Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault gaat zijn "top?modellen" saneren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Is misschien niet helemaal on topic, maar wel interessant.

    Iemand een grafische voorstelling van zo'n Mcpherson versus een double wishbone opstelling?
    Even googlen:



    Comment


    • #62

      Sommige RWD-auto’s hebben ook vooraan de double wishbone ophanging o.a. een Alfa Giulia
      Achteraan heeft die een Multi link met 4 armen

      Analisi tecnica degli contenuti più interessanti di Alfa Romeo Stelvio: riduzione dei pesi, sospensioni con asse di sterzo semi-virtuale

      Alfa Romeo Giulia è stata acclamata come la berlina più piacevole da guidare.La posizione di guida è di chiara impostazione sportiva


      Als je de ophanging van een BMW 3 reeks bekijkt, begrijp je meteen waarom Alfa, financiële problemen heeft en BMW niet...(tot voor de diesel problemen) ….




      BMW gebruikt pas vanaf een 5, 7 en X5 X6 reeks vooraan een double wishbone ophanging…


      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

        als er 2 verschillende a-armen zijn
        probeer eens een auto te vinden met 2 dezelfde armen, onder dezelfde hoek gemonteerd. Heb dit 1 keer gezien... op een stadsbus met onafhankelijke voorwielophanging.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


          Sommige RWD-auto’s hebben ook vooraan de double wishbone ophanging o.a. een Alfa Giulia
          Achteraan heeft die een Multi link met 4 armen

          Analisi tecnica degli contenuti più interessanti di Alfa Romeo Stelvio: riduzione dei pesi, sospensioni con asse di sterzo semi-virtuale

          Alfa Romeo Giulia è stata acclamata come la berlina più piacevole da guidare.La posizione di guida è di chiara impostazione sportiva


          Als je de ophanging van een BMW 3 reeks bekijkt, begrijp je meteen waarom Alfa, financiële problemen heeft en BMW niet...(tot voor de diesel problemen) ….




          BMW gebruikt pas vanaf een 5, 7 en X5 X6 reeks vooraan een double wishbone ophanging…

          Mss is dat de reden waarom ik nog steeds terugdenk aan die oude honda accord terwijl die bmw f30 m’n koude kleren niet meer raakt. Die honda was zowel comfortabel geveerd als snedig in de bochten, zo’n goed compromis heb ik bij geen enkele bmw gevonden. ( heb nooit een 5 reeks of hoger gehad) . E90 was een plank, F30 was een boot.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

            probeer eens een auto te vinden met 2 dezelfde armen, onder dezelfde hoek gemonteerd. Heb dit 1 keer gezien... op een stadsbus met onafhankelijke voorwielophanging.
            ok maar een double wishbone is oorspronkelijk toch ontworpen opdat de camber niet zou wijzigen (en dus het loopvlak van de band in de juiste positie tov. het wegdek te houden) bij oneffenheden van het wegdek, maar er zijn wel aanpassingen om de camber iets te wijzigen voor rolbewegingen in bochten ?

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

              Mss is dat de reden waarom ik nog steeds terugdenk aan die oude honda accord terwijl die bmw f30 m’n koude kleren niet meer raakt. Die honda was zowel comfortabel geveerd als snedig in de bochten, zo’n goed compromis heb ik bij geen enkele bmw gevonden. ( heb nooit een 5 reeks of hoger gehad) . E90 was een plank, F30 was een boot.
              Hoewel ik persoonlijk BMW heel goed rijden vind snap ik je helemaal. Die Honda's en hun Rover derivaten waren meesterlijke rijders auto's. Mijn Rover 45 (Golf klasse) heeft double wishbone ophanging en meerarmige achteras. En dan vond de autopers in 2004 dat het dashboard te oudbollig leek...terwijl alle andere een onderstel van besparingen hadden.

              Net zoals mijn 600 en 800. Beter werd het nooit. (bekeken in perspectief van evolutie en prijskaartje)
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • #67
                QUOTE=Jocar;n6477781]ZAL HET GENOEG ZIJN?

                RENAULT KRIJGT 5 MILJARD AAN FRANSE STAATSSTEUN

                De Frans regering is overstag gegaan en komt definitief met een staatslening van 5 miljard euro voor Groupe Renault. Over eerdere geruchten dat Renault meer zou moeten aan de elektrificatie van zijn gamma, wordt (nog) met geen woord gerept.

                De coronacrisis bracht Renault, evenals veel andere fabrikanten, in grote problemen. Om het merk op de been te houden, kan de autogroep nu rekenen op een flinke injectie van de Franse staat. Renault mag in ieder geval tot 31 december 2020 tot 5 miljard euro lenen. Het land staat voor 90 procent garant voor het totale geleende bedrag.

                Het bedrag kan in zijn geheel of verspreid over meerdere momenten worden opgenomen. Mocht de looptijd tot het einde van dit jaar niet genoeg zijn, dan kan die nog eens met drie jaar worden verlengd. Het geld komt bij vijf grote banken vandaan: BNP Paribas, Crédit Agricole, HSBC France, Natixis en Société Générale. Over de voorwaarden die de Franse staat stelt, is vooralsnog niets bekend gemaakt.

                Bron: Autoweek


                [/QUOTE]

                schandalig. Belastingsgeld in een onderneming pompen. Als het goed gaan zijn die CEO's kapitalisten en als het slecht gaat communisten. Maar als je ziet dat crimiorganisatie BNP Paribas er tussen zit snap ik het wel. Dieven en uitbuiters onder elkaar
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

                  Hoewel ik persoonlijk BMW heel goed rijden vind snap ik je helemaal. Die Honda's en hun Rover derivaten waren meesterlijke rijders auto's. Mijn Rover 45 (Golf klasse) heeft double wishbone ophanging en meerarmige achteras. En dan vond de autopers in 2004 dat het dashboard te oudbollig leek...terwijl alle andere een onderstel van besparingen hadden.

                  Net zoals mijn 600 en 800. Beter werd het nooit. (bekeken in perspectief van evolutie en prijskaartje)
                  ik vond het dashboard nog wel cava, allez, de klokkenwinkel vooral, die zag er nog vrij sportief uit. de rest was idd nogal saai en grijs maar daar kijk je niet naar tijdens het rijden.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                    ik vond het dashboard nog wel cava, allez, de klokkenwinkel vooral, die zag er nog vrij sportief uit. de rest was idd nogal saai en grijs maar daar kijk je niet naar tijdens het rijden.
                    Is zo....en het nu jaren later is het uiteindelijk tijdloos geworden en zijn alle toen moderne dashboards erg passé
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                      ik vond het dashboard nog wel cava, allez, de klokkenwinkel vooral, die zag er nog vrij sportief uit. de rest was idd nogal saai en grijs maar daar kijk je niet naar tijdens het rijden.
                      Mwa, ik vond die dashboards eigenlijk best mooi.

                      Rustig, clean, alles netjes binnen handbereik.
                      Misschien te weinig opbergvakken in de deuren voor flessen drinken en natuurlijk totaal niet geschikt voor navigatie systeem.
                      Moderne dashboards vind ik eigenlijk pakken minder mooi.

                      Nu we toch totaal of-topic zijn, en over ophanging bezig waren: Superb en Passat hybride vallen door de mand op de elandtest:

                      Zelfs met electronische beschermengels kan je deze auto's bij 68km/u niet 2x laten uitwijken.
                      Waarschijnlijk door zware batterij achterin en eco banden.
                      Voordat we deze wagens verketteren, vraag ik me wel af wat het verschil tussen 68 en 74 km/u van een gewone C-klasse in het dagelijks verkeer nu echt uitmaakt.
                      En wat de snelheid zou zijn met een set goede banden.

                      Comment


                      • #71
                        Ik vind het persoonlijk ook helemaal niet lelijk. En mijn exemplaren hebben na gemiddeld 25 jaar nog steeds een fris interieur dus de kwaliteit was meer dan goed
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Voel je toch redelijk fel, vind ik: een iets snellere bocht, met wat dwarse peknaden, en je voelt het aan je poep.
                          Zelfs mijn vrouw voelde het als passagier (in een voor de rest voortreffelijke Peut 30
                          Mijn 308 bolt beter in de bochten met 200 kg in de koffer.

                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #73
                            betreffende de 308 met de 'simpele' achter as

                            Prueba y más información del Peugeot 308 2017 en: https://goo.gl/aBtDoUDesde junio de 2017 está a la venta un 308 actualizado (el código de esta generación e...
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #74
                              golf gti met meervoudige achteras doet het veel minder goed

                              Prueba, imágenes, precios, seguro y fichas técnicas y de equipamiento del Volkswagen Golf GTI ClubSport 2013-2016 en: https://goo.gl/f5njRbRespecto a un Golf...


                              En nuestra maniobra de esquiva el Volkswagen Golf GTI ha reaccionado de forma brusca (y no lo esperábamos pues en las pruebas que hemos hecho en carretera, a...
                              Last edited by flappy; 04/07/2020, 22:05.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #75
                                mercedes A klasse

                                Mercedes-Benz Clase A. Maniobra de esquivaCon el Clase A hemos obtenido unos buenos resultados desde el punto de vista de las reacciones, pero notanto en cua...
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #76
                                  daar verschiet ik niet van....Golf met meervoudige achteras is ook beetje tuning hé. In de grond is dat platform ontwikkeld voor een plooiasje.
                                  En ik verdedig in dit topic mijn oude Rovers en enkele Aziaten. Niet VAG.....want ik wil je best toetreden dat een 308 boven een Golf staat. Ze hebben allebei rotslechte benzine motoren hahah,maar de 308 heeft dan wel sublieme DV en DW diesels en is veel minder pretentieus.
                                  Maar toch,tov Ford Focus,Honda Civic of BMW 1...Tja,dan moeten ze allebei beseffen dat er baas boven baas is haha
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #77
                                    bmw 1 reeks

                                    Prueba y más información del BMW Serie 1 2017 en: https://goo.gl/e28uCJ ⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇En la maniobra de esquiva, el BMW Serie 1 ha reaccionado con seguridad y ...
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #78
                                      nieuwe ford focus

                                      Ford Focus berlina. Maniobra de esquiva.Una de las mejores cualidades del Focus 2018 es la excelente puesta a punto de su chasis, como hemos comprobado duran...
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #79
                                        civic type R ... en die valt toch wel wat door de mand

                                        Prueba y más información del Honda Civic Type R 2017 en: https://goo.gl/pNyXLUA pesar de que es un coche muy ágil, no superamos nuestra maniobra de esquiva a...
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #80
                                          dus ik vraag me dan af wie er baas is?

                                          ik blijf bij peugeot hangen net om hetgeen ik al zoveel keer zelf heb vastgesteld: baanligging is uitstekend en dat al generaties lang
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X