb zo'n FM-transmitter van Kensington, en in de camionette werkt dat perfect. De transmitter hangt redelijk "vrij" en de antenne bevindt zich vooraan.

Heb er ook eens met getest in een opel corsa: transmitter vrij laag in de wagen en antenne achteraan: vreselijk resultaat.

Best eerst even testen (en dus hopen dat je iemand kent die zoiets heeft).

Comment

als ik men ipod via usb aansluit op men wagen herkent ie de ipod niet. kan dit liggen aan een verouderde Ipod versie tis nog zo ne witte van 20 GB, 2de generatie denk ik

Comment

en heeft u autoradio IPOD functie of alleen usb functie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  en heeft u autoradio IPOD functie of alleen usb functie ?
                  kheb de nieuwe polo gekocht. in de middenconsole zit aux ingang en rechts usb aansluiting. kdenk wel dat da voor ipod bedoeld is

Comment

usb aansluiting bedenkt daarom nog niet IPOD aansluiting.
                    en een IPOD word niet aanzien als een USB stick of mp3 speler.

voor u radio is het verschil tussen die 2 dinges ze groot als een joystick en een printer op usb.
                    buiten dat het fichke klopt hebben ze niks gemeen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      usb aansluiting bedenkt daarom nog niet IPOD aansluiting.
                      en een IPOD word niet aanzien als een USB stick of mp3 speler.
                      dus via aux ingang met een speciale kabel dus?

Comment

Ik denk dat je voor een Ipod een AUX ingang nodig hebt.

Comment

heb zojuist van een random radio geleen dat de ipod functie pas werkt van een 3de generatie IPOD.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTA freak Bekijk Berichten
                            kheb de nieuwe polo gekocht. in de middenconsole zit aux ingang en rechts usb aansluiting. kdenk wel dat da voor ipod bedoeld is
                            Ik denk dat jij de standaard Ipod-usb-kabel in de usb aansluiting steekt? Dan werkt het idd niet denk ik, je hebt daar een andere kabel voor nodig.

Hier een voorbeeldje met de RNS 510:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                              Ik denk dat jij de standaard Ipod-usb-kabel in de usb aansluiting steekt? Dan werkt het idd niet denk ik, je hebt daar een andere kabel voor nodig.

Hier een voorbeeldje met de RNS 510:

http://www.youtube.com/watch?v=UhVRHek-6zU
                              ja lap, die geeft dus aan da je met da eerste kabelke (met usb als uitgang) nieks zijt. tis die tweede kabel dak nodig heb.. goe gezien vd garage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Ik denk dat je voor een Ipod een AUX ingang nodig hebt.
                                Als je de Ipod aansluit via de AUX ingang, dan kan je de Ipod enkel bedienen via de Ipod zelf en niet via de radio of mf stuur

Comment

Topic even van onder het stof halen.
                                  Ik ben op zoek naar een kabel om mijn i pod aan te sluiten op mijn radio.
                                  Wagen is een Ford Focus, de standaard radio zit er in en er is een knopje met "AUX" op, alleen er is nergens een ingang te vinden.
                                  Iemand die een alternatief kent?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_Man Bekijk Berichten
                                    Topic even van onder het stof halen.
                                    Ik ben op zoek naar een kabel om mijn i pod aan te sluiten op mijn radio.
                                    Wagen is een Ford Focus, de standaard radio zit er in en er is een knopje met "AUX" op, alleen er is nergens een ingang te vinden.
                                    Iemand die een alternatief kent?
                                    AUX zit vaak aan de achterzijde

Comment

Meestal hangt er achteraan een kabeltje met 2 tulpstekkertjes, of zijn de stekkertjes geïntegreerd in de achterkant van de radio. Als je de "source" van de radio op AUX schakelt, gaat 'ie het geluid dat daar aangeboden wordt, versterken en via je luidsprekers laten horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                        Meestal hangt er achteraan een kabeltje met 2 tulpstekkertjes, of zijn de stekkertjes geïntegreerd in de achterkant van de radio. Als je de "source" van de radio op AUX schakelt, gaat 'ie het geluid dat daar aangeboden wordt, versterken en via je luidsprekers laten horen.
                                        Dus ik moet de radio open doen en normaal gezien moeten de stekkertjes daar vanachter zitten?

Comment

Working...
                                        X