Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf Plus of Fiat Grande Punto Racing?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Golf Plus of Fiat Grande Punto Racing?

Ik ben momenteel op zoek naar een goede tweedehandswagen. Zelf heb ik niet veel verstand van auto's. Ik ben wel iemand die (mss iets te veel) let op het esthetische van een wagen. Mijn vorige auto was een nieuwe Fiat Bravo, maar wegens een ongeval is die pertotal. Ik was voor de volle 100% tevreden over die auto, maar gezien ik nu de kans krijg om van mijn autolening af te zijn, wil ik die dan ook met beide handen grijpen.

Mijn eerste keuze was om opnieuw bij een fiat te gaan, maar een iets kleiner model: een grande punto. Een witte versie vind ik echt prachtig. De Blue & Me vind ik enorm handig. Het enige nadeel waar ik een beetje voor vrees is de kofferruimte. Daarom is een indeelbare, inklapbare achterbank een must bij die grande punto.

Maar verder had ik vorig jaar ook nog interesse in een vw golf plus. Maar persoonlijk vind ik een vw niet echt mooi te noemen, zo banaal eigenlijk. Maar een gofl pus lijkt me een heel functionele wagen met enorm veel kofferruimte. Nadeel is dat die VW enorm duur zijn, zelfs op de tweedehandsmarkt.

VW Golf Plus (11.300 EURO):

2006 - 130.000 km
    Full Option, zonder leder: ABS, Airbag + airbag passagier + laterale airbags, boordcomputer, cruise control, alarm, electronic stability program, startonderbreker, stuurbekrachtiging, electrisch regelbare en verwarmde buitenspiegels, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, radio cd met groot scherm, automatische airco ook regelbaar passagier, electrische ruiten voor- en achteraan, ASR, drinkbekerhouder,trekhaak, parkeersensor,armsteun,

vergis ik mij, of is 130.000 km niet enorm veel voor die prijs?

Fiat Grande Punto (11.500 EURO):

2008 - 15.000 km

Uitrusting
    • ABS
    • Airbag
    • Airbag passagier
    • Airconditioning
    • Boordcomputer
    • CD
    • Centrale vergrendeling
    • Electrische ruiten
    • Laterale airbags
    • Lichtmetalen velgen
    • Startonderbreker
    • Stuurbekrachtiging
    Max. snelheid-vitesse max.: 175 km/u-h. 0-100 km/u-h: 11,9s. Fiscale Pk-Ch fiscaux: 7 Pk-Ch. Polutie norm-Norme de pollution: Euro 4. Dimensions: 4,03m / 1,687m / 1,49m. Inhoud tank-Contenu du reservoir: 45lt.

Zwart sport interieur

16" Alu velgen
    Blue & ME
    6 airbags
    lederen stuur met radiobediening
    Zijschorten
    Dakspoiler
    Buitenspiegels met temperatuursensor
    Last edited by ; 27/03/2009, 09:44.

Volgens mij kijk ik scheel want ik zie daar geen prijzen bij staan. De Golf plus is zowat het laatste wat ik zou kopen. Dan liever een gewone Golf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Volgens mij kijk ik scheel want ik zie daar geen prijzen bij staan. De Golf plus is zowat het laatste wat ik zou kopen. Dan liever een gewone Golf.
      idd! het belangrijkste vergeten

Wat is er zo slecht aan de Golf Plus? Heb een artikel gekocht van autogids en daar waren ze er toch lovend over...? En de kwaliteit van VW staat toch enorm hoog aangeschreven.... en deze golf plus vind ik qua uiterlijk nog vrij goed te doen...

Comment

wel een serieus verschil in kms op de teller...

15.000km vs 130.000km

dat vind ik niet echt te vergelijken...

aan de golf ga je toch wat normale kosten kunnen verwachten qua slijtage

remmen/banden etc etc die je moet in rekening nemen

Comment

wat een bullshit ook in dat tekstje bij die golf+. "full option" terwijl de helft er niet opzit, "radio/CD met groot scherm" terwijl dat de standaard radio is,...

allemaal tekens dat er van de prijs zeker nog wat afkan me dunkt...

Comment

Fiat.

Of een gewone Golf V.

Comment

Van deze twee duidelijk de Grande Punto. Een Golf Plus is zo ... monovolume-achtig. Dan liever een gewone Golf V
              120d Hatch Edition Sport

Comment

't Zijn 2 verschilllende modellen. De keuze hangt dus af van jouw eisen.

Als jij een familieauto zoekt die ten allen tijde polyvalent kan ingeschakeld worden ga je voor de Golf plus.

In alle andere gevallen ga je voor de Fiat.

Comment

Een Golf Plus is één van de meest zinloze auto's op de markt, tenzij je toevallig meer dan 2 meter lang bent, heb je toch niets aan dat extra volume... Zorgt alleen voor meer gewicht en weerstand. Als je dan toch iets praktischer wilt, neem je best een Touran. Maar ja, dat is ook maar een doos op wielen.

Zowiezo een raar paar om te vergelijken, als het dan toch moet tussen deze twee, de Fiat.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten

goeie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RS Evo Bekijk Berichten
                        Een Golf Plus is één van de meest zinloze auto's op de markt, tenzij je toevallig meer dan 2 meter lang bent, heb je toch niets aan dat extra volume... Zorgt alleen voor meer gewicht en weerstand. Als je dan toch iets praktischer wilt, neem je best een Touran. Maar ja, dat is ook maar een doos op wielen.
                        Ik heb enkele maanden met een Golf Plus moeten rijden en heb dan kunnen vaststellen dat dat eigenlijk wel nuttig is dat volume. Door de hogere zitpositie krijg je veel plaats op de achterbank, zelfs als die op zijn kleinste stand is geschoven, koffer maximaal dus, is dat ruim genoeg voor volwassenen.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb hiervoor een Fiat Bravo gehad, een nieuwe van 2008. Maar door een ongeval is die dus pertotal. Ik vond het zeer aangenaam bij de Bravo dat hij standaard zo'n grote kofferruimte had. Ik moet halfjaarlijks mijn ouders naar de luchthaven voeren, dus moet die zeker ruim genoeg zijn voor al die koffers in te plaatsen. Die bravo was op dat vlak echt praktisch. Daardoor zag ik wel het nut in van een iets grotere wagen met genoeg kofferruimte... Daarom dat een golf plus mij wel ideaal leek: zeker geen monovolume, maar praktisch dezelfde afmetingen als een gewone golf.

De GP vind ik interessant, wegens mijn ervaringen met de Bravo. Daarnaast ben ik iemand die wel wat kijkt naar het uiterlijk van een wagen. Waarom ik dan twijfel is, omdat ik altijd vrees dat die wagen serieus gaat afzien als ik wat meer moet inladen, of er 4 mensen in zitten, met alle gevolgen van dien... zoals een slechtere weglegging, kans op ongevallen etc... (ben nog wat getraumatiseerd van het ongeval)

11.300 euro voor 130.000 kms vind ik wel wat veel. Hoewel VW natuurlijk bekend staat om zijn degelijkheid en slijtvastheid, dacht ik. En als ik vergelijk met andere zoekertjes, moet ik wel vaststellen dat de andere zoekertjes ongeveer dezelfde prijs hanteren... Ik zit dan ook wat met het dubbele gevoel: voor die prijs een kleinere GP of voor die prijs een grotere VW... Het valt me wel wat op dat er veel mensen de fiat aanraden boven de VW. Dacht toch dat VW een veel beter imago had vwb slijtage e.d. ?

Er wordt wel eens negatief gesproken over de wegligging van de golf plus. Maar is het dan zo dat de wegligging niet bijster goed is voor een VW zijnde, of in vergelijking met de GP of in vergelijking met andere soortgelijke wagens in zijn categorie?
                          Last edited by ; 31/03/2009, 19:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pina- Bekijk Berichten
                            Ik heb hiervoor een Fiat Bravo gehad, een nieuwe van 2008. Maar door een ongeval is die dus pertotal. Ik vond het zeer aangenaam bij de Bravo dat hij standaard zo'n grote kofferruimte had. Ik moet halfjaarlijks mijn ouders naar de luchthaven voeren, dus moet die zeker ruim genoeg zijn voor al die koffers in te plaatsen. Die bravo was op dat vlak echt praktisch. Daardoor zag ik wel het nut in van een iets grotere wagen met genoeg kofferruimte... Daarom dat een golf plus mij wel ideaal leek: zeker geen monovolume, maar praktisch dezelfde afmetingen als een gewone golf.

De GP vind ik interessant, wegens mijn ervaringen met de Bravo. Daarnaast ben ik iemand die wel wat kijkt naar het uiterlijk van een wagen. Waarom ik dan twijfel is, omdat ik altijd vrees dat die wagen serieus gaat afzien als ik wat meer moet inladen, of er 4 mensen in zitten, met alle gevolgen van dien... zoals een slechtere weglegging, kans op ongevallen etc... (ben nog wat getraumatiseerd van het ongeval)

11.300 euro voor 130.000 kms vind ik wel wat veel. Hoewel VW natuurlijk bekend staat om zijn degelijkheid en slijtvastheid, dacht ik. En als ik vergelijk met andere zoekertjes, moet ik wel vaststellen dat de andere zoekertjes ongeveer dezelfde prijs hanteren... Ik zit dan ook wat met het dubbele gevoel: voor die prijs een kleinere GP of voor die prijs een grotere VW... Het valt me wel wat op dat er veel mensen de fiat aanraden boven de VW. Dacht toch dat VW een veel beter imago had vwb slijtage e.d. ?

Er wordt wel eens negatief gesproken over de wegligging van de golf plus. Maar is het dan zo dat de wegligging niet bijster goed is voor een VW zijnde, of in vergelijking met de GP of in vergelijking met andere soortgelijke wagens in zijn categorie?
                            Volgens mij moet je met een VW net zoveel geluk hebben als met een Fiat of een ander merk. VW is wel duurder tweedehands, dus ik zou het durver breder trekken en ook er een paar andere wagens bijhalen.

De redenering van VW is degelijk en Fiat is mooi is nogal eng.

In dit geval zou ik zeker niet kleiner gaan dan de wagen die je al had, ruimte is enorm handig en hoeft niet veel duurder te zijn.

Bijvoorbeeld:
                            KBC Autolease biedt je bedrijf mobiliteitsoplossingen in functie van je medewerkers. Ontdek ons aanbod autoleasing, fietsleasing en andere vervoersmodi.

KBC Autolease biedt je bedrijf mobiliteitsoplossingen in functie van je medewerkers. Ontdek ons aanbod autoleasing, fietsleasing en andere vervoersmodi.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

nog iemand die de dienst remarketing van KBC Autolease kent

enne die Golf +, no way nog liever te voet dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
                                nog iemand die de dienst remarketing van KBC Autolease kent
                                Al een paar goede aankopen gedaan en het is gemakkelijk om snel een idee te krijgen van de marktprijzen van populaire modellen
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik heb een GP Racing(zelfde als de advertentie maar zwart) sinds 3 weken en ik ben heel tevreden tot nu toe(het is wel benzine).
                                  De ruimte valt ook heel goed mee achteraan kunnen er makkelijk 2 mensen zitten maar er is natuurlijk geen zee van ruimte é dat weet je wel.
                                  En die koffer die is ruimer dan je denkt hoor! Alleen om er 2 of meerdere valiezen in te steken is het wel een beetje krap ma ze kunnen er zeker in want de koffer is vrij diep!
                                  Nu ja je kiest zelf é

Comment

pfff, mijn ouders waren totaaaal niet te vinden voor de grande punto. Ze hadden sowieso al veel vooroordelen voor Fiat, maar ze vinden de GP te klein. Probleem is ook dat zij er soms ook mee moeten rijden. Ze zitten veel in het buitenland maar als ze in het land zijn, leen ik mijn auto uit aan hen. Zij moeten altijd van de kust naar het binnenland rijden en dus veel snelwegen doen. Daarom zien zij dat dan totaal niet zitten om dat met de GP te doen. Ze hebben het al gedaan met de GP van mijn zus, een 1.4 met 70pk.

Voor dat geld moet ik sowieso al gaan voor een tweedehandswagen, en als ik zowat de eisen van hen en van mij probeer te verenigen, moeten we al voor een bmw 118d gaan. Ik heb er wel 1 zien staan voor 14.000 euro, 3 jaar oud maar wel al 100.000 km's...

Comment

Als ge binnenruimte/flinke koffer als belangrijk argument ziet, vergeet die 1 reeks dan maar hoor
                                      Ruimte achterin is benauwend krap (laag dak/beperkte beenruimte) en de koffer is ook matig.
                                      Rijdt op zich wel lekker, maar als nieren en rug u lief zijn, loop dan met grote boog rond de versies met sportophanging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                                        Als ge binnenruimte/flinke koffer als belangrijk argument ziet, vergeet die 1 reeks dan maar hoor
                                        Ruimte achterin is benauwend krap (laag dak/beperkte beenruimte) en de koffer is ook matig.
                                        Rijdt op zich wel lekker, maar als nieren en rug u lief zijn, loop dan met grote boog rond de versies met sportophanging
                                        heb intussen al gekozen voor de Grande Punto Sport 1.3 90pk + reservewiel, cruise control, indeelbare en neerklapbare achterbank. Heb eens rondgereden met een 70pk'er en die reed verrassend goed. Daarmee waren mijn twijfels weggenomen. Ik neem een witte versie maar weet nog niet of ik er stickers ga op plakken. Mijn gevoel zegt van wel, maar veel mensen vinden de wagen met stickers lelijk: http://www.autoforum.be/showthread.php?t=38173

Comment

Working...
                                        X