Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Powerbox P-tronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Powerbox P-tronic

    Na wat googlen kwam ik op de site terecht van ptronic...daar zocht ik eens info op voor een Cooper D en kwam op het volgende resultaat uit:

    Boitier additionnel hautes performances pour moteurs diesel, essence et hybride P-Tronic. Site officiel du fabricant belge du boitier.


    KW pk Nm Oorspronkelijke waarden
    80 110 240
    Met P-Tronic
    108 147 310
    Winst
    28 37 70

    Resultaat:
    kw: + 35 %
    pk: + 35 %
    nm: + 29 %

    én een daling van het verbruik: -15% !

    Enkel voordelen en "maar" €895...

    Wie kent die ptronic spullen en kan er wat naakte feiten over vertellen, want die marketingpraat vanop de website...

  • #2
    'maar' 895€ voor een powerbox?

    common-rail = NIET boxen imo

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      'maar' 895€ voor een powerbox?

      common-rail = NIET boxen imo
      Ik ga niets boxen want ik heb geen cooper D, maar die viel me gewoon op en omdat chippen toch altijd zo'n hot item is...

      "maar" dan bedoel ik hetgene wat je in de plaats krijgt en da's toch een hoop extra. Blijft natuurlijk een smak geld.

      Waarom ga je een common-rail liever niet boxen?

      Comment


      • #4
        De onze (CR) is geboxed, en die werkt zeer goed.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten

          Waarom ga je een common-rail liever niet boxen?
          Ik zou het niet doen omdat zo'n moderne diesel met zoooo veel meer parameters werkt dan de eerst turbodiesels. De gevoeligheid van die commonrailsystemen zelf is meer onderhevig aan 'foute' signalen dan zo'n oude robuuste turbodiesel.

          Iig, bij VAG TDI's is het een afrader (zowel bij pd als cr)

          Comment


          • #6
            Mijn huidige en mijn vorige volvo waren allebei voorzien van p-tronic powerbox, ondanks common rail motor.

            Uiterst tevreden van, vermogen en koppel stijgen, verbruik zakt. Enorm soepel rijden.

            Voordeel met een box is bij ongeluk of dergelijke trek je gewoon het stekkertje uit de motor en verwijder je de box om geen ambras met verzekeringen te hebben.

            In totaal al 180 00 km met box gereden zonder de minste problemen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
              Mijn huidige en mijn vorige volvo waren allebei voorzien van p-tronic powerbox, ondanks common rail motor.

              Uiterst tevreden van, vermogen en koppel stijgen, verbruik zakt. Enorm soepel rijden.

              Voordeel met een box is bij ongeluk of dergelijke trek je gewoon het stekkertje uit de motor en verwijder je de box om geen ambras met verzekeringen te hebben.

              In totaal al 180 00 km met box gereden zonder de minste problemen


              Larie, een paard dat beter presteerd moet meer eten.
              Bij mijn weten geen enkele powerbox die ik monteerd resulteerde in een minder verbruik, in tegendeel.
              Rijgedrag veranderd, zal mischien de indruk geven van minder verbruik.





              Greetzzzz

              Comment


              • #8
                ik heb ook een p-tronic box en bij gewoon rijden verbruikt hij minder,
                als je de paarden los laat dan komt er wel een literke of 5bij.
                van 190 naar 251pk is niet slechte e voor een mazoutstoof...

                Comment


                • #9
                  Ik zie dit staan op de website van P-tronic:



                  Aan 90, 100 en 110 km/u doet ge 50 rpm minder mét Powerbox vergeleken met het aantal rpm zonder box.

                  Comment


                  • #10
                    Hebben diegenen hier die zeggen dat het verbruik gedaald is, ook al eens zelf uitgerekend aan de pomp wat ze verbruikt hebben, i.p.v. naar hun boordcomputer te kijken?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                      Ik zie dit staan op de website van P-tronic:



                      Aan 90, 100 en 110 km/u doet ge 50 rpm minder mét Powerbox vergeleken met het aantal rpm zonder box.

                      Da's straf, een powerbox die je overbrengingsverhoudingen aanpast!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        Ik zou het niet doen omdat zo'n moderne diesel met zoooo veel meer parameters werkt dan de eerst turbodiesels. De gevoeligheid van die commonrailsystemen zelf is meer onderhevig aan 'foute' signalen dan zo'n oude robuuste turbodiesel.

                        Iig, bij VAG TDI's is het een afrader (zowel bij pd als cr)
                        Raad je nu in feite chippen aan of geen tuning.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                          Ik zie dit staan op de website van P-tronic:



                          Aan 90, 100 en 110 km/u doet ge 50 rpm minder mét Powerbox vergeleken met het aantal rpm zonder box.


                          Leg me dat ne keer uit euh toerental minder, met dezelfde snelheid ??


                          Greetzzzzz

                          Comment


                          • #14
                            op een wagen met auto kan je dit voorhebben...
                            maar dit is afhankelijk van interne sturing vd automaat en niks met de box

                            Comment

                            Working...
                            X