Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wallonië wordt 1 grote LEZ vanaf 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat is mogelijk indien er voldoende adblue gebruikt wordt. Onder een sprinter is er alleszins ruimte voor een fatsoenlijke tank

    Comment


    • Dank voor de info zonnekoning en unterschlagen!
      2.0 JTDm

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

        Iets klopt er niet. Er bestaat geen adblue tank of ander adblue voorziening voor een F30/31 niet-LCI (N47), dat betekent (logisch) dus geen adblue. Maar toch haalt de niet-LCI (N47) al een euro 6 met gewoon een andere 'filter', ik vind dat straf. De LCI heeft een andere motor én adblue én een kat/partikerfilter nodig om die euro 6 te halen. Ik heb een sterk vermoeden waarom het niet in de optielijst stond, hier alvast toch niet. Mijn pa heeft een 2014 F31 N47 318d, en die is trouwens ook euro 5.
        nieuwsflash: blijkbaar wordt adblue op de B47 pas toegepast sinds 2017. dit om aan de euro 6c / euro 6d temp norm te voldoen.

        Introduced just over three years ago, the four-cylinder diesel BMW B47 is about to get its first big update. The B37 will also be updated


        Ook lijkt het er op, dat vanaf 2027 enkel nog euro 6d wordt toegelaten in sommige LEZ zones...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
          Ik hoef geen koppel op 0 rpm hoor, lekker op 7000 rpm :-P
          euhm???? zelfs de meest pessimistische benzinemotor in een doordeweeks model haalt zijn max koppelwaarde rond de 4000 toeren Ge bedoelt waarschijnlijk de pk's.
          een motor met max koppel op 7000 toeren gaat on lagere toeren gene fuck vooruit gaan.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Ik zeg ook niet koppel op 7000, ik zeg gewoon 7000.
            Als je meer toeren maakt, heb je minder koppel nodig. Maar ik denk dat die op 0 toeren ook niet vooruit zal gaan hee :-)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

              nieuwsflash: blijkbaar wordt adblue op de B47 pas toegepast sinds 2017. dit om aan de euro 6c / euro 6d temp norm te voldoen.

              Introduced just over three years ago, the four-cylinder diesel BMW B47 is about to get its first big update. The B37 will also be updated


              Ook lijkt het er op, dat vanaf 2027 enkel nog euro 6d wordt toegelaten in sommige LEZ zones...
              https://www.carnext.com/nl-be/euronorm/
              Oké, adblue of geen adbleu. Een euro5 werd in 2015 wel nog verkocht zonder de optie blue dingen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                Moet je bij zo’n renault dan niet af en toe eens in de katalysator pissen? Of hoe gaat dat anders in zijn werk, dat reinigingsproces?
                Gewoon even met een swiffer in koteren.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Ik rij elektrisch omdat het de fijnste aandrijving is


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Voor een fiets ?
                  uiteraard !!!

                  Comment


                  • is wallonie een lez geworden?

                    Comment


                    • uitgesteld tot minstens 2025, geloof ik

                      Comment


                      • Yep, uitgesteld wegens slecht uitgewerkte regels
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • wat een ver assing

                          Comment


                          • Bwa, klagen helpt toch niet. Het wordt alleen maar erger......

                            MEER EN STRENGERE EUROPESE MILIEUZONES IN 2023

                            OPLETTEN OP VAKANTIE

                            ​Ga je met een oudere auto op vakantie, dan moet je in en om buitenlandse steden steeds meer rekening houden met milieuzones. De laatste jaren kwamen er rap meer bij en ook in 2023 neemt het aantal toe. Met een EV of recente benzineauto hoef je vooralsnog nergens op te letten, maar her en der is een benzinemodel uit bijvoorbeeld 2005 al niet meer toegestaan. Daarnaast word je soms geacht een aparte sticker te kopen - ook als je auto 'schoon' is.


                            De milieuzones in Nederland zijn al even niet zo veel meer in de actualiteit: als benzineauto- of EV-rijder hoef je simpelweg nergens op te letten, de steeds zeldzamer dieselrijder weet inmiddels waar hij of zij - in sommige gevallen - niet meer mag komen. Ga je de grens over, dan verandert dat en ben je op sommige plekken ook met een benzineauto niet meer welkom. Daarbij moet je voor enkele landen van tevoren een sticker bestellen. We kennen natuurlijk allemaal de Duitse Umweltplakette, maar eer je sommige steden in Frankrijk of Spanje binnenrijdt, heb je tegenwoordig vaak ook een plakker nodig.


                            Nieuwe zones in 2023

                            Nu bestaat het Franse Vignet Crit'Air al een aantal jaar, maar sinds 1 januari is hij op meer plekken nodig dan voorheen. Onder meer Nice, Toulon en Toulouse in Zuid-Frankrijk scherpen hun zones aan. Laatstgenoemde had tot op heden de mogelijkheid tijdelijke zones in te voeren bij een sterke luchtvervuiling, maar kent sinds de jaarwisseling een permanente milieuzone, waarin je met bijvoorbeeld een benzinemodel uit 1996 of een diesel uit 2005 niet mag komen. Of tenminste: met een auto zonder milieusticker met maximaal een 3 erop. Die krijg je alleen als je auto aan de Euro 2-norm voldoet, en die was voor nieuwe auto's verplicht vanaf 1997. Op 1 januari 2024 worden de regels in onder meer Toulouse overigens weer aangescherpt. In Nice en Toulon gelden weer andere restricties en dichter bij huis vinden we de lage emissie-gebieden in bijvoorbeeld Lille en Straatsburg.

                            In Parijs gelden de strengste regels en die veranderen per 1 juli 2023 andermaal. Vanaf dan mag je de stad niet meer in met een diesel zonder Euro 4- of een benzine zonder Euro 2-classificering. Vanaf 1 januari 2024 geldt 'géén diesels meer' en vanaf 2030 mogen alleen nog voertuigen op elektriciteit en waterstof de stad in. Kleine opluchting voor als je Parijs alleen moet passeren: op de ringweg heb je geen vignet nodig.


                            Per 1 januari veel meer milieuzones in Spanje

                            Je begrijpt: in Frankrijk verandert er veel (want per stad verschillend) en vaak. Maar daarin is het land niet uniek. Ook in Spanje en Italië kennen ze uiteenlopende regels. Voor Frankrijk hoef je van tevoren slechts een sticker te regelen en dan mag je wel of niet ergens in, maar bij de Italianen is het veel minder eenduidig - terwijl je ook daar al in best veel steden milieuzones aantreft. In Spanje geldt dat voortaan ook. Daar moet sinds 1 januari elke stad met meer dan 50.000 inwoners een zone instellen.

                            Een gelukje: de groene Duitse Umweltplakette, die je ook met een benzineauto uit bijvoorbeeld 1992 al krijgt, is in Spanje een equivalent voor het gros van de stickers daar. Een Spanjaard zou met de genoemde auto de steden niet meer in mogen, maar is de auto in het buitenland geregistreerd, dan mag dat met een groene Duitse sticker wel. Alleen voor Barcelona gelden weer aparte regels en zou je van tevoren wel extra zaken moeten regelen.


                            Voorwerk voorkomt boetes

                            In minder zonnige landen als Denemarken of het Verenigd Koninkrijk zijn milieuzones eveneens een aandachtspuntje. Zo scherpt bijvoorbeeld Londen zijn restricties per 1 augustus van dit jaar aan. Vrijwel elk West-Europees land kent ze tegenwoordig. Kortom: ben je van plan om met je oudere auto de hort op te gaan, of wil je bijvoorbeeld met vrienden een auto kopen om een roadtrip te maken? Ga dan even goed na waar je heen wilt en/of waar je met je voertuig mag komen. Met de toenemende hoeveelheid en steeds strengere zones in Europa, wordt dat jaarlijks belangrijker.

                            Leuk is dat overigens niet. De regels en procedures lopen behoorlijk uiteen en waar je in de ene stad van tevoren moet bellen voor een eventuele ontheffing, kun je bij de andere 'gewoon' ter plaatse een sticker kopen, en voor weer de volgende moet je zeker tien dagen voor vertrek een sticker bestellen. Anderzijds; ga je niet naar de grote steden met je auto, dan hoef je je echt niet veel zorgen te maken. Ben je dat wel van plan, neem dan ruim vóór vertrek even rustig de tijd om de volgende sites te bekijken: die over milieuzones van de ANWB en urbanaccessregulations.eu.

                            Bron: Autoweek
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • Dan weet je nog geen idee hoe het met oldtimers en toegang tot deze zones zit.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • ééngemaakt europa...
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • ...het europa dat de pretentie heeft met 7% van de mondiale uitstoot de aardse temperatuur te kunnen beinvloeden door zijn bevolking extra te doen betalen, en waarbij groen gidsland duitsland intussen op bruinkool draait

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ...het europa dat de pretentie heeft met 7% van de mondiale uitstoot de aardse temperatuur te kunnen beinvloeden door zijn bevolking extra te doen betalen, en waarbij groen gidsland duitsland intussen op bruinkool draait
                                    niet tegenstaande dat elektrisch rijden momenteel duurder is dan op benzine rijden.
                                    EN dat zelfs een hybrideauto voor 60km bereik ( momenteel zelfs maar 46km volgens mijn teller ) ongeveer 12kw aan stroom nodig heeft.
                                    ofwel evenveel als wat mijn huis verbruikt in de winter als ik een hele dag thuis ben met aircos en TV aan.


                                    het is simpel die elektrische auto moet en zal er door komen, en we worden genaaid langs alle kanten door Europa en Belgie.
                                    en Hoe meer ik die elektrische gekte volg, hoe harder ik vast houd aan mijn oldies.
                                    allemaal op LPG leggen en het kost me wss minder dan een elektrisch hok.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten

                                      12kw aan stroom nodig heeft.
                                      ofwel evenveel als wat mijn huis verbruikt in de winter als ik een hele dag thuis ben met aircos en TV aan.
                                      was die 12kwh op 24u met de vriestemp en zonder andere verwarming? indien ja, damn dan verbruikt de caravan nog relatief veel met 24

                                      Comment


                                      • 2300w voor 5,5 u om de batterij van 0 tot 100% op te laden.

                                        Daarmee kan ik met lichte voet 60km rijden.
                                        Met mijn voet 48 km.






                                        Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                          Comment

                                          Working...
                                          X