Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E82 118d of E87 116d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW E82 118d of E87 116d

    De keuze voor de volgende leasing ligt moeilijker als voorheen.

    Ik kan voor een BMW E87 116d gaan, quasi full-option (buiten een paar dingen na die ik niet nodig acht) of een E82 118d met de helft qua budget voor opties.

    Configuratie die ik +/- in gedachten had:

    BMW E87 116d
    - Edition Sport / zwart leder (met blauwe stiksels)
    - Le Mans Blau kleurtje
    - 261M velgen
    - Xenon
    - Regen & lichtsensor
    - Navigatie pro + HiFi update
    - verwarmde voorzetels
    - ...

    BMW E82 118d
    - M-pack / Boston Terra leder
    - Le Mans Blau
    - 261M velgen
    - Xenon
    - Regen & lichtsensor
    - ...

    Waarschijnlijk zal ik op de Coupe o.a. het lichtpakket, verwarmde voorzetels, navigatie, ec. laten vallen om binnen budget te blijven (al wacht ik nog steeds op de offertes van de leasing).

    Enerzijds is een E87 in die keuze slim vermits ik ondertussen al vier jaar met een E87 op de baan ben. Ik ken de wagen dus "door en door". Ook de ruimte achterin is voldoende vermits er twee kinderen van tijd mee moeten (3 - 6).

    De E87 heeft als nadeel het interieur. Ik vind zwart op zwart té simpel. Maar binnen het Edition Sport pakket is dat nu éénmaal het gevolg van de keuze voor dit pakket. Ik verkies toch dit pakket boven M-pack op de E87 vermits je dan de 261M velgen kan nemen.

    Daar tegenover staat dus de E82 - de wagen is qua interieur hetzelfde maar je hebt toch het gevoel dat je een andere wagen hebt. Ook mijn vrouwke voelt meer iets voor de E82 als de E87 qua uitzicht.

    Nadeel hier is de beperkte ruimte achterin. Nu zal dat nog perfect te doen zijn maar einde lease is de oudste 10 en dan is het misschien niet meer zo comfortabel achteraan? (opmerkingen, ervaringen). Mijn vrouw heeft ook een firmawagen. We kunnen daar altijd wel tegemoet komen dat zij dan bv. een 5 deurs wagen neemt. (kinderen zijn er ook enkel weekends / vakanties).

    bijkomstige vraag: als je in de configurator de E87 neemt met Edition Sport en daar de 261M velgen kiest (wel de nieuwe editor) dan krijgen deze velgen een anthraciet kleurtje. Kan iemand dat bevestigen? Bij de stealer hadden ze er nog nooit van gehoord en zowel in Duitsland als in Nederland krijg je dat effect niet. Nochtans bij de stealer hun configurator, was het ook zo dat deze duidelijk een andere kleur hadden als de "standaard" 261M.

    In de attachments is dit verschil ook te zien. Heeft niets te maken met standpunt van de camera ten opzichte van de wagen.
    Bijgevoegde Bestanden
    32
    BMW E82
    50,00%
    16
    BMW E87
    50,00%
    16

  • #2
    Beste optie op een auto is de motorisatie dus voor de E82 118D

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
      Beste optie op een auto is de motorisatie dus voor de E82 118D
      Een 116D mits chip is sneller als een standaard 118D

      Comment


      • #4
        Een 116d is een 118d die werd dicht geschroefd. Dus qua chip is die tot op dezelfde waarden te krijgen als een 118d.

        Vermits het hier om een firmawagen / lease gaat, is een chip sowieso uitgesloten.

        Nu naar mijn buikgevoel ga ik het verschil in performance niet merken bij stadsverkeer maar wat mij vooral "zorgen" baart, zijn de prestaties op bv. de autosnelweg. Ik wil met een gerust hart weten dat als ik iemand voorbij wil, dat snel kan gebeuren. Met de 118d is dit geen probleem - met de 116d misschien wel...

        Comment


        • #5
          Ik zou voor de full option 116d gaan. Gaat goedkoper zijn in verzekering en Biv enz. En met een chip ga je er me naar 180 pk...

          Simpele keuze imo.

          Maar als je al eens met een e87 gereden hebt ligt dat anders. Ik zou persoonlijk zelf niet graag met 2 dezelfde wagens rijden. En zou in dat geval mss wel voor de e82 gaan. En mss omdat ik hem zelf ook wel wat mooier vind.

          Ik heb voor de e87 gestemd maar zou het ook moeilijk hebben een keuze te maken...

          Veel suc6!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
            Ik zou voor de full option 116d gaan. Gaat goedkoper zijn in verzekering en Biv enz. En met een chip ga je er me naar 180 pk...

            Simpele keuze imo.

            Maar als je al eens met een e87 gereden hebt ligt dat anders. Ik zou persoonlijk zelf niet graag met 2 dezelfde wagens rijden. En zou in dat geval mss wel voor de e82 gaan. En mss omdat ik hem zelf ook wel wat mooier vind.

            Ik heb voor de e87 gestemd maar zou het ook moeilijk hebben een keuze te maken...

            Veel suc6!
            Ik sluit me volledig bij u aan
            Ik heb liever een goed uitgeruste wagen dan een kale wagen

            Comment


            • #7
              Als ik het goed voor heb, zijn de opties op de nieuwe wagen van "Whispy" ongeveer 25 euro / maand in leasing. (correct me if I'm wrong Kurt). (Te vinden: http://www.autoforum.be/showpost.php...60&postcount=1)

              Dus kaal gaat de E82 sowieso niet zijn. Als ik geen M-pack, met de "basis opties" die ik voor ogen heb, kan nemen - wordt deze optie sowieso geschrapt.

              Het zal dus wat afwachten worden op de offertes van de leasing. Zonder lichtpakket en verwarmde voorzetels op de E82 kan nog. (desnoods zonder navi) maar zonder M-pack, xenon, etc. is een no go voor mij.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                Een 116D mits chip is sneller als een standaard 118D
                Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk Berichten
                Een 116d is een 118d die werd dicht geschroefd. Dus qua chip is die tot op dezelfde waarden te krijgen als een 118d.

                Vermits het hier om een firmawagen / lease gaat, is een chip sowieso uitgesloten.

                Nu naar mijn buikgevoel ga ik het verschil in performance niet merken bij stadsverkeer maar wat mij vooral "zorgen" baart, zijn de prestaties op bv. de autosnelweg. Ik wil met een gerust hart weten dat als ik iemand voorbij wil, dat snel kan gebeuren. Met de 118d is dit geen probleem - met de 116d misschien wel...
                Ik zou me om dat voorbijsteken niet teveel zorgen maken. Er zal geen groot verschil zitten op deze wagens.

                Waarom is chippen uitgesloten? Je kan voor een systeem gaan waar je een externe box op de wagen aansluit. Die kan je er voor elk onderhoud makkelijk vantussen gooien.

                Wat is nu het verschil tussen een E82 en een E87 ?
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  E87 = hatch
                  E82 = coupe

                  Kijk bij de attachments van de eerste post. Eerste beeld is de E82 (coupe), tweede de E87 (hatch).

                  Comment


                  • #10
                    Zo'n coupé da's toch echt een aartslelijke auto
                    Totaal niet in proportie.
                    Model van een sedan die eigenlijk te klein is om een sedan te kunnen zijn.
                    Ik snap niet dat je zoiets ook maar kunt overwegen
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Model van een sedan die eigenlijk te klein is om een sedan te kunnen zijn.
                      Say what

                      Comment


                      • #12
                        Kwestie van smaak. Ik vind die coupe echt wel een aangename verschijning. Tenminste nog een korte en gebalde verschijning zoals de ouwe 2002 en geen wannabe Mondeo zoals de 3 tegenwoordig naar voor wil komen.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #13
                          Ondertussen is het raadsel met betrekking tot de 261M velg opgelost. Ik ben eens gaan kijken op de Duitse configurator en daar staat in de omschrijving van de velg het volgende:

                          M Leichtmetallräder Doppelspeiche 261 M in Ferricgrey Lackierung
                          Mijn Duits is niet meteen goed - maar vermits ze een speciale melding maken van de kleur tegenover bij andere beschikbare velgen, ga ik ervan uit dat het inderdaad zo is dat deze een donkere (anthraciet) grijze kleur hebben.

                          Dat maakt de keuze voor de E87 wel aantrekkelijker want ik vind het totale plaatje wel kloppen. (alleen qua performance dan weer niet ) Als deze nu ook met Boston Terra interieur beschikbaar was, zou het 100% duidelijk zijn. Nu twijfel ik nog...
                          Last edited by ; 27/04/2010, 16:24.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk Berichten
                            Enerzijds is een E87 in die keuze slim vermits ik ondertussen al vier jaar met een E87 op de baan ben. Ik ken de wagen dus "door en door". .
                            "Meer van dat" is dus een plus?

                            Probleem is gewoon dat die coupé een volledig disproportioneel beest is. Doe dan toch maar een E87.

                            Oorspronkelijk geplaatst door tmclssns Bekijk Berichten
                            Vermits het hier om een firmawagen / lease gaat, is een chip sowieso uitgesloten.
                            > 120km/u op de autosnelweg mag ook niet.
                            Mijn firmawagens zijn altijd getuned geweest. Gewoon doen.

                            Comment


                            • #15
                              Qua looks is het een persoonlijke smaak, maar ik verkies hier de coupé. Ik stel mij de vraag of de achterbank van de coupé kleiner is dan die van de hatch. Ik heb mijn zoon (7j) eens achter in een cabrio laten plaatsnemen en dat viel reuze mee. Een hatch is sowieso ruimer omdat je de zetels kan neerklappen en je hierdoor een groter koffervolume hebt.
                              Nog een voordeel voor de coupé is dat het een jonger model is. Hoogstwaarschijnlijk zal die ook na de hatch vervangen worden.

                              Ik weet niet of je het navigatie veel nodig gaat hebben en of je veel waarde hecht aan een origineel ingebouwd systeem.

                              De motor zou hier voor mij weinig uitmaken.

                              Ik zou voor de coupé gaan.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #16
                                De 261M op de Edition Sport krijgen inderdaad een ferricgrey laklaag in plaats van gewoon zilver. Staat gewoon in de prijs- en optielijsten afaik, dus een dealer die dit niet weet kent z'n job niet meteen erg goed, lijkt me...

                                Ikzelf vind ingebouwde navigatie niet meteen een must (standalone navigatiesystemen doen de job even goed, 't ziet er alleen minder mooi uit) maar vooral erg duur. Voor die prijs heb ik liever een tomtom en een motorversie krachtiger. Anderzijds : ingebouwde navigatiesystemen behouden vrij goed hun waarde, dus in lease-prijs valt dat al bij al nog goed mee.
                                Ik zou dus, als dat kan, stemmen op een 118d hatch met alle opties die je aangeeft, maar zonder de ingebouwde navi.

                                Anderzijds : er is geen enkel motorisch verschil tussen 116d en 118d, op software na. Het énige echte hardware-verschil zijn de remmen : die van de 116d zijn kleiner, en achteraan heeft 'ie geen geventileerde (volle) schijven maar gewone enkelvoudige (volle) schijven. Versnellingsbak, koppeling, turbo, inspuitsysteem, ... allemaal 100% identiek tussen die twee.
                                Dus als je zou gaan chippen, betaal dan zeker niet bij voor een 118d hatch, maar neem genoegen met de 116d. Enkel de software verschilt dus je kan een 116d tot ongeveer dezelfde waarde chippen als een 118d. Tenzij je belang acht aan een goed aangepast remsysteem (wat ik onderschrijf), maar het is niet dat een 116d slecht zal remmen ook ni...

                                De coupé vind ik niet mis, maar 'ie is een pak minder handig. Motorisch doe je geen voordeel (tenminste niet als je 'm gaat laten chippen), maar qua dagelijkse bruikbaarheid doe je wel een behoorlijke stap achteruit. En met twee pagadders...

                                In this case : 116d met al die opties voor mij.

                                Comment


                                • #17
                                  Zoals Gilles aangeeft is bv. een navigatie-systeem geen vereiste voor mij. Ik heb een TomTom-XL met Brodit houder en die doet perfect zijn werk. Die kan ik dus ook gewoon over zetten in de nieuwe 1er, welke het ook mag worden.

                                  Mijn keuze voor de E87 was vooral omwille van de beschikbare ruimte achterin.

                                  Nu ben ik daarstraks met mijn vrouw naar Jorssen in Aartselaar gereden en hebben het gewoon geprobeerd. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was van de beschikbare ruimte. We hebben beiden ongeveer dezelfde lengte en ongeacht wie achter het stuur plaats nam er was nog genoeg ruimte achterin om comfortabel te zitten.

                                  Na deze korte test in de coupe dan maar meteen de koffer ruimte bekijken. Ook dit was positief nieuws. Toegegeven de hatch biedt meer ruimte in de hoogte maar de coupe is wel dieper (of ik had toch die indruk).

                                  Het zal dus allemaal afhangen van de mogelijke opties. Momenteel ben ik verkocht aan de E82 - zeker in de config. uit de showroom (M-pack, wit, shadow line, zwarte velgen... - al zijn die laatste geen optie binnen lease natuurlijk). Ik heb een minimum configuratie die ik wil doordrukken voor de E82. Lukt dit niet, wordt het uiteraard de E87. Wachten dus op de offertes van de leasing.

                                  Nadeel voor beiden is natuurlijk het M-pack met 18" velgen. Die betaal je veel in leasing vermits je ook met grotere banden zit e.d.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                    Ik zou voor de full option 116d gaan. Gaat goedkoper zijn in verzekering en Biv enz. En met een chip ga je er me naar 180 pk...

                                    Simpele keuze imo.

                                    Maar als je al eens met een e87 gereden hebt ligt dat anders. Ik zou persoonlijk zelf niet graag met 2 dezelfde wagens rijden. En zou in dat geval mss wel voor de e82 gaan. En mss omdat ik hem zelf ook wel wat mooier vind.

                                    Ik heb voor de e87 gestemd maar zou het ook moeilijk hebben een keuze te maken...

                                    Veel suc6!
                                    BIV en taksen zijn identiek op een 16d en 18d

                                    ik zou voor de coupe gaan die blijft ook nog het langst recent
                                    Last edited by ; 27/04/2010, 22:42.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik volg gTa volledig.
                                      En idd, op een Edition Sport zijn die velgen antraciet. Zelf ook gemerkt, toen ik de mijne bestelde. Op zich vind ik die velgen echter niet zo knap. Daarenboven is de M-ophanging wat springerig, en daarom zou ik toch voor de goedkopere 207M-velgen gaan.
                                      Met mijn 120d Edition Sport op 17" heb ik eigenlijk hopen tractieproblemen op richels in het wegdek. Ik denk nu bv. het stuk als je vanuit Gent centrum de brug richting E17/E40 op rijdt. Zelfs bij 1/3 gas, moet mijn tractiecontrole daar overuren draaien.
                                      OK, het ligt vooral aan de ophanging en de runflats, maar ik vind de 261M-velgen simpelweg iets minder mooi dan de 207M's. En er dan ook nog dat tikkeltje comfort voor laten vallen, zou ik daarom ook niet doen.
                                      Mijn voorkeur zou gaan naar een E87 118d Edition Sport zonder navi. Hifi of Hifi Pro (tegenwoordig Harman Kardon), vind ik wel een must.
                                      Mocht je eens in de streek zijn, mag je gerust ook naar de mijne komen zien.

                                      Edit:
                                      Ik zeg uiteraard 118d omdat je duidelijk niet wil chippen. Anders toch maar een 116d met een chip.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik had de 207M op mijn vorige leasing en het zijn inderdaad mooie velgen maar ik vond ze iets te klein voor de sportieve look van de wagen en ze waren een hell om proper te houden

                                        Comment

                                        Working...
                                        X