Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke performacebreak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Let wel: het is niet zo evident om een Audi (of Porsche) op lichte vracht te krijgen. D'Ieteren weigert immers elke medewerking op dat vlak. Er is een workaround, waarbij de wagen kort ingeschreven wordt in Duitsland, en daar de goedkeuring krijgt, en dan terug ingevoerd wordt in België.
    misschien handig om erbij te vermelden dat die 'workaround' je dan wel +/- 4500 euro kost en je bent je kar een paar weken kwijt...
    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
      gat in de markt voor Thibaut, die M5 met handbak
      Ik kan alles vinden in Amerika, als iemand een M5 wilt met handbak, wil ik die maar al te graag zoeken voor hem

Maar zover ik weet is enkel de E60 officieel naar amerika gegaan, niet de E61.
      Last edited by CaliforniaDream; 19/04/2017, 15:48.
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

E60 m5 met handbak is wel een markt voor in europa.

Comment

wrs niet, anders deed bmw het zelf wel toch

Comment

Alpina B5 Gebrauchtwagen gesucht? Hier finden Sie aktuelle Alpina B5 Angebote bei AutoScout24, dem europaweit größten Online-Automarkt.

nog wat pecunia over voor de ombouw.
            Ik dacht dat bmw voor de 5 wel lv papieren geeft, maar hoe zit het voor alpina?

Comment

Daar is sowieso een markt voor! Gt3 was er ook niet in handbak, zie nu wat de 911 r gaat...

anyway vandaag met de Audi s6 gaan rijden en de c63 ( huidige model ) en ja de Mercedes is veel meer een hooligan maar de Audi kan mij meer bekoren. Echt ingetogen en stijlvol en super afgewerkt!!!

Als ik de hooligan wil uithangen heb ik nog steeds een Rx7 in de garage...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                Een paar duizend? Eerst en vooral 50% van de btw dat is al 4K.
                dan wegentaks aan 1-2k per jaar
                inschrijving zal ook niet min zijn
                en dan de pijnlijkste voordeel alle aard.
                dat is geen paar duizend euro taksen maar een paar tienduizend euro.

dus ja da vind ik wel de moeite!

Zolang je geen controle over de vloer krijgt is er idd geen probleem.

Bedoeling is wellicht om de BTW 100% in aftrek te nemen, gezien er gekozen wordt voor een lichte vracht?
                Oppassen daarmee. Zeker een lichte vracht sport-break valt nogal op bij (btw)controles.
                Als je er voor kiest geen voordeel alle aard aan te geven voor deze, dan zal je moeten kunnen aantonen dat er nog een andere (prive) auto is
                waar je de privé km's mee doet. Kan je dat niet aantonen, dan gaat men uit van privé-gebruik van de wagen.
                En eenmaal een controleur uitgaat van privé-gebruik....

-> Dan moet er voordeel alle aard betaald worden (ook retro-actief voor het verleden). Bij een lichte vracht wordt dit berekend op het werkelijke privé voordeel
                die je gehad hebt aan die auto -> Kostprijs per km van die auto * aantal prive km die je jaarlijks doet. Kan vrij snel hoog oplopen.

-> Eenmaal er privé gebruik is, vervalt ook de 100% btw aftrek en wordt deze gereduceerd tot ofwel 85% of 35%. Die 85% is enkel geldig bij heel occassioneel gebruik, dus wellicht zal er dus maar 35% aftrek zijn.

-> Dan zijn er nog bijkomende boetes voor het verrekenen van een verkeerde btw-aftrekbaarheid.

In het verleden kon je wegkomen met die lichte vrachten, maar ik vrees dat dit nu echt moeilijk wordt.
                De regering heeft geld nodig en zo'n lichte vracht is een vrij makkelijk te controleren iets waar er vrij snel redelijk wat opbrengsten voor de Staatskas te vinden zijn.

En ergens kan ik wel begrijpen dat men hier strenger op controleert.
                Het is niet logisch dat men voor een Audi S6 met zitplaatsen maar 35% of 50% btw aftrek heeft, kosten beperkt aftrekbaar zijn in de vennootschapbelastingen en dat
                er een V.a.a. van bruto 10.000 of meer moet betaald worden, maar dat er voor een S6 zonder achterbank 100% btw aftrek is, 100% aftrek kosten in de venn bel en 0 euro voordeel alle aard.
                Het verschil is te groot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  wrs niet, anders deed bmw het zelf wel toch
                  Ik zou hem ook smg nemen als ik het geld had maar achter af is gebleken dat de e6? m5 zeer onbetrouwbaar is zowel de motor als versnellingsbak daarom moet niemand hem nog omdat je supercar kosten hebt. Een manuele scheelt als serieus in kosten op termijn.
                  Smg problemen en je bent een dikke 10K kwijt wat erover is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten

Ik zou hem ook smg nemen als ik het geld had maar achter af is gebleken dat de e6? m5 zeer onbetrouwbaar is zowel de motor als versnellingsbak daarom moet niemand hem nog omdat je supercar kosten hebt. Een manuele scheelt als serieus in kosten op termijn.
                    Smg problemen en je bent een dikke 10K kwijt wat erover is .
                    Zie je ook aan de 2ehandsprijzen, een e6x M5 heb je al voor 20k en je ziet er veel staan met een kapotte SMG..
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

een alpina B3 geen optie? goedkoper in taksen, VAA, ... of is V8 een must?
                      http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...686?asrc=st|as

Is een SUV geen optie?
                      Last edited by Matti_DG; 20/04/2017, 16:53.
                      2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Ben niet zo fan van bmw stations.

heb vorig jaar controle gehad, had een focus ST lichte vracht. Betaalde ik geen voordeel op en 100% btw aftrek is NIKS van gezegd, zelfs niet aangehaald.

zoals ik eerder al vermelde heb ik nog een Mazda Rx7 die ik privégebruik en waar ik dus wel een voordeel op betaal, verder heb ik nog een Ford focus station privé staan.

De sector waar ik werk is 100% wit, zwart geld is onmogelijk en ik betaal al gigantisch veel belastingen, en doe alles proper volgens de regels, ben ook maandaangever wat BTW betreft en heb een voldoende hoge omzet om geen gekke ogen op mij gericht te krijgen.

krijg ik dat toch dan nodig ik mijnheer de controleur vriendelijk uit en mag hij alles in kijken, en zal hij nauwelijks onregelmatigheden tegenkomen.

Toch bedankt voor de lange uiteenzetting!

Om nog even terug te komen op het al dan niet eerlijk zijn van het ontsnappen aan vaa, vind je het wel normaal dat een veel vervuilendere Tesla of een Cayenne of panamera hybride zo weinig vaa betaald???

kameraad van mij heeft een bmw 330e (49gr co) zijn gemiddeld verbruik is 10l/100km zonder zot te doen.

Als het van mij afhangt, de brandstofprijzen op Europees vlak verhogen en alle andere vormen van taksen afschaffen op voertuigen. Dan ga je pas echt belasting betalen op verbruik/gebruik, tot die dag zullen constructeurs altijd achterdeurtjes vinden.

Comment

Lijkt me al beslist dat je voor een (R)S6 zult gaan?
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Daar is sowieso een markt voor! Gt3 was er ook niet in handbak, zie nu wat de 911 r gaat...

anyway vandaag met de Audi s6 gaan rijden en de c63 ( huidige model ) en ja de Mercedes is veel meer een hooligan maar de Audi kan mij meer bekoren. Echt ingetogen en stijlvol en super afgewerkt!!!

Als ik de hooligan wil uithangen heb ik nog steeds een Rx7 in de garage...
                            Audi it is or...?
                            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Audi it is. Thanks heren!

Comment

Ben niet zo fan van bmw stations.

Om nog even terug te komen op het al dan niet eerlijk zijn van het ontsnappen aan vaa, vind je het wel normaal dat een veel vervuilendere Tesla of een Cayenne of panamera hybride zo weinig vaa betaald???

kameraad van mij heeft een bmw 330e (49gr co) zijn gemiddeld verbruik is 10l/100km zonder zot te doen.

Als het van mij afhangt, de brandstofprijzen op Europees vlak verhogen en alle andere vormen van taksen afschaffen op voertuigen. Dan ga je pas echt belasting betalen op verbruik/gebruik, tot die dag zullen constructeurs altijd achterdeurtjes vinden.

Nee, dat vind ik eigenlijk niet normaal.
                                Niet om heiliger te doen dan de Paus, maar de V.a.a. berekening is momenteel belachelijk voor wagens zoals een Tesla, Cayenne Hybride....

Mijn werkgever rijdt met een Volvo XC90 T8. Op papier verbruikt dat ding geen 3l/100km en heeft dat een CO2 uitstoot van net geen 50 gram.
                                Hierdoor is auto vrij van BIV, 100% aftrekbaar en is het V.a.a. vrij bepekt. Een XC90 T6 (dus dezelfde motor, maar zonder elektrokrachtbron) is op papier veel minder milieuvriendelijk en dus veel zwaarder belast in België... Als je dan weet dat die T8 in de praktijk geen 3l maar 13l verbruikt, dan zit er toch iets verkeerd in de huidige wetgeving?

De week staat in de gazetten dat de regering nu al weet dat ze de begroting 2018 niet in evenwicht zal krijgen. Wel dan vrees ik dat er nog bijkomende of hogere taxen aan zitten te komen op het auto-gebruik. Geen evenwicht in 2018 => ten vroegste evenwicht in 2019 => Het probleem wordt over de volgende verkiezingen getrokken. Ma.w. de volgende regering moet het dan maar in evenwicht krijgen. Zelfs als NvA (de partij die momenteel nog pro bedrijfswagens is) in de volgende regering zit, vrees ik dat er toch aanpassingen gaan komen aan het huidige fiscale systeem voor de auto. De stekkerhybrides (à la XC90 T en de lichte vrachten zijn nog makkelijke, hapklare brokken om nog wat geld uit te slaan.

Eerst enkele jaren een voordelig fiscaal beleid voor die hybrides en dan, net als iedereen er eentje heeft, de taxen en lasten op die dingen verhogen.

..

Maar als autoliefhebber is zo'n LV RS6 natuurlijk een heel interessant aanbod..

Comment

Die cadillac lijkt me een echte driverscar, maar vind hem zeer lelijk en heb liever automaat op dit soort auto's. Wel zeer leuk voorstel!

Comment

CTS-V is wel beestig met z'n supercharger. Die "whine"

Comment

C63 enkel als het een geen break is.

Comment

Zou C63 net énkel in break willen.

Comment

Working...
                                        X