Mededeling

Collapse
No announcement yet.

upgrade turbo 118d (122pk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• upgrade turbo 118d (122pk)

hallo,

ik heb me laten vertellen, dat het verschil tussen 118 en 120 enkel de turbo is. na lang zoeken maar tevergeefs op het net, probeer ik het hier eens. om te zien of iemand me hier meer over kan vertellen,

wat het kost ?
    moet enkel de turbo veranderd worden ?
    kan de rest van de 118 motor dat aan ?
    enz.. ?

Er is meer dan enkel de turbo als verschil. Gebruik de search op het forum normaal zijn deze verschillen al eens opgenoemd geweest.

118d verkopen en 120d kopen dus zal goedkoper zijn

Comment

Heinz heeft stage II voor 118 de (e87 wel). Krijg je in principe een gechipte 120de terug. 200 pk'tjes en meer dan 400nm. Een goede 3000 €, is idd met andere turbo.

Comment

ik zou het nooit doen, je had maar een 120d moeten kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          precies.

Comment

ik heb met de zoek functie, wel wat meer info gevonden nu. maar nog niet juist wat ik zocht.

waarom al die taxen en verzekering betalen als er een 2 liter in steekt, wil ik daar ten volle van kunne genieten en als ik dan maar ingeschreven sta op 122pk das toch ideaal ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
              Heinz heeft stage II voor 118 de (e87 wel). Krijg je in principe een gechipte 120de terug. 200 pk'tjes en meer dan 400nm. Een goede 3000 €, is idd met andere turbo.
              voila, aangezien heinz dat kan, moeten er toch nog anderen zijn dat dit kunnen..

Comment

Ik heb een 120d, en ik heb ergens gelezen dat die 2-liter eigenlijk een 3-liter is maar dan gewoon met 2 cilinders minder (3 gedeeld door 6 maal 4 is 2 !!!). Ik zoek een manier om twee extra cilinders aan mijn auto te hangen, moet toch ideaal zijn een 120d met zes cilinders en meer dan 230pk? Moet toch te doen zijn?

Comment

Er zal inderdaad wel wat meer verschil opzitten dan enkel de turbo.
                  Dus ofwel chippen (wat nog niet mogelijk is - toch niet als het ééntje met de nieuwe EDC17 is), boxen, ander blok, aanpassingen uitlaatsysteem, etc. (zoals hierboven al geschreven maar voor die kost had je een 120d kunnen kopen).

Comment

De EDC17 is wel reeds of gauw chipbaar bij www.apecbelgium.be

Comment

Heinz heeft hier idd een kit voor leverbaar

En dat je maar een 120d had moeten kopen is zever.
                      Een 120d duurder in aankoop,verzekering en taxen.
                      Ik heb ook "maar" een FR gekocht en geen cupra maar heb ondertussen al een cupra dik overtroffen
                      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                      Audi S3 '02 sold => topic
                      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Flauw gezeik kerel, als rasechte Belg zijnde moet je steeds naar manieren zoeken om de fiscus en de verzekering erop te leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                          Heinz heeft hier idd een kit voor leverbaar

En dat je maar een 120d had moeten kopen is zever.
                          Een 120d duurder in aankoop,verzekering en taxen.
                          Ik heb ook "maar" een FR gekocht en geen cupra maar heb ondertussen al een cupra dik overtroffen
                          logisch hé. Je wil vermogen, dan moet je dat ook verzekeren.

Een andere turbo steken, dan ben je al hardwarematig aan het aanpassen. Dingen die voor een goede expert nogal makkelijk kunnen opvallen (hij hoeft alleen maar een nummertje te checken).

Geen probleem, iedereen doet het, en ik zou het ook nog steeds overwegen in sommige situaties. Maar je mag er niet overgaan alsof het een evident en valabel alternatief is om minder verzekeringspremie te betalen.... een klein accidentje waarbij jammer genoeg een dodelijk slachtoffer valt, of iemand invalide wordt, kan je ruïneren als de verzekering zich terugtrekt omwille van de motoraanpassingen. Dan was je uiteindelijk een PAK goedkoper af met die 120d.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Flauw gezeik kerel, als rasechte Belg zijnde moet je steeds naar manieren zoeken om de fiscus en de verzekering erop te leggen.
                            fiscus opleggen: als ze zelf een achterpoortje laten openstaan en het kan safe, met plezier. We betalen al genoeg.

Verzekering opleggen -> zie hierboven. Toch 2 keer over nadenken....

Comment

De fiscus, daar spreek ik me niet over uit.

Het probleem is dat je jezelf zéér hard in de zeik neemt als je dénkt slimmer te zijn dan de verzekeraar. En voor je zegt : "jamaar ik maak wel dat ik ongeval heb", moet je misschien 'es nadenken waarom een 320d grotere/sterkere remmen meekrijgt af fabriek dan een 318d, en 'es polsen bij jezelf of je die ook gaat upgraden aan het gestegen vermogen?

Ignorance is bliss ... tot 't noodlot daar is.

Ik wil geen partij kiezen hier, 'k probeer gewoon te wijzen op de gevaren. Zeer veel jonge en wilde wannabe-piloten die van zichzelf denken dat ze 't wel weten, weten immers (jammer genoeg) zo bitter weinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Het probleem is dat je jezelf zéér hard in de zeik neemt als je dénkt slimmer te zijn dan de verzekeraar. En voor je zegt : "jamaar ik maak wel dat ik ongeval heb", moet je misschien 'es nadenken waarom een 320d grotere/sterkere remmen meekrijgt af fabriek dan een 318d, en 'es polsen bij jezelf of je die ook gaat upgraden aan het gestegen vermogen?

Die remmen hebben een tolerantie en die is toereikend zolang je niet te ver gaat met het tunen van je motor.

Ik wil geen partij kiezen hier, 'k probeer gewoon te wijzen op de gevaren. Zeer veel jonge en wilde wannabe-piloten die van zichzelf denken dat ze 't wel weten, weten immers (jammer genoeg) zo bitter weinig.
                                Dit zeg ik ook altijd maar dit soort mensen leren het het best the hard way.

Comment

buiten de turbo, heeft de 120d ook nog een andere versnellingsbak met andere verhoudingen, grotere intercooler, andere (grotere) airbox, andere nokkenassen... etc etc... Ah ja en ook PERFORMANTERE REMMEN.. niet onbelangrijk als ge van 122 pk ner 200 pk gaat is dat ge u remmen mee vergroot...
                                  maar dat vergeten de meeste tuning-johnies
                                  snel van 0-100 gaan is 1 ding , maar nog belangrijker is snel van 100 naar 0 mss ????

Comment

Die remmen hebben een tolerantie en die is toereikend zolang je niet te ver gaat met het tunen van je motor.
                                    Persoonlijk vind ik dat je x18d ombouwen naar een x20d en daarna nog 'es chiptunen alsof het een x20d was, wel "te ver" gaan. Mijn remmen van m'n 320d E46 hadden het moeilijk met de snelheden die m'n auto haalde en de rijstijl die daaruil resulteerde (na chip).

Comment

Op remmen zit een tolerantie ja...

Maa rgeen tolerantie van 122 naar 200+ pk..

De nieuwe 120d (face lift ) is voorzien met de remmen van de 130I (265 PK) ... DAT is marge...

Comment

Idd ja, voor een sprong van 80pk zouden de remmen aangepast moeten worden maar voor pakweg 40pk zal zoiets niet nodig zijn.

Comment

Working...
                                        X