Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polo of Dacia Spring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Nieuw zou ik toch maar voor een R5-je opteren.
    Met baguette houder!
    Die R5 is idd een toffe auto.

    Leave a comment:


  • DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Nieuw zou ik toch maar voor een R5-je opteren.

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
    Dacia spring is wel echt een stuk minder auto dan een polo. Denk dat je er spijt van gaat krijgen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
    Ik heb de Dacia eens goed bekeken (niet mee gereden) en het gaf me toch veel te veel de indruk van ‘koekendoos’.
    We bekijken het wel nog eens.
    In NL gaan er nu Model 3 autos van 2019 onder de 20k op de tweedehandsmarkt. Dat lijkt me nog een betere deal, maar we hebben niet zo’n grote auto nodig.

    Leave a comment:


  • korre
    replied
    Dacia spring is wel echt een stuk minder auto dan een polo. Denk dat je er spijt van gaat krijgen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Nu heeft die dik 30k op de teller en om de 2 jaar laten we het onderhoud doen bij Cardoen wat iedere keer iets van 200-300€ is.
    Ben wel tevreden over Cardoen voor wat ze totnogtoe gedaan hebben.
    Jawadde, dat valt wel dik mee Ik hoor eigenlijk ook weinig verkeerd van Cardoen. Kameraad heeft daar ooit een nieuwe A3 gekocht en was er ook tevreden over maar die is het onderhoud gaan doen bij een Audi dealer. Ik herinner mij dat Cardoen toen hun A3 stock in Denemarken bestelde.

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    met die polo te blijven rijden zal je ook niets verkeerd doen, met laag kilometrage geef je ook al niet veel uit aan brandstof.
    mochten er ooit kosten aan de DSG bak komen, dan is dat wel een duur grapje...

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    welke idioot geeft 28k aan een nieuwe polo automaat, als hem voor 25k - een citroen e-c3 kan krijgen, en voor 29k een BYD dolphin? (op beide wagens premie van 5k)

    Daarmee is alles gezegd
    Klopt helemaal, wij hebben deze Polo gekocht bij Cardoen met 50km op de teller toen onze vorige Clio beschadigd was door hagelschade. Volgens de verzekering totaalschade met restwaarde 2000€.
    Cardoen betaalde probleemloos 6000€ voor het zogenaamde wrak. Dat gecombineerd met de schadeuitkering (verminderd met 2000€ omdat ik de auto hield), en toen een goede prijs voor de Polo moesten we toen echt niet veel betalen om die wissel te doen.
    Deze Polo was ook mooi uitgerust met carplay etc, maar die reeks (Connect) was nooit in België verkocht.
    Catalogusprijs op de verzekeringspapieren was 19k.

    Nu heeft die dik 30k op de teller en om de 2 jaar laten we het onderhoud doen bij Cardoen wat iedere keer iets van 200-300€ is.
    Ben wel tevreden over Cardoen voor wat ze totnogtoe gedaan hebben.

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    De Polo houden uiteraard,veel betere wagen. Daarmee is alle gezegd
    Ja, die zit zeker een klasse hoger, en voelt veel meer aan als een echte auto denk ik.

    Ik zal zeker geen nieuwe Polo meer kopen, sowieso is het ICE tijdperk hoer voorbij.
    De eC3 heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb met Citroen vroeger enorm veel miserie gehad, en ben ook stevig bedrogen geweest door Citroen België.
    Dat houdt me tegen.

    Wat me aantrekt bij de Spring is:
    - totale no-nonsense auto die in de stad en op binnenwegen nog goed rijdt.
    - bijna 5k premie
    - een auto van 7 jaar wisselen voor iets nieuw, dus bijna geen onderhoud, geen keuring, …
    - geen rijtaks

    Wat ons tegen houdt:
    - merkelijk kleiner
    - waarschijnlijk niet aangenaam op autostrade
    - kan er een kinderstoel in voor de kleinzoon achteraan?
    - Dacia uit China
    - aan de Polo scheelt niks en die rijdt leuk


    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Het zal van een proefrit af hangen, en van wat ze nog voor de Polo willen geven. Een offerte vragen is altijd wel interessant.
    Ik zie eigenlijk te hoge prijzen voor de Polo op Autoscout.
    Als die prijzen realistisch zijn, dan verwacht ik vooral dat het waardeverlies op de Polo nu ineens een stuk sneller naar beneden zal gaan.
    Anderzijds, een nieuwe Polo automaat is nu 28k…..
    welke idioot geeft 28k aan een nieuwe polo automaat, als hem voor 25k - een citroen e-c3 kan krijgen, en voor 29k een BYD dolphin? (op beide wagens premie van 5k)

    Daarmee is alles gezegd

    Leave a comment:


  • MRJ
    replied
    De Polo houden uiteraard,veel betere wagen. Daarmee is alle gezegd

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Het zal van een proefrit af hangen, en van wat ze nog voor de Polo willen geven. Een offerte vragen is altijd wel interessant.
    Ik zie eigenlijk te hoge prijzen voor de Polo op Autoscout.
    Als die prijzen realistisch zijn, dan verwacht ik vooral dat het waardeverlies op de Polo nu ineens een stuk sneller naar beneden zal gaan.
    Anderzijds, een nieuwe Polo automaat is nu 28k…..

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    doen!
    trouwens een tweedehands e-up zou ook een leuke vervanger kunnen zijn, mocht je liever het VW logo dan dat van dacia op het stuur zien...



    of een e-golf... wellicht de meest volwassen auto van de 3



    enige lastige is wat je effectief voor die polo krijgt, want de restwaarde zal mogelijk ook wel een deukje krijgen door die premie...

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Langs die kant bekeken wel, maar het zal de eerste keer zijn dat ik een (privé) auto inwissel die niet ‘op’ is.
    Alle vorige auto’s zijn weg gegaan omdat ze onbetrouwbaar werden of gewoon ineens zo veel kosten aan dat ze dat niet meer waard waren. Aan die Polo is niks mis. Als die gewassen en gestofzuigd is, dan is die als nieuw.
    Ja die knoop ga je toch zelf moeten doorhakken. Het is hoe je het bekijkt hé, ik heb bv nog nooit een auto opgereden maar wel altijd mijn auto's super verzorgd zodat ik na 4 of 5 jaar altijd een mooie prijs terug kreeg.

    Dat is wel een duurder systeem dan oprijden natuurlijk. Maja, een autofreak leeft ook maar 1 keer

    Van de andere kant je krijg nog wel wat terug voor de Polo en voor die keer idd dat de staat eens wil sponsoren. Voor minder dan 5k heb je dan een nieuwe EV als je ervan uitgaat dat je nog minstens 10k voor de Polo krijgt.

    Leave a comment:


  • Gixxer
    replied
    Als er niks mis mee is is verkopen economisch geen goede zet.
    Maar in dit geval moet er geen grote som worden betaald voor de vervanger.
    Het zal dus volledig afhangen van waar jullie het meest zin in hebben.
    Ik wist niet dat deze al een fl had maar hij ziet er inderdaad beter uit.
    Het interieur kon dat wel gebruiken dacht ik.

    Leave a comment:


  • Tommie1
    replied
    Langs die kant bekeken wel, maar het zal de eerste keer zijn dat ik een (privé) auto inwissel die niet ‘op’ is.
    Alle vorige auto’s zijn weg gegaan omdat ze onbetrouwbaar werden of gewoon ineens zo veel kosten aan dat ze dat niet meer waard waren. Aan die Polo is niks mis. Als die gewassen en gestofzuigd is, dan is die als nieuw.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Als EV adept moet je daar toch niet meer aan twijfelen hé Tommie. Haast u voor de pot helemaal op is

    Leave a comment:


  • Tommie1
    started a topic Polo of Dacia Spring

    Polo of Dacia Spring

    Naast mijn firmawagen (Tesla Y LR), hebben we nog een Polo automaat van 2017.
    Die heeft nu na bijna 7 jaar amper 30k op de teller.

    En dan vandaag zag ik een paar filmpjes opduiken van de refreshed Dacia Spring. Het interieur is er een pak op vooruit gegaan, er zit nu Apple Carplay in, en realistisch zou 200km bereik mogelijk zijn.
    De vrouw is enthousiast, en vindt een 'klein jeepke' wel tof, zeker omdat ze amper 4k per jaar rijdt.

    En dus eens gekeken naar de prijs.
    De 65pk versie met zowat alles zit net onder de 18k, en normaal gaat daar nog 4500€ premie af. (max 5000€ of 25%)
    Dat is dus weinig geld.

    En dan de Polo. Ik zie die op autoscout rond de 14-17k gaan. 14k is dan voor auto's die rond de 100k op de teller hebben.

    Maar als ik alles op een rijtje zet kan ik waarschijnlijk de Spring nemen zonder er geld in te moeten steken. Een 7jaar oude auto vervangen (die me geen 19k gekost heeft in 2018 als demo) door iets nieuw wat onze behoeften dekt zonder kosten klinkt aantrekkelijk.

    Wat daar als voordelen nog bij komt:
    - rijkosten van 3.5€ per 100km ipv 14€
    - geen rijtaks
    - verzekering mogelijk wat goedkoper
    - onderhoud zou goedkoper moeten zijn
    - waardeverlies van de Polo zou nu wel eens hard kunnen gaan
    - nooit meer tanken
    - en ik kan eens iets terugkrijgen van de overheid...

    Wat zouden jullie doen?
Working...
X