Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dus er is een kans dat ze er toch nog de V8 insteken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Dus er is een kans dat ze er toch nog de V8 insteken?
      Daar geloof ik niets van dat ze dat doen.
      Het lijkt mijn zinloos om er nu een V8 in te hangen en dan volgend jaar overstappen naar de 3.0 V6 Compressor.
      Als ze er wel een V8 in hangen dan hoop ik toch dat het er één is met valvelift en wat meer pk's.

Hans.

Comment

• Wanneer gaat deze nu in de showroom staan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten

Bron: RS6.com
          Het zou me verbazen moesten ze zo een schijven op de S4 zetten...

Comment

• Kompressors zijn zalig. Veel mooier geluid dan een turbo, je krijgt een extra geluid boven de v6 roffel, terwijl een turbo het geluid net wat verpest vind ik. En een kompressor heeft meer de loopcultuur van een NA, wat je van veel turbo's, zeker die met veel vermogen, niet kan zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              Kompressors zijn zalig. Veel mooier geluid dan een turbo, je krijgt een extra geluid boven de v6 roffel, terwijl een turbo het geluid net wat verpest vind ik. En een kompressor heeft meer de loopcultuur van een NA, wat je van veel turbo's, zeker die met veel vermogen, niet kan zeggen.
              'k zou een kompressor nu ni bepaald gaan vergelijken met een NA engine..
              kompressor's staan ervoor gekend om bakken koppel te leveren in de lagere toerenregionen, als ik mij ni vergis. NA engine heeft weinig koppel onderin, daarom da ge het vermogen moet gaan zoeken in toeren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                'k zou een kompressor nu ni bepaald gaan vergelijken met een NA engine..
                kompressor's staan ervoor gekend om bakken koppel te leveren in de lagere toerenregionen, als ik mij ni vergis. NA engine heeft weinig koppel onderin, daarom da ge het vermogen moet gaan zoeken in toeren...
                Een Supercharger wel een Kompressor niet.
                Een cetrifugaal kompressor (zoals bij bv een Golf R32) moet ook op toeren gehouden worden om vermogen en koppel te leveren.
                Voor wie het verschil niet weet tussen een kompressor en een Supercharger hier 2 voorbeelden.

RS4 4.2 V8 FSI met Kompressor

S5 4.2 V8 FSI met Supercharger

Hans.
                Last edited by ; 30/03/2008, 15:36.

Comment

• Wanneer wordt hij nu voorgesteld?

Last edited by stradge; 18/04/2008, 18:20.

Comment

Nog nieuws?
                    Wanneer wordt hij nu voorgesteld?
                    http://www.rs6.com/forum/showthread.php?t=15139

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten

Misschien wel een overdreven bodykit van voor dat je alleen linkt aan een exterieure tuner.

Comment

• Het zou mij nu eens geen FOK kunnen schelen eerlijk gezegd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Het zou mij nu eens geen FOK kunnen schelen eerlijk gezegd
                          Mij ook niet hoor

Comment

• Iemand een idee wanneer hij voorgesteld wordt?

Comment

• Die van Quinty mogen ze hier zo voor de deur zetten! Benieuwd naar de Avant

Comment

Iemand een idee wanneer hij voorgesteld wordt?
                                December 2008, dus volgens mijn staat hij op Parijs 2008 in September.

Hans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                  December 2008, dus volgens mijn staat hij op Parijs 2008 in September.

Hans.
                                  damn zo lang nog

Comment

• Nou, omdat jullie dan nog te lang op de S4 avant moeten wachten hier een photoshop van mij. Ik heb hem al een tijd geleden, voordat de avant werd voorgesteld, gemaakt. Maar hij is toch zeker de moeite waard om bekeken te worden.

Quinyu

Comment

• De nieuwe Audi S4 die in oktober in Parijs gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe 3.0TFSI motor aanboord. En schijnt 355pk te krijgen!

Dit is oude informatie die we al gepresenteerd hebben op AudiBlog;
                                      Deze motor is al bevestigd door Duitse Audi dealers als 3.0 TFSI met 333pk.
                                      Een 3.0 V6 FSI Valve-Lift motor met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor.
                                      De marketing naam voor de motor zal gewoon 3.0TFSI zijn ook al is
                                      het een compressor motor.
                                      Wij hebben vernomen dat de nieuwe S4 een motorvermogen van 355pk krijgt ( meer dan tot nu toe gedacht werd ), volgens een duitse werkplaats chef die er ook mee heeft gereden.
                                      Het moet natuurlijk de concurrent worden van de 335i.
                                      Doordat het vermogen verhoogd wordt zal het in de toekomst waarschijnlijk de huidige S5 motor 8 cilinder 354pk vervangen worden, door deze nieuwe lichter en krachtiger motor met meer koppel en minder Co2 uitstoot.
                                      Ook de facelift A6 gaat deze 3.0TFSI motor krijgen maar dan met ± 290 pk. En ongeblazen.µ

De nieuwe Audi S4 die in oktober in Parijs gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe 3.0TFSI motor aanboord. En schijnt 355pk te krijgen! Dit is oude informatie die we al gepresenteerd hebben op AudiBlog; Deze  motor is al bevestigd door Duitse Audi dealers als 3.0 TFSI met 333pk. Een 3.0 V6…

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quinty Bekijk Berichten

Nou, omdat jullie dan nog te lang op de S4 avant moeten wachten hier een photoshop van mij. Ik heb hem al een tijd geleden, voordat de avant werd voorgesteld, gemaakt. Maar hij is toch zeker de moeite waard om bekeken te worden.

Quinyu
                                        Mocht die er zo komen

Knappe shop quinty

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                          De nieuwe Audi S4 die in oktober in Parijs gepresenteerd wordt, heeft de nieuwe 3.0TFSI motor aanboord. En schijnt 355pk te krijgen!

Dit is oude informatie die we al gepresenteerd hebben op AudiBlog;
                                          Deze motor is al bevestigd door Duitse Audi dealers als 3.0 TFSI met 333pk.
                                          Een 3.0 V6 FSI Valve-Lift motor met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor.
                                          De marketing naam voor de motor zal gewoon 3.0TFSI zijn ook al is
                                          het een compressor motor.
                                          Wij hebben vernomen dat de nieuwe S4 een motorvermogen van 355pk krijgt ( meer dan tot nu toe gedacht werd ), volgens een duitse werkplaats chef die er ook mee heeft gereden.
                                          Het moet natuurlijk de concurrent worden van de 335i.
                                          Doordat het vermogen verhoogd wordt zal het in de toekomst waarschijnlijk de huidige S5 motor 8 cilinder 354pk vervangen worden, door deze nieuwe lichter en krachtiger motor met meer koppel en minder Co2 uitstoot.
                                          Ook de facelift A6 gaat deze 3.0TFSI motor krijgen maar dan met ± 290 pk. En ongeblazen.µ

http://www.audiblog.nl/?p=1554#more-1554
                                          Wow 355pk, toch een vermogensstijging dan
                                          Hoeveel extra zou er ongeveer uitgehaald kunnen worden met chiptuning?
                                          Iemand die het kan bevestigen?

Comment

Working...
                                          X