Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doenbaar of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Haha ik ben meer een 70's lover. Ik vindt vooral die snuit van de kadettjes en escorts geweldig. Ik vind persoonlijk de jaren 80 auto's minder mooi (behalve dan zo'n caddy mk1).
    Prijsklasse voor de auto zelf is zo'n €1500 (voor een goede ben ik bereid meer te betalen dan dat)

    Comment


    • #22
      Voor 1500 euro gaat het lastig worden om een deftige Escort of Kadett te vinden.
      En wat velen wel eens vergeten bij de gedachte om een oldtimer te kopen is de kosten achteraf. Aankoop is niks, onderhoud en herstellingen daarentegen is wat oldtimerrijden een dure hobby kan maken. Je zult altijd wel eens een klein prulletje hebben dat hersteld moet worden. 20 euro voor dit, 60 euro voor dat en dan moet je niet schrikken dat je op een jaar tijd bijna 1000 euro aan onderdelen kwijt bent.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door senne76 Bekijk Berichten
        Haha ik ben meer een 70's lover.
        Dan kan ik je helaas niet helpen .
        Inderdaad rekening houden, dat een oldtimer onderhouden, geld kost (vooral roestherstellingen)!

        Comment


        • #24
          Vw Derby?
          De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

          1976 Volkswagen Kever 1200L
          1990 Volvo 344
          1991 Mercedes W124 230CE
          2016 Skoda Octavia van 't werk

          Verkocht
          1980 Volkswagen Derby CLS
          1990 Mercedes W124 230CE
          2008 Renault Espace 2.0 dci 130

          Comment


          • #26
            1e Kadett ziet er erg goed uit. 1.2S is iets krachtiger dan de gewone 1.2. Is wel een automaat en zal nog een 3-traps zijn (dus 3 versnellingen) wat nogal veel toeren draait op de snelweg. En ik weet nu niet hoe betrouwbaar die automaten zijn bij die Opels van toen.

            Die Caddy staat bij dat het een turbo diesel is. Als die niet origineel zo van de band is gerold en er achteraf een turbo blok is in geplaatst kan dat bij het invoeren naar Belgie problemen geven als die in NL niet op de papieren zo geregistreerd staat.

            2e Kadett mja, beetje ratlook achtig maar heeft ook wel iets . Moet je je in ieder geval geen zorgen maken om de lak. Maar altijd goed letten op roest (overal, en bij elke auto van die tijd).

            3e Kadett zelfde, maar een 1.0 zou ik niet pakken. Zou persoonlijk nooit de traagste motorisatie nemen. Als je wat vlot vooruit wil moet je die nogal in toeren gaan jagen en gaat meer verbruiken dan een 1.2. En die heeft ook nog LPG. Niet interessant als je weinig km er mee gaat doen (extra taks, om de x aantal jaar tank laten keuren kost ook geld, klepzittingen in de cilinderkop kunnen veeeel sneller wegslijten als de kop niet is aangepast voor LPG en is ook een extra kost als je de kop moet laten reviseren achteraf...)

            4e Kadett niks verkeerd op aan te merken op foto althans.

            Comment


            • #27
              De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

              De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

              De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

              Comment


              • #28
                Ik vind deze wel interessant, maar wss te recent voor jou:
                De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.


                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                Comment


                • #29
                  Z'n Peugeot 205 zijn goede wagens hoor.

                  Comment


                  • #30
                    Oorspronkelijk geplaatst door senne76 Bekijk Berichten
                    Bedankt voor de tips voor de Taunus, om de een of andere reden wordt ik toch meer aangetrokken tot de kadett c en de escort mk2 (verbruiken normaal ook wat minder).
                    I DONT THINK SO.
                    men capri zit rond de 8liter verbruik met de vouwcaravan erachter en cruizen aan 120km/h.
                    zonder caravan en 140km/h rijden zit die rond de 10liter verbruik.

                    de escort daarentegen is cruizen al 10liter verbruik, en als je wat zot rijd vliegt er zo 15liter/100km door. die escortjes krijgen een veel kleinder differentieel en kleinere wielen waardoor die meer toeren draaien, en bijgevolg meer verbruiken. ook de aerodynamica is alles behalve goed.
                    voor de zuinigheid moet je het echt niet doen, dan ben je beter door iets eind jare 80 te kopen (golfke, jongere escrot,... caddy ).

                    1500€ is wel laag,dan ga je toch in het type auto vallen die nog laswerk zal krijgen aan bodem/dorpels/vloerpanelen...

                    Comment


                    • #31
                      Oh, die 205.

                      Comment


                      • #32
                        Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                        Oh, die 205.
                        Leuk hé.
                        Zou ook eerder zo iets verkiezen als het toch een beetje als daily moet dienen.
                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                        Current:
                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                        Ex:
                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

                        1979 Mercedes-Benz W123 300d
                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

                        Comment


                        • #33
                          Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                          Leuk hé.
                          Zou ook eerder zo iets verkiezen als het toch een beetje als daily moet dienen.
                          Denk dat een 205ke zalig rijdt in de bochten!

                          Comment


                          • #34
                            Een Kadett C 1.2 die tegoei afgesteld staat verbruikt anders ook maar tussen de 6,8 en 7,3 liter hoor.

                            Comment


                            • #35
                              Inderdaad, die 205 ziet er goed uit en niet duur.

                              Comment


                              • #36
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                Een Kadett C 1.2 die tegoei afgesteld staat verbruikt anders ook maar tussen de 6,8 en 7,3 liter hoor.
                                Zo'n exacte cijfers. Ik zou nog gaan denken dat je er zelf een hebt .

                                Comment


                                • #37
                                  is ook zo

                                  Comment


                                  • #38
                                    Ik vindt die 205 persoonlijk helemaal niet mooi (maarja smaken verschillen).
                                    Het wordt dan dus ook geen escort.
                                    Dus :
                                    Een kadettje (kenner in de buurt is handig)
                                    Of een caddy mk1 (ook vaak last van roest dacht ik)
                                    De man in mijn buurt zei dat ze in Nederland perfect voor rond de 1000 euro te vinden waren, maarja begin maar eens te zoeken waar

                                    Comment


                                    • #39
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      Een Kadett C 1.2 die tegoei afgesteld staat verbruikt anders ook maar tussen de 6,8 en 7,3 liter hoor.
                                      t zal dan aan mij liggen, maar ik vond men escorts nooit zuinig.
                                      men eerste 1.3automaat dronk minimum 12liter
                                      men huidige zit toch ook rond 10liter.

                                      t zal dat RWD zijn die me ervan overtuigd om wat vlotter te rijden zeker . zou ook verklaren waarom men banden zo snel slijten

                                      Comment


                                      • #40
                                        Haha ja , de rijstijl zal ook wel veel uitmaken natuurlijk. Ik rij op zich wel rustig (max snelheden respecteren) en zelfs zuinig (veel uitbollen, in zo hoog mogelijke vitesse blijven). Maarja zuinig rijden zal het nooit echt zijn in een Toyota 4runner, Toyota previa of Chrysler PT cruiser (auto's waarmee ik nu rijd).

                                        Als nog iemand een kadett c of caddy mk1 weet staan, voel je vrij om het hier neer te zetten. Ik ben trouwens ook bereid om er ver voor te rijden (we mogen een autoremorque lenen)
                                        Last edited by ; 14/07/2015, 06:14.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X