Deze Mercedes heeft nergens vast gezeten, nergens een (ongewild) stapje opzij gezet. Zelfs maandag toen het volle bak aan het sneeuwen was, en het verkeer op de E403 quasi stil stond tussen Kortrijk en Brugge, heb ik vlotjes op de linkerrijstrook kunnen door rijden. De auto bleef rustiger en stabieler dan mijn FWD-Volvo.
Dinsdag was alles herleid tot ijsbrokken, en ook dat ging goed. De buurvrouw met haar Discovery Sport had meer miserie om de straat door te komen dan ik (zouden die winterbanden dan toch iets uithalen ?
). Op onze, redelijk steile, oprit lag een laagje aangevroren regen/dooiwater, je kon er amper op blijven staan, maar de C reed zonder enige vorm van drama omhoog (vanuit stilstand).
En op de 'speelplaats' was die eigenlijk een beetje te braaf: mijn 1-reeks dartelde en zwiepte vrolijk met zijn kont, hier bleef de electronica waakzaam. Enkel het ESP kon ik (gedeeltelijk) uitzetten (maar ondertussen heb ik vernomen dat 'alles' wel degelijk uit kan, mits een bepaalde procedure bij het starten.
Dinsdag was alles herleid tot ijsbrokken, en ook dat ging goed. De buurvrouw met haar Discovery Sport had meer miserie om de straat door te komen dan ik (zouden die winterbanden dan toch iets uithalen ?

En op de 'speelplaats' was die eigenlijk een beetje te braaf: mijn 1-reeks dartelde en zwiepte vrolijk met zijn kont, hier bleef de electronica waakzaam. Enkel het ESP kon ik (gedeeltelijk) uitzetten (maar ondertussen heb ik vernomen dat 'alles' wel degelijk uit kan, mits een bepaalde procedure bij het starten.
Comment