Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto voor 1 jaar - beste optie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto voor 1 jaar - beste optie

Omdat één van mijn kinderen stage moet doen gedurende een klein jaar op een plaats die nogal moeilijk bereikbaar is met de bus of trein, en omdat de uren nogal variabel zijn zoek ik een autootje voor ca 1-1.5 jaar.

Wat verwacht ik:

- zo weinig mogelijk waardeverlies of lage gebruikskosten
    - betrouwbaar (dus geen 12 jaar oud krel)
    - airco
    - moet er toch wat in orde uit zien (dus geen rode auto met een witte deur of zo)
    - plaats voor 2 personen

Het liefst zou ik iets huren, dan moet ik nadien niet verkopen aan pipo's die alles te duur vinden en geen geld hebben.

Ik weet het, autohandelaars genoeg, maar het is toch zo verdomd moeilijk om een betrouwbare handelaar te vinden die de auto eventueel na 1-1.5 jaar terugneemt.

Is er nu nergens een firma die auto's op die termijn verhuurt voor een redelijke prijs?

Voor 1 maand zou ik nog zoiets overwegen: http://www.mobilerent.be/klasse-b-compact -> maar blijft duur, 450€ per maand voor een saxo
    Dan zou ik toch eerder proberen bij een merkgarage een deal te maken over terugkoop na een jaar, bv. een toyota aygo, vw polo, hyundai i10.. dan zoude toch ni meer dan 2000 mogen afschrijven op een jaar.

Comment

Tja, hier moet ik echt zeggen dat een MX-5 de oplossing is.
      Zal dan wel ouder zijn dan 12j, maar die dingen zijn superbetrouwbaar.
      Zo lang je geen stukken rijdt, zal er ook maar amper waardeverlies zijn.

Voor 450€ per maand, dus 5400 per jaar of 8000€ voor 1,5 jaar, voor een domme basis Saxo, kan je een verdomd mooie MX-5 met veel plezier rijden!

Je wil geen gezeur met kopers, maar al eens bedacht hoeveel een huurmaatschappij of garage over ieder klein krasje gaat zeuren?

Comment

nissan micra K11 handbak kost niet veel, niet veel verlies.
        En als er eens iets is cheap
        Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          (dus geen 12 jaar oud krel)

Als waardeverlies o zo belangrijk is zou ik juist wel "een 12 jaar oud krel" (of zelfs nog ouder) zoeken. Er zijn echt wel betrouwbare goeie en deftige oude auto's te vinden als je een beetje moeite doet... en voor weinig geld. Ik zou iets Japans zoeken hiervoor.

Comment

Mx-5 NB of zelfs een NC.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Hoeveel kilometers bedraagt de enkele reis ?

Comment

wordt een MX5 niet als sportwagen beschouwd door de verzekering? is voor één van zijn kinderen die stage moet doen, dus onder de 26 veronderstel ik...

ik zou kijken voor een Aygo/107/C1:
                Auto's uit het kleinste segment worden doorgaans niet gekocht om er enorme afstanden mee af te leggen. De Peugeot 107 van Diana Lijftogt vormt de uitzonderin...

Bijna 200.000 kilometer lang reed Viola Mulder haar Toyota Aygo, tot de auto haar een keer in de steek liet. Daarna werd hij vlug ingeleverd bij de leasemaat...

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Dilemma... al geen diesel, want binnen anderhalf jaar onverkoopbaar zonder zwaar verlies
                  benzinewagentjes stijgen in prijs, en als ze oud zijn zullen ze toch moeilijker verkoopbaar zijn
                  kopen en verkopen zijn twee totaal andere kunsten !

Comment

Kan je nergens een wagen (privé) leasen voor een jaar? Of zijn dat meteen contracten van x aantal jaar? Tzal wat kosten maar dat lijkt mij een oplossing met de minste zorgen.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Bedankt voor de suggesties.

Mx5 is voor jonge bestuurders onhaalbaar onwille van de dure verzekering.
                      Een 12 jaar oud krel zal goedkoop zijn, maar ik betrouw het niet.

Nu, net gehoord dat mijn zoon zijn 9 jaar oude Polo diesel wil weg doen. Ik ga die overnemen, als ik te veel betaal, dan zit het toch in de zakken van mijn zoon, so what.
                      Bij die auto,is de condensor van de airco lek. Iemand een idee waar ik dat goed en goedkoop kan laten vervangen?
                      Bij VW willen ze daar 700€ voor.

Comment

Voor die periode is het interessanter om die polo dan niet officieel over te kopen lijkt me. Dan bespaar je de biv uit alsook zal de Verkeersbelasting nu wellicht hoger liggen voor die polo, als die voor 2016 ingeschreven is.

Enkel de verzekering op een andere bestuurder laten zetten
                        ​​​

Comment

Ik maak wel een deal met mijn zoon, en inderdaad, de inschrijving gaan we niet direct over zetten.

Comment

Zo blijft het in de familie, altijd de beste oplossing. Maar het neemt niet weg dat de waarde van de Polo in vrije val zal zijn binnen anderhalf jaar, door de naderende verstrenging van de LEZ’s. (Zal wel een euro4 zijn, die mogen in 2021 niet meer in grote steden binnen.

Comment

guyugy waarom maak je er een diesel/benzine topic van?

Comment

Ben de topicopener niet...
                                mijn commentaar wijst op de nakende stijgende moeilijkheden om een diesel te verkopen
                                De mijne zal hoogstwaarschijnlijk een (vergiftigd ?) kado worden aan wie in mijn familie de wagen nog zal willen gebruiken
                                nu al schat ik zijn ruilwaarde niet hoger dan de recyclagepremie
                                geen erg, was ook geen miskoop...

Comment

Porsche 911 993. Totaal geen waardeverlies en met de meerwaarde kunt ge alle andere kosten betalen

Beter nog. Kind blij, papa in het weekend blij en ben er zeker van dat ge hem na 1,5 jaar ni meer weg doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    Zo blijft het in de familie, altijd de beste oplossing. Maar het neemt niet weg dat de waarde van de Polo in vrije val zal zijn binnen anderhalf jaar, door de naderende verstrenging van de LEZ’s. (Zal wel een euro4 zijn, die mogen in 2021 niet meer in grote steden binnen.
                                    Binnen anderhalf jaar? Dat is nu al het geval, dat gaat echt het verschil niet meer maken.

Comment

Vandaag zal nog iemand een goedkope diesel kopen die hij/zij 3 jaren ongestoord kan gebruiken. Met de tijd zal het problematischer worden...

Comment

Om van het dieselgedoe af te geraken....

Wat is de bedoeling na die stage eigenlijk ? Auto verkopen en zonder auto voort doen ? Of dan een duurdere te kopen om mee te gaan werken of zo ?

In het tweede geval zou ik zeker voor iets goedkoops gaan, iets Japans dat degelijk is zoals Tigra voorstelt en na dat jaar quasi geen waarde meer heeft. Zo zou je die kunnen overlaten op een nieuwe aan de toch wel bij sommige merken zeer hoge recyclagepremies. (Moet 6 maanden ingeschreven zijn op dezelfde eigenaar).

In het eerste geval kan je iets kopen inderdaad wat niet teveel in waarde zakt, maar da's heel moeilijk te voorspellen als je jonger gaat. Dus ook hier weer zou ik zoeken naar iets op leeftijd, dat wel nog verkoopbaar is achteraf.

Of je koopt een wagentje waarmee hij van bij je thuis naar het openbaar vervoer kan rijden en zo slechts heel weinig km met die wagen moet doen.(als dit haalbaar is om de stageplaatsen te bereiken)

Zitten voor volgend jaar ook met ongeveer hetzelfde... Ik twijfel (maar de goesting ontbraakt) om één dezer op zoek te gaan naar een lichte vracht, administratieve keuring te doen en dan in te schrijven. Zes maanden laten staan en dan inruilen op nieuwe Clio als recyclage. (hij heeft enkel de tweede helft van het jaar volledig stagen dus ik zou tijd hebben).
                                        Voordeel is dan dat hij direct een goeie wagen heeft om mee te gaan werken eens afgestudeerd...

Comment

Working...
                                        X