Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winst per verkochte auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Boekhoudkundig klopt dat wel hé. Ge hebt omzet, winst, afzet en daar kunt ge veel berekeningen mee maken.lol:
    Tja, je kunt ook alle cijfertjes van de jaarrekening optellen. Dat is ook een leuke bezigheid. Zolang je niet weet hoe ze die cijfers exact hebben berekend, zijn die resultaten even veelzeggend

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

    Totale onzin, de berekening jaarresultaat/aantal verkochte wagens staat zo scheef als maar kan.
    Misschien heeft Porsche geen winst gemaakt op de verkochte voertuigen maar wel dik geld verdient aan studieopdrachten voor anderen.
    En misschien zijn de Bentleys wel winstgevend in verloop, maar is het verlies een gevolg van de een mislukte poging van Bentley om luxe-wafelijzers en strijkmachines te maken
    Boekhoudkundig klopt dat wel hé. Ge hebt omzet, winst, afzet en daar kunt ge veel berekeningen mee maken.
    Bij cost-accounting leert men dat zelfs boekhoudkundig bepaalde zaken tussen afdelen worden doorgeschoven en VAG doet dit ook tussen hun merken. Dus als Porsche een studieopdracht voor VW doet, krijgt VW daar een factuur voor. Dit is ook in die jaarrekening verwerkt.

    MAAR er wordt boekhoudkundig wel heel wat geschoven met die bedragen, want op verlies betaald ge geen belastingen en komen die winsten terecht in landen met lagere belastingsvoeten.

    Die bedrijven hebben zo slimme koppen in dienst die dit alles optimaliseren om zo weinig mogelijk belastingen te betalen. Een gewone boekhouder geraakt daar vaak nog niet eens aan uit

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Totale onzin, de berekening jaarresultaat/aantal verkochte wagens staat zo scheef als maar kan.
    Misschien heeft Porsche geen winst gemaakt op de verkochte voertuigen maar wel dik geld verdient aan studieopdrachten voor anderen.
    En misschien zijn de Bentleys wel winstgevend in verloop, maar is het verlies een gevolg van de een mislukte poging van Bentley om luxe-wafelijzers en strijkmachines te maken

    Leave a comment:


  • Liquid Li0n
    replied
    in een artikel staat ook wel dat ze 17000 euro verlies doen op een Bentley maar 17000 euro winst maken op een Porsche. Dus zo erg zal het wel niet zijn dan want zo hebben ze 2 auto's verkocht waarbij er maar op 1 kan belast worden.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    en jan met de pet maar polo's en golfjes kopen om die put te helpen dichten lol
    Daarom zijn die krengen zo duur geworden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Yep, maar daar zit het hem net. Daar maken ze winst, daar verlies. Verlies is niets ergs, want op verliest betaald ge geen belastingen en is overdraagbaar. Wees maar zeker dat ge heel veel gegoocheld wordt. Wss steken ze veel R&D in die afdelingen.

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Zou eens willen weten of Bugatti nog steeds meer dan 1 miljoen verlies draait op elke auto.
    en jan met de pet maar polo's en golfjes kopen om die put te helpen dichten lol

    Leave a comment:


  • THE GREEN HORNET
    replied
    Boekhoudkundig wellicht wel zeker ? De echte waarheid zullen we nooit weten vrees ik.

    Leave a comment:


  • David67
    replied
    Zou eens willen weten of Bugatti nog steeds meer dan 1 miljoen verlies draait op elke auto.

    Leave a comment:


  • THE GREEN HORNET
    replied
    Tja die jaarresultaten kan je bespelen zoals je zelf al aanhaalde in het geval je verschillende vennootschappen hebt. En net zoals een kleine zelfstandige niet graag veel aan de belastingen betaalt is dat bij de groten ook zo. Enige verschil is dat zij topfiscalisten hebben die achterpoortjes kennen waar wij geen weet van hebben.
    Zo ken ik iemand die pensioengerechtigd is (hoogbejaard in feite) en gewoon blijft “werken” en zich riant laat uitbetalen door de vennootschappen waar de kleinkinderen nu al beginnen de lakens uit te delen.... Op de één of andere manier zou dit ook rendabel zijn...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ze beschrijven zelf dat ze het gewoon gebaseerd hebben op de jaarresultaten. Dus de winst gedeeld door het aantal geproduceerde of verkochte wagens. Maar erg betrouwbaar is dit ook weer niet, want er wordt enorm gegoocheld met die winst. Gaat het hier om bruto of netto winst? Welke investeringen hebben ze nog allemaal snel gedaan om die winst laag te houden? Boekhouders zijn zeer creatief.

    Ik heb vroeger een tijd op de Ford gewerkt, en toen werd er gesproken dat Ford zelf 17000BEF over hield aan elke geproduceerde Mondeo.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
    Beste,

    Is die studie wel geloofwaardig? Tesla zou meer dan 10.000 euro verlies maken op een wagen! Bentley meer dan 17.000, daar geloof ik niets van.

    Joske
    Van Tesla staat maandelijks wel een bericht in de krant van hoeveel miljoen ze per dag verliezen. Dus dat verhaal klopt zeker wel. Van Bentley vindt ik het wel heel erg raar, daar er enorm veel R&D van VAG in zit en die wagens voor massa's geld worden verkocht. Maar mss is het de bedoeling om een verliespost te hebben en boeken ze alle R&D mss bij Bentley in ipv bij één of ander VAG merk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    gewoon op basis van info uit de jaarverslagen ...

    Het Duitse onderzoek deed niet veel meer dan de bedrijfsresultaten delen door het aantal geproduceerde auto’s. In het geval van Bentley wordt dat resultaat ernstig beïnvloedt door een aantal ontwikkelingsprogramma’s voor toekomstige producten. Want die zijn ook allemaal meegenomen. Dat betekent echter ook dat Ferrari z’n recordwinsten per auto realiseert, na alle uitgaven, zoals de toch prijzige deelname aan het F1-circus.

    Leave a comment:


  • THE GREEN HORNET
    replied
    Je vraagt je af hoe men aan die getallen komt want meestal zijn dat zaken die heel stil gehouden worden. En toch verschijnen ze regelmatig eens in de media.
    In mijn geval kocht ik ooit een nieuwe Vel Satis. Nadien las ik dat Renault per Vel Satis een heel bedrag verlies lijdde (weet niet juist meer hoeveel, maar dacht meer dan 10.000 Euro). En dat vond ik wel geloofwaardig gezien de beperkte verkoop van die wagen alhoewel grote budgetten voorzien waren om die wagen in het hogere segment te lanceren. En de gebrekkige betrouwbaarheid die enorm veel geld kostte tijdens de garantieperiode.
    Renault heeft nadien geen poging meer ondernomen in dat segment.

    Leave a comment:


  • Joske501
    replied
    Beste,

    Is die studie wel geloofwaardig? Tesla zou meer dan 10.000 euro verlies maken op een wagen! Bentley meer dan 17.000, daar geloof ik niets van.

    Joske

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest started a topic Winst per verkochte auto

    Winst per verkochte auto

    Eens interessant om te weten https://www.auto55.be/nieuws/30366-f...verkochte-auto
Working...
X