Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandit 600 vs Hornet 600

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bandit 600 vs Hornet 600

Hallo,

Even mijn situatie schetsen:
    Ik ben opzoek naar mijn 1e moto. Ik ben op mijn zoektocht uitgekomen op 2 modellen.
    Qua verzekering maakt het geen verschil, deze is identiek dezelfde

een voorstelling:

Optie 1:
    Een rode Suzuki Bandit 600N van 1997 met 32000km (77pk)
    Deze staat gans in orde qua banden, batterij, tandwielen,..
    Heeft kleine schade ter hoogte van de tank (lichte bluts, je moet weten dat het er is)
    Testen is bij deze geen probleem
    Prijs: 1700€

Optie 2:
    Een blauwe honda CBF 600 Hornet van 1999 met 13200km (97pk)
    Deze staat al 2 jaar stil, heeft hierdoor platte banden, platte batterij, tandwielen zouden nog goed zijn, kortom kan een stevig onderhoud verdragen
    Deze heeft kleine schade ter hoogte van de carter
    Kan dus wss niet getest worden, dus niet zeker van de mechanische gebreken enz
    Prijs: 1750€

Vermits ik al jaren droom van een moto en ik vroeger nog mijn stage gedaan heb bij Honda neig ik naar de honda (zeker qua degelijkheid van de motor)
    Doch twijfel ik doordat deze niet draait en toch allang stilstaat.

Kortom,
    Ik heb jullie raad nodig!!!!!

Alvast bedankt voor jullie raad!!

Jonathan
    16
    Suzuki Bandit 600N van 1997
    50,00%
    8
    Honda CBF 600 Hornet van 1999
    50,00%
    8
    BMW 118D E87 M-pack

Als je de prijs van de Honda nog wat lager krijgt zou ik voor de Honda durven gaan, zeker als je er zelf wat kan aan sleutelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
      Als je de prijs van de Honda nog wat lager krijgt zou ik voor de Honda durven gaan, zeker als je er zelf wat kan aan sleutelen.
      Heb er al 150€ aan af gekregen, ik weet net zoals de verkoper dat ge voor zo'n model gemakkelijk 3000 kunt krijgen als hij wat beter in orde staat.
      Keuze's!!!!
      BMW 118D E87 M-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
        Heb er al 150€ aan af gekregen, ik weet net zoals de verkoper dat ge voor zo'n model gemakkelijk 3000 kunt krijgen als hij wat beter in orde staat.
        Keuze's!!!!
        en je kan evengoed voor 2000€ kosten hebben vooraleer hij weer bolt. hou dat ook in je achterhoofd.

-nieuwe banden wegens verduurd
        -nieuwe batterij
        -nieuwe olie
        -motor spoelen van oude benzine
        -....
        wimoptiek.be op

Comment

Juist nog een met de eigenaar van de Hornet gebeld

Hij zegt dat enkel de batterij moet opgeladen worden en de banden opgepompt en dat die dan weer in orde is op een onderhoud na
          mmm, wat denken jullie hiervan?

Morge ga ik zowiezo met de Bandit gaan testrijden, bevalt/ verrast die mij dan ga ik die nemen, kwestie qua zekerheid van de uitleg van de eigenaar en het gevoel dat ik zal hebben na de testrit en de eerste grondige controle van de moto door mezelf.

nog een verschil is dat de hornet 20pk meer heeft dan de Bandit, is dit zo'n groot verschil qua vinnigheid en kracht?
          qua verzekering blijft het hetzelfde.

Wat denken jullie?
          BMW 118D E87 M-pack

Comment

Die moto's verschillen enorm veel.
            Zowel qua motorblok (gezapig luchtgekoeld versus sensatie en waterkoeling), qua rijwielgedeelte (basic/comfi vs net ok om er eens goe de pees op te leggen), qua uitstraling (omvatrijk vs nimble),...

2 verschillende moto's die op ander publiek mikken.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik zou voor de Bandit gaan, omdat deze technisch in orde staat en je kan er op voorhand eens mee rijden. Wie weet wat het u gaat kosten om die Hornet op orde te krijgen
              Ofwel kan je ook gewoon verder zoeken hé. Er is toch veel keuze?

En 77pk is al meer dan voldoende hoor, zeker als 1e moto. De mijne staat op 34pk en das al waauw
              BMW E61 525d LCI '09
              Suzuki Bandit 1250NA /07
              Fiesta Red Edition '16

Comment

Juist nog een met de eigenaar van de Hornet gebeld

Hij zegt dat enkel de batterij moet opgeladen worden en de banden opgepompt en dat die dan weer in orde is op een onderhoud na
                mmm, wat denken jullie hiervan?

Wat denken jullie?
                als die al 2 jaar stil staat zou ik al zeker de banden niet meer vertrouwen wegens te lang op 1 punt stil te staan. beste is de banden altijd wat te verdraaien. en de batterij enkel wat opladen? ja om er mee tot thuis te geraken en de dag nadien staat ze weer plat.

pfff, de hornet is de knapste zonder twijfel, maar reken er zeker extra kosten bij, waar je bij de bandit direct kan van gaan genieten.
                wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                  als die al 2 jaar stil staat zou ik al zeker de banden niet meer vertrouwen wegens te lang op 1 punt stil te staan. beste is de banden altijd wat te verdraaien. en de batterij enkel wat opladen? ja om er mee tot thuis te geraken en de dag nadien staat ze weer plat.

pfff, de hornet is de knapste zonder twijfel, maar reken er zeker extra kosten bij, waar je bij de bandit direct kan van gaan genieten.
                  Klopt, banden zullen gene zak meer waard zijn en ook de batterij is gegarandeerd zo levensloos als een leeg kop koffie...

Maar toch :

1750 euro +

-nieuwe banden wegens verduurd 380 euro
                  -nieuwe batterij 46 euro
                  -nieuwe olie 40 euro
                  -motor spoelen van oude benzine gewoon vers tankje nafte zal volstaan = 20 euro

reken dan nog wa kleine onvoorziene dingen =

+/-2200 euro voor nen CB 600 met geen km's... das geen geld!
                  Bij problemen kunde der bij nen dealer wss nog zo veel voor krijgen, dus de kans dadde der aan gezjost zijt is wel maar heel klein....

Grootste nadeel is dat de '99 nog met 16 inch voorwiel is... => zeer beperkte banden keuze en da zal er in de toekomst ni op beteren...

Toch is en blijft de hornet een PAK meer moto dan een Bandit....
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Trouwens, nog in het vordeel van de CB : die heeft het blok van de wijlen CBR 600 F uit 93. Van die machientjes rijden er hoop met onvoorstelbaar hoge km standen van zelf +100.000 km...
                    Nen Bandit 600 zal al moeilijker zo km standen halen... Bandit heeft het blok van de GSX 600 F en uit ondervinding kan ik zeggen dat die blokjes toch wel behoorlijk slijt gevoelig zijn... Ze gaan relatief snel olie verbruiken, vermogen verliezen, moeilijker schakelen enzo...

Pas op, den bandit is zeker gene slechte moto of slechte koop, verre van, maar tis gewoon geen partij tov een CB 600 F.... Das nog nen moto uit het tijdperk dat de kwaliteit van Honda boven die van de andere jappen lag.
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Moeilijke keuze maar ik zou toch voor de Hornet gaan. Honda's zijn sterke machines en uiteindelijk ook een lage kilometerstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                        Moeilijke keuze maar ik zou toch voor de Hornet gaan. Honda's zijn sterke machines en uiteindelijk ook een lage kilometerstand.
                        Ja maar zijn deze effectief?
                        dan ben ik geneigd om die van de bandit meer als waarheid te gaan nemen.

Ook nog eens contact opgenomen met de eigenaar van de bandit die ik morge ga testrijden.
                        Deze kan mij alle facturen en dergelijke voorleggen.
                        Heeft zelf nog eens de factuur bekeken en de bandit heeft ook nieuwe banden en batterij gekregen.
                        Als die waarheid mij zwart op wit kan bewezen worden, dan vertrouw ik het zaakje wel.

ik zal zien wat de testrit mij morgen zegt eh, staat die mij echt goed aan en voel ik er mij goed bij dan denk ik dat ik de kans niet mag laten liggen tegen die prijs/kwaliteit.

Ok, de honda is betrouwbaarder maar dit is toch gewoon een aanloop moto tot binnen 2-3jaar. Het is voor ervaring op te doen. Binnen 2-3jaar ga ik zoiezo een nieuwe kopen, dan is mijn wagen afbetaald enz....

Binnen 2-3jaar ga ik ook proberen om motard te worden opt werk, dus dan is een bandit in mijn ogen een goede leerschool om het motorrijden onder de knie te krijgen.

Wie weet binnen 2-3jaar een Honda CBF 900 hornet???
                        BMW 118D E87 M-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Pas op, den bandit is zeker gene slechte moto of slechte koop, verre van, maar tis gewoon geen partij tov een CB 600 F.... Das nog nen moto uit het tijdperk dat de kwaliteit van Honda boven die van de andere jappen lag.
                          Dit bewijzen filmpjes toch anders.

De Bandit moet niet onderdoen voor een Hornet. De hornet krijgt de Bandit niet uit het wiel gereden. Op de 600m komen ze met 0,2sec verschil over de meet in het voordeel van de Hornet.
                          Ik weet de fabriekscijfers zijn daar, maar meerdere filmpjes gaan er denk ik ook niet over liegen?

Moest ik de Bandit nemen kan ik het altijd eens uitgebreid testen met men maat die een hornet heeft.
                          BMW 118D E87 M-pack

Comment

Klopt, banden zullen gene zak meer waard zijn en ook de batterij is gegarandeerd zo levensloos als een leeg kop koffie...

Maar toch :

1750 euro +

-nieuwe banden wegens verduurd 380 euro
                            -nieuwe batterij 46 euro
                            -nieuwe olie 40 euro
                            -motor spoelen van oude benzine gewoon vers tankje nafte zal volstaan = 20 euro

reken dan nog wa kleine onvoorziene dingen =

+/-2200 euro voor nen CB 600 met geen km's... das geen geld!
                            Bij problemen kunde der bij nen dealer wss nog zo veel voor krijgen, dus de kans dadde der aan gezjost zijt is wel maar heel klein....

Grootste nadeel is dat de '99 nog met 16 inch voorwiel is... => zeer beperkte banden keuze en da zal er in de toekomst ni op beteren...

Toch is en blijft de hornet een PAK meer moto dan een Bandit....
                            het blijft schappelijk ik weet het, maar de topicopener moet gewoon daarmee rekening houden als extra kosten. als het in zijn budget past zou ik ook de hornet nemen, maar die praatjes van de verkoper mag hij niet geloven. daarmee dat ik er wat op doorhamerde.
                            wimoptiek.be op

Comment

van die twee de bandit, maar ik zou eerder neigen naar een phaser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                het blijft schappelijk ik weet het, maar de topicopener moet gewoon daarmee rekening houden als extra kosten. als het in zijn budget past zou ik ook de hornet nemen, maar die praatjes van de verkoper mag hij niet geloven. daarmee dat ik er wat op doorhamerde.
                                Volledig mee eens.
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Dit bewijzen filmpjes toch anders.

De Bandit moet niet onderdoen voor een Hornet. De hornet krijgt de Bandit niet uit het wiel gereden. Op de 600m komen ze met 0,2sec verschil over de meet in het voordeel van de Hornet.
                                  Ik weet de fabriekscijfers zijn daar, maar meerdere filmpjes gaan er denk ik ook niet over liegen?

Moest ik de Bandit nemen kan ik het altijd eens uitgebreid testen met men maat die een hornet heeft.
                                  Maar manneke toch

wa zegt nen sprint van 600m??? Just geen reet. Daarin is een truimph rocket zelf sneller dan een ZX 12 R of een R1. Toch zulde ni veel mensen vinden die zeggen da nen rocket een betere motor is dan een ZX-R of R1....

Moto rijden is meer dan stoplicht sprintjes. Maar in uw "punt", bekijk eens een sprintje van 0-200, het schil zal dan wel navenant worden met de pk's! En zoals reeds aangehaald, tis ni alleen de spurt, ook de hernemingen, de draaicultuur, de vering, de remmen, het frame (!), de gebruikte materialen, de afwerking, .....
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Maar manneke toch

wa zegt nen sprint van 600m??? Just geen reet. Daarin is een truimph rocket zelf sneller dan een ZX 12 R of een R1. Toch zulde ni veel mensen vinden die zeggen da nen rocket een betere motor is dan een ZX-R of R1....

Moto rijden is meer dan stoplicht sprintjes. Maar in uw "punt", bekijk eens een sprintje van 0-200, het schil zal dan wel navenant worden met de pk's! En zoals reeds aangehaald, tis ni alleen de spurt, ook de hernemingen, de draaicultuur, de vering, de remmen, het frame (!), de gebruikte materialen, de afwerking, .....
                                    Maar manneke toch

Wa trek ik mij dat aan? ik koop een moto als hobby, niet om te racen!!! Dan koop ik wel iets anders en ga ik ermee op circuit.
                                    Kwou gewoon duiden dat die dingskes ook aardig uit de slag kunnen.
                                    BMW 118D E87 M-pack

Comment

Heb zonet de moto uitgebreid kunnen testen. Heb hem ook eens flink onder de loep genomen (grondige inspectie). Heb die verkoper ook wat uitgevraagd.

Heb met de moto een mooi ritje kunnen maken, in het begin ff zoeken hoe alles staat en dan ermee weg. Zalige moto! echt wel genoeg vinnigheid in de wielen om er leuk mee te rijden, wat wil je met 77pk voor 200kg. Het wegdek lag er nat bij dus was enige voorzichtigheid wel op zijn plaats. Het ritje was de moeite, echt een leuke moto.
                                      De banden zijn echt wel nog goed. De motor springt van de 1e duw op de startknop meteen aan en dan komt de ronk van de 4 cilinder erdoor, man wat heb ik dit gemist!!! De 'carrosserie' is echt nog in heel goede staat op 1 blutske na, deze staat echt niet in het zicht.
                                      Uiteindelijk besloten om de moto te kopen. Afspraken met de (ex-)eigenaar gemaakt en het was geklonken. Binnen 2 weken (02/05/09) ga ik erachter. De focus heeft er een broertje bij!
                                      Ik zal hiervoor dan ook wel een topic maken

MvG,
                                      Trotse eigenaar van een Bandit
                                      BMW 118D E87 M-pack

Comment

Trouwens, nog in het vordeel van de CB : die heeft het blok van de wijlen CBR 600 F uit 93. Van die machientjes rijden er hoop met onvoorstelbaar hoge km standen van zelf +100.000 km...
                                        Nen Bandit 600 zal al moeilijker zo km standen halen... Bandit heeft het blok van de GSX 600 F en uit ondervinding kan ik zeggen dat die blokjes toch wel behoorlijk slijt gevoelig zijn... Ze gaan relatief snel olie verbruiken, vermogen verliezen, moeilijker schakelen enzo...

Hoewel de beslissing blijkbaar al gevallen is, kan ik me volledig bij Tjeu aansluiten.
                                        In die tijd: Honda >>>>>>>>>>>>>>>Suzuki

Anyway, succes ermee.

Comment

Working...
                                        X