Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiezen tussen PHEV of EV

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Wat keuze betreft: ging dus ts Mercedes GLC 300de, BMW X3 30e, of Landrover discovery sport p300e.
    Rij nu met een X5 40e. Had in alledrie ruim budget om volledig naar wens uit te rusten en eigenlijk meer dan dat. Formaat is ideaal: wat korter dan m’n huidige, handig in stad en in de brusselse ondergrondse parkings waar ik (in non coronatijden) toch regelmatig sta.
    BMW X3: rijdt keigoed, echter, na 1min merk ik niet meer dat ik in een nieuwe auto zit na 5 BMW’s. Daarnaast die koffer met die toch vreemde verhoging waardoor er vrij weinig hoogte onder afdekzeil is. Dan de Mercedes: tja, wat kan ik zeggen, op papier ok, rijdt wshl ook erg goed, maar dat weet ik dus niet, ik blijk er niet in te slagen een afspraak te kunnen maken bij de dealer voor bespreking/testrit... Daarnaast: we moeten als basis de business solution nemen: daarbovenop dus nog een hoop budget, maar ik vind niet echt een combo die me aanstond of mogelijk was onder de 50g CO2 die natuurlijk must is als bedrijfswagen. Bvb combo AMG-line met net uitgebreiden optiepakket (incl open dak dat voor verhoogde CO2 zorgt) en trekhaak brachten me boven de 50g. Optiepakket weglaten betekende dat ik enkele opties die ik wou onmogelijk kon nemen want op business solution niet apart te krijgen.
    De landrover: de kortste van de 3 maar veruit de ruimste, zowel voor passagiers als koffer. Vooraf gaf ik hem eerlijk gezegd geen kans: de ‘baby’ landrover met een 3-cilinder. Maar de proefrit heeft me overtuigd: deze heeft de mix die ik zoek: comfortabel, stil, ruim, luxueus en meer dan snel genoeg als het moet. Ik vertrek van de al niet onaardige HSE-versie en daar nog een goeie 10.000 euro opties bovenop, dus alles wat ik wil zit erop, en ook de nodige onnodige dingen :-)
    Betrouwbaarheid heb ik ook lang over getwijfeld (in de zin van: is dat een showstopper of niet) Maar ik waag het er dus op, is een leasing, dat is al 1, dus qua kosten zit ik safe. Wat geloop betreft: dealer is vlakbij m’n werk, dus geen extra tijd kwijt om naar daar te rijden indien nodig (allez, als hij nog wil rijden he :-) ) en heb al afspraak dat ik steeds vervangwagen krijg als ‘t niet op een uurtje kan. Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het me in werkelijkheid zal bevallen ...

    Comment


    • #82
      Congratzz! Mooie wagen, veel geluk ermee!
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83
        Proficiat met je keuze!

        Vraagje over de interieurafwerking: hoe heb je die bij testrit ervaren komende uit een goed afgewerkte X5? Ik heb alleen de pre-facelift versie ooit binnenin gekeurd, en die viel mij toch wat tegen, vooral op het redelijk uitgebreide gebruik van harde kunststoffen. Staat de laatste nieuwe versie daar beter zijn mannetje of moet je dan toch naar Range Rover gaan?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Proficiat met je keuze!

          Vraagje over de interieurafwerking: hoe heb je die bij testrit ervaren komende uit een goed afgewerkte X5? Ik heb alleen de pre-facelift versie ooit binnenin gekeurd, en die viel mij toch wat tegen, vooral op het redelijk uitgebreide gebruik van harde kunststoffen. Staat de laatste nieuwe versie daar beter zijn mannetje of moet je dan toch naar Range Rover gaan?
          De prefaceliftversie was inderdaad eerder ondermaats voor zijn prijs, gelukkig is er in 2019 een serieuze facelift geweest, uiterlijk weinig wijzigingen, maar staat wel op een volledig nieuw platform (klaar voor hybride) en compleet nieuw interieur met vooral betere (en ondermeer zachte) materialen. Heb ik ook diverse keren in test gelezen dat het verschil opvallend is. Ze hadden misschien beter de carrosserie meer gewijzigd om zichtbaar te maken dat het een serieuze make over is.
          Dus wat mij betreft doorstaat hij vergelijking met de X5. Nuja, die is ook niet vlekkeloos (te wijten aan feit dat in amerika gemaakt?) op gebied van afwerking: bvb hard plastic zijdelen onderaan zetel die loskomen, alu deurdrempelstrips komen overal los.
          Heb vorige week bij landrover gemerkt dat de MY2021 ook nog wat verbeterd is (pas nu binnengekomen bij de dealers), met ondermeer moderner en mooier stuur, detailafwerking verbeterd (bvb chroom(look) rond bedieningsknopjes zetels...)
          Een range rover zal zeker wel nog meer ‘cosy’ afgewerkt zijn denk ik, maar verschil is kleiner dan vroeger. Heb hem ook besteld in tweekleurig leder, enkel verkrijgbaar op de R-dynamic, alternatief was volledig zwart maar dat heb ik liever niet meer (vroeger al m’n auto’s zwart vanbinnen gehad, enkel de X5 niet)

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten

            De prefaceliftversie was inderdaad eerder ondermaats voor zijn prijs, gelukkig is er in 2019 een serieuze facelift geweest, uiterlijk weinig wijzigingen, maar staat wel op een volledig nieuw platform (klaar voor hybride) en compleet nieuw interieur met vooral betere (en ondermeer zachte) materialen. Heb ik ook diverse keren in test gelezen dat het verschil opvallend is. Ze hadden misschien beter de carrosserie meer gewijzigd om zichtbaar te maken dat het een serieuze make over is.
            Dus wat mij betreft doorstaat hij vergelijking met de X5. Nuja, die is ook niet vlekkeloos (te wijten aan feit dat in amerika gemaakt?) op gebied van afwerking: bvb hard plastic zijdelen onderaan zetel die loskomen, alu deurdrempelstrips komen overal los.
            Heb vorige week bij landrover gemerkt dat de MY2021 ook nog wat verbeterd is (pas nu binnengekomen bij de dealers), met ondermeer moderner en mooier stuur, detailafwerking verbeterd (bvb chroom(look) rond bedieningsknopjes zetels...)
            Een range rover zal zeker wel nog meer ‘cosy’ afgewerkt zijn denk ik, maar verschil is kleiner dan vroeger. Heb hem ook besteld in tweekleurig leder, enkel verkrijgbaar op de R-dynamic, alternatief was volledig zwart maar dat heb ik liever niet meer (vroeger al m’n auto’s zwart vanbinnen gehad, enkel de X5 niet)
            Mooi. Benieuwd naar de foto's als die geleverd is

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten


              Dus wat mij betreft doorstaat hij vergelijking met de X5. Nuja, die is ook niet vlekkeloos (te wijten aan feit dat in amerika gemaakt?) op gebied van afwerking: bvb hard plastic zijdelen onderaan zetel die loskomen, alu deurdrempelstrips komen overal los.
              Heb ook een X5 40e (2017) en die van mij heeft daar geen last van. Beste auto die ik al heb gehad, haal er 1600km mee uit een 80l tank.
              Discovery Sport is toch wel een segment lager en een instapper bij LR, verbaast me dus wel enigszins dat die ineens beter afgewerkt is, die onzichtbare facelift moet idd. een grote sprong zijn tegenover de eerste bouwjaren. Nog niet gereden met FL dus kan zelf niet oordelen.

              Ben benieuwd hoe dat zal aflopen met die 1.5 3-cilinder, hopelijk maak je er een topic over dat we het kunnen volgen.
              Nu ja gezien het een leasing is loop je toch geen risico dus waarom niet in feite, t is eens iets anders.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten

                Heb ook een X5 40e (2017) en die van mij heeft daar geen last van. Beste auto die ik al heb gehad, haal er 1600km mee uit een 80l tank.
                Discovery Sport is toch wel een segment lager en een instapper bij LR, verbaast me dus wel enigszins dat die ineens beter afgewerkt is, die onzichtbare facelift moet idd. een grote sprong zijn tegenover de eerste bouwjaren. Nog niet gereden met FL dus kan zelf niet oordelen.

                Ben benieuwd hoe dat zal aflopen met die 1.5 3-cilinder, hopelijk maak je er een topic over dat we het kunnen volgen.
                Nu ja gezien het een leasing is loop je toch geen risico dus waarom niet in feite, t is eens iets anders.
                Beter afgewerkt heb ik niet gezegd he :-) Heb wel gezegd dat hij de vergelijking doorstaat. Voor alle duidelijkheid, naast vermelde afwerkingsprobleempjes heb ik totnogtoe 131000 volledig probleemloze kms achter de rug. 1 keer naast gewoon onderhoud binnengeweest voor tankklep die niet meer openging via knopje onder stuur (op de reguliere manier, aan binnenkant koffer is er een noodprocedure, dus nooit stilgestaan), daar mogen veel auto’s nog eens achter komen... Mijne is trouwens van 2016.
                1600km heb ik nooit gehaald, maar bij een plug-in is dat natuurlijk 100%afh van de afstanden die je doet en of je tijdig kan bijladen, in jouw situatie is een plugin dan zeker ook in de praktijk heel interessant en niet enkel op papier.
                Die LR is idd segment lager, maar dat is dus bewuste keuze, de eindprijs is gelijk aan mijn X5 dus heb vooral voor meer luxe gekozen en hanteerbaarder formaat. Particulier zou ik eerlijk gezegd dat bedrag nooit uitgeven en hoogstwaarschijnlijk nooit een LR kopen, maar vraag me dat nog eens binnen enkele jaren ... Maar zoals je zegt: leasing dus vond het de gok waard.
                Last edited by Pikwadraat; 04/02/2021, 16:43.

                Comment


                • #88
                  Ben wel benieuwd hoe die ondergedimensioneerde elektromotor (80 kW/109 pk) gaat presteren? Want gaat toch een hele kist moeten rondsleuren. Realistisch gezien gaat dat 30 km lukken om in full electric te rijden en vanaf dan is die 15 kWh batterij dood gewicht. Fiscaal waarschijnlijk interessant, maar naar elektrische rij-ervaring weinig meerwaarde.

                  Ik ben dus geen fan van PHEV. Maar dat is ander verhaal.
                  Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                  Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                    Ben wel benieuwd hoe die ondergedimensioneerde elektromotor (80 kW/109 pk) gaat presteren? Want gaat toch een hele kist moeten rondsleuren. Realistisch gezien gaat dat 30 km lukken om in full electric te rijden en vanaf dan is die 15 kWh batterij dood gewicht. Fiscaal waarschijnlijk interessant, maar naar elektrische rij-ervaring weinig meerwaarde.

                    Ik ben dus geen fan van PHEV. Maar dat is ander verhaal.
                    Dat ben ik al bijna 5j gewoon intussen :-)
                    Ik merk trouwens dat die batterij op die tijd (en kilometers?) fel achteruit gegaan is, op dit moent (winter dus) haal ik nauwelijks 10km full elektrisch. In de zomer nog een kleine 20.
                    Maar dat neem ik er dus bij, full EV vind ik te vroeg, en alles boven de 50g CO2 is uitgesloten voor onze carpolicy, dus ...
                    Last edited by Pikwadraat; 04/02/2021, 19:53.

                    Comment


                    • #90
                      Zal niet meer dit jaar geleverd worden, vertragingen door tekort aan chips, zoals tegenwoordig bij een aantal merken… Contract van de X5 wordt verlengd tot levering nieuwe.

                      Comment


                      • #91
                        Gekozen variant wordt niet meer gemaakt vanaf modeljaar 2022, ik kan opnieuw beginnen … :-)

                        Comment


                        • #92
                          Hmm zit ook al 6maand aan het twijfelen tussen PHEV en EV

                          Maar ben particulier en heb nog wel tijd, geen leasetijdsdruk.

                          Deze Sorento kan me wel bekoren

                          https://www.youtube.com/watch?v=Di3kTq9YNHE

                          Niks voor jou Pikwadraat ? je zou de Jef zo blij maken en er zijn er hopen op stock.

                          Alleen in Europa natuurlijk niet in Black trim te krijgen.

                          Maar voor 600 euro heb je een Chroom delete dus dat valt nog mee.

                          De velgen is een ander paar mouwen, ook hier weeral door Co2 vermoedelijk geen 20 inch beschikbaar in Europa.
                          En hij mag best 20 inch zwarte hebben wil je wat voor de dag komen.

                          In de USA komt hij stukken beter voor de dag kwa uitvoering.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                            Hmm zit ook al 6maand aan het twijfelen tussen PHEV en EV

                            Maar ben particulier en heb nog wel tijd, geen leasetijdsdruk.

                            Deze Sorento kan me wel bekoren

                            https://www.youtube.com/watch?v=Di3kTq9YNHE

                            Niks voor jou Pikwadraat ? je zou de Jef zo blij maken en er zijn er hopen op stock.

                            Alleen in Europa natuurlijk niet in Black trim te krijgen.

                            Maar voor 600 euro heb je een Chroom delete dus dat valt nog mee.

                            De velgen is een ander paar mouwen, ook hier weeral door Co2 vermoedelijk geen 20 inch beschikbaar in Europa.
                            En hij mag best 20 inch zwarte hebben wil je wat voor de dag komen.

                            In de USA komt hij stukken beter voor de dag kwa uitvoering.
                            Staat niet in de lijst bij ons, dus niet :-) Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen om de bestelling om te zetten naar iets dat er dicht bij ligt, maar ga ik pas weten tweede helft juni als alle gegevens van modeljaar 2022 in de systemen van de dealers zitten. Vroeger kunnen ze geen nieuwe offertes maken…

                            Comment


                            • #94
                              Ik ben hier nog altijd aan het wachten op mijn Tucson plug-in, reeds 1 maand over tijd.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                                Hmm zit ook al 6maand aan het twijfelen tussen PHEV en EV

                                Maar ben particulier en heb nog wel tijd, geen leasetijdsdruk.

                                Deze Sorento kan me wel bekoren

                                https://www.youtube.com/watch?v=Di3kTq9YNHE

                                Niks voor jou Pikwadraat ? je zou de Jef zo blij maken en er zijn er hopen op stock.

                                De Jef is geen verkoper en heeft dus geen verloning met commissie. Dus liever een blije klant
                                By the way: stock is er niet van de Sorento PHEV hoor... wegens beter dan verhoopt succes

                                Comment

                                Working...
                                X