Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• jaja, nog in garantie hoor, sta nu op 48000 km (wagen is 1,5 j oud).
    Wacht op een telefoontje van die dealer in Luik.
    Murphy inderdaad, hopelijk laat die mij vandaag gerust en brengen ze goed nieuws. Maar dat betekent dan wel efkes naar Luik bollen om daar mijn wagen te gaan halen.

Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
    Ai, das minder, en inderdaad héél slechte timing met de feesten voor de deur.... Murphy zeker ?
    Is je garantie nog geldig ? <100 000 kM, want jij bolt nog wat af hé meen ik mij te herinneren...

Succes!

Comment

• allez, straf: krijg telefoon van de garage: probleem is dat er een marter een kabel of slang heeft doorgebeten. Ik had daar zelfs aan gedacht, was onder de motorkap gaan kijken maar had niets gezien. Het bleek dixit dealer ook niet zichtbaar langs boven!!
      Die beesten hebben al eens de geluidisolatie onder de motorkap stukgebeten, dus een CX5 dat lusten ze precies wel!
      Dus de echte oorzaak is toch geen elektronisch probleem, het gevolg dan weer wel. Garage dacht trouwens ook eerst aan elektronica of computer defect, gezien de computer allerlei totaal uiteenlopende alarmen gaf van systemen die met elkaar niks te maken hebben. Bv. een fout over je TPMS (Bandendruk systeem) kan je zelfs normaal alleen maar krijgen als je een stukje gereden hebt.
      Hopelijk krijgen ze de auto vandaag klaar.
      En moet ik een oplossing zien te vinden tegen die beesten. Suggesties welkom!!

Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
      jaja, nog in garantie hoor, sta nu op 48000 km (wagen is 1,5 j oud).
      Wacht op een telefoontje van die dealer in Luik.
      Murphy inderdaad, hopelijk laat die mij vandaag gerust en brengen ze goed nieuws. Maar dat betekent dan wel efkes naar Luik bollen om daar mijn wagen te gaan halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
        En moet ik een oplossing zien te vinden tegen die beesten. Suggesties welkom!!
        Ik heb in mijn auto in de motorkap een elektrisch toestelletje laten installeren dat een geluid maakt (voor mensen onhoorbaar) dat marters en andere knaagdieren op afstand houdt.
        Gewoon bij mijn mazda-garagist (Van Haelst in Veerle-Laakdal) laten installeren. Kostte quasi niks (ca 50 euro ofzo)
        KLIK |&| KLAK

Comment

• Foto van de schoonmoeder in het motorcompartiment schijnt ook optimaal te werken, en kost ook quasi niks! ;-)

Comment

• Het verdict bleek inderdaad een onderdrukslangetje van de intercooler van de turbo dat was doorgeknabbeld. Waarom/hoe de boordcomputer dan al die andere zaken begon te vermelden is niet duidelijk. Maar we kunnen nu moeilijk verwachten dat hij zegt "opgelet er heeft een steenmarter een leiding beschadigd".
            Ben eigenlijk blij dat het dat maar is (herstelling was gelukkig slechts 78 euro) want anders had mijn vertrouwen in de auto wel een deuk gekregen.
            Grapje heeft me wel twee verloren dagen gekost, je kan beter in panne vallen dicht bij huis dus. Maar de service van Mazda was prima (in feite besteden ze dat uit aan Europ Assistance)!

Ik heb intussen bij Conrad zo een ultrasoon apparaatje besteld. Hopelijk helpt het want daar waar het is gebeurd zal mijn auto nog heel dikwijls geparkeerd staan!

Oorspronkelijk geplaatst door Underwood Bekijk Berichten
            Foto van de schoonmoeder in het motorcompartiment schijnt ook optimaal te werken, en kost ook quasi niks! ;-)

Comment

• Om eens van onderwerp te veranderen.
              Is er iemand die verder gegaan is met die MP3/Ipod affaire ?

Hier nog steeds 1 sec-fragmentjes , alfabetisch volgend op de huidige track, tussen iedere track van een album, om zwaar het zuur van te krijgen
              Vooral wanneer je naar een rustig album aan het luisteren bent, en je hoort ineens een fragmentje Limp bizkit of zo
              CX 5 Zeal Red 2,2D 175 AWD auto
              Brock B32 8,5*20 - Dunlop SP Sport Maxx GT 255/45 R20

Comment

• Yep, heb ik ook. Geen 1 seconde, meestal korter, een geluidsflard zeg maar. Volgens mij is dat gewoon het eerstvolgende nummer (alfabetisch) van de nummerlijst waar hij een fractie van speelt vooraleer hij naar het juiste nummer skipt binnen je gewenste album.
                Die upgrade is eigenlijk een fiasco. Het enige verschil met vroeger is dat je niet telkens weer met het nr 1 begint. Maar wanneer je binnen een album of artiest zit, geraakt hij toch zijn positie kwijt wanneer je het contact hebt afgezet, en val je daarna terug op de alfabetische lijst.
                En erger: afspelen van mijn 16 Gig USB-stick gaat nu totaal niet meer. Slaagt er gewoon niet meer in hem in te lezen. Dus enkel iPod en ook daar geraakt hij soms me in de knoop.
                Maar ik heb nog niet de moed gehad om daar de Mazdadealer mee lastig te vallen, zou het eens moeten doen.

IK denk dat ze daar toch nog eens aan moeten werken, bij Mazda. Voor een echte muziekliefhebber is dit echt niet leuk. Voor iemand (cfr mijn vrouw) die gewoon wat (stil) achtergrondgeluid willen, maakt dat wsl. minder uit.

Enfin, voor de rest wens ik alle CX5 piloten een prettig jaareinde en nog veel rijplezier in 2015!

Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                Om eens van onderwerp te veranderen.

Hier nog steeds 1 sec-fragmentjes , alfabetisch volgend op de huidige track, tussen iedere track van een album, om zwaar het zuur van te krijgen
                Vooral wanneer je naar een rustig album aan het luisteren bent, en je hoort ineens een fragmentje Limp bizkit of zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                  Om eens van onderwerp te veranderen.
                  Dat het niet enkel ons irriteert is wel merkbaar op de diverse andere fora. Op het Duitse Forum is dit met 150 blz het meest besproken topic.

Maar er zegt er daar ene:

Hab heute mit dem Mazda Kundendienstleiter in Klagenfurt gesprochen und lt. ihm ist dzt. eine "finale" Lösung im Test und diese soll dann im Jänner / Februar freigegeben werden.
                  WAS dann aber alles gelöst worden ist.. die Frage stellt sich sicher (wieder).

M.a.w. ze zouden toch aan een finale oplossing werken??

Comment

• Zou het nieuwe systeem uit de recente facelift een oplossing kunnen zijn ?
                    De vraag is dan wel of het belang van klantentevredenheid zal opwegen tegen de kosten die ze daarvoor zullen maken, want met 20 minuten werk zoals met het vervangen van de bluetooth-module zullen ze dan niet toekomen vrees ik, om maar te zwijgen van de materiaalkost...

Maar laat ons vooral hopen, t'is tenslotte Kerstmis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door miguel noppe Bekijk Berichten
                      Zou het nieuwe systeem uit de recente facelift een oplossing kunnen zijn ?
                      De vraag is dan wel of het belang van klantentevredenheid zal opwegen tegen de kosten die ze daarvoor zullen maken, want met 20 minuten werk zoals met het vervangen van de bluetooth-module zullen ze dan niet toekomen vrees ik, om maar te zwijgen van de materiaalkost...

Maar laat ons vooral hopen, t'is tenslotte Kerstmis
                      De facelift heeft geen tomtom meer. Maar het systeem uit de nieuwe 3.

Ik denk dat ze het nog altijd softwarematig willen oplossen. En eigenlijk zou tomtom moeten helpen...

Comment

• Als ik dat goed voor heb is enkel de navigatie TomTom , de rest is van een andere merk .
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                          Als ik dat goed voor heb is enkel de navigatie TomTom , de rest is van een andere merk .
                          En de software ?

Comment

• LEDアレイ方式グレアフリー(防眩)ハイビームを採用した「アダプティブ・LED・ヘッドライト(ALH)」は、夜間走行におけるドライバーの認知支援を強化するシステムです。アテンザとCX-5の改良モデルに採用しています(仕向けによって異なります)/ Adaptive LED Headlights (ALH) imp...
                            Last edited by Dane; 26/12/2014, 17:27.
                            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• mooi, de mijne een jaar te vroeg gekocht...

Comment

• eeuwige probleem bij Mazda, die snelle face-lifts, ook bij de 6 reeks nu
                                2.0 JTDm

Comment

• Mag ik vragen om alles over de facelift in het nieuwe topic te plaatsen ?http://www.autoforum.be/showthread.p...-cx-5-facelift
                                  Last edited by ; 26/12/2014, 19:21.

Comment

• Voorgloeien...iemand?

De voorbije dagen was het voor het eerst in lang nog eens koud. Enkele ochtenden van -5 en wat bleek: auto startte wat moeizaam. sloeg wel aan maar draaide wat moeilijk rond, alsof de batterij niet meer goed was.
                                    Wat me opvalt is dat de auto absoluut niet voorgloeit. En bij -5° zou dat echt wel moeten! Is er eigenlijk iemand die zijn CX5 ziet voorgloeien? Want ik vraag me af of er misschien een defectje in het spel is. Bij vrienden met andere auto's met een startknop gaat het als volgt: koppeling intrappen, startknop indrukken, vervolgens gloeit hij enkele seconden voor en start dan. Maar mijn CX5 start onmiddellijk van zodra je de knop indrukt.
                                    De manual zegt nochtans: "When starting the engine, do notrelease the clutch pedal (manual transaxle) or the brake pedal
                                    (automatic transaxle) until the glow indicator light in the
                                    instrument cluster turns off and the engine starts, after pressing the
                                    push button start."

Anders bel ik wel eens naar mijn dealer....

Comment

• ik ben een grote fan en verdediger van japanse betrouwbaarheid.. maar als ik dit topic af en toe lees krijg ik het toch beetje koud.
                                      het is hier alleszins niet unaniem positief. beetje spijtig wel!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PaulDB Bekijk Berichten
                                        De voorbije dagen was het voor het eerst in lang nog eens koud. Enkele ochtenden van -5 en wat bleek: auto startte wat moeizaam. sloeg wel aan maar draaide wat moeilijk rond, alsof de batterij niet meer goed was.
                                        Wat me opvalt is dat de auto absoluut niet voorgloeit. En bij -5° zou dat echt wel moeten! Is er eigenlijk iemand die zijn CX5 ziet voorgloeien? Want ik vraag me af of er misschien een defectje in het spel is. Bij vrienden met andere auto's met een startknop gaat het als volgt: koppeling intrappen, startknop indrukken, vervolgens gloeit hij enkele seconden voor en start dan. Maar mijn CX5 start onmiddellijk van zodra je de knop indrukt.
                                        De manual zegt nochtans: "When starting the engine, do notrelease the clutch pedal (manual transaxle) or the brake pedal
                                        (automatic transaxle) until the glow indicator light in the
                                        instrument cluster turns off and the engine starts, after pressing the
                                        push button start."

Anders bel ik wel eens naar mijn dealer....
                                        Idem hier. De laatste 2 weken zeg maar start hij wat moeilijk. Ik dacht ook direct aan de batterij, maar na 2.5 jaar zou dat toch nog niet mogen.
                                        Jm
                                        http://www.roadsterclub.be

2017 Mazda 6 2.5 Skycruise Wagon

1996 RX-7 FD3S

Comment

• na het lezen van enkele posts wordt mijn indruk na een testrit eind vorig jaar toch bevestigd. Mazda niet echt premium: trillende spiegels, afwerking binnenin, 'kleine' technische problemen, e.d.... jammer want vind de design-stijl nog steeds de moeite...
                                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Working...
                                          X