Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dus er is een kans dat ze er toch nog de V8 insteken?
Daar geloof ik niets van dat ze dat doen.
Het lijkt mijn zinloos om er nu een V8 in te hangen en dan volgend jaar overstappen naar de 3.0 V6 Compressor.
Als ze er wel een V8 in hangen dan hoop ik toch dat het er één is met valvelift en wat meer pk's.
Kompressors zijn zalig. Veel mooier geluid dan een turbo, je krijgt een extra geluid boven de v6 roffel, terwijl een turbo het geluid net wat verpest vind ik. En een kompressor heeft meer de loopcultuur van een NA, wat je van veel turbo's, zeker die met veel vermogen, niet kan zeggen.
Kompressors zijn zalig. Veel mooier geluid dan een turbo, je krijgt een extra geluid boven de v6 roffel, terwijl een turbo het geluid net wat verpest vind ik. En een kompressor heeft meer de loopcultuur van een NA, wat je van veel turbo's, zeker die met veel vermogen, niet kan zeggen.
'k zou een kompressor nu ni bepaald gaan vergelijken met een NA engine..
kompressor's staan ervoor gekend om bakken koppel te leveren in de lagere toerenregionen, als ik mij ni vergis. NA engine heeft weinig koppel onderin, daarom da ge het vermogen moet gaan zoeken in toeren...
'k zou een kompressor nu ni bepaald gaan vergelijken met een NA engine..
kompressor's staan ervoor gekend om bakken koppel te leveren in de lagere toerenregionen, als ik mij ni vergis. NA engine heeft weinig koppel onderin, daarom da ge het vermogen moet gaan zoeken in toeren...
Een Supercharger wel een Kompressor niet.
Een cetrifugaal kompressor (zoals bij bv een Golf R32) moet ook op toeren gehouden worden om vermogen en koppel te leveren.
Voor wie het verschil niet weet tussen een kompressor en een Supercharger hier 2 voorbeelden.
Nou, omdat jullie dan nog te lang op de S4 avant moeten wachten hier een photoshop van mij. Ik heb hem al een tijd geleden, voordat de avant werd voorgesteld, gemaakt. Maar hij is toch zeker de moeite waard om bekeken te worden.
De nieuwe Audi S4 die in oktober in Parijs gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe 3.0TFSI motor aanboord. En schijnt 355pk te krijgen!
Dit is oude informatie die we al gepresenteerd hebben op AudiBlog;
Deze motor is al bevestigd door Duitse Audi dealers als 3.0 TFSI met 333pk.
Een 3.0 V6 FSI Valve-Lift motor met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor.
De marketing naam voor de motor zal gewoon 3.0TFSI zijn ook al is
het een compressor motor.
Wij hebben vernomen dat de nieuwe S4 een motorvermogen van 355pk krijgt ( meer dan tot nu toe gedacht werd ), volgens een duitse werkplaats chef die er ook mee heeft gereden.
Het moet natuurlijk de concurrent worden van de 335i.
Doordat het vermogen verhoogd wordt zal het in de toekomst waarschijnlijk de huidige S5 motor 8 cilinder 354pk vervangen worden, door deze nieuwe lichter en krachtiger motor met meer koppel en minder Co2 uitstoot.
Ook de facelift A6 gaat deze 3.0TFSI motor krijgen maar dan met ± 290 pk. En ongeblazen.µ
De nieuwe Audi S4 die in oktober in Parijs gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe 3.0TFSI motor aanboord. En schijnt 355pk te krijgen! Dit is oude informatie die we al gepresenteerd hebben op AudiBlog; Deze motor is al bevestigd door Duitse Audi dealers als 3.0 TFSI met 333pk. Een 3.0 V6…
Nou, omdat jullie dan nog te lang op de S4 avant moeten wachten hier een photoshop van mij. Ik heb hem al een tijd geleden, voordat de avant werd voorgesteld, gemaakt. Maar hij is toch zeker de moeite waard om bekeken te worden.
De nieuwe Audi S4 die in oktober in Parijs gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe 3.0TFSI motor aanboord. En schijnt 355pk te krijgen!
Dit is oude informatie die we al gepresenteerd hebben op AudiBlog;
Deze motor is al bevestigd door Duitse Audi dealers als 3.0 TFSI met 333pk.
Een 3.0 V6 FSI Valve-Lift motor met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor.
De marketing naam voor de motor zal gewoon 3.0TFSI zijn ook al is
het een compressor motor.
Wij hebben vernomen dat de nieuwe S4 een motorvermogen van 355pk krijgt ( meer dan tot nu toe gedacht werd ), volgens een duitse werkplaats chef die er ook mee heeft gereden.
Het moet natuurlijk de concurrent worden van de 335i.
Doordat het vermogen verhoogd wordt zal het in de toekomst waarschijnlijk de huidige S5 motor 8 cilinder 354pk vervangen worden, door deze nieuwe lichter en krachtiger motor met meer koppel en minder Co2 uitstoot.
Ook de facelift A6 gaat deze 3.0TFSI motor krijgen maar dan met ± 290 pk. En ongeblazen.µ
Comment